| 22-04-2018 | 04:53
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Agenda Zweefvliegen
Klik HIER voor agenda
Gebruikers Online
· Gasten online: 1

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,132
· Nieuwste lid: Marco1967
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Twente krijgt GEEN burgerluchthaven
webmaster
#21 Bericht afdrukken
Geplaatst op 21-11-2012 21:23
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 2331
Sinds: 21.08.08

De Statenfractie van het CDA begint zich zorgen te maken over de gang van zaken rond vliegveld Twente

Lees verder in: www.rtvoost.nl

Gedeputeerde Gerrit Jan Kok moet flink de regie nemen om ervoor te zorgen dat de plannen geen vertraging oplopen. Dat wil Martin Reesink van de CDA fractie in de Provinciale Staten. Twee weken geleden bepaalde een rechter in Almelo dat er over een jaar niet meer gevlogen mag worden. Nu kan dat nog wel omdat nog steeds de bestemming militair vliegveld op het terrein zit. Door de uitspraak van de rechter zullen de provincie en de gemeente Enschede een nieuwe vergunning aan moeten vragen voor een luchthaven. Dat is een onverwachte streep door de plannen en levert waarschijnlijk vertraging op. Dat de CDA fractie zich nu openlijk zorgen maakt is opvallend. De fractie zag eerder nooit een vuiltje aan de lucht.
 
www.zweefportaal.nl
webmaster
#22 Bericht afdrukken
Geplaatst op 04-12-2012 19:10
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 2331
Sinds: 21.08.08

Twente krijgt geen burgerluchthaven

Lees nieuwsbericht op RTL Nieuws: http://www.rtl.nl...islukt.xml

De doorstart van luchthaven Twente als burgerluchthaven is mislukt. Geen van de drie partijen die in de race waren voor exploitatie van het vliegveld heeft een bieding gedaan. Dat maakten de gemeente Enschede en de provincie Overijssel dinsdag bekend.
 
www.zweefportaal.nl
Bier
#23 Bericht afdrukken
Geplaatst op 04-12-2012 19:51
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 628
Sinds: 01.09.08

Ik ben er niet bepaald rouwig om maar ik hoop wel dat er alsnog een oplossing gevonden wordt voor de recreatieve luchtvaart. Er is ruimte zat daar, dus het moet kunnen.
-------------------------
Martin Bierhuizen
Aeroclub Salland
Haagse Onderlinge Ophaal Ploeg (HOOP)
-------------------------

Schleigah!
 
www.aeroclubsalland.nl
maaikgollef
#24 Bericht afdrukken
Geplaatst op 04-12-2012 20:55
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 269
Sinds: 06.09.08

mooi. was toch nooit rendabel geworden. Netzomin als Eelde. Daar gaan een hoop belastingcenten in zitten de komende jaren. Ryanair is al lijnen aan t schrappen. Had ook niemand zien aankomen. duh.
Peter Schellenberg
Aeroclub Salland
 
webmaster
#25 Bericht afdrukken
Geplaatst op 05-12-2012 01:07
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 2331
Sinds: 21.08.08

Nog een aantal (video) berichten over mislukken Luchthaven Twente op RTV-Oost:

http://www.rtvoos...nid=154599

http://www.rtvoos...nid=154589
 
www.zweefportaal.nl
dick kemp
#26 Bericht afdrukken
Geplaatst op 05-12-2012 14:09
Lid

Berichten: 297
Sinds: 02.09.08

maaikgollef schreef:
mooi. was toch nooit rendabel geworden. Netzomin als Eelde. Daar gaan een hoop belastingcenten in zitten de komende jaren. Ryanair is al lijnen aan t schrappen. Had ook niemand zien aankomen. duh.


Is de economische recessie de schuld van Ryanair?
 
maaikgollef
#27 Bericht afdrukken
Geplaatst op 05-12-2012 20:05
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 269
Sinds: 06.09.08

dick kemp schreef:
maaikgollef schreef:
mooi. was toch nooit rendabel geworden. Netzomin als Eelde. Daar gaan een hoop belastingcenten in zitten de komende jaren. Ryanair is al lijnen aan t schrappen. Had ook niemand zien aankomen. duh.


Is de economische recessie de schuld van Ryanair?


zonder recessie wordt t ook niks. Eelde maakte al verlies voor de crisis. Eerst bedrijvigheid, dan een luchthaven, niet omgekeerd. Zelfs twente is levensvatbaarder. Van een paar tokkievluchten kun je geen luchthaven bedruipen. Noord nederland is niet kapitaalkrachtig genoeg voor grote volumes chartervluchten, laat staan intercontinentale ambities. Bovendien zijn er voldoende alternatieven, de flevolijn maakt Schiphol en Lelystad ook een stuk beter bereikbaar.
Peter Schellenberg
Aeroclub Salland
 
webmaster
#28 Bericht afdrukken
Geplaatst op 31-12-2012 22:31
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 2331
Sinds: 21.08.08

Hoger beroep over status luchthaven Twente

Lees verder: http://www.rtvoos...nid=155979

Eigenaar ADT van het vliegveld Twente, Vliegclub Twente en de Twentse Radio Model Vliegclub leggen zich niet neer bij het verlies van de militaire status van het vliegveld. Ze gaan in beroep tegen de uitspraak van de rechter, omdat Defensie dat niet doet.
 
www.zweefportaal.nl
Otto Foelkel
#29 Bericht afdrukken
Geplaatst op 31-12-2012 23:34
Lid

Berichten: 1414
Sinds: 09.11.09

Dit gaat mij boven mijn juridische pet. Hoe kunnen instanties, die slechts indirect belang hebben bij het behoudt van de militaire status in beroep gaan tegen dit besluit, daar waar twee ministeries zich neerleggen bij die beslissing. Welke jurist kan mij uitleggen waarop deze logica gestoeld is en wat de consequenties voor Defensie zijn, wanneer de Raad van State deze beslissing alsnog ongegrond verklaart?
 
Kilo Hotel
#30 Bericht afdrukken
Geplaatst op 05-02-2013 12:14
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 417
Sinds: 01.09.08

Gebruikers willen vliegaktiviteiten redden. ZIE.
Kees Hordijk
Peetair/TMG-vliegschool EHHV
Aeroclub EHHV
Vereniging Historische Zweefvliegtuigen
Kees Aero Nautical Services
 
www.aviationservices.eu
webmaster
#31 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-02-2013 01:29
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 2331
Sinds: 21.08.08

Lees verder: http://www.rtvoos...nid=158646

De heropening van de luchthaven Twente is opnieuw een stap dichterbij gekomen. De Reggeborgh Groep van Dik Wessels heeft een intentieverklaring getekend met ADT (Area Development Twente).


Lees verder: http://www.rtvoos...nid=158682

De vereniging van omwonenden die strijdt tegen de herontwikkeling van het vliegveld Twente blijft sceptisch over de kans dat er daadwerkelijk weer gevlogen wordt.
 
www.zweefportaal.nl
webmaster
#32 Bericht afdrukken
Geplaatst op 26-03-2013 16:08
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 2331
Sinds: 21.08.08

Wessels heeft exploitant luchthaven Twente gevonden

Dik Wessels van Reggeborgh zou een akkoord hebben bereikt met een exploitant voor de luchthaven Twente. Dat meldt Jordi Rietman op de Facebook-pagina DoorstartVliegveldTwente. Morgen zou er meer duidelijkheid komen.

Lees verder:

- http://www.rtvoos...;rubriek=1

- http://www.quoten...rond-67872
 
www.zweefportaal.nl
webmaster
#33 Bericht afdrukken
Geplaatst op 29-05-2013 07:47
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 2331
Sinds: 21.08.08

Twente Airport wordt in 2016 burgerluchthaven

bronnen:
- http://www.luchtv...luchthaven
- http://www.nieuws...fault.aspx
- http://www.rtl.nl...rminal.xml
- http://www.telegr...ers__.html
- http://www.dvhn.n...rvliegveld


Het voormalig militaire vliegveld bij Enschede wordt vanaf 2016 een luchthaven voor burgerluchtvaart. Dinsdag tekenden de belangrijkste betrokken partijen daarvoor een overeenkomst. Burgemeester Peter den Oudsten van Enschede noemde het een belangrijke ontwikkeling voor de economie in Twente.


www.dvhn.nl/anp_images/article10131883.ece/ALTERNATES/w224h148/img-280513-356.onlineBild.jpg
 
www.zweefportaal.nl
Birdy01
#34 Bericht afdrukken
Geplaatst op 29-05-2013 10:55
Lid

Berichten: 42
Sinds: 02.09.08

Wellicht wordt het net zo succesvol als Maastricht Aachen Airport Grin

(nadat natuurlijk de subsidiepotten eerst op zijn gemaakt) Sad

http://www.nrc.nl...-gebruikt/
Bert Otten
Delftsche Studenten Aeroclub
 
Bier
#35 Bericht afdrukken
Geplaatst op 29-05-2013 11:17
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 628
Sinds: 01.09.08

Deze overeenkomst verandert niets aan het feit dat de vergunning om het terrein als vliegveld te gebruiken dit jaar verloopt. Zoals Sieb al eerder aangaf betekent dit dat er opnieuw een vergunning aangevraagd moet worden waarbij alle nimby's de gelegenheid krijgen om de boel te dwarsbomen (en daar zijn ze vrij goed in, is gebleken). Daarnaast moeten gemeenteraad en provincie beide akkoord gaan en samen 2,5 miljoen euro belastinggeld ophoesten.

De kans dat dit allemaal gaat lukken acht ik klein.

Wel triest dat de plaatselijke recreatieve luchtvaart het kind van de rekening is. Als er nu een goed besluit zou worden genomen, zou de aandacht uit kunnen gaan naar een mooie oplossing voor de plaatselijke vliegclubs ipv een zinloos prestige project ter compensatie van lichamelijke tekortkomingen bij het lokale bestuur.
-------------------------
Martin Bierhuizen
Aeroclub Salland
Haagse Onderlinge Ophaal Ploeg (HOOP)
-------------------------

Schleigah!
 
www.aeroclubsalland.nl
Marco uit hangar 5
#36 Bericht afdrukken
Geplaatst op 29-05-2013 13:38
Lid

Berichten: 173
Sinds: 02.09.08

Ik voorzie Spaanse toestanden:
http://www.telegr...empty.html
Gewijzigd door Marco uit hangar 5 op 29-05-2013 13:39
Groetjes, Marco
www.zweef.nl (ZCNK website)
 
webmaster
#37 Bericht afdrukken
Geplaatst op 29-05-2013 17:28
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 2331
Sinds: 21.08.08

Lees meer: http://www.knvvl....luchtvaart

De exacte gevolgen voor de zweefvliegclub en de modelvliegclub zijn onduidelijk. De KNVvL en de betrokken clubs zijn niet ge´nformeerd over de de overeenkomst. Uiteraard zal de KNVvL hier nader over contact gaan leggen met ADT, geco÷rdineerd met de beide clubs.
 
www.zweefportaal.nl
Rene Kalsbeek
#38 Bericht afdrukken
Geplaatst op 29-05-2013 22:54
Lid

Berichten: 19
Sinds: 02.09.08

Nieuwe ontwikkelingen!

http://www.raadva...l?id=74150
Gewijzigd door Rene Kalsbeek op 29-05-2013 22:55
 
Bier
#39 Bericht afdrukken
Geplaatst op 30-05-2013 08:58
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 628
Sinds: 01.09.08

Rene Kalsbeek schreef:
Nieuwe ontwikkelingen!

http://www.raadva...l?id=74150

Het staat nu ook in jip & janneke taal in de krant:
http://www.tubant...-1.3840909

EN HAAG/ENSCHEDE - De verontruste omwonenden van Luchthaven Twente vingen woensdag bot bij de Raad van State met hun bezwaren tegen alle resterende vliegactiviteiten op het luchthaventerrein.

Volgens de Raad van State hebben de omwonenden, verenigd in de Vereniging Omwonenden Luchthaven Twente(VOLT- Twente), zeven dagen te laat bezwaar gemaakt tegen de door Defensie verleende ontheffingen. Met die ontheffingen kunnen de vliegclub, pilotenklasjes en zweefvliegtuigen hun gang gaan op Luchthaven Twente.

Nol Graas van VOLT-Twente vindt dat met het vervallen van het aanwijzingsbesluit militaire vliegbasis Twente, ook alle andere luchtvaartactiviteiten gestaakt dienen te worden. Immers, de burgerluchtvaaractiviteiten waren alleen toegestaan als zogenoemde 'nevenactiviteit' naast de 'hoofdactiviteit' militair vliegveld.

Maar die discussie hoeft Defensie niet te voeren, omdat de Raad van State VVOLT-Twente alsnog niet ontvankelijk heeft verklaard. De Raad is het niet eens met de rechtbank Almelo dat de publicatiedatum van de ontheffingen in de Staatscourant doorslaggevend is en niet de verlening van de ontheffingen, die alleen per brief aan de vliegclubs waren toegestuurd. Volgens de Raad van State had VOLT-Twente zelf moeten uitzoeken wanneer de ontheffingen per brief bekend waren gemaakt, en niet moeten afgaan om de datum van de Staatscourant.


Ik moet mijn eerdere woorden over de competentie van de azijn zeikerds dus intrekken Smile
-------------------------
Martin Bierhuizen
Aeroclub Salland
Haagse Onderlinge Ophaal Ploeg (HOOP)
-------------------------

Schleigah!
 
www.aeroclubsalland.nl
Bier
#40 Bericht afdrukken
Geplaatst op 21-08-2013 11:27
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 628
Sinds: 01.09.08

De soap gaat door:
'Klacht over aanbesteding vliegveld Twente naar Europa'
Actiegroep Volt-Twente heeft een klacht gestuurd naar de Europese Commissie over de aanbesteding van Luchthaven Twente. Hierdoor kan het nog langer duren voordat de luchthaven operationeel komt.


meer op nu.nl

Lijkt mij terecht dat dit geval onderzocht wordt. Sinds Munster-Osnabruck een TMZ heeft, ben ik er een paar keer langsgevlogen. Er gebeurt daar weinig anders dan touch and go's oefenen. Je kunt rustig stellen dat de commerciele uitbating van dat vliegveld een mislukking is. Hoe zou een nieuw vliegveld 60 km verderop dan wel succesvol kunnen zijn?
Gewijzigd door Bier op 21-08-2013 11:31
-------------------------
Martin Bierhuizen
Aeroclub Salland
Haagse Onderlinge Ophaal Ploeg (HOOP)
-------------------------

Schleigah!
 
www.aeroclubsalland.nl
Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.28 seconden