| 28-03-2024 | 21:24
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 1

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,394
· Nieuwste lid: Asher
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Belg in een PH-kist in Belgie. Mag dat?
peter_strayer
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 03-12-2008 23:47
Lid

Berichten: 4
Sinds: 27.11.08

Vraag: Een inwoner uit Belgie koopt een Nederlands geregistreerde zwever en gaat daarmee in Belgie vliegen (of waar dan ook binnen de EU).
- Mag dit?
- Zit hier een maximale termijn aan?
- Mag de eigenaar een adres in Belgie hebben of is er een Nederlandse houder nodig?

Wie kan me hier een onderbouwd antwoord op geven. Liefst ASAP.
Een link naar een relevant document is helemaal geweldig. Ik kan het niet vinden.

Alvast bedankt.
 
kloppertjes
#2 Bericht afdrukken
Geplaatst op 04-12-2008 00:41
Lid

Berichten: 223
Sinds: 01.09.08

Aangezien iemand mij recent hetzelfde vroeg:

Een buitenlander mag een nederlands geregistreerde kist op zijn naam hebben indien er een aangewezen contactpersoon in nederland is(Woonachtig in nederland en volgens mij ook nederlands staatsburgen).
Deze contactpersoon is nodig voor de communicatie over AD's ed. Ook betekent het dat de kist alle nodige inspecties en reparaties volgens de Nederlandse wetgeving krijgt.

Als je het precies wilt weten is een belletje naar het IVW afdeling luchtvaart echter veel makkelijker. Zij kunnen je alles vertellen. Werkte voor mij ook prima

Gewoon bellen naar het algemene nummer: 088 489 00 00. Dan 2 (geloof ik) kiezen in het hoofdmenu voor de afdeling luchtvaart. Je krijgt dan iemand aan de lijn die je waarschijnlijk wel door kan verbinden met iemand die er verstand van heeft.

Succes Smile
 
Dennie
#3 Bericht afdrukken
Geplaatst op 04-12-2008 07:26
Lid

Berichten: 34
Sinds: 03.11.08

Hoi Peter

Heel toevallig heb ik met deze situatie 2 jaar gelden te maken gehad en nog steeds.
Heb zelf een kist die ik deel met een belgisch lid.

De PH gerestreerde kist moet een Nederlandse eigenaar hebben die in Nederland woonachtig is.

Dennie
EZAC
PH-1386
VHZ
http://communitie...efvliegen/
spotting EHEH, EHGR, EHWO, EBBL, EBBR, ETNN
 
Zoef
#4 Bericht afdrukken
Geplaatst op 04-12-2008 08:27
Lid

Berichten: 133
Sinds: 02.09.08

Nee hoor, het eerdere bericht is correct.
Een belg mag een PH-geregistreerde kist op zijn naam hebben, er dient echter wel een nederlander als contactpersoon bij IVW geregistreerd te zijn.
Op Keiheuvel vliegt een Twin III met een PH-nummer waar dat zo geregeld is.

Eric

Overigens heb ik begrepen dat dat met de invoering van Part M allemaal wat duidelijker geregeld gaat worden.
 
dick kemp
#5 Bericht afdrukken
Geplaatst op 04-12-2008 16:06
Lid

Berichten: 298
Sinds: 02.09.08

Tekst op de IVW site

Statement concerning representation
Wanneer er sprake is van een houder van een Nederlands geregistreerd luchtvaartuig, die niet in Nederland woonachtig is, wordt een beheerder aangewezen die dat wél is. Deze kan een natuurlijk of rechtspersoon zijn (artikel 7, onder a van Regeling Inschrijving).

http://www.ivw.nl...igbvi.aspx

Dick Kemp
Gewijzigd door dick kemp op 04-12-2008 16:17
 
Jan Hulzebos
#6 Bericht afdrukken
Geplaatst op 05-12-2008 21:31
Lid

Berichten: 29
Sinds: 03.10.08

Bij IVW dien je te vragen naar Piet de Geus.

Vriendelijk en zeer ter zake kundig , hij helpt je bij problemen en vragen goed.

Jan
 
Sieb
#7 Bericht afdrukken
Geplaatst op 06-12-2008 14:22
Lid

Berichten: 641
Sinds: 28.11.08

wellicht ten overvloede: die belg moet die kist wel zelf WA verzekeren (tenzij hij lid van de afdeling is)
 
www.acvz.nl
Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.07 seconden