| 29-03-2024 | 02:38
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 4

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,394
· Nieuwste lid: Asher
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
ARSL
hugoording
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 06-09-2011 16:47
Lid

Berichten: 2
Sinds: 05.02.10

Ik heb een nieuwbrief ontvangen dat de BAR opgeheven wordt en er een ARSL, Aircraft Radio Station License, komt. Ik heb even nader bij het Agentschap Telecom geinformeerd.
Een ARSL is, volgens hen, nodig in het buitenland. Dit betekent dat ik mijn huidige recreatieve vergunnig moet uitbreiden naar "beperkte toegang"en dus RT moet hebben. Dit een verzwaring van eisen en kosten.

Ik vind het heel vreemd dat de ARSL gekoppeld is aan het vliegtuig en daarbij de eis voor RT-bevoegdheid aan de persoon.

Wie weet hier al meer over?

Hugo.
 
markv
#2 Bericht afdrukken
Geplaatst op 07-09-2011 21:25
Lid

Berichten: 63
Sinds: 02.09.08

Vandaag heb ik het Agentschap Telecom gesproken.

Vanaf het laatste kwartaal van dit jaar wordt begonnen met het vervangen van de BAR door ARSL.

Het Agentschap Telecom is nu aan het bekijken of het wenselijk is om, voor de niet recreatieve frequenties, een toetsing van de vaardigheden (RT) in te stellen en op welke manier ze dat evt. zouden kunnen toetsen. Dit is voor de verdere toekomst voorzien. De situatie van bedrijven/clubs als eigenaar van luchtvaartuigen is daarbij onderkend.

Overigens is er een wetswijziging geweest waarin staat dat vanaf 1 oktober 2011 in plaats van de BAR de frequentievergunning aanwezig moet zijn bij de boorddocumenten. Lees hier meer: http://ikregeer.n...2011-15808

Mark Verhagen
 
webmaster
#3 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-09-2011 13:33
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 2421
Sinds: 21.08.08

Klik HIER voor de betreffende nieuwsbrief van Agentschap Telecom.
 
www.zweefportaal.nl
webmaster
#4 Bericht afdrukken
Geplaatst op 13-10-2011 19:08
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 2421
Sinds: 21.08.08

En HIER de publicatie in de Staatscourant over de "Regeling houdende wijziging van de Regeling vluchtuitvoering in verband met het vervangen van de BAR-vergunningplicht"
 
www.zweefportaal.nl
Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.05 seconden