| 22-02-2018 | 02:04
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 1

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,132
· Nieuwste lid: Marco1967
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
OLC 19 maart 2012
webmaster
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 19-03-2012 23:41

Superbeheerder

Sinds: 21.08.08

Na een nagenoeg thermiekloos weekend werd het vandaag een behoorlijk goede overlanddag. Op facebook ben ik veel foto's tegengekomen van mooie wolkenstraten. (gefotografeerd door zweefvliegers vanaf diverse werkplekken)

OLC dagklassement 19 maart: http://www.online...2012-03-19

Dagwinnaar Peter Millenaar heeft tijdens zijn 515 km vlucht enkele foto's gemaakt: https://picasaweb...9Maart2012

En zijn piloot-commentaar bij deze vlucht:

Wauw! Wat een gaaf dagje!

Na het ontkoppelen was het wel even lastig een bel te vinden. Ben teruggezakt naar 220m. Even billenknijpen dus! Het was even uitzoeken waar de bellen nou precies zaten.
Eerst naar Terlet. Vanaf Raalte kwamen er mooiere bellen van 2+ m/s. Na Terlet gerond te hebben was mijn plan eigenlijk om naar Diepholz te gaan, en van daar weer terug (380km). Met de 35-40 km/h wind in de rug ging het als een speer! Onderweg regelmatig bellen van 2,5 m/s. Echt voorjaarsweer. Bij Achmer de hoek van Munster om en nog even een straatje richting Porta Westfalica gepakt. Deze liep tot aan de horizon door! Wat mooi! Vanaf Porta was zelfs al het begin van de Harz te zien, zo goed was het zicht daar. Bij Porta omgekeerd en weer dezelfde straat terug genomen. Die hield 10km na Achmer ineens op. Toen werd het even lastig. Er moest een blauw gat overgestoken worden van 25km. Voorzichtig gaan glijden. Helemaal dode lucht. Gelukkig deed de cumul aan de andere kant van het gat het wel aardig, maar verder op koers richting Hoogeveen zag het er volkomen kansloos uit. Een blauw gat tot aan de horizon. Ik had er toen even m'n twijfels bij of het nog wel zou lukken om thuis te komen. Wel ging er 20km noord nog een straatje richting het westen. Uit de flank dus en die straat opgepikt. Eenmaal onder de straat aangekomen was het al vrij snel duidelijk dat ik wel thuis zou komen. Hij droeg goed. Voor de zekerheid voorzichtig gevlogen en tegen de basis aangeklommen. Vanaf Emmen kwam ik weer op final glide met de 40 km/h tegenwind. Het zag er nog aardig uit richting het westen voorbij Hoogeveen, hoewel de basis daar wel terugzakte naar 650m. Nog even een paar OLC kilometers erbij gevlogen.

Wat een geweldig begin van dit jaar! Wat is zweefvliegen toch leuk Smile

lh6.googleusercontent.com/-Bo7V6FCa1Lc/T2eCF_XzM9I/AAAAAAAAORY/12MNRGvQRFU/s640/IMG_0258.JPG

www.zweefportaal.nl
Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.04 seconden