| 28-03-2024 | 19:17
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 3

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,394
· Nieuwste lid: Asher
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
SNZT en Thermiekbel naar rechter
frans
#41 Bericht afdrukken
Geplaatst op 02-09-2013 17:56
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 287
Sinds: 01.09.08

ook in dit topic is het "Reinheitsgebod" in figuurlijke zin het uitgangspunt...
Toch..?
FRans
 
Otto Foelkel
#42 Bericht afdrukken
Geplaatst op 02-09-2013 19:37
Lid

Berichten: 1414
Sinds: 09.11.09

frans schreef:
ook in dit topic is het "Reinheitsgebod" in figuurlijke zin het uitgangspunt...
Toch..?

Op dit forum geldt dat gebot niet voor het wassen van andermans oren, Frans.

Ze snijden ze er het liefste af.
 
Jan de Hulster
#43 Bericht afdrukken
Geplaatst op 06-09-2013 08:40
Lid

Berichten: 1752
Sinds: 03.09.08

Toch wel merkwaardig.

De SNZT (De stichting die einverantwoordelijk is voor Terlet) heeft nog steeds niet de Jaarverslagen van het bestuur gepubliceerd. (jaar 2008 en 2009)

Je zou verwachten dat dat toch wel zou gaan gebeuren.

Vooral omdat de SNZT weer via een convenant verbonden is met "onze " KNVvl.


http://www.terlet...rslag-2009
en
http://www.terlet...rslag-2008

Het conflict met de voomalige SZT is immers al weer 2 jaar achter de rug.

Eens kijken hoe lang het nog duurt voordat ze tot publicatie overgaan.

Tenslotte hebben ze 2010 en 2011 wel sinds kort gepubliceerd.

We lezen het wel weer eens.
 
Otto Foelkel
#44 Bericht afdrukken
Geplaatst op 06-09-2013 16:12
Lid

Berichten: 1414
Sinds: 09.11.09

De Aanhouder Wint...Bugs
 
BartBerendsen
#45 Bericht afdrukken
Geplaatst op 06-09-2013 19:45
Lid

Berichten: 67
Sinds: 02.09.08

Jan de Hulster schreef:
......
Eens kijken hoe lang het nog duurt voordat ze tot publicatie overgaan.
Tenslotte hebben ze 2010 en 2011 wel sinds kort gepubliceerd.
We lezen het wel weer eens.


Hoewel ik weinig van deze discussie heb gevolgd en me er eigenlijk niet in wil mengen kan ik het toch niet laten. Dit soort opmerkingen verbazen én irriteren me.

Ik vraag me sterk af wat het nut is van deze 'discussie' op een publiek forum. Als je iets voor elkaar wil krijgen dan zou ik denken dat je de verantwoordelijke persoon daar direct op aanspreekt. Vaak bereik je dan een stuk meer dan met ongeadresseerde suggestieve uitingen op een forum.
Gewijzigd door BartBerendsen op 06-09-2013 19:48
 
Otto Foelkel
#46 Bericht afdrukken
Geplaatst op 06-09-2013 23:43
Lid

Berichten: 1414
Sinds: 09.11.09

BartBerendsen schreef:
Hoewel ik weinig van deze discussie heb gevolgd en me er eigenlijk niet in wil mengen kan ik het toch niet laten. Dit soort opmerkingen verbazen én irriteren me.

Alles went Bart, zelfs dit forum.

Die hardnekkigheid van Jan vind ik wel amusant.
Hij gaat net zo lang door tot mensen zich aangesproken voelen en wel moeten reageren.
 
Bier
#47 Bericht afdrukken
Geplaatst op 07-09-2013 01:06
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 654
Sinds: 01.09.08

Otto Foelkel schreef:
Hij gaat net zo lang door tot mensen zich aangesproken voelen en wel moeten reageren.
Zou jij nooit doen
-------------------------
Martin Bierhuizen
Aeroclub Salland
Haagse Onderlinge Ophaal Ploeg (HOOP)
-------------------------

Schleigah!
 
www.aeroclubsalland.nl
Otto Foelkel
#48 Bericht afdrukken
Geplaatst op 07-09-2013 05:01
Lid

Berichten: 1414
Sinds: 09.11.09

Bier schreef:
Otto Foelkel schreef:
Hij gaat net zo lang door tot mensen zich aangesproken voelen en wel moeten reageren.
Zou jij nooit doen

In dit geval niet, nee; het probleem is mij te triviaal.

Bart Berendsen heeft hier wel een punt.
Vraag ze gewoon even op bij de SNZT en indien dat niet werkt kun je vragen of de KNVvL daarin wil bemiddelen. Pas als dat niet lukt, kun je daarna je beklag doen op dit podium.

Ik krijg steeds meer het gevoel, dat e.e.a. op een misverstand berust en de SNZT er domweg nog niet aan toe is gekomen, maar dat ze vanzelf vandaag of morgen wel gepubliceerd worden.
 
Jan de Hulster
#49 Bericht afdrukken
Geplaatst op 07-09-2013 08:56
Lid

Berichten: 1752
Sinds: 03.09.08

Otto Foelkel schreef:
Bier schreef:
Otto Foelkel schreef:
Hij gaat net zo lang door tot mensen zich aangesproken voelen en wel moeten reageren.
Zou jij nooit doen

In dit geval niet, nee; het probleem is mij te triviaal.

Bart Berendsen heeft hier wel een punt.
Vraag ze gewoon even op bij de SNZT en indien dat niet werkt kun je vragen of de KNVvL daarin wil bemiddelen. Pas als dat niet lukt, kun je daarna je beklag doen op dit podium.

Ik krijg steeds meer het gevoel, dat e.e.a. op een misverstand berust en de SNZT er domweg nog niet aan toe is gekomen, maar dat ze vanzelf vandaag of morgen wel gepubliceerd worden.



Laten we het daar op houden een misverstand dat ze die verslagen van 2008 en 2009 nog niet geplaatst hebben.

Tenslotte zijn die verslagen van 2010 en 2011 intussen plotseling wel geplaatst.

Deze moesten ze nog even opzoeken vermoedelijk.Smile


Dus we nemen aan dat ze -laten we zeggen- tussen nu en 6 maanden er wel op staan.
(dan kan het verslag van 2012 er ook gelijkertijd mooi bij, dat zal dan toch wel gemaakt zijn? )


We lezen het wel weer.


En hier kun je lezen wat de laatste stand van zaken is betreffende de situatie betreffende de Thermiekbel:

http://www.zweefv...0428#p6014

Een positief feit is:
De SNZT knapt Terlet inderdaad nu op;
-asfalteren
-de camping

Dus als de Thermiekbel ook verder verbeterd wordt dan is dat prima.

Misschien kunnen ze tzt. de paden naar de diverse strips ook eens verharden?

Scheelt weer een hoop opwaaiend stof.
Gewijzigd door Jan de Hulster op 07-09-2013 09:13
 
Otto Foelkel
#50 Bericht afdrukken
Geplaatst op 07-09-2013 16:02
Lid

Berichten: 1414
Sinds: 09.11.09

Jan de Hulster schreef:
Dus we nemen aan dat ze -laten we zeggen- tussen nu en 6 maanden er wel op staan.
(dan kan het verslag van 2012 er ook gelijkertijd mooi bij, dat zal dan toch wel gemaakt zijn?

We lezen het wel weer.

Alles Sal Reg Kom.............denk ik, en zo niet, zie ik je over een half jaar terug Jan.

Een verharde parkeerplaats voor de Bel spaart luchtfilter en longen op droge dagen.
 
Jan de Hulster
#51 Bericht afdrukken
Geplaatst op 17-02-2014 13:23
Lid

Berichten: 1752
Sinds: 03.09.08

[b]Otto Foelkel schreef:
Jan de Hulster schreef:[/b]Dus we nemen aan dat ze -laten we zeggen- tussen nu en 6 maanden er wel op staan.
(dan kan het verslag van 2012 er ook gelijkertijd mooi bij, dat zal dan toch wel gemaakt zijn?


We lezen het wel weer.

Alles Sal Reg Kom.............denk ik, en zo niet, zie ik je over een half jaar terug Jan.

Een verharde parkeerplaats voor de Bel spaart luchtfilter en longen op droge dagen.


We zijn nu bijna zo'n 6 maanden verder.......

De jaarverslagen van 2008 en 2009 zijn nog steeds niet openbaar gemaakt op de SNZT website.
(wat ze wel daar toezeggen...)

link: http://www.terlet...rverslagen

En die van 2012 ook nog niet zie ik net......

Wat mij betreft een constatering, voor de aardigheid. Grin
Gewijzigd door Jan de Hulster op 17-02-2014 13:25
 
antondekan
#52 Bericht afdrukken
Geplaatst op 18-02-2014 10:10
Lid

Berichten: 13
Sinds: 08.01.13

Jan, heb je intussen gevraagd de knvvl te bemiddelen. Lijkt me gemakkelijker dan (bij wijze van) een rechtelijke procedure starten om verantwoording af te dwingen…

En ik verwacht niet dat het voormalig snzt bestuur op dit forum antwoord zal geven…

als je medestanders zoekt; het lijkt mij logisch dat een gemiddeld zweefvlieger verantwoording eist van haar besturen(voldoende medestanders). Meestal gebeurt dit al op de alv's. Als het dan zo lang duurt; tsja da's jammer idd.
 
Jan de Hulster
#53 Bericht afdrukken
Geplaatst op 18-02-2014 12:25
Lid

Berichten: 1752
Sinds: 03.09.08

antondekan schreef:
Jan, heb je intussen gevraagd de knvvl te bemiddelen. Lijkt me gemakkelijker dan (bij wijze van) een rechtelijke procedure starten om verantwoording af te dwingen…

En ik verwacht niet dat het voormalig snzt bestuur op dit forum antwoord zal geven…

als je medestanders zoekt; het lijkt mij logisch dat een gemiddeld zweefvlieger verantwoording eist van haar besturen(voldoende medestanders). Meestal gebeurt dit al op de alv's. Als het dan zo lang duurt; tsja da's jammer idd.


De SNZT valt onder toezicht van de KNVvL.

Je mag toch aannemen dat de KNVvL behoorlijk toezicht uitoefend op de SNZT?

Ik constateer alleen maar dat een SNZT vanaf 1999-2007 gewoon spontaan jaarverslag deed.
In de periode 2008-2011 plotseling niet meer van wege de SZT affaire.
Dat is intussen voorbij.
Dus je mag verwachten dat men "spontaan"de verantwoording hervat., zo lijkt mij.

Het lijkt me een rommeltje aldaar het verslag is er van 2012 ook nog niet bv.
 
Sieb
#54 Bericht afdrukken
Geplaatst op 18-02-2014 17:20
Lid

Berichten: 641
Sinds: 28.11.08

Beste Jan,

Heb je al eens aan ( een van de ) bestuurders van SNZT de vraag gesteld of je de stukken mag inzien? Er is geen enkele openbare publicatieplicht en er zal wel een reden zijn om geen bestuursverslag te publiceren. ( waar overigens ook niet veel in staat). Je kan altijd nog naar de Kamer van Koophandel om je publicatiehonger te stillen. Verder gaat het lekker op Terlet dus waar maak je je druk om?
 
www.acvz.nl
Jan de Hulster
#55 Bericht afdrukken
Geplaatst op 18-02-2014 18:48
Lid

Berichten: 1752
Sinds: 03.09.08

Sieb schreef:
Beste Jan,

Heb je al eens aan ( een van de ) bestuurders van SNZT de vraag gesteld of je de stukken mag inzien? Er is geen enkele openbare publicatieplicht en er zal wel een reden zijn om geen bestuursverslag te publiceren. ( waar overigens ook niet veel in staat). Je kan altijd nog naar de Kamer van Koophandel om je publicatiehonger te stillen. Verder gaat het lekker op Terlet dus waar maak je je druk om?


Het gaat om het principe.

Je publiceert (SNZT) in tijden van een conflict -met de SZT- plotseling niets meer. (2008 en 2009).
Terwijl je (SNZT) stelt we hebben ze wel maar publiceren het later , als de crisus voorbij is.( link 2008 http://www.terlet...rslag-2008)
2009 http://www.terlet...rslag-2009

Daarna ga je (ik dus) er voor de aardigheid nog eens naar hengelen in de zomer van 2013.
En Oh wonder... Die verslagen van 2010 en 2011 worden er plotseling ff snel op gezet.


Nu zijn we in 2014.

Die van 2008 en 2009 zijn er nog steeds niet.

Die van 2010 en 2011 wel

En die van 2012........????

Beetje vreemd van een stichting (SNZT) die Terlet beheert onder toezicht van de KNVvL.

Dat het verder goed gaat is prima, , reden te meer om een jaarverslag te plaatsen toch?,

maar waarom zo slordig??

Verder is het niet zo heel belangrijk hoor... Grin
Gewijzigd door Jan de Hulster op 19-02-2014 10:09
 
Otto Foelkel
#56 Bericht afdrukken
Geplaatst op 18-02-2014 23:29
Lid

Berichten: 1414
Sinds: 09.11.09

Sieb schreef:
Verder gaat het lekker op Terlet dus waar maak je je druk om?

Lekker is niet altijd goed en bij gebrek aan cijfers valt die conclusie niet te trekken.
 
Istria
#57 Bericht afdrukken
Geplaatst op 18-02-2014 23:54
Lid

Berichten: 16
Sinds: 06.11.11

Om op het oorspronklijke onderwerp terug te komen. Hoe staat het eigenlijk met die rechtzaak?
 
Otto Foelkel
#58 Bericht afdrukken
Geplaatst op 19-02-2014 01:42
Lid

Berichten: 1414
Sinds: 09.11.09

Istria schreef:
Om op het oorspronklijke onderwerp terug te komen. Hoe staat het eigenlijk met die rechtzaak?

Merino heet de SNZT laten weten, dat hij er niet over peinst om te vertrekken.

Een dagvaarding heeft hij nog steeds niet ontvangen, dus van een rechtszaak is (voorlopig) geen sprake.

Ik weet wat meer over de achtergronden van e.e.a. maar wil geen stemming kweken, omdat ik hoop dat de zaak alsnog in den minne geschikt wordt,
 
Jan de Hulster
#59 Bericht afdrukken
Geplaatst op 31-03-2014 17:55
Lid

Berichten: 1752
Sinds: 03.09.08

http://www.terlet...rslag-2012

Een zeer positief jaarverslag van de SNZT van 2012. Smile
Gewijzigd door Jan de Hulster op 31-03-2014 17:56
 
Olivier
#60 Bericht afdrukken
Geplaatst op 01-04-2014 17:33
Lid

Berichten: 71
Sinds: 03.09.08

aha dus daarom is vliegen op Terlet zo duur Hmm
 
http://www.zweven.eu
Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.16 seconden