| 28-03-2024 | 17:24
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 4

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,394
· Nieuwste lid: Asher
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Doordeweeks vliegen bij Aero Club Salland
Jan Ritsma
#61 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-04-2014 18:37
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

TangoTango schreef:
Beste Jan,
Ik ken je niet en eigenlijk wilde ik dat zo houden maar nu begin je echter rare dingen te zeggen over de club waar ik ook lid van ben.

Even voor de duidelijkheid, ik vlieg al 35 jaar en ben al meer dan 20 jaar privevlieger op de ACS en alle statements welke je maakt heb ik nog nimmer van een andere privevlieger op Salland gehoord. Dit versterkt mijn mening dat je niet weet waar je over praat. Je zou eens de moeite zou moeten nemen om langs te komen en zelf te ervaren hoe een vereniging werkt en dan zul je tot de ontdekking komen dat jij het toch echt verkeerd hebt.


Zucht... Ik heb het nu al zo vaak uitgelegd.
Dat geen privévlieger klaagt begrijp ik wel. Dat kost hem subiet zijn sociale plekje in de club.
Verder ben ik 10 jaar van clubs lid geweest dus ik ben echt niet iemand die niet begrijpt hoe het werkt.

TangoTango schreef:
Daarnaast ergert me het dat je jezelf neerbuigend uitlaat over mensen (ook privevliegers) welke wel bereid te zijn om te werken en niet te beroerd zijn om bijvoorbeeld een keer een riolering te ontstoppen als het moet. In mijn wereld heb ik respect voor dat soort mensen en is het lovenswaardig dat die dit doen. Een vereniging bestaat juist door dit soort mensen en het is overduidelijk dat jij hier dus niet tussen thuishoort. Dit is trouwens volgens mij van toepassing op elke groep waar enige sociaal inlevingsvermogen vereist is.


Waar laat ik mij neerbuigend uit over mensen die in een vereniging willen werken?
Ik vind verenigingen prima en zou het op prijs stellen als verenigingen vrije vliegers ook prima zouden vinden.

TangoTango schreef:
Ook ben jij diegene welke het woord parasiet constant gebruikt nadat éénmaal iemand dit gebruikt heeft (hebben mijn kinderen trouwens ook last van).


Waar je kinderen last van hebben doet niet ter zake. Ik laat me echter niet als parasiet neerzetten door ene Peter Schellenberg. Het is ondertussen volledig duidelijk dat dit nergens op slaat. Is Peter soms familie van jou?
Jan Ritsma

 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
ericmunk
#62 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-04-2014 18:44
Lid

Berichten: 360
Sinds: 17.09.08

Jan Ritsma schreef:
Ze moeten immers mee betalen aan de clubvloot, hangaar, etc.
[/b][/url] in deze draad.


Je vergeet het vliegveld waar ze gebruik van maken, de lier waaraan ze omhoog gaan, de kabelwagen die ze hun kabel komt brengen, de startbus die hun start mogelijk maakt, de werkplaats waar zij hun kisten onderhouden, etc. En dan heb je natuurlijk degene die als vrijwilliger het vliegveld onderhoudt, degene die als vrijwilliger liert, degene die als vrijwilliger kabels rijdt, degene die als vrijwilliger licht geeft, degene die als vrijwilliger hun inspectie en onderhoud helpt doen, etc. Een club is veel meer dan een vloot en een hangar. Enfin.

Als je DDW wilt vliegen en je niks met een clubgebeuren van welke soort dan ook te maken wilt hebben (en dat kan ik me heel goed voorstellen), dan ben je aangewezen op commerciële instituten, met dito tarieven. Die zijn er in Nederland op dit moment niet (volgens mij). Dan wordt het dus in het buitenland vliegen bij dergelijke instituten, of van de gastvrijheid van Nederlandse DDW clubs gebruikmaken en je dus schikken naar hun voorwaarden. Hoe dan ook: zuur doen op een internetforum (en dat geldt voor meer bezoekers hier) heeft nog nooit iemand dichterbij een vluchtje gebracht.
 
maaikgollef
#63 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-04-2014 18:49
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 318
Sinds: 06.09.08

Beste Jan. Maak je niet zo druk. Lees de smileys. Ik heb alleen maar een naam voorgesteld voor een collectief dat alleen wenst te consumeren zonder in het plezier van anderen bij te dragen. Wie de schoen past trekke hem aan. Wel oppassen voor lange tenen.

Ik wil onderstrepen dat, zoals iedereen hier aangeeft, allle voorzieningen waar je gebruik van wilt maken als Einzelganger (duitse club niks voor je?) niet kunnen bestaan zonder de onbezoldigde inzet van clubleden, ook privevliegers. Noem het uitknijpen, noem ons priveclubvliegers masochisten, een hobby kost geld, en de activiteiten eromheen, het meehelpen, besturen en winterwerken zijn hartstikke leuke activiteiten, en soms leer je dr ook van. In de 35 jaar ACS lidmaatschap heb ik op de club leren lassen, metselen, spanlakken, motoronderhoud, betongieten, autorijden, koken, (beetje) besturen en helaas ook bier drinken.

Ik begrijp ook wel dat je daar allemaal geen zin meer in hebt. Dat kan. Mijn fictieve financiele voorbeeld van 20*50 zit het afkopen van de "flauwekul" als winterwerk grosso modo in. Dat gaat niet werken met 6*50 voor die paar starts. Een veld kent ook vaste kosten. Net als dat 50 voor een startje (te)veel geld is. Het is gewoon niet lineair naar nul.

Zweefvliegen is een solosport die je niet in je eentje kunt doen. Hoeveel je ook wilt betalen, iemand moet de lier bedienen (en onderhouden), iemand moet je aanhaken.

Enniewee. kom gewoon eens op de ACS camping logeren voor een weekje en oordeel zelf. Zonder vooroordelen.

En ja, er zitten meer Schellenbergen op dit forum. Het vliegen is genetisch bepaald.
Gewijzigd door maaikgollef op 23-04-2014 18:50
Peter Schellenberg
Aeroclub Salland
 
Otto Foelkel
#64 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-04-2014 19:14
Lid

Berichten: 1414
Sinds: 09.11.09

De paradox is, dat Jan altijd zijn gelijk probeert te halen bij mensen die hij niet ziet zitten.

Voer voor psychologen
 
Lars
#65 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-04-2014 19:18
Lid

Berichten: 27
Sinds: 01.09.08

Jan, misschien ben je dan wel geen parasiet... Maar wel een enorme eikel, althans zo kom je over op mij. Wat dat betreft pas je wel in het verhaal van Frank Versteegh alleen ben jij dan iemand die ook nog eens niets vrijwilligs doet voor de club. Doe mij dan maar een eikel van een instructeur. Wie weet tot ooit op Salland! Ik kijk er onwijs naar uit!

Ps. Duwt zo'n Ventus 2CT nou zwaar in je eentje?
Lars Berendes
 
Otto Foelkel
#66 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-04-2014 19:33
Lid

Berichten: 1414
Sinds: 09.11.09

Lars schreef:
Wie weet tot ooit op Salland! Ik kijk er onwijs naar uit!

Houdt Salland schoon is mijn devies!!
 
tiemen
#67 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-04-2014 19:34
Lid

Berichten: 39
Sinds: 23.09.09

i1.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/353/279/e31.jpg
www.nnzc.nl
 
www.nnzc.nl
davidh
#68 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-04-2014 19:43
Lid

Berichten: 331
Sinds: 03.11.08

Mag hier een slotje op?
 
Jan Ritsma
#69 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-04-2014 20:39
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

Tsjonge. ik moet hier wel om lachen hoor.
Hoe groter de massa hoe dommer.

De kern van het verhaal is, dat binnen een club, in het algemeen op de privévliegers wordt geparasiteerd en niet andersom.
Deelen ziet dat en compenseert dat. Ik zeg daar verder niets over. Ik constateer het alleen als feit.

Blijf eens bij het onderwerp
Wat er hier allemaal bijgesleept wordt is helemaal niet relevant. Niemand is tot nu toe in staat gebleken de kern te raken
Jan Ritsma

 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
ericmunk
#70 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-04-2014 21:08
Lid

Berichten: 360
Sinds: 17.09.08

Jan Ritsma schreef:
Niemand is tot nu toe in staat gebleken de kern te raken


Kijk: zo zijn we het toch nog eens over iets! Smile
 
Jan de Hulster
#71 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-04-2014 21:30
Lid

Berichten: 1752
Sinds: 03.09.08

Ik denk dat een redelijk tarief voor clubloze zweefvliegers die bij een ACS, NIJAC, GEZC, of andere club die DDW starts aanbiedt zou kunnen zijn:

lierstart: 80, -Euro per start ( ca. > 300 m hoogte )
sleepstart: 110,- Euro per start. (500 m sleephoogte )

Dat compenseert dan heel aardig denk ik:
-de jaarcontributie
-de bardienst-
-het verven van de lier
-het aanhaken
-het licht geven
-het gras maaien
-het winter onderhoud/werk
-etc. etc.

En als iemand vind dat het meer moet zijn, ook goed.
In ieder geval niet minder lijkt mij.

Dan zijn we er uit er is een tarief en dit draadje is dan misschien afgehandeld.
Een soort take it or leave it.Bye
Gewijzigd door Jan de Hulster op 23-04-2014 21:31
 
Fuchur
#72 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-04-2014 22:37
Superbeheerder

Berichten: 413
Sinds: 26.08.12

Jan Ritsma schreef:
Blijf eens bij het onderwerp
Wat er hier allemaal bijgesleept wordt is helemaal niet relevant. Niemand is tot nu toe in staat gebleken de kern te raken


Daar zeg je wat!
Wat fijn dat er op ACS DDW gevlogen kan worden tegen het laagste tarief van Nederland!

Met voorwaarden, dat wel, gelukkig voldoet 99,9% van Nederland hieraan.

--
Enne ja ben ook familie van, echter geen lid van...

Hey jongens... Er is ook gevlogen vandaag!
Gewijzigd door Fuchur op 23-04-2014 22:38
CU under the Cu
-------------------------
Frank Schellenberg
GLC Illustrious
-------------------------

Zweefportaal gebruikersvoorwaarden

 
frank.schellenberg.nl
Jan Ritsma
#73 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-04-2014 23:36
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

TangoTango schreef:
“Een parasiet is een levensvorm die zich ten koste van een ander organisme waarmee hij samenleeft (de gastheer) in stand houdt en vermenigvuldigt”

Mijn gedachte kwam meer op dat dit van toepassing is op iemand welke leeft van forum en internet berichten van anderen...



Grin Smile iemand die nog een touw aan dit stukje proza kan vastknopen?
Laten we dat hek van Frank Versteegh maar optrekken tot 4 meter i.p.v. 3 Grin Grin
Jan Ritsma

 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
GerritKnoop
#74 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-04-2014 23:41
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 64
Sinds: 04.09.08

Jan Ritsma schreef:
TangoTango schreef:
“Een parasiet is een levensvorm die zich ten koste van een ander organisme waarmee hij samenleeft (de gastheer) in stand houdt en vermenigvuldigt”

Mijn gedachte kwam meer op dat dit van toepassing is op iemand welke leeft van forum en internet berichten van anderen...



Grin Smile iemand die nog een touw aan dit stukje proza kan vastknopen?
Laten we dat hek van Frank Versteegh maar optrekken tot 4 meter i.p.v. 3 Grin Grin


Last famous words I hope!
Gerrit Knoop
VEzc
 
Otto Foelkel
#75 Bericht afdrukken
Geplaatst op 24-04-2014 01:50
Lid

Berichten: 1414
Sinds: 09.11.09

TangoTango schreef:
Mijn gedachte kwam meer op dat dit van toepassing is op iemand welke leeft van forum en internet berichten van anderen...

Van die forumberichten krijgt Jan maagkrampen, maar hij weigert zich daarvoor te laten behandelen.
 
Otto Foelkel
#76 Bericht afdrukken
Geplaatst op 24-04-2014 03:18
Lid

Berichten: 1414
Sinds: 09.11.09

Een zelfstarter waarmee je van een groen veld kunt starten blijft een optie, waarvan bijvoorbeeld Jaap van Steinfoorn op Teuge gebruik maakt. De Nederlandse infrastructuur op zweefvlieggebied heeft zich ontwikkeld naar de huidige situatie en als een enkeling zich daar niet in kan vinden moet hij naar andere oplossingen zoeken.

Het probleem bij Jan is, dat hij op geen enkele wijze materieel afhankelijk wil zijn van anderen.
De paradox is, dat uit zijn ziekelijke drang naar het tentoonspreiden van zijn prestaties juist zijn psychische afhankelijkheid naar voren komt.
 
Jan Ritsma
#77 Bericht afdrukken
Geplaatst op 24-04-2014 08:00
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

Otto Foelkel schreef:
TangoTango schreef:
Mijn gedachte kwam meer op dat dit van toepassing is op iemand welke leeft van forum en internet berichten van anderen...

Van die forumberichten krijgt Jan maagkrampen, maar hij weigert zich daarvoor te laten behandelen.


Bij sommige lieden zit de frustratie zo hoog, dat ze er niet van kunnen slapen en snachts om halfvier nog proberen die van zich af te schrijven

Ik had inderdaad maagkrampen van het lachen. Maar daarvoor hoeft een mens zich gelukkig niet te laten behandelen. Het is toch uitermate lachwekkend dat sommige clubleden zich dusdanig inspannen om mij als parasiet neer te zetten, dat ze zelfs gaan beweren dat ik zou leven van andermans forumpostings www.zweefportaal.nl/main/images/smiley/hilarious.gif

Ondertussen staan in deze draad nog steeds enkele vragen open, bijvoorbeeld of de ACS echt alle leden van Nederlandse zweefvliegclubs door de week een kabel aanbiedt (inclusief die van de VHZ) zoals Harrie Wiertz in zijn eerste posting stelt. Iemand van de ACS enig idee waarom daar niet op wordt geantwoord??
Jan Ritsma

 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
Jan de Hulster
#78 Bericht afdrukken
Geplaatst op 24-04-2014 09:18
Lid

Berichten: 1752
Sinds: 03.09.08

Aangezien de ACS regeling bijzonder aantrekkelijk lijkt te zijn, is het handig als er antwoord op de VHZ vraag komt.

Dan kunnen we dit vreemde draadje afronden.

Daarnaast zou het instellen van een tarief voor niet gebonden zweefvliegers een extra optie kunnen zijn om over na te denken.
(De club bepaalt het tarief)
 
TonS
#79 Bericht afdrukken
Geplaatst op 24-04-2014 11:42
Lid

Berichten: 566
Sinds: 08.10.08

Ik ben voor een slotje.

Iedereen weet nu in ieder geval dat er DDW mogelijkheden op Salland zijn. Wink

Iedereen van zichzelf wel kan inschatten weet of je er welkom bent. Zo niet, in de eerste post van dit draadje staat een telefoonnummer.
 
Jan Ritsma
#80 Bericht afdrukken
Geplaatst op 24-04-2014 12:02
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

TonS schreef:
Ik ben voor een slotje.

Iedereen weet nu in ieder geval dat er DDW mogelijkheden op Salland zijn. Wink

Iedereen van zichzelf wel kan inschatten weet of je er welkom bent. Zo niet, in de eerste post van dit draadje staat een telefoonnummer.


Mensen met slotjes hebben iets te verbergen. In dit geval dat het wel duidelijk is dat de ACS geen antwoord durft te geven denk ik.

Ton weet het "clubgebeuren" op sommige zweefvliegclubs aardig onder woorden te brengen. Bij sommige clubs moet je voor je zelf inschatten of je voor een regeling in aanmerking komt of niet.

Maar, het gaat hier niet om één persoon, maar om alle leden van de VHZ. Horen die nu bij Nederlandse zweefvliegers die aangesloten zijn bij een door de KNVvL erkende zweefvliegclub, zoals verschillende mensen hier aangeven, of komt dat op dit moment even minder goed uit??
Jan Ritsma

 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.19 seconden