| 29-03-2024 | 15:11
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 2

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,394
· Nieuwste lid: Asher
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
erkend liertechnicus
maaikgollef
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 24-07-2012 22:23
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 318
Sinds: 06.09.08

Weet iemand waar ik het verzoek voor Aanwijzing erkend liertechnicus kan downloaden? de link naar het formulier op overheidsloket is dood en goegelen levert geen nieuwe aanwijzingen op.

alvast dank
Peter Schellenberg
Aeroclub Salland
 
Kerstens
#2 Bericht afdrukken
Geplaatst op 25-07-2012 10:11
Lid

Berichten: 86
Sinds: 20.09.09

3 jaar terug deed ivw niet meer aan erkent liertechnicus. Formulieren en alles netjes opgestuurd, kreeg alleen een reactie terug met een verwijzing naar de staatskrant dat ze dat niet meer deden/dat dat niet meer nodig was.

Zal eens kijken of ik het nog terug kan vinden.
(Ben niet Pascal Kersten.)
 
kloppertjes
#3 Bericht afdrukken
Geplaatst op 26-07-2012 20:18
Lid

Berichten: 223
Sinds: 01.09.08

Kerstens schreef:
3 jaar terug deed ivw niet meer aan erkent liertechnicus. Formulieren en alles netjes opgestuurd, kreeg alleen een reactie terug met een verwijzing naar de staatskrant dat ze dat niet meer deden/dat dat niet meer nodig was.

Zal eens kijken of ik het nog terug kan vinden.


Ik heb laatste begrepen dat met de EASA regels de "erkend liertechnicus" titel weer is teruggekeerd. De preciese details weet ik echter niet.
Gewijzigd door kloppertjes op 26-07-2012 20:21
Ivar Klop
 
JaapHollenberg
#4 Bericht afdrukken
Geplaatst op 28-03-2013 20:01
Lid

Berichten: 2
Sinds: 24.03.09

Kijk eens in dit Staatscourant item:
https://zoek.offi...ortorder=4
Smile
 
markv
#5 Bericht afdrukken
Geplaatst op 28-03-2013 21:01
Lid

Berichten: 63
Sinds: 02.09.08

Hoi Peter,

Toevallig ben ik hier voor onze club laatst ook achteraan gegaan. Via het afdelingssecretariaat kreeg ik de volgende quote van IVW uit 2012:

...'Al weer jaren geleden heeft de Rijksoverheid besloten wat meer afstand te nemen van de sector en de regeldruk te verminderen. De door de overheid aangewezen liertechnicus is toen gesneuveld. Overgebleven is Artikel 4 van de Regeling onderhoud lieren 2001 die stelt dat de liertechnicus wordt aangewezen door de eigenaar of houder van de lier. Dit houdt dus in dat dit onderling moet worden geregeld. Hoe deze aanwijzing moet geschieden is niet geformaliseerd. Als de aanwijzing terug is te vinden in verslagen van de vereniging (de praktijk) lijkt me dit voldoende...'

Zie ook: http://wetten.ove...#Opschrift

@Kloppertjes:
Ik heb laatste begrepen dat met de EASA regels de "erkend liertechnicus" titel weer is teruggekeerd. De preciese details weet ik echter niet.

Als dat zo is, dan ook graag de details: In welke EASA regelgeving staat dat dan? Ben benieuwd.

Groeten
Mark
 
Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.06 seconden