| 28-03-2024 | 21:41
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 5

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,394
· Nieuwste lid: Asher
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Airspace Duitsland 2014 als "OpenAir" data
webmaster
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 06-03-2014 19:31
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 2421
Sinds: 21.08.08

Lees: http://www.daec.d...raumdaten/

En over de zweefvliegsectoren: http://www.daec.d...gsektoren/

Luftraumdaten Deutschland. Im Januar 2006 wurde der Vertrag zwischen der Deutschen Flugsicherung (DFS) und der DAeC - Bundeskommission Segelflug zur Überlassung der elektronischen Luftraumdaten unterschrieben. Strepla hat bei der technischen Umsetzung mitgewirkt. Die jährlichen Kosten werden allein durch die Bundeskommission Segelflug getragen.

Die Nutzungsmöglichkeit dieser Daten trägt wesentlich zur Erhöhung der Flugsicherheit und Rechtssicherheit für den Piloten bei. Im sportlichen Bereich ist die Möglichkeit einer besseren Streckenplanung und operativen Nutzung der Lufträume sowie auf Wettbewerben faire Chancen unter gleichen Bedingungen gegeben. Für die Flugvorbereitung und Navigation ist aber weiterhin eine aktuelle Flugkarte mitzuführen.


www.apollosoftware.com/images1/ICAO_D.jpg
 
www.zweefportaal.nl
TonS
#2 Bericht afdrukken
Geplaatst op 06-03-2014 21:27
Lid

Berichten: 566
Sinds: 08.10.08

Kijk, in Duitsland begrijpen ze welke maatregelen echt een bijdrage leveren aan een veiliger luchtverkeer.
Hoe kan het toch zijn dat de samenwerking tussen de DAeC en de Duitse overheid zoveel beter lijkt te verlopen dan tussen KNVvL en IL&T?
 
Bier
#3 Bericht afdrukken
Geplaatst op 06-03-2014 21:36
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 654
Sinds: 01.09.08

Bij Hannover heeft de plaatselijke verkeersleiding een rupsje nooitgenoeg losgelaten op de kaart Sad
Verder kan ik uit de beschrijving van de sektoren niet goed opmaken wat nou de bedoeling is als je een transponder hebt. Mag je nog steeds TMZ Munster doorkruisen of moet dat nu eerst aangevraagd worden? Zelfde vraag voor Dortmund en Paderborn.
-------------------------
Martin Bierhuizen
Aeroclub Salland
Haagse Onderlinge Ophaal Ploeg (HOOP)
-------------------------

Schleigah!
 
www.aeroclubsalland.nl
NicoB
#4 Bericht afdrukken
Geplaatst op 06-03-2014 23:20
Lid

Berichten: 551
Sinds: 28.03.13

Bier schreef:
Bij Hannover heeft de plaatselijke verkeersleiding een rupsje nooitgenoeg losgelaten op de kaart Sad
Verder kan ik uit de beschrijving van de sektoren niet goed opmaken wat nou de bedoeling is als je een transponder hebt. Mag je nog steeds TMZ Munster doorkruisen of moet dat nu eerst aangevraagd worden? Zelfde vraag voor Dortmund en Paderborn.


Zolang de TMZ niet binnen gecontroleerd luchtruim klasse C of D ligt, kun je het gebied zonder toestemming met een ingeschakelde transponder (code 7000) binnenvliegen.
De afzonderlijke zweefvliegafspraken per gebied zijn volgens mij voor zweefvluchten zonder transponder. Dus eigenlijk een TFZ, die volgens de aangegeven voorwaarden kan worden gebruikt.

Ik heb voor de zekerheid deze vraag ook aan Günter Bertram van de DAEC gesteld en hoop hier binnenkort antwoord op te krijgen.
Gewijzigd door NicoB op 07-03-2014 13:56
 
NicoB
#5 Bericht afdrukken
Geplaatst op 11-03-2014 10:54
Lid

Berichten: 551
Sinds: 28.03.13

Date: Tue, 11 Mar 2014 09:08:12 +0100
From: G.Bertram@daec.de
Subject: AW: AW: TMZ in Germany
To: ii.vd.bijl@casema.nl
CC: directeur@knvvl.nl; lvzc@online.be; fransois@ziggo.nl

Hello Nico

The yellow marked areas, there are very many of these not only in Dortmund, are so called Glider Sectors. If activated Gliders, Hang Gliders and Para-Gliders can use them without an individual clearance and no transponder required. The activation rules for these Glider sectors are published on the homepage of the German Aero Club. http://www.daec.d...gsektoren/ It is very important that the pilot who flies in this area stays on the given frequency to be able to receive the messages which might be the closing call. Thereafter the Glider Pilots have 10 minutes to leave the area.

With a transponder and a RT Licence you are able to request anything you like, because you fulfil all the requirements for airspaces C and D .

Do you think it would be sensible to translate the rules for the Glider sectors into English or even Dutch to make them readable for other Glider pilots from The Netherlands. I have put Fransois van Haaf, Roland Termatt and Patrick Pauwels from Belgium in CC to trigger the discussion

Regards

Günter


Ik ontving het bovenstaande antwoord van Günter Bertram van de DAEC en hij bevestigt mijn eerder gegeven antwoord op de vraag van Martin Bierhuizen:

"Met een transponder hoef je voor het binnenvliegen van een TMZ niet op te roepen zolang je buiten gecontroleerd luchtruim C en D blijft, met een RT-license zou je voor dit luchtruim een entry/crossing-clearance kunnen vragen.
Heb je geen RT en wil je luchtruim C en D kruisen, dan kan dit alleen via een geactiveerde Glider Sector. Je moet dan, ook met een transponder, voldoen aan de voorwaarden voor het gebruik van die Sector"

Op zijn vraag of een vertaling zinvol zou zijn, heb ik positief geantwoord.
Gewijzigd door NicoB op 11-03-2014 12:18
 
Jan de Hulster
#6 Bericht afdrukken
Geplaatst op 11-03-2014 11:27
Lid

Berichten: 1752
Sinds: 03.09.08

goede actie van je.Smile
 
Bier
#7 Bericht afdrukken
Geplaatst op 11-03-2014 15:23
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 654
Sinds: 01.09.08

Tup

-------------------------
Martin Bierhuizen
Aeroclub Salland
Haagse Onderlinge Ophaal Ploeg (HOOP)
-------------------------

Schleigah!
 
www.aeroclubsalland.nl
NicoB
#8 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-03-2014 06:36
Lid

Berichten: 551
Sinds: 28.03.13

http://www.daec.d...mstruktur/

De nieuwe luchtruimstructuur in Duitsland is nog niet voor iedereen duidelijk........
 
Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.08 seconden