| 18-01-2018 | 08:26
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 2

· Leden online: 1
Maurits

· Totaal aantal leden: 2,132
· Nieuwste lid: Marco1967
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Commissie sportzaken KNVvL trekt zweefvliegrecord in.
Jan Ritsma
#21 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-05-2014 15:35

Lid

Sinds: 09.09.08

arjanvd schreef:
JuliettBravo schreef:
Jan Ritsma schreef:
... is tekenend voor de minachting die de KNVvL bestuurders hebben voor de leden.

Voor sommige leden. Of ik denk eigenlijk voor één lid. Vreemd, aangezien je zo'n aardige kerel bent, gemakkelijk in de omgang, doet nooit ergens moeilijk over, etc. etc.

Maar dat zou eigenlijk niet uit moeten maken bij het aanvragen van een record....

Bart van Stratum legt hier de vinger op één van de gevoelige plekken van de KNVvL. Hij insinueert dat het verstrekken van records of brevetten iets te maken zou kunnen hebben met persoonlijke sympathieën of antipathieën van de KNVvL medewerkers. In dit geval heb ik dat zelf niet geconstateerd.

Wel raar dat iemand als Bart dan kennelijk juist geen moeite lijkt te hebben met de eventuele uitgifte van wettelijke papieren door die KNVvL.
Tenzij Bart zijn vader, moeder, vriendin, etc. bij KEI werkt, want dan zit hij, in zijn ogen, natuurlijk gebeiteld!

Bart heeft het niet in de gaten, maar hij etaleert met zijn posting erg duidelijk dat hij de KNVvL eigenschappen toedicht die voor een officieel wettelijk orgaan uit den boze zijn....
Gewijzigd door Jan Ritsma op 14-05-2014 15:50
Jan Ritsma

http://home.planet.nl/~ritsm076/
Otto Foelkel
#22 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-05-2014 16:00
Lid

Sinds: 09.11.09

arjanvd schreef:
Maar dat zou eigenlijk niet uit moeten maken bij het aanvragen van een record....

De voorzitter van de commissie die zich hiermee bezighoudt, is daar echt niet in geïnteresseerd.
Karel is integer, dus klopt er iets met de aanvraag niet.
Hij doet gewoon zijn werk en houdt zich wijselijk buiten deze discussie.

arjanvd
#23 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-05-2014 16:03

Lid

Sinds: 03.09.08

Otto Foelkel schreef:
arjanvd schreef:

De voorzitter van de commissie die zich hiermee bezighoudt, is daar echt niet in geïnteresseerd.

Daar ben ik van overtuigd Tup

Maar er zou natuurlijk wel iemand kunnen antwoorden, of een indicatie geven wanneer er een antwoord verwacht kan worden.
Arjan van Dijk
Venlo Eindhoven ZweefvliegClub

Jan Ritsma
#24 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-05-2014 16:16

Lid

Otto Foelkel schreef:
arjanvd schreef:

Het gaat over het 9 weken negeren van een uitgebreid gemotiveerd bezwaarschrift.
Welke persoon daar achter zit interesseert mij geen snars. Hiervoor is de KNVvL als geheel verantwoordelijk. Dit lijk me niet het moment om het over de integriteit van met name te noemen personen te gaan hebben.

Als je geinteresseerd bent in de casus, dan is daar op zweefvliegenonline.nl veel over te vinden. Als je daar niets wilt lezen dan heb je pech en loop je hier dingen te opperen terwijl je van toeten noch blazen weet.
Jan Ritsma

TonS
#25 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-05-2014 16:24
Lid

Sinds: 08.10.08

Ik denk eigenlijk dat een mailtje met de tekst "Hallo Karel, een week of 9 geleden stuurde ik je onderstaande mail. Heb je inmiddels al tijd gehad om er naar te kijken en zo niet, heb je dan enig idee wanneer ik antwoord kan verwachten?" beter werkt dan een post op een forum waarin en passant de hele KNVvL als incompetent wordt afgeschilderd.

Het verschil met een GPL lijkt me ook wel duidelijk. Dat is (vanaf 2015) een verplicht papiertje dat je nodig hebt om te mogen vliegen. Daar is een organisatie voor opgezet, je betaalt er ook voor. De brevet- en recordadministratie is puur vrijwilligerswerk waar het m.i. heel redelijk is als dingen soms wat langer duren.

Otto Foelkel
#26 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-05-2014 16:35
Lid

Dit probleem moet je met de commissie oplossen en de buitenwereld daar niet bij betrekken.
Stemming kweken is schadelijk voor de gehele Nederlandse zweefvliegerij.

Waar jij altijd zegt, dat je niemand nodig hebt, zoek je nu steun bij je omgeving en dat vind ik tegenstrijdig. Als je echt zeker bent dat je in je recht staat, stap je maar de rechter en zo niet, dan moet je je mond houden.

Jan Ritsma
#27 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-05-2014 16:46

Lid

TonS schreef:
Ik denk eigenlijk dat een mailtje met de tekst "Hallo Karel, een week of 9 geleden stuurde ik je onderstaande mail. Heb je inmiddels al tijd gehad om er naar te kijken en zo niet, heb je dan enig idee wanneer ik antwoord kan verwachten?" beter werkt dan een post op een forum waarin en passant de hele KNVvL als incompetent wordt afgeschilderd.

Als je wat meer op ZO las, dan wist je dat het om een lawine van dit soort problemen gaat.
In 1976 stuurde ik al een brief aan de KNVvL en zit na enkele maningen NU nog steeds op antwoord te wachten.

Het gaat niet om dit ene geval maar om een regelrecht wanbeleid.

TonS schreef:
Het verschil met een GPL lijkt me ook wel duidelijk. Dat is (vanaf 2015) een verplicht papiertje dat je nodig hebt om te mogen vliegen. Daar is een organisatie voor opgezet, je betaalt er ook voor. De brevet- en recordadministratie is puur vrijwilligerswerk waar het m.i. heel redelijk is als dingen soms wat langer duren.

Voor de CSZ betalen de leden allen een tientje voor de sportlicentie. Maar het gaat niet over, of een brevet belangrijker is dan een record of, of er al dan niet voor wordt betaald. Het gaat over de mentaliteit en er is geen enkele garantie dat die bij een andere afdeling van de KNVvL beter zou zijn. Zo zit ik al weer bijna twee jaar op een antwoord van het ABZ te wachten. De laatste maning aangetekend verstuurd. Geen enkele reactie tot nu toe.
Jan Ritsma

Jan Ritsma
#28 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-05-2014 16:58

Lid

Otto Foelkel schreef:
Dit probleem moet je met de commissie oplossen en de buitenwereld daar niet bij betrekken.
Stemming kweken is schadelijk voor de gehele Nederlandse zweefvliegerij.

Waar jij altijd zegt, dat je niemand nodig hebt, zoek je nu steun bij je omgeving en dat vind ik tegenstrijdig. Als je echt zeker bent dat je in je recht staat, stap je maar de rechter en zo niet, dan moet je je mond houden.

Beste Otto, de commissie sportzaken kent een record toe. trekt het daarna weer in (2x!) en publiceert dat ik een fout gemaakt heb op internet. Als ik dan uitgebreid uitleg wat er aan de hand is en hoe de afhandeling verloopt, ben ik aan het stemming kweken?! Ik heb de CSZ nog voor het indienen van het bezwaarschrift voorgesteld om te wachten met publicaties tot de definitieve uitkomst. Dat is kennelijk afgewezen.

Ik zoek geen steun, ik waarschuw voor een te grote macht van de KNVvL en de gevaren die daar aan verbonden zijn..
Gewijzigd door Jan Ritsma op 15-05-2014 07:55
Jan Ritsma

Otto Foelkel
#29 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-05-2014 17:22
Lid

Jan Ritsma schreef:
ik waarschuw voor een te grote macht van de KNVvL en de gevaren die daar aan verbonden zijn..

Nonsens, daar dienen jaarvergaderingen voor, waar je jouw bezwaren vooraf schriftelijk kunt indienen, met voorstellen kunt komen ter verbetering van het beleid en die in stemming laten brengen.

Martin
#30 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-05-2014 17:31
Lid

Sinds: 21.09.08

20-5-2014: Ledenvergadering afd. zweefvliegen. Ik denk dat dhr. Ritsma dan niet komt? of wel ?

Jan Ritsma
#31 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-05-2014 17:47

Lid

Martin schreef:
20-5-2014: Ledenvergadering afd. zweefvliegen. Ik denk dat dhr. Ritsma dan niet komt? of wel ?

Wat zou ik daar moeten? Ik ben geen lid van een zweefvliegclub, maar wel KNVvL lid. Op de site van het ABZ staat:
Het ABZ is in dienst van de Nederlandse zweefvliegers en is er om er voor te zorgen dat de leden van de clubs kunnen zweefvliegen.

Ze mogen dan wel mede in mijn dienst zijn, maar verder besta ik niet. Geen foutje of vergissinkje hoor, want ik heb Jungblut (voorzitter) in 2011 al attent gemaakt op het feit dat er ook nog andere zweefvliegers zijn. Resultaat NUL.

We dwalen af. Ik houd iedereen op de hoogte als er nieuwe ontwikkelingen zijn.
Gewijzigd door Jan Ritsma op 14-05-2014 17:48
Jan Ritsma

Martin
#32 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-05-2014 18:28
Lid

Jij dwaalt af. Je bent geen lid van de afdeling zweefvliegen ? Het befaamde KZ nummer heb je toch wel? Ik wil je helpen om de goede weg te wijzen.

Martin
#33 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-05-2014 21:29
Lid

Om jou niet af te laten dwalen Jan:
Heb jij nu een KZ lidnummer of niet? Mocht je dat wel hebben dan kan je gewoon naar de ledenvergadering gaan en dan heb je zelfs stemrecht. Ik heb van iemand gehoord dat jij op jouw eigen website gewag maakt van deze vergadering en dat jij er zorg voor kan dragen dat mensen de stukken krijgen. Klopt dat? Bij een ja: dan vind jij dat toch een belangrijk gebeuren, schat ik zo in.
Gewoon er naar toe gaan en dan je punt ter sprake brengen. Dat is de goede weg denk ik.

Martin
#34 Bericht afdrukken
Geplaatst op 15-05-2014 18:02
Lid

Nog geen antwoord van betrokkene?

Martin
#35 Bericht afdrukken
Geplaatst op 16-05-2014 23:02
Lid

Toch nog een raadgeving om de goede weg te bewandelen: De naam van deze draad is: Commissie sportzaken KNVvL..... Ik kan in het organogram van de KNVvL geen dergelijke commissie vinden. JR bedoelt natuurlijk Commissie sportzaken afd.Zweefvliegen. Dat klinkt toch wat gepaster dan Commissie sportzaken KNVvL. De weg naar de jaarvergadering blijft de juiste.

Martin
#36 Bericht afdrukken
Geplaatst op 17-05-2014 19:28
Lid

Webmaster, graag een slotje op deze draad. Over en uit.

Jan Ritsma
#37 Bericht afdrukken
Geplaatst op 02-06-2014 21:33

Lid

De 18e mei zond ik de heer Wijnands (sportzaken hoofdbestuur) een maning met het verzoek te reageren op mijn bezwaarschrift. Leesbevestiging werd niet geretourneerd en verder werd ook taal noch teken vernomen van de KNVvL. We gaan gewoon door en wachten weer twee weken op antwoord
Jan Ritsma

mgrim
#38 Bericht afdrukken
Geplaatst op 02-06-2014 22:15

Lid

Sinds: 02.09.08

Dit heeft toch wel heel erg veel weg van een herhaling van zetten. Jan R. heeft goede tips gekregen hoe dit geschil correct aan te pakken en aangezien er verder niets nieuws te melden is, lijkt een slotje wel op zijn plaats.
http://aeroclubsa...
ASW20wl, PH-1316, YYY

Jan Ritsma
#39 Bericht afdrukken
Geplaatst op 03-06-2014 08:40

Lid

mgrim schreef:
Dit heeft toch wel heel erg veel weg van een herhaling van zetten. Jan R. heeft goede tips gekregen hoe dit geschil correct aan te pakken en aangezien er verder niets nieuws te melden is, lijkt een slotje wel op zijn plaats.

Hier komt onherroepelijk een vervolg op. Er zijn nog steeds mensen die denken dat de KNVvL een fatsoenlijke organisatie is met fatsoenlijke bestuurders. Het is belangrijk dat alle leden beseffen dat als de KNVvL of één van zijn bestuurders een fout maakt en de gedupeerde bezwaar maakt, er gedaan wordt alsof men oostindisch doof is.

Zodra ik dat voldoende heb aangetoond gaan we verder.

Mocht dit draadje op slot gaan, wat enkele adapten erg graag willen, dan kunnen belangstellenden hier terecht.

Een bezwaarschrift gezonden aan het hoofdbestuur en de commissie sportzaken van het afdelingsbestuur, hoort gewoon op een fatsoenlijke manier in behandeling te worden genomen. Maanden lang niet reageren en zelfs weigeren een ontvangstbevestiging te sturen, geeft een uitstekende illustratie van met wat voor soort lieden we te maken hebben.
Jan Ritsma

Jens
#40 Bericht afdrukken
Geplaatst op 04-06-2014 08:56
Lid

Sinds: 07.10.08

Jan Ritsma schreef:
Maanden lang niet reageren en zelfs weigeren een ontvangstbevestiging te sturen, geeft een uitstekende illustratie van met wat voor soort lieden we te maken hebben.

Een e-mail wil nog wel eens niet aankomen. Zeker met leesbevestigingen zijn Spam filters niet milt en zullen deze dan ook direct verwijderen.

Probeer het eens op de normale manier, als je echt een bevestiging wenst van ontvangst: een aangetekende brief.

En hier kan idd een slotje op.

Een forum is niet een communicatie middel voor een individu, die blijkbaar een probleem heeft, over het communiceren met hardwerkenden derden. Hier zou een Blog een betere vorm voor zijn.

Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.27 seconden