| 22-11-2017 | 22:57
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 3

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,120
· Nieuwste lid: TomOtterspeer
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
RASP - onderhoud data NOAA
davidh
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 13-07-2017 21:36
Lid

Sinds: 03.11.08

Voor 19 juli heeft NOAA, de leverancier van de weerdata van RASP, onderhoud aangekondigd. Ze gaan een aantal producten aanpassen en dat heeft er in het verleden altijd voor gezorgd dat RASP niet meer werkt. Het is mij en Michel niet duidelijk of RASP hier deze keer ook weer last van gaat ondervinden.

Helaas kan het dus zijn dat de weersvoorspelling tijdelijk niet meer werkt na de 19e. Als dat zo is dan is de verwachting dat dat ook niet hersteld gaat worden voor 15 augustus. We gaan natuurlijk kijken of er impact zal zijn en of er niet een (tijdelijke) workaround mogelijk is. Hierover houd ik jullie op de hoogte. Geen nieuws is waarschijnlijk slecht nieuws. Helaas gaan we beiden ongeveer nu op vakantie.

De email die het onderhoud aankondigt heb ik helaas net pas ontvangen. Het is allemaal nog wat onzeker, maar ik wilde toch al wat aankondigen omdat de mogelijke downtime zo lang is.

Ik kan, voor Nederland, iedereen aanraden er voor te zorgen dat ze kunnen inloggen op luchtvaarmeteo.nl. Daarnaast kan je altijd het KNMI bellen over weerkundige vragen op 0900 - 2023 341 (heeft enige kosten). Krijg je gelijk de weerkamer.
Gewijzigd door davidh op 13-07-2017 21:41
blipmaps.nl | prosoar.de | lk8000.it | www.zweefvlieg.ne... | http://www.soarin...viewer.php

davidh
#2 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-07-2017 10:16
Lid

Sinds: 03.11.08

Van wat RASP ontwikkelaars:
I have had a few emails with Paul last night and the view is this will impact
the download and ungrib-ing process. In other words it will probably break
existing setups.

Until we have tried it out though, I can't be 100% certain.

Working with Paul, we're looking for a fix over the next few days ahead of the
change next Wednesday.

blipmaps.nl | prosoar.de | lk8000.it | www.zweefvlieg.ne... | http://www.soarin...viewer.php

Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.05 seconden