| 23-01-2018 | 12:35
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 3

· Leden online: 2
Fuchur, Stijnvdb

· Totaal aantal leden: 2,132
· Nieuwste lid: Marco1967
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Buigende vleugels...
Max Roodveldt
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 24-11-2008 01:01
Lid

Berichten: 9
Sinds: 23.11.08

Hallo,

ik heb misschien 'n ietwat vreemde vraag: ik ben op zoek naar de afstand die 'n zweefvliegtuigvleugel doorbuigt onder belasting. Ik lees bv - bij de ASW 20 buigen de vleugels meer dan normaal - maar 'n zoektocht in boeken en op internet levert niet op hoeveel dat dan wel is - normaal of niet...

Waarom ik dat weten wil ? In mijn vrije tijd bouw ik af en toe een zwever voor flight simulator en 't zou wel aardig zijn om ook daar de vleugels te laten doorbuigen - hoe 't moet weet ik - maar hoeveel ? Geen flauw idee...

Dus als iemand me op 't juiste spoor kan zetten... Buigen de vleugels van 'n Astir door ? Of van 'n Twin ? Of 'n Sagitta ? En 'n ASW 20 ?

Hopelijk begrijpt U de bedoeling...

Mvg,

Max
 
borisbroere
#2 Bericht afdrukken
Geplaatst op 24-11-2008 10:14
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 143
Sinds: 02.09.08

Misschien niet helemaal relevant, maar in ieder geval wel intressant.

http://www.dg-flugzeugbau.de/bruchversuch-e.html

Groet,

Boris
Eerste Zeeuws-vlaamse Aero Club (EZAC)
 
Max Roodveldt
#3 Bericht afdrukken
Geplaatst op 24-11-2008 10:42
Lid

Berichten: 9
Sinds: 23.11.08

Beste Boris,

hartelijk dank - 't artikel blijkt wel degelijk relevant - er staat letterlijk dat de vleugeltip van 'n DG-1000 (en die heeft 'n vleugellengte van ca. 8,60 m) bij 'n belasting van 6,4 g ongeveer 2,3 meter omhoog moet komen.

Dit geeft in ieder geval 'n indicatie van de cijfers waarnaar ik op zoek ben...

mvg,

Max
 
MartinNL
#4 Bericht afdrukken
Geplaatst op 24-11-2008 14:01
Lid

Berichten: 18
Sinds: 07.09.08

Max Roodveldt schreef:
Beste Boris,

hartelijk dank - 't artikel blijkt wel degelijk relevant - er staat letterlijk dat de vleugeltip van 'n DG-1000 (en die heeft 'n vleugellengte van ca. 8,60 m) bij 'n belasting van 6,4 g ongeveer 2,3 meter omhoog moet komen.

Dit geeft in ieder geval 'n indicatie van de cijfers waarnaar ik op zoek ben...

mvg,

Max

Beste Max,

De DG-1000 is inderdaad als voorbeeld niet meer dan een indicatie.
Je zal voor meer relevante cijfers per vliegtuig-type moeten beschikken over de bouw- en toelating documenten.
De leeftijd van het vliegtuig, constructie-materialen (Glasvezel/Koolstof/Hout/Staalbuis) en vorm/slankheid en belasting geven per kist een andere doorbuiging te zien die begrenst is per vliegtuig-type en in gebruik zijnde vleugellengte.
Een Astir laat ook doorbuiging zien bij vliegen, start en lading enzovoort.
Maar er zijn tegenwoordig zwevers die lijken te applaudiseren voor zichzelf onder zware belastingen.Clap
 
Ruud Holswilder
#5 Bericht afdrukken
Geplaatst op 24-11-2008 20:00
Lid

Berichten: 1215
Sinds: 03.09.08

 
Max Roodveldt
#6 Bericht afdrukken
Geplaatst op 24-11-2008 20:11
Lid

Berichten: 9
Sinds: 23.11.08

Beste Ruud,

ongelofelijk... Shock

Enig idee hoeveel dat doorbuigd ? 't lijkt op 'n meter of vier - op 'n vleugellengte van 15 meter...

En hoeveel G is dat als die ETA optrekt ?

mvg,

Max
 
Natasja
#7 Bericht afdrukken
Geplaatst op 24-11-2008 20:25
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 178
Sinds: 01.09.08

Zucht, wat mooi! Bye
Natasja Comfort
www.dutchgliding....
www.acvz.nl

Experience the magic that captures the moment
 
www.dutchgliding.blogspot.com
bruin
#8 Bericht afdrukken
Geplaatst op 24-11-2008 20:57
Lid

Berichten: 5
Sinds: 01.09.08

H Max,
Wel eerst die Twin Astir weer in ere herstellen, h (geintje)

Bert de Bruin
 
Max Roodveldt
#9 Bericht afdrukken
Geplaatst op 24-11-2008 21:19
Lid

Berichten: 9
Sinds: 23.11.08

Dag Bert,

waar denk je dat ik mee bezig ben... Wink

En de vleugels van 'n Twin buigen toch ook ? De vraag was hoeveel...

mvg

Max
 
Frank Hiemstra
#10 Bericht afdrukken
Geplaatst op 25-11-2008 14:52
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 499
Sinds: 01.09.08

hey Max.. heb vroegah heel vaak met je ASW20BL gespeeld in Flight Simulator '02 oid..
Heb je deze ASW20 nog door ontwikkelt?
 
http://www.interactivevisuals.nl
Max Roodveldt
#11 Bericht afdrukken
Geplaatst op 25-11-2008 15:57
Lid

Berichten: 9
Sinds: 23.11.08

Hoi Frank

't is altijd prettig te horen dat iemand plezier gehad heeft van m'n werk - bedankt.

Nee - de ASW 20 BL is gestopt - als zoveel andere modellen - maar ik ben 'm tijdens 't afstoffen wel weer tegen gekomen, dus wie weet...

Er kan in FS-X zoveel meer dan voorheen, dat 't de moeite loont wat oude koeien van stal te halen...

mvg,

Max
 
bruin
#12 Bericht afdrukken
Geplaatst op 25-11-2008 19:56
Lid

Berichten: 5
Sinds: 01.09.08

Max,
Helpt dit je verder met de Twin? Zoals je zult zien buigen de vleugels wel wat, maar niet zo extreem.






Bert
Gewijzigd door webmaster op 26-11-2008 01:12
 
Max Roodveldt
#13 Bericht afdrukken
Geplaatst op 25-11-2008 21:22
Lid

Berichten: 9
Sinds: 23.11.08

Bert,

dat helpt inderdaad - bij die looping zit er toch behoorlijk wat beweging in...

Max
 
Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.17 seconden