| 25-05-2018 | 15:03
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Agenda Zweefvliegen
Klik HIER voor agenda
Gebruikers Online
· Gasten online: 4

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,156
· Nieuwste lid: veldhuizen
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
CAI file validatie OLC
HuibZ
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 15-04-2012 14:51
Lid

Berichten: 6
Sinds: 01.11.10

Ik heb al een tijd problemen om mijn GPS-NAV files (CAI format) gevalideerd te krijgen op de OLC. Ik heb de hulpprogramma's CAI2IGC4OLC en CAI4OLC al geprobeerd, maar zonder resultaat. Ik download de bestanden uit de GPS-NAV met ConnectMe.
Iemand een oplossing?
 
marco haakmeester
#2 Bericht afdrukken
Geplaatst op 15-04-2012 17:43
Lid

Berichten: 50
Sinds: 02.09.08

Volgens mij is dat Cambridge output. Dan is het zaak om een nieuwe logger kopen..Tenminste dat maak ik op uit deze discussie op rec.aviation. https://groups.google.com/forum/?fromgroups#!searchin/rec.aviation.soaring/cambridge/rec.aviation.soaring/u7Em_Y0pluA/-wA8CPzLxXEJ
Of een igc bestand genereren met een PDA programma.
 
Jos
#3 Bericht afdrukken
Geplaatst op 15-04-2012 21:06
Lid

Berichten: 11
Sinds: 30.10.08

Ik zit met hetzelfde probleem, het lijkt erop dat de OLC de Cambridge loggers nu helemaal niet meer support. Ik heb jarenlang met de conversieprogramma's de .CAI files om moeten zetten. Vorig jaar was het ook al problematisch, soms ging het goed en steeds vaker niet. Ik heb ook nooit begrepen wat nu het probleem is, er komen toch gewoon valide .igc files uit die ook door de FAI geaccepteerd worden. Cambridge is notabene zo'n beetje de uitvinder/ontwikkelaar van de logger. Ik ga echt geen andere logger kopen om valide files op de OLC te zetten, en mijn jaarlijkse donatie heeft dan ook niet veel zin meer lijkt me.
 
marco haakmeester
#4 Bericht afdrukken
Geplaatst op 18-04-2012 09:46
Lid

Berichten: 50
Sinds: 02.09.08

Jos schreef:
Ik zit met hetzelfde probleem, het lijkt erop dat de OLC de Cambridge loggers nu helemaal niet meer support. Ik heb jarenlang met de conversieprogramma's de .CAI files om moeten zetten. Vorig jaar was het ook al problematisch, soms ging het goed en steeds vaker niet. Ik heb ook nooit begrepen wat nu het probleem is, er komen toch gewoon valide .igc files uit die ook door de FAI geaccepteerd worden. Cambridge is notabene zo'n beetje de uitvinder/ontwikkelaar van de logger. Ik ga echt geen andere logger kopen om valide files op de OLC te zetten, en mijn jaarlijkse donatie heeft dan ook niet veel zin meer lijkt me.


http://www.flywithce.com/ levert een oplossing voor 89 euro. Geschikt voor OLC en sommige landen ook voor D & E brevet. Nee, geen motorsensor.
 
Birdy01
#5 Bericht afdrukken
Geplaatst op 18-04-2012 11:29
Lid

Berichten: 42
Sinds: 02.09.08

Vanaf 2012 levert OLC inderdaad geen support meer voor Cambridge "Legacy" Flight Recorders, ofwel de GPS-NAVs model 10, 20 en 25. Ik ben er ook toevallig achtergekomen.
Dat is inderdaad erg jammer, want de recorders zijn wťl gewoon IGC approved (met ENL!). Ik begrijp via OLC ontwikkelaars dat het kennelijk al langer bekend is bij Cambridge. Het probleem is het aantal handmatige handelingen dat door het OLC team verricht moet worden om de CAI file naar een goede IGC file om te zetten. Daar waren een aantal programma voor ontwikkeld maar eerlijk vond ik die zelf (CAI2OLC etc.) ook te ingewikkeld om te gebruiken. Nadeel was dat SYM naast een *.CAI ook een *.IGC file produceerde als je een GPS-NAV uitlas. Die CAI file moest je hebben en niet de IGC file. Als er dus iemand opstaat die de juiste DLLs kan schrijven zou het weer gewoon toegelaten moeten worden bij de OLC. Ik vind het zelf ook van de gekke dat ik wel gewoon een SYM filetje uit mijn Ipaq kan uploaden naar OLC (voor een kist zonder motor) maar dat een officiele approved logger een ongeldige file voor OLC oplevert.

Binnen onze club werken we naar redelijke tevredenheid met L-Nav & GPS-NAV. Voordeel: goedkoop, makkelijk door clubvliegers te bedienen en je kan er zonder probleem een Ipaq aanhangen.
We hebben nu een paar maanden 1 kist met LX7007 en dat zal dan wel geweldig zijn, maar ik ben nog steeds bezig om hier enigszins wijs uit te worden, en velen met mij. (er gaan al stemmen op om 'm te verkopen)

Probleem is dat het huidige Cambridge geen support levert (en kan leveren) voor GPS-NAV en Nielsen Kellermann (ClearNav), waar Gary Kammerer werkt, zou support kunnen leveren, maar die verkopen je ook liever een nieuw instrument.

Maar, ik zou zeggen: Stuur een mailtje naar Klaus Keim (TEKK) - heb ik ook al gedaan - of iemand van je eigen club! Die zouden support moeten leveren.

Groeten
Bert Otten
Delftsche Studenten Aeroclub
 
Harry J
#6 Bericht afdrukken
Geplaatst op 18-04-2012 13:05
Lid

Berichten: 76
Sinds: 16.09.09

Delftse studenten die moeite hebben met de menustructuur van LX 7007 ? Ja, ja, het leven is zwaar....
 
Bier
#7 Bericht afdrukken
Geplaatst op 19-07-2012 09:05
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 629
Sinds: 01.09.08

En we hebben er weer een:
http://www.online...Id=2560695
Vlieg je een 1000 KM, blijft ie grijs op de OLC Realsad
Aan de andere kant, een merkloze PNA met LK8000 produceert een geldige IGC file. Dat zijn toch investeringen die je de kop niet zullen kosten.
-------------------------
Martin Bierhuizen
Aeroclub Salland
Haagse Onderlinge Ophaal Ploeg (HOOP)
-------------------------

Schleigah!
 
www.aeroclubsalland.nl
Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.11 seconden