| 17-02-2018 | 22:29
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 3

· Leden online: 1
Rein Groot

· Totaal aantal leden: 2,132
· Nieuwste lid: Marco1967
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
2 x 1000km door Gerard Lherm (FR) in de Alpen
webmaster
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 21-01-2012 20:48
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 2326
Sinds: 21.08.08

Opmerkelijk dat het Gerard Lherm (FR) al 2 keer zo vroeg in het seizoen (korte dagen) gelukt is om in de Alpen een 1000 km vlucht te maken.

- vlucht 7 januari

- vlucht 20 januari


www.alexander-schleicher.de/galerie/meister/bilder/gerard_lherm.jpg
 
www.zweefportaal.nl
Kilo Hotel
#2 Bericht afdrukken
Geplaatst op 21-01-2012 21:56
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 414
Sinds: 01.09.08

En op beide vluchten met sympathieke samenwerking van verkeersleiding:

7 januari: "Un très grand MERCI aux contrôleurs de Montpelliers et Marseille qui grâce à leurs coopération nous on permis de réaliser ce vol".

20 januari: "Tous les contrôleurs trés coopératifs et super sympathique".
Gewijzigd door Kilo Hotel op 22-01-2012 00:44
Kees Hordijk
Peetair/TMG-vliegschool EHHV
Aeroclub EHHV
Vereniging Historische Zweefvliegtuigen
Kees Aero Nautical Services
 
www.aviationservices.eu
Mr T
#3 Bericht afdrukken
Geplaatst op 22-01-2012 11:39
Lid

Berichten: 20
Sinds: 25.09.09

webmaster schreef:
Opmerkelijk dat het Gerard Lherm (FR) al 2 keer zo vroeg in het seizoen (korte dagen) gelukt is om in de Alpen een 1000 km vlucht te maken.

De vluchten zijn grotendeels uitgevoerd in de golf van het Centraal Massief, niet van de Alpen...
 
Jan de Hulster
#4 Bericht afdrukken
Geplaatst op 22-01-2012 12:11
Lid

Berichten: 1473
Sinds: 03.09.08

Gezien de ligging (30 km v/d kust) en hoogte (ca. 180m) van het veld St Martin de Londres toch wel een bijzondere prestatie en vlucht.
(Heb daar in 1982 ooit eens een lokale sleepvlucht gemaakt, met een Ka-13 )

De 2e vlucht op 20 januari met hoge windsnelheden (120 km/hr bij Aubenas) is daarmee ook wel bijzonder.
(Heb zelf wel eens met zo'n 40 kts vanaf Sisteron gevlogen, ook heel apart!)

't blijft mooi de huidige mogelijkheden met moderne zweefvliegtuigen en de ondersteuning van de verkeersleiding in die regio.

Daar zou LVNL nog wat van kunnen leren........ondersteunende verkeersleiding...
Dan kunnen we misschien weer op Soesterberg naar 2895 m??? zoals voorheen)
 
Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.07 seconden