| 18-01-2018 | 08:40
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 2

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,132
· Nieuwste lid: Marco1967
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Twente krijgt GEEN burgerluchthaven
Otto Foelkel
#41 Bericht afdrukken
Geplaatst op 21-08-2013 17:11
Lid

Berichten: 1414
Sinds: 09.11.09

Bier schreef:
Hoe zou een nieuw vliegveld 60 km verderop dan wel succesvol kunnen zijn?

Een logische conclusie, die een toekomstige exploitant ook getrokken moet hebben.
Ik vermoed, dat belanghebbenden een dubbele agenda hanteren.
 
webmaster
#42 Bericht afdrukken
Geplaatst op 30-08-2013 00:01
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 2326
Sinds: 21.08.08

Strijd om Luchthaven Twente gaat door

Lees: http://m.quotenet...door-85613

Ze gaan het er druk mee krijgen in Brussel. De eurocommissarissen Joaquín Almunia van mededinging en Michel Barnier van interne markten krijgen deze week wederom post uit Enschede. Ditmaal van een actiegroep die bouwmiljardair Dik Wessels een hart onder de riem wil steken in casu Luchthaven Twente. 'Wij spreken namens 18.000 mensen, de andere vereniging slechts namens twee.'
 
www.zweefportaal.nl
webmaster
#43 Bericht afdrukken
Geplaatst op 13-09-2013 00:20
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 2326
Sinds: 21.08.08

Lees op rtvoost.nl: http://www.rtvoos...&cat=1

Er is een datum vastgesteld voor het ondertekenen van de concessieovereenkomst voor luchthaven Twente. Dat heeft directeur Van der Ree van beheerder ADT van de luchthaven naar buiten gebracht. Na een uitstel van enkele maanden worden op 26 september de handtekeningen gezet.


img.rtvoost.nl/T3/145674.jpg
 
www.zweefportaal.nl
Otto Foelkel
#44 Bericht afdrukken
Geplaatst op 13-09-2013 03:56
Lid

Berichten: 1414
Sinds: 09.11.09

Ik krijg het gevoel, dat Dik Wessels koste wat kost de geschiedenis een monument wil nalaten.
In zo'n geval gaat aanzien boven logica.
Met een geschat vermogen van 2 miljard euro kan hij zich dat permitteren.

Zo'n man zou Terlet in een Paradijs kunnen omtoveren...Yummy

Wie leert hem zweefvliegen?
 
Jan de Hulster
#45 Bericht afdrukken
Geplaatst op 13-09-2013 07:16
Lid

Berichten: 1469
Sinds: 03.09.08

Otto Foelkel schreef:
Ik krijg het gevoel, dat Dik Wessels koste wat kost de geschiedenis een monument wil nalaten.
In zo'n geval gaat aanzien boven logica.
Met een geschat vermogen van 2 miljard euro kan hij zich dat permitteren.

Zo'n man zou Terlet in een Paradijs kunnen omtoveren...Yummy

Wie leert hem zweefvliegen?


Dan kunnen we misschien ook in de Thermiekbel qua prijs / kwaliteit voor een appel en een ei gaan eten?Wink
 
Bier
#46 Bericht afdrukken
Geplaatst op 13-09-2013 10:29
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 627
Sinds: 01.09.08

Otto Foelkel schreef:
Ik krijg het gevoel, dat Dik Wessels koste wat kost de geschiedenis een monument wil nalaten.
In zo'n geval gaat aanzien boven logica.
De overeenkomsten met een voetbalclub eigenaar zijn inderdaad opvallend Hmm

Otto Foelkel schreef:
Zo'n man zou Terlet in een Paradijs kunnen omtoveren...Yummy

Wie leert hem zweefvliegen?
Be carefull what you wish for, you just might get it.
-------------------------
Martin Bierhuizen
Aeroclub Salland
Haagse Onderlinge Ophaal Ploeg (HOOP)
-------------------------

Schleigah!
 
www.aeroclubsalland.nl
Otto Foelkel
#47 Bericht afdrukken
Geplaatst op 13-09-2013 23:16
Lid

Berichten: 1414
Sinds: 09.11.09

Waar inwoners van Almere en Dronten zich zorgen maken over de geplande vliegroutes van Lelystad wordt dat een haast onoplosbaar probleem op Twente.

Hengelo en Enschede zijn nagenoeg met elkaar vergroeid en ook Oldenzaal ligt op slechts enkele kilometers vanaf-en in het verlengde van- de baan.

Hoe ze dat gaan oplossen mag Joost weten.Hmm
 
Sieb
#48 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-09-2013 17:16
Lid

Berichten: 490
Sinds: 28.11.08

Otto Foelkel schreef:
Waar inwoners van Almere en Dronten zich zorgen maken over de geplande vliegroutes van Lelystad wordt dat een haast onoplosbaar probleem op Twente.

Hengelo en Enschede zijn nagenoeg met elkaar vergroeid en ook Oldenzaal ligt op slechts enkele kilometers vanaf-en in het verlengde van- de baan.

Hoe ze dat gaan oplossen mag Joost weten.Hmm


Gewoon zoals vroeger , er tussen door en net onderlangs met een sidje en een starretje..

http://www.ais-ne...en-GB.html
Gewijzigd door Sieb op 14-09-2013 17:17
 
www.acvz.nl
iachterberg
#49 Bericht afdrukken
Geplaatst op 19-09-2013 12:13
Lid

Berichten: 1
Sinds: 03.09.08

Ter info:
Voor de komende tijd.
http://www.centru...2013_.aspx

_____________________________________
Ilja Achterberg
DSA
 
Alex Landman
#50 Bericht afdrukken
Geplaatst op 19-09-2013 16:31
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 135
Sinds: 11.09.08

Jaartje uitstel voor de Twentse?
 
webmaster
#51 Bericht afdrukken
Geplaatst op 10-10-2013 12:41
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 2326
Sinds: 21.08.08

Raad van State bepaalt of vliegveld Twente open bijft

bron: http://www.rtvoos...&cat=1

Eigenaar ADT van vliegveld Twente heeft de Raad van State vandaag gevraagd om het vliegveld voorlopig open te houden.
De rechtbank in Almelo besliste vorig jaar dat al het vliegverkeer op 7 november moet worden gestopt. Eerder had de minister van Defensie geweigerd om het vliegveld te sluiten. Daarmee wilde de minister de overgang naar een vliegveld voor burgerluchtvaart mogelijk maken.

Maar de rechtbank oordeelde dat de minister zijn boekje te buiten ging, omdat er geen militair belang meer speelde. Het vliegveld valt nu onder het ministerie van Infrastructuur. Het gevolg van die uitspraak is dat de huidige gebruikers van de luchthaven waaronder een vliegschool en een zweefvliegclub, er na november -als de overgangsperiode afloopt- niet meer terecht kunnen.

Vliegveldeigenaar ADT moet snel forse investeringen doen voor de veiligheid op het vliegveld. ADT wil die kosten nu niet maken, zolang niet zeker is wanneer het vliegveld voor burgerluchtvaart wordt gebruikt. De Raad doet over zes weken uitspraak.


img.rtvoost.nl/T3/184672.jpg
 
www.zweefportaal.nl
webmaster
#52 Bericht afdrukken
Geplaatst op 30-10-2013 13:13
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 2326
Sinds: 21.08.08

Vliegen vanaf vliegveld Twente in Enschede mag nog steeds

Lees: http://www.rtvoos...nid=174555

en de formele uitspraak: http://www.raadva...tml?id=597

Gebruikers van het luchtvaartterrein Twente mogen de komende tijd blijven vliegen. Dat is het gevolg van een uitspraak van de Raad van State woensdag. Het vliegveld houdt namelijk nog even de militaire status.


img.rtvoost.nl/T3/145560.jpg

Gewijzigd door webmaster op 30-10-2013 13:18
 
www.zweefportaal.nl
webmaster
#53 Bericht afdrukken
Geplaatst op 06-11-2013 14:58
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 2326
Sinds: 21.08.08

FMO: ‘Luchthaven Twente overbodig’

Lees: http://www.tubant...-1.4082151

Luchthaven Münster-Osnabrück heeft het moeilijk en stelt vast dat er ‘totaal geen behoefte’ is aan een luchthaven Twente.

Flughafen Münster-Osnabrück heeft tevergeefse pogingen gedaan om Twente meer te betrekken bij de regionale luchthaven. „We zien meer in een gezamenlijke luchthaven dan in het opzetten van een totaal overbodige zo dichtbij”, zegt woordvoerder Andrés Heinemann op vragen van deze krant. Aanleiding zijn de slechte cijfers van FMO dit jaar: het aantal passagiers daalt dramatisch en er dreigt opnieuw een miljoenenverlies.


www.tubantia.nl/polopoly_fs/1.4082158.1383637471!/httpImage/image.jpg_gen/derivatives/fixed_width_500/image-4082158.jpg
 
www.zweefportaal.nl
webmaster
#54 Bericht afdrukken
Geplaatst op 16-01-2014 21:34
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 2326
Sinds: 21.08.08

GroenLinks: ‘Vliegveld tòch verkiezingsthema’

Lees: http://www.deweek...ngsthemaa_

Enschede - Nu Dick Wessels de concessieovereenkomst met ADT heeft ondertekend, lijkt niets een doorstart van Luchthaven Twente nog in de weg te staan. Maar volgens GroenLinks is het toch een verkiezingsissue. Bij de VVD lachen ze om die gedachtegang. “Ik zou tegen GroenLinks willen zeggen: wees reëel.”


www.deweekkrant.nl/images/library/pictures/24/06/92/ac/3_02hahintwoluchthaven.jpg
 
www.zweefportaal.nl
Bier
#55 Bericht afdrukken
Geplaatst op 20-02-2014 13:09
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 627
Sinds: 01.09.08

Brussel perkt subsidie luchtvaartsector in
Overheden in de Europese Unie mogen minder snel subsidie verlenen aan luchthavens en luchtvaartmaatschappijen.

De Europese Commissie heeft donderdag strengere richtlijnen voor subsidieverlening aangenomen die per maart moeten ingaan, maakte eurocommissaris voor mededinging Joaquín Almunia bekend.

Onder de richtlijnen mogen overheden alleen nog subsidie verlenen aan de bouw van luchthavens als er in die regio geen andere mogelijkheid is om snel lange afstanden te reizen. Als er bijvoorbeeld wel een snelle treinverbinding is, is subsidie voor een vliegveld ook uitgesloten onder de nieuwe regels, lichtte Almunia toe.Als overheden wel geld mogen stoppen in de aanleg, is het maximale bedrag lager naarmate de luchthaven groter is.

Een operationele subsidie, om luchthavens open te houden, is alleen nog toegestaan voor luchthavens met minder dan drie miljoen passagiers.

Deze subsidie moet bovendien binnen tien jaar worden afgebouwd en luchthavens moeten een plan hebben om volledig op de eigen benen te komen staan. Bijdragen van overheden aan luchtvaartmaatschappijen om een specifieke route te openen mag alleen nog tijdelijk.

Prijsvechters

De luchtvaartmarkt in de EU wordt sinds de jaren negentig steeds meer beheerst door prijsvechters, zoals Ryanair en Vueling. Sinds 2012 is het marktaandeel van de prijsvechters zelfs groter dan dat van de traditionele luchtvaartmaatschappijen, zoals KLM en Lufthansa.

De prijsvechters hebben bij hun opkomst veelvuldig gebruikgemaakt van de drang van regionale overheden om een luchthaven te hebben. Hierdoor is momenteel sprake van capaciteitsoverschot op de Europese luchtvaartmarkt, constateert de commissie.

De commissie wil er met de strengere richtlijnen voor zorgen dat er een eerlijker speelveld komt, terwijl tegelijkertijd alle Europeanen toegang hebben tot langeafstandstransport. Tot slot moeten de regels ervoor zorgen dat belastinggeld goed wordt besteed.


Nu.nl

Gaat lastig worden voor Twente
-------------------------
Martin Bierhuizen
Aeroclub Salland
Haagse Onderlinge Ophaal Ploeg (HOOP)
-------------------------

Schleigah!
 
www.aeroclubsalland.nl
Otto Foelkel
#56 Bericht afdrukken
Geplaatst op 20-02-2014 15:24
Lid

Berichten: 1414
Sinds: 09.11.09

Bier schreef:
Gaat lastig worden voor Twente

Veranderingen in het subsidiebeleid zijn niet van invloed op de concurrentieverhoudingen.
De tarieven zullen daaraan worden aangepast. Wat Dik Wessels in zijn achterhoofd heeft, weet ik niet. Hij is een zakenman pur sang, maar heeft intussen een leeftijd bereikt waarop andere belangen een rol gaan spelen.
 
maaikgollef
#57 Bericht afdrukken
Geplaatst op 20-02-2014 20:15
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 265
Sinds: 06.09.08

Nee, die concurrentieverhoudingen worden niet aangepast. Die waren los van de subsidie al beroerd voor Twenthe en Eelde, en wellicht zelfs voor Lelystad.

Ik hoop dan ook van harte dat ook Eelde meeleest. Daar wordt in decennia gerekend om de zaak uit het slop te trekken. Het stopzetten van verspilling van onze belastingpoet in de vorm van subsidie is een mooie stap richting realisme voor deze vorm van KVK-megalomanie.
Peter Schellenberg
Aeroclub Salland
 
webmaster
#58 Bericht afdrukken
Geplaatst op 05-03-2014 12:35
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 2326
Sinds: 21.08.08

Enschede en Dinkelland leggen bestemmingsplan luchthaven ter inzage

Lees: http://www.tubant...-1.4250094

De gemeentebesturen van Enschede en Dinkelland leggen de bestemmingsplannen en het beeldkwaliteitsplan voor de luchthavenontwikkeling als ontwerp ter inzage, zodat iedereen zienswijzen kenbaar kan maken.

De plannen zijn opgesteld voor de start- en landingsbaan, de luchthaven, luchthaven-gebonden bedrijvigheid, het veiligheidscentrum en de verkeersontsluiting van het luchthavengebied. Tegelijkertijd legt het ministerie van Infrastructuur en Milieu het ontwerp-luchthavenbesluit ter inzage. Het luchthavenbesluit, waarmee onder meer de geluidsbelasting wordt bepaald, is naast de gemeentelijke plannen noodzakelijk om de luchthaven te kunnen exploiteren.
 
www.zweefportaal.nl
Otto Foelkel
#59 Bericht afdrukken
Geplaatst op 05-03-2014 12:50
Lid

Berichten: 1414
Sinds: 09.11.09

Cruciaal in de plannen voor Twente Airport is het oordeel van de Europese Commissie over de circa 20 miljoen euro die aan staatssteun wordt verstrekt. Het is niet bekend wanneer Brussel daarover een besluit neemt.

Ben benieuwd hoe daar in Brussel tegenaan gekeken wordt...
 
webmaster
#60 Bericht afdrukken
Geplaatst op 24-03-2014 20:36
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 2326
Sinds: 21.08.08

Natuurmonumenten tegen luchthaven Twente

Lees:

- http://www.luchtv...ven_Twente

- https://www.natuu...Twente.pdf

- https://www.natuu...-intrekken

- https://www.natuu...nvaardbaar
 
www.zweefportaal.nl
Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.25 seconden