Webmaster Jeroen Kroon
Webdesign Ben Hiemstra
|
|
Opdrachten en Uitslagen dinsdag 5 juli |
open klasse:
Opdracht = 537.9 km [kaartje] [starttijden & uitslagen]
Räyskälä - Nastola - Iso-Evo - Kiikala - Tervahauta - Oripää - FINISH 12
15 meter klasse:
Opdracht = 488.2 km [kaartje] [starttijden & uitslagen]
Vojakkala - Hollola - Renko - Kanteenmaa - Kankaanpää - Oripää - FINISH 12
NB: Klik op "Lees meer" voor een verslag van deze dag door Ritz Schuit-de Luij.
|
|
Verslag van Hein zijn 1011,8km (maandag 4 juli) |
Zondag 4 juli hebben we de opening van de EK in Rayskala (met een heleboel puntjes op de aaaaaaaa (hoog tukker gehalte hier)) Tijdens de openenings-speech werd ook gelijk maar verteld dat de briefing een uur werd vervroegd. Of we maar ff rekening wilden houden met een opdracht met “four digits” (slik). Ik deze dag nog ff mijn muggenpoetsers getest en het was inderdaad extreem goed weer.
Iedereen had iets van nee dat bestaat niet. Dit kan zoveel risico voor de wedstrijdleiding betekenen als er mensen tot diep in de nacht 250 km uit moeten worden opgehaald. Alle tekenen wezen er op dat ze het toch van plan waren.
Alvast ‘s avonds maar de kist opgetopt met water. De volgende morgen werd ik door Tommy mijn ophaler uit bed getrokken. Bij de voorbereiding op de vlucht werd me ook gelijk meegedeeld dat ik als eerste achter de sleep zou hangen.
Tijdens de briefing was de meteo niet extreem gunstig. Buien en uitspreidende toppen. Dan de opdracht! 1012 km !! Na de briefing de kist door de weeg straat heen gehaald. Vlucht in geprogrammeerd en afwachten. Tien voor half 11 ging de LSJ de lucht in. 11:12 samen met Peter Batenburg over de lijn. Op weg. De eerste bel was gelijk 4 meter geïntegreerd. Bij het eerste keerpunt was het wat lastig omdat de thermiek zich nog niet goed had ontwikkeld. Hierna volgde uren van geworstel om aansluiting te houden bij het Duitse en Engelse team. Tijdens het derde been verloren we duidelijk van deze mannen.
Om 20 over 3 passeerden we Rayskala en hadden we de eerste 500 er op zitten. Nu 250 km naar de Russische grens. Gedurende dit been kreeg ik weer aansluiting bij te voorhoede. Hierna moesten we over 2 gigantische meren heen (denk aan het IJsselmeer) Door een soort seabreeze effect ontstonden ook reusachtige blauwe gaten. Door iedere keer tot aan de basis uit te klimmen konden we de overkant halen.
Om 6 uur ronden we het meest oostelijke keerpunt. Een extreem mooi gezicht van duizenden meren en onafzienbare bossen. (zag ik daar een ijsbeer?) Met de wetenschap dat Moermansk dichterbij is dan Rayskala draaien we hier om half 6 om en hebben we nog 250 km te gaan. Nu elke bel uitgedraaid tot de basis. De Duitsers en Engelsen nemen hier een ander pad en ik kom ze op 100 km van de finish weer tegen alleen zitten ze nu een stuk hoger.
Het is nu half acht en ik heb nog één bel nodig. Langzaam vliegend, elk metertje mee pakkend vlieg ik 54 km van het eind doel een 2 meter bel binnen. Die draai ik maar helemaal uit. De 1000 km is voor mij nu ff belangrijker dan de EK. Kwart over acht glijd ik met de laatste energie over de lijn. Pijn in mijn knieën van het trappen maar de 1000 km is binnen.
Hein
|
|
Opdrachten en Uitslagen maandag 4 juli |
Alle Nederlandse deelnemers zijn over de finish!! Helaas heeft Peter 60 km voor de finish zijn motor moeten starten. Zie hieronder bij "uitslagen" voor de voorlopige resultaten van vandaag.
open klasse:
Opdracht = 1011.8 km (!!!!) [kaartje] [uitslagen]
Rayskala - Oripaa - Kauhajoki - Kanteenmaa - Kiikala - Juva - Nastola - FINISH 26
15 meter klasse:
Opdracht = 833.8 km [kaartje] [uitslagen]
Rayskala - Oripaa- Honkajoki - Kanteenmaa - Kiikala - Mikkeli - Nastola - FINISH 26
NB: Klik op "Lees meer" voor een verslag van deze dag door Ritz Schuit-de Luij.
|
|
Vandaag de openings ceremonie gehad met o.a. een demo van de nieuwe SZD Diane 2 (Zie ook het fotoboek van zondag 3 juli)
Morgen verwachten ze super weer en er moet rekening gehouden worden met een opdracht voor de openklasse van vier cijfers voor de comma. Daarom morgen briefing om 8.30 en eerste start om 10.30.
|
|
Dinsdag 28-6, Bij goed weer gaan we morgen de 3T, 1R en LSJ wegen |
Zo, we zijn eindelijk volledig geïnstalleerd op de camping. Caravans zijn ingericht en gisteren hebben ons eerste eigen potje gekookt. Boodschappen halen hier is goed plannen want de supermarkt is hier 25 a 40 km verder op in Loppi of in Forsaa.
Internet werkt nog niet op alle laptops aangezien de draadloze antenne erg ver weg staat. Alleen de laptop van Peter werkt in de voor tent van de Caravan dus helaas nog geen webcam. Hopelijk gaat dat beter worden.
Ook Rietje is inmiddels gearriveerd als Steward.
Afgelopen twee dagen hebben Peter, Hein en Steven al een paar vluchten kunnen maken om de omgeving al kunnen verkennen.
|
|
We zijn aangekomen in Rayskala na een voorspoedige reis. Momenteel is het hier nog licht en zijn we de caravans aan het inrichten. Onderweg hebben we Steven en Marjon opgehaald van het station in Karis Karjaa.
Dus vandaar een kort verhaaltje.
|
|
We zijn inmiddels al 3 uur onderweg met de boot. De Disco gaat zo open
|
|
Vertrek nederlandse team naar Finland |
Op vrijdag vertrekt het nederlandse team naar Finland.
Reisschema: Vrijdag ochtend, 21 uur boot in Rostock, aankomst om 19 uur in Hanko. Vervolgens hopen we zaterdag om 23 uur in Rayskala aan te komen (2 uur rijden vanaf Helsinki).
|
|
Training 28 juni - 2 juli 2005
Opening 3 juli 2005
Wedstrijd 4 juli - 16 juli 2005
Sluiting 17 juli 2005
|
|
Deze website zal worden beheerd door de Team Captain Jeroen Kroon. Hij gaat in de EK wedstrijdperiode hier regelmatig nieuwsartikelen en digitale foto's over de verrichtingen van het team in Rayskala plaatsen !!
|
|
|
|