| 19-01-2018 | 16:29
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 1

· Leden online: 1
Kilo Hotel

· Totaal aantal leden: 2,132
· Nieuwste lid: Marco1967
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Twente krijgt GEEN burgerluchthaven
webmaster
Geplaatst op 18-11-2015 21:48
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 2326
Sinds: 21.08.08

Zakelijke vluchten vanaf luchthaven Twente

Lees: http://www.telegr...nte__.html

De bedrijven ASL, Bbjet Aviation en Exxaero willen vanaf en naar Twente vliegen. De eerste testvlucht voor de aanvliegroutes vindt volgende maand al plaats.

Als de ontheffingen definitief zijn, mogen ASL en Bbjet dagelijks vijftig zakelijke vluchten uitvoeren op de luchthaven. Voor Exxaero geldt het dubbele aantal. Het gaat om kleine en middelkleine zakenvliegtuigen.
 
www.zweefportaal.nl
webmaster
Geplaatst op 29-11-2015 21:21
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 2326
Sinds: 21.08.08

Doel: 20.000 vluchten op Luchthaven Twente

Lees: http://www.tubant...-1.5482989

ENSCHEDE - Om Luchthaven Twente te ontwikkelen tot Technology Base Twente zijn in de toekomst 20.000 vliegbewegingen per jaar nodig. In het startscenario wordt uitgegaan van 11.000 vliegbewegingen. Dat werd donderdagavond duidelijk op een informatiebijeenkomst over het Luchthavenbesluit.
Dit besluit, waarmee vliegen op Twente mogelijk wordt, dient de provincie Overijssel in de tweede helft van 2016 te nemen.


www.tubantia.nl/polopoly_fs/1.5482999.1448571674!/httpImage/image.jpg_gen/derivatives/portrait_600_800/image-5482999.jpg
 
www.zweefportaal.nl
webmaster
Geplaatst op 20-12-2015 13:55
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 2326
Sinds: 21.08.08

Oldenzaal tegen herontwikkeling luchthaven

Lees volledig artikel: http://www.tubant...-1.5549028

OLDENZAAL - De Oldenzaalse politiek ziet liever helemaal geen vliegtuigen meer starten en landen op de de luchthaven Twenthe. Daarom volgt het college van burgemeester en wethouders nauwgezet de ontwikkelingen rondom de luchthaven.

Sinds vorige week bekend werd dat het ministerie van Defensie tijdelijke ontheffing wil verlenen aan Aeronextlife en 3 Business Aviation (zakenjets) operators voor civiel medegebruik van het militaire luchthaventerrein Twenthe, staat de politiek op scherp.
 
www.zweefportaal.nl
maaikgollef
Geplaatst op 07-01-2016 16:59
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 265
Sinds: 06.09.08

Eelde is ook praktisch op de fles, ondanks de lage olieprijzen. Bestuurlijke megalomanie ten voeten uit.
http://www.nu.nl/...-gaan.html
Peter Schellenberg
Aeroclub Salland
 
Jan Ritsma
Geplaatst op 08-01-2016 14:46
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1544
Sinds: 09.09.08

maaikgollef schreef:
Eelde is ook praktisch op de fles, ondanks de lage olieprijzen. Bestuurlijke megalomanie ten voeten uit.
http://www.nu.nl/...-gaan.html



Kletspraat, zegt de luchthavendirecteur
Jan Ritsma

 
http://home.planet.nl/~ritsm076/
Otto Foelkel
Geplaatst op 09-01-2016 00:06
Lid

Berichten: 1414
Sinds: 09.11.09

Jan Ritsma schreef:
Kletspraat, zegt de luchthavendirecteur

Niets aan de hand dus;
Van de Kreeke gaat gewoon even met de pet rond...
 
maaikgollef
Geplaatst op 09-01-2016 10:13
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 265
Sinds: 06.09.08

Jan Ritsma schreef:
maaikgollef schreef:
Eelde is ook praktisch op de fles, ondanks de lage olieprijzen. Bestuurlijke megalomanie ten voeten uit.
http://www.nu.nl/...-gaan.html



Kletspraat, zegt de luchthavendirecteur


"Kritische ondergrens" is inderdaad iets heel anders dan bijna-op-de-fles. Taalkundig gezien dan.
Peter Schellenberg
Aeroclub Salland
 
Jan de Hulster
Geplaatst op 09-01-2016 12:12
Lid

Berichten: 1469
Sinds: 03.09.08

maaikgollef schreef:
Jan Ritsma schreef:
maaikgollef schreef:
Eelde is ook praktisch op de fles, ondanks de lage olieprijzen. Bestuurlijke megalomanie ten voeten uit.
http://www.nu.nl/...-gaan.html



Kletspraat, zegt de luchthavendirecteur


"Kritische ondergrens" is inderdaad iets heel anders dan bijna-op-de-fles. Taalkundig gezien dan.


Ik krijg erg het gevoel dat de politiek Eelde en soms Twenthe in leven wil houden ook al is het totaal onrendabel in de praktijk.
Het ziet er naar uit dat de belastingbetaler (regionaal of landelijk?) er uiteindelijk iedere keer weer voor opdraait om dit soort vliegvelden te laten door functioneren.

In eind 2017 zal er voor Eelde-als de bodembereikt is- wel weer een oplossing voor weer een aantal jaren bedacht worden.

Grin
 
Otto Foelkel
Geplaatst op 09-01-2016 12:36
Lid

Berichten: 1414
Sinds: 09.11.09

maaikgollef schreef:
"Kritische ondergrens" is inderdaad iets heel anders dan bijna-op-de-fles. Taalkundig gezien dan.

Een kat in nood maakt rare sprongen.
 
Otto Foelkel
Geplaatst op 09-01-2016 23:15
Lid

Berichten: 1414
Sinds: 09.11.09

Jan de Hulster schreef:
Ik krijg erg het gevoel dat de politiek Eelde en soms Twenthe in leven wil houden ook al is het totaal onrendabel in de praktijk.

Iedereen heeft precies zoveel ijdelheid als het hem aan verstand ontbreekt.
Friedrich Nietzsche
 
Kerstens
Geplaatst op 28-04-2016 09:23
Lid

Berichten: 83
Sinds: 20.09.09

http://www.luchtv...te-airport

Echt startjes pompen zit er niet meer in met max 60 starts per dag...
Gewijzigd door Kerstens op 28-04-2016 09:24
(Ben niet Pascal Kersten.)
 
Jan Hulzebos
Geplaatst op 28-04-2016 09:40
Lid

Berichten: 28
Sinds: 03.10.08

Kerstens schreef:
http://www.luchtv...te-airport

Echt startjes pompen zit er niet meer in met max 60 starts per dag...


Het zijn 18.000 ]vliegbewegingen per jaar voor de General Aviation, dat zijn dus starts en landingen .
Omgerekend dus 9000 landingen per jaar en 9000 starts. De sleepstarts van het motorvliegtuig zullen voor de vliegbewegingen meetellen ,( start en landing.)
lierstarts zullen niet meetellen voor vliegbewegingen.
Gewijzigd door Jan Hulzebos op 28-04-2016 10:00
Jan Hulzebos
Piper Super Cub D-EHCB
 
Sieb
Geplaatst op 28-04-2016 10:44
Lid

Berichten: 490
Sinds: 28.11.08

Jan Hulzebos schreef:
Kerstens schreef:
http://www.luchtv...te-airport

Echt startjes pompen zit er niet meer in met max 60 starts per dag...


Het zijn 18.000 ]vliegbewegingen per jaar voor de General Aviation, dat zijn dus starts en landingen .
Omgerekend dus 9000 landingen per jaar en 9000 starts. De sleepstarts van het motorvliegtuig zullen voor de vliegbewegingen meetellen ,( start en landing.)
lierstarts zullen niet meetellen voor vliegbewegingen.


Klopt Jan,

http://www.overij...4_2016.pdf niet gemotoriseerde vliegbewegingen ( 10.000 zweefvliegbewegingen) blijven buiten de 20.000 GA bewegingen.
Gewijzigd door Sieb op 28-04-2016 10:45
 
www.acvz.nl
Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.19 seconden