| 23-04-2018 | 01:57
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Agenda Zweefvliegen
Klik HIER voor agenda
Gebruikers Online
· Gasten online: 1

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,132
· Nieuwste lid: Marco1967
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Minor Change - Std. Cirrus
Frank Hiemstra
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 01-12-2008 15:36

Superbeheerder

Sinds: 01.09.08

Hallo allemaal / Std. Cirrus eigenaren,

Schempp-Hirth raadt ons aan om een haaienvin antenne te plaatsen op een Std. Cirrus. Deze haaienvin moet dan links onder, net achter de wieldeur, aan de buitenkant van de romp gemonteerd worden. Nu vind ik dat natuurlijk zonde! De Std. Cirrus heeft een kunststof romp (zonder koolstof) waardoor het ook mogelijk is de antenne in de romp te plaatsen. Welke antenne precies kan nog over gediscussieerd worden.
Hiervoor zal een Minor Change moeten worden aangevraagd bij EASA, kosten: 250 EU.

Als we deze Minor Change nou verdelen in de kosten, dan scheelt dit behoorlijk. Met 5 man kost het maar 50 EU p.p.. Inmiddels zijn er 3 ge´nteresseerden met een Std. Cirrus voor een eventuele aanvraag. Meer mensen zou mooi zijn!

Ik wil ook iedereen vragen die iemand kent met een Std. Cirrus, om dit draadje op Zweefportaal te tippen/door te geven. Des te meer participaties, des te goedkoper de aanvraag wordt!

- Heeft iemand enig idee hoe lang de aanvraag van een Minor Change duurt?
- Reageer liefst via mail (frank.hiemstra at gmail.com) als je ge´nteresseerd bent in een Minor Change
Gewijzigd door Frank Hiemstra op 03-12-2008 12:06

Ballie
#2 Bericht afdrukken
Geplaatst op 05-12-2008 08:25
Lid

Sinds: 02.09.08

Hallo Frank,

Wij van de LP (PH-465) hebben inderdaad de optie van het in de romp plaatsen van die antenne genomen. Ik zal even met mijn maten overleggen vwb die minor change, volgens mij hebben we die nog niet aangevraagd en heb je er in principe weer eentje bij.

mvg Maarten

Ballie
#3 Bericht afdrukken
Geplaatst op 07-12-2008 21:47
Lid

Sinds: 02.09.08

Hallo Frank,

Ik was vandaag bij de WBAC en sprak nog even met mijn maat over onze transponder antenne en ik had het fout. Wij hebben volgens de Schempp-Hirth tekeningen een transflex antenne geplaatst. Helaas doen we dus niet mee met je Minor Change aanvraag.

Mvg maarten

Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.07 seconden