| 18-02-2018 | 04:08
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 1

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,132
· Nieuwste lid: Marco1967
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Notams
jaspergrannetia
#41 Bericht afdrukken
Geplaatst op 02-04-2014 12:49
Lid

Sinds: 17.12.08

Martin schreef:
Ik gebruik IE 9. Ik krijg de kaart gewoon te zien. Wel zie ik boven middenin een balkje met een geel/oranje kleur. De vier knoppen linksonder werken gedeeltelijk. De groene brengt mij naar de tekst en de OK knop, maar verder gebeurt er niets, ook als ik de OK knop gebruik. De blauwe knop geeft geen soelaas, alsmede da andere twee. De rechtse knoppen werken wel. Nogmaals Jasper, het werkte bij mij vorige week wel en ik heb de computerconfiguratie niet veranderd, tenzij dat door mijn virusscanner(Bitdefender) is gebeurd. Wanneer ik de scanner uitschakel werkt de site ook niet goed. Zoals het er nu naar uit ziet , ik ben kennelijk de enige die dat probleem heeft, moet ik het in mijn computer gaan zoeken.

Hi Martin,

Ik heb er een IE9 bij gepakt en ik kreeg initieel precies wat jij beschrijft. De geel/oranje balk wordt getoond zolang het tekenen van de items op de kaart nog bezig is. dat is normaal gesproken binnen een seconde ofzo uiterlijk wel gedaan, dus als je dit blijft zien, dan betekent dat dat dat tekenen om de een of andere reden niet kan worden afgerond of dat het ophalen van de notamdata niet goed loopt.

Bij mij was het probleem opgelost toen ik een keer het scherm vernieuwde met F5. Is dat bij jou ook zo?

Jasper
Jasper Grannetia
Aero Club Salland
Haagse Onderlinge Ophaal Ploeg (HOOP)
Actief lid van zweefportaal.nl
Passief lezer van zweefvliegenonline.nl

Mountains Rock!

dingetje
#42 Bericht afdrukken
Geplaatst op 02-04-2014 14:19

Lid

Sinds: 01.09.08

Ik gebruik IE9 maar één keer, namelijk om een betere browser te downloaden Wink

Antoine Megens
Aero Club Salland Tup
Mijn Zweefvliegfoto's
coppermine.dingetje.hopto.org/albums/userpics/10001/thumb_P1010297.JPG

https://1drv.ms/a/s!AmfTTXFrrxcVhKsdJiGyxODHxotKEQ
jaspergrannetia
#43 Bericht afdrukken
Geplaatst op 02-04-2014 14:22
Lid

dingetje schreef:
Ik gebruik IE9 maar één keer, namelijk om een betere browser te downloaden Wink

Grin :-)

Helaas moeten mensen soms verplicht gebruik maken van dit soort oude crap... Als het even kan, gebruik een andere (eigenlijk altijd veel snellere!) browser, maar voor degenen die dat niet kunnen... Ik zal ernaar kijken... :-)
Jasper Grannetia
Aero Club Salland

Mountains Rock!

Martin
#44 Bericht afdrukken
Geplaatst op 02-04-2014 17:13
Lid

Sinds: 21.09.08

Martin schreef:
Ik gebruik IE 9. Ik krijg de kaart gewoon te zien. Wel zie ik boven middenin een balkje met een geel/oranje kleur. De vier knoppen linksonder werken gedeeltelijk. De groene brengt mij naar de tekst en de OK knop, maar verder gebeurt er niets, ook als ik de OK knop gebruik. De blauwe knop geeft geen soelaas, alsmede da andere twee. De rechtse knoppen werken wel. Nogmaals Jasper, het werkte bij mij vorige week wel en ik heb de computerconfiguratie niet veranderd, tenzij dat door mijn virusscanner(Bitdefender) is gebeurd. Wanneer ik de scanner uitschakel werkt de site ook niet goed. Zoals het er nu naar uit ziet , ik ben kennelijk de enige die dat probleem heeft, moet ik het in mijn computer gaan zoeken.

Hi Martin,

Ik heb er een IE9 bij gepakt en ik kreeg initieel precies wat jij beschrijft. De geel/oranje balk wordt getoond zolang het tekenen van de items op de kaart nog bezig is. dat is normaal gesproken binnen een seconde ofzo uiterlijk wel gedaan, dus als je dit blijft zien, dan betekent dat dat dat tekenen om de een of andere reden niet kan worden afgerond of dat het ophalen van de notamdata niet goed loopt.

Bij mij was het probleem opgelost toen ik een keer het scherm vernieuwde met F5. Is dat bij jou ook zo?

Helaas niet Jasper. Ik heb Firefox nu op mijn computer staan en dan werkt alles goed. Vreemd dat het in het begin wel goed ging mey IE 9. Wat mij betreft hoef je niet verder te zoeken. Hartstikke bedankt voor jouw hulp en aandacht.

Martin.

jaspergrannetia
#45 Bericht afdrukken
Geplaatst op 02-04-2014 23:55
Lid

Martin schreef:
Helaas niet Jasper. Ik heb Firefox nu op mijn computer staan en dan werkt alles goed. Vreemd dat het in het begin wel goed ging mey IE 9. Wat mij betreft hoef je niet verder te zoeken. Hartstikke bedankt voor jouw hulp en aandacht.

Martin.

Ik weet niet precies waarom IE9 nou weer niet meer werkt en IE9 biedt ook niet echt goede tools om dat uit te zoeken. Ik heb wel een ideetje voor een wijziging die ik toch wilde doen die dit misschien ook oplost. Met een beetje geluk start de site daarmee ook sneller op. Altijd meegenomen. Aan die wijziging kom ik pas volgende week toe, dus tot die tijd (en daarna als het kan ook!) liever een andere browser dan IE8,9 of 10. :-)
Jasper Grannetia
Aero Club Salland

Mountains Rock!

Fuchur
#46 Bericht afdrukken
Geplaatst op 03-04-2014 11:45
Superbeheerder

Sinds: 26.08.12

Redirect them naar het downloaden van Firefox... of Chromium...
Op je werk vlucht voorbereiding doen, stout!
En als je prive IE gebruikt dan verdien je het alle notams zo te lezen Stress
Gewijzigd door Fuchur op 03-04-2014 11:45
CU under the Cu
-------------------------
Frank Schellenberg
GLC Illustrious

Zweefportaal gebruikersvoorwaarden

frank.schellenberg.nl
jaspergrannetia
#47 Bericht afdrukken
Geplaatst op 08-04-2014 23:06
Lid

Nu i.s.m. www.skylines-project.org en met heel veel dank aan Roel Baardman airspace (op basis van de OpenAir bestanden die Maurits Dortu samenstelde).

Met UIT-DIE-ZOOI-knopje voor Anne. :-)

Thnx Roel voor het regelen!

Edit: Het lijkt alleen te werken in Firefox. Ik ben even bezig met andere projecten, dus in andere browsers zal het denk ik even niet werken... :-(

Edit: Het werkt alleen in mijn Firefox... :-) Het is iets met certificaten. Even geduld, dus...

Jasper
Gewijzigd door jaspergrannetia op 09-04-2014 09:30
Jasper Grannetia
Aero Club Salland

Mountains Rock!

dingetje
#48 Bericht afdrukken
Geplaatst op 09-04-2014 12:17

Lid

Het heeft inderdaad te maken met certificates.

Hier is een workaround voor Firefox:

1. Open deze link in Firefox:
https://www.skyli.../65/44.png

2. er zal een certificate foutmelding verschijnen

3. accepteer het risico en installeer het certificaat

4. reload de notam map, voila, de airspace layer zal nu wel zichtbaar worden

[Update]
Deze workaround werkt ook voor Chrome. Kies 'Proceed anyway' als Chrome het plaatje van skylines laad en dit in eerste instantie weigert vanwege het (onjuiste) certificate.

[Update]
...en zelfs met IE11 (kuch)
Gewijzigd door dingetje op 09-04-2014 12:23
Antoine Megens
Aero Club Salland Tup
Mijn Zweefvliegfoto's

roeles
#49 Bericht afdrukken
Geplaatst op 09-04-2014 13:12

Lid

Sinds: 03.05.11

jaspergrannetia schreef:
Nu i.s.m. www.skylines-project.org en met heel veel dank aan Roel Baardman airspace (op basis van de OpenAir bestanden die Maurits Dortu samenstelde).

Met UIT-DIE-ZOOI-knopje voor Anne. :-)

Thnx Roel voor het regelen!

Edit: Het lijkt alleen te werken in Firefox. Ik ben even bezig met andere projecten, dus in andere browsers zal het denk ik even niet werken... :-(

Edit: Het werkt alleen in mijn Firefox... :-) Het is iets met certificaten. Even geduld, dus...

Jasper

Voornamelijk dank aan het skylines-team (en het xcsoar-team) hoor.

De file is exact de file van Maurits overigens. Dus ook dank aan Maurits voor het beschikbaar stellen, zodat ook de open source platformen met een actuelere luchtruimte-structuur kunnen werken.

Ik zal even kijken of er iets te doen is aan die SSL-problemen. Ik ervaar ze zelf ook hier en daar. Volgens de jongens zou het certificaat ook geldig moeten zijn voor www.skylines-project.org.
Bourgondische zweefvliegclub

jaspergrannetia
#50 Bericht afdrukken
Geplaatst op 09-04-2014 13:52
Lid

Fixed.

Het helpt als je (ik) dan ook de juiste URL gebruikt. :-)

Thnx Roel (again).

Jasper
Jasper Grannetia
Aero Club Salland

Mountains Rock!

dingetje
#51 Bericht afdrukken
Geplaatst op 09-04-2014 14:38

Lid

Het helpt als je (ik) dan ook de juiste URL gebruikt.

Die stomme computers doen ook altijd precies wat je ze vertelt (niet altijd wat je wilt) Wink

Antoine Megens
Aero Club Salland Tup
Mijn Zweefvliegfoto's

jaspergrannetia
#52 Bericht afdrukken
Geplaatst op 09-04-2014 15:44
Lid

dingetje schreef:
Het helpt als je (ik) dan ook de juiste URL gebruikt.

Die stomme computers doen ook altijd precies wat je ze vertelt (niet altijd wat je wilt) Wink

Nou, inderdaad. Rotdingen... Smile
Jasper Grannetia
Aero Club Salland

Mountains Rock!

Fuchur
#53 Bericht afdrukken
Geplaatst op 09-04-2014 17:13
Superbeheerder

Sinds: 26.08.12

Het helpt als je (ik) dan ook de juiste URL gebruikt. :-)

Jasper iets met jouw beperkingen gok ik ;-)

Maar mag ik je danken voor het inzichtelijk maken van Notams en Luchtruim (Jaja met Open Source componenten).

Dit maakt vlucht planning bijna makkelijk met het huidige luchtruim :-D
CU under the Cu
Frank Schellenberg
GLC Illustrious

Zweefportaal gebruikersvoorwaarden

frank.schellenberg.nl
NicoB
#54 Bericht afdrukken
Geplaatst op 09-04-2014 18:38
Lid

Sinds: 28.03.13

Hi Jasper,

Proficiat, 't ziet er geweldig uit.
In de NOTAM-Box vind je de OpenAir files van o.a. Frisian Flag.
Ik weet niet of je die kunt gebruiken/weergeven.
Zoals je weet claim ik niet het alleenrecht en ook niet het copyright ;-)

Nico.
Gewijzigd door NicoB op 09-04-2014 18:39

roeles
#55 Bericht afdrukken
Geplaatst op 10-04-2014 09:16

Lid

In de NOTAM-Box vind je de OpenAir files van o.a. Frisian Flag.
Ik weet niet of je die kunt gebruiken/weergeven.

De airspace layer is de airspace layer van www.skylines-project.org.
Wil je dus airspace wijzigen, dan doe je dat het makkelijkst door bij dat project een bugreport te maken, bij github:
https://github.com/skylines-project/skylines/issues/273

Zoals je ziet had ik daar ook even jouw OpenAir file gestuurd.

Echter, men heeft daar niet super veel tijd om elke keer te wisselen. Het blijft hobby-werk.

Het lijkt mij daarom persoonlijk het handigst om voor tijdelijke wijzigingen niet hen te vragen om elke keer hun airspace-tiles om te gooien. Bovendien komen die tiles onder alle vluchten te staan, ook die uit het verleden.

NicoB
#56 Bericht afdrukken
Geplaatst op 10-04-2014 10:11
Lid

OK, dat is duidelijk. Omdat je nu met een (OpenAir) airspace-layer werkt, dacht ik dat je ook vrij eenvoudig deze bestanden zo kunnen toepassen. Maar dat is blijkbaar iets te simpel gedacht.

roeles
#57 Bericht afdrukken
Geplaatst op 10-04-2014 13:41

Lid

II van der Bijl schreef:
OK, dat is duidelijk. Omdat je nu met een (OpenAir) airspace-layer werkt, dacht ik dat je ook vrij eenvoudig deze bestanden zo kunnen toepassen. Maar dat is blijkbaar iets te simpel gedacht.

Ik weet niet in hoeverre het makkelijk is om ze toe te passen, aangezien ik het zelf niet toepas. Ik schrijf slechts een issue report. :-)

Ik zal eens vragen in hoeverre het systeem zich leent voor regelmatige updates...

jaspergrannetia
#58 Bericht afdrukken
Geplaatst op 11-04-2014 18:01
Lid

II van der Bijl schreef:

Hi Nico,

Ik werk nog aan een update waarmee ik (of iemand anders die er zin in heeft) i.p.v. die lompe cirkels ook andere area kan tekenen a.d.h.v. de coordinaten die in de NOTAMs worden vermeld. Een eerste versie had ik al klaar, maar die kon alleen overweg met simpele polygonen. Bij Frisian Flag zag ik nog wat andere varianten ('een arc van dat punt tot dat punt met als centrum dat punt"Wink en soms staat er ook iets als "en terug via de CTR van...". Ik moest dus even terug naar de tekentafel.

Het tekenen van dat soort gebieden doe ik liever via Google Maps en liever niet in de airspacelaag. Als ik hem teken via Google Maps, dan kan ik hem ook gemakkelijk uitfilteren, zoals nu ook met de cirkels kan. Verder kan ik er wat andere trucs mee uithalen, zoals klikbaar maken. Dat lukt vanuit de airspacelaag niet.

Op dit moment ben ik even bezig met wat andere projectjes, dus voorlopig zullen het nog wel cirkels blijven, maar ik maak er zeker werk van. Een paar proefjes die ik deed met een gebiedje dat laatst was geactiveerd bij Woensdrecht zagen er heel mooi uit.

CU :-)

Jasper
Jasper Grannetia
Aero Club Salland

Mountains Rock!

NicoB
#59 Bericht afdrukken
Geplaatst op 12-04-2014 14:39
Lid

Hi Jasper,

Wanneer ik op een vliegtuigje op de kaart klik, krijg ik het volgende te zien: https://www.dropb...-33-20.jpg
Er gaat blijkbaar iets fout op de website...................

Grt, Nico
Gewijzigd door NicoB op 12-04-2014 14:45

jaspergrannetia
#60 Bericht afdrukken
Geplaatst op 12-04-2014 22:47
Lid

Hi,

Moet ik idd nog oplossen. :-)

Jasper
Jasper Grannetia
Aero Club Salland