| 28-03-2024 | 20:25
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 3

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,394
· Nieuwste lid: Asher
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Nieuw NL record 500km FAI driehoek (101.69km/h)
Patrick Hoeve
#41 Bericht afdrukken
Geplaatst op 09-06-2014 07:15
Lid

Berichten: 27
Sinds: 01.09.08

Jan Ritsma schreef:

@17.26 Ik ben er uit denk ik.
Mijn versie van SeeYou heeft er niet veel mee te maken.
Als je omschakelt van WGS-84 naar FAI, dan moet je de file overnieuw inladen voordat de nieuwe instelling geldig wordt. In WGS-84 is de declaratie 500.1 km lang. In de FAI spheroide echter 499 km.
Welke geldig is in NL moet ik nog uitzoeken. Voor wat de FAI betreft lijkt het me duidelijk.


Het is in ieder geval niet het FAI model zoals je hier suggereert. Als je als echte recordvlieger even de sportcode erbij had gepakt dan had je in paragraaf 4.4.2.a gelezen dat het wgs84 model van toepassing is voor alle berekeningen. RTFM.

Gefeliciteerd Max en Wolfert!
Patrick Hoeve
ZCD
 
Jan Ritsma
#42 Bericht afdrukken
Geplaatst op 09-06-2014 11:35
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

Patrick Hoeve schreef:
Jan Ritsma schreef:

@17.26 Ik ben er uit denk ik.
Mijn versie van SeeYou heeft er niet veel mee te maken.
Als je omschakelt van WGS-84 naar FAI, dan moet je de file overnieuw inladen voordat de nieuwe instelling geldig wordt. In WGS-84 is de declaratie 500.1 km lang. In de FAI spheroide echter 499 km.
Welke geldig is in NL moet ik nog uitzoeken. Voor wat de FAI betreft lijkt het me duidelijk.


Het is in ieder geval niet het FAI model zoals je hier suggereert. Als je als echte recordvlieger even de sportcode erbij had gepakt dan had je in paragraaf 4.4.2.a gelezen dat het wgs84 model van toepassing is voor alle berekeningen. RTFM.

Gefeliciteerd Max en Wolfert!


Dag Patrick, Mijzelf zie ik niet als een echte recordvlieger. Ik had er vroeger plezier in om, als ik vloog, altijd een task te declareren. Een echte recordvlieger koopt een aangepaste kist, €10.000,.- aan navigatieapparatuur, computers, etc. en gaat naar de Himalaya blaubekken bij -40 C.

Voor zover ik me herinner, eist de FAI dat de PR (position recorder) wordt ingesteld op het WGS-84 model. Als je in het nieuwe reglement van de CSZ had gekeken, dan had je gezien dat die commissie deze eis heeft overgenomen.
We hebben het dan echter alleen over het coordinatensysteem. Welke afstand er uit rolt is afhankelijk van de aardstraal die de FAI/CSZ hanteert. Als je als CSZ gaat eisen dat een vlucht volledig in SeeYou moet kunnen worden gevalideerd, dan dien je ook aan te geven hoe dat programma moet worden ingesteld. Persoonlijk heb ik grote moeite met een dergelijke eis, omdat niet alle loggersystemen IGC files genereren die met SeeYou te verifieren zijn. De FAI is wat dat betreft veel soepler.

Ondertussen heb ik wat de afstandberekening betreft bij de FAI gevonden dat de betreffende locale sportcommissies zelf mogen kiezen welke aardstraal ze gebruiken. Die van de FAI of de variabele van het WGS-84 systeem. Voor zover ik weet heeft de CSZ die keuze nooit gemaakt. Tot en met begin dit jaar gebruikte de voorzitter van de CSZ een door hem zelf geschreven computerprogramma dat hij X-pass had gedoopt.

Om al dit gezanik uit de weg te gaan vlieg ik, zoals ik al eerder in dit draadje schrijf, als het even kan nooit een record met een gedeclareerde afstand die van 100m afhangt. Het is beter minsten een half procent meer te vliegen.
Zie: http://skyvector....eally-hard
De rekenchip in mijn laptop wijkt op de 500 km al 200 m af van de uitkomst van mijn desktop computer.

Sommige lieden proberen mij in dit draadje in de schoenen te schuiven dat ik iets op dit record tegen zou hebben.
Dat is onzin. Max vliegt het net zo makkelijk met die Nibus 4 DM 26 m de volgende keer met 120 kmh of meer. Daar ben ik zeker van. Het punt is dat in Nederland regels gehanteerd worden die nergens beschreven staan en dit record legt daar iets van bloot. Ik ben nog steeds nieuwsgierig waarom de CSZ zijn felicitaties en beoordelingen uit deze draad heeft verwijderd. Misschien waren ze het gewoon met me eens en in dat geval kan je wachten op het antwoord op deze vraag tot de hel dichtvriest
Jan Ritsma

 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
Otto Foelkel
#43 Bericht afdrukken
Geplaatst op 09-06-2014 14:26
Lid

Berichten: 1414
Sinds: 09.11.09

Deze draad is verziekt door afgunst en jaloezie waar slechts een felicitatie past.

Wie spreekt hier het laatste woord, webmaster???
 
Jan Ritsma
#44 Bericht afdrukken
Geplaatst op 09-06-2014 14:59
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

Otto Foelkel schreef:
Deze draad is verziekt door afgunst en jaloezie waar slechts een felicitatie past.

Wie spreekt hier het laatste woord, webmaster???


Fout Otto, deze draad wordt verziekt door figuren zoals jij, die nergens op in gaan, zich niet bij het onderwerp wensen te houden en om een slotje lopen te bleren.
Patrick is zo ongeveer de enige die hier een zinvolle inbreng deed. Voor toekomstige records is het belangrijk om te weten hoe de verificatie daarvan in NL verloopt Daarvoor is dit draadje erg leerzaam. Zo heb ik nu geleerd dat de FAI in 2013 iets m.b.t. de FAI sphere heeft veranderd. Namelijk:

Distances on the earth's surface. For FAI distance calculations, the earth model used may
either be the WGS84 ellipsoid or a sphere of radius 6371 km exactly. For accurate
measurement and calculation of distance, Air Sport Commissions shall choose which
model is to be used in their area of activity. The WGS84 ellipsoid is very close to the real
shape of the earth, the FAI sphere is an approximation. For further details on the WGS84
ellipsoid and the FAI Sphere, see the Glossary.


in


FAI Sphere This is an approximation, the WGS84 Ellipsoid is a more accurate earth model (GS 7.3.1.1.).
A short paper titled « FAI Distance Calculations for a Spherical Earth Model » giving the appropriate formulas and methodology,
is available on the FAI Web site. In addition, a small PC-based distance calculation program is available on the FAI web site.


De FAI sphere wordt dus sinds kort niet meer gebruikt. Tenminste dat is mijn interpretatie.
Verder lijkt het alsof wettelijke eisen zoals luchtruim schendingen niet in de record verificatie worden betrokken.
Uitsluitsel heb ik nog niet maar hoop dat deze week te krijgen. Ook de instellingen van het programma SeeYou zijn cruciaal. Dit zijn belangrijke punten voor het vliegen van records. Nuttig dus, ook al is het voor jouw en de meeste anderen hier een "ver van m'n bed show".
Gewijzigd door Jan Ritsma op 09-06-2014 15:02
Jan Ritsma

 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
Zweefduiker
#45 Bericht afdrukken
Geplaatst op 09-06-2014 17:32
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 41
Sinds: 01.09.08

Ik word ook een beetje moe van deze discussie.

Er zijn een paar dingen aan de hand hier:
1) er is een mooi nieuw record gevlogen. Helemaal top! Clap
2) Jan heeft ook een record gevlogen dat echter is afgekeurd en daarom voelt ie zich gepikeerd en gaat daarom de CSZ en publiek afzeiken en gunt anderen blijkbaar hun records niet. Want enige vorm van waardering voor deze prestatie heb ik van zijn kant nog niet gezien. Of die recordpoging nu erkent wordt of niet. Sad
3) daarom, zie 2) heeft Jan echt hulp nodig.

Ik stel de volgende oplossing voor:
1) dit draadje gaat dicht
2) jan opent een nieuw draadje waarin ie de praktijken van de CSz aan de kaak stelt.
3) jan gaat zich opladen voor het komende seizoen in Namibië en vliegt gewoon zijn vorige record aan flarden.
4) iedereen feliciteert jan dan voor deze mooie prestatie




_________________
Philip van de Donk
LSV Rodenkirchen

I must go back to the sky again, To the world of air smooth and soft. And all I ask is a sleek ship and a thermal to take her aloft.
 
Jan Ritsma
#46 Bericht afdrukken
Geplaatst op 09-06-2014 17:52
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

Zweefduiker schreef:
Ik word ook een beetje moe van deze discussie.

Er zijn een paar dingen aan de hand hier:
1) er is een mooi nieuw record gevlogen. Helemaal top! Clap
2) Jan heeft ook een record gevlogen dat echter is afgekeurd en daarom voelt ie zich gepikeerd en gaat daarom de CSZ en publiek afzeiken en gunt anderen blijkbaar hun records niet. Want enige vorm van waardering voor deze prestatie heb ik van zijn kant nog niet gezien. Of die recordpoging nu erkent wordt of niet. Sad
3) daarom, zie 2) heeft Jan echt hulp nodig.

Ik stel de volgende oplossing voor:
1) dit draadje gaat dicht
2) jan opent een nieuw draadje waarin ie de praktijken van de CSz aan de kaak stelt.
3) jan gaat zich opladen voor het komende seizoen in Namibië en vliegt gewoon zijn vorige record aan flarden.
4) iedereen feliciteert jan dan voor deze mooie prestatie





Zweefduiker heeft echt hulp nodig.
1) gaat geheel of topic
2)heeft kennelijk niet gezien dat Jan de vliegers heeft gefeliciteerd
3)heeft kennelijk evenmin gezien dat de record poging al is erkend.
4) heeft evenmin door dat er geen record is afgekeurd, maar na toekenning is ingetrokken
5)zweefduiker heeft nog geen felicitaties gegeven.

Beste zweefduiker, als je zo moe wordt omdat het je boven je pet gaat, lees hier dan niet en bemoei je niet met het forumbeheer.
Gewijzigd door Jan Ritsma op 09-06-2014 17:53
Jan Ritsma

 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
Zweefduiker
#47 Bericht afdrukken
Geplaatst op 09-06-2014 17:57
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 41
Sinds: 01.09.08

Jan maakt heel wat aannames hier... De frustraties zitten waarschijnlijk diep.

Wat is de titel van dit topic Jan, en wie gaat er hier off topic?

Besef wel dat er een verschil is tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.


_________________
Philip van de Donk
LSV Rodenkirchen

I must go back to the sky again, To the world of air smooth and soft. And all I ask is a sleek ship and a thermal to take her aloft.
 
Jan Ritsma
#48 Bericht afdrukken
Geplaatst op 09-06-2014 18:18
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

De titel is: Nieuw NL record 500km FAI driehoek (101.69km/h)
de discussie gaat over de validatie van dat record door de CSZ. Niet al te ver of topic lijkt me
Zweefduiker schreef:

Besef wel dat er een verschil is tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.



Die opmerking treft doel!
Bij de KNVvL hebben gelijk hebben en gelijk krijgen al vele jaren niets met elkaar te maken. Smile
Gewijzigd door Jan Ritsma op 09-06-2014 18:23
Jan Ritsma

 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
webmaster
#49 Bericht afdrukken
Geplaatst op 09-06-2014 19:13
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 2421
Sinds: 21.08.08

Jan Ritsma schreef:
de discussie gaat over de validatie van dat record door de CSZ. Niet al te ver of topic lijkt me


Nee het ging over een mooi binnenlands record. Al het andere heb jij erbij gehaald. Sad
 
www.zweefportaal.nl
Martin
#50 Bericht afdrukken
Geplaatst op 09-06-2014 21:31
Lid

Berichten: 44
Sinds: 21.09.08

Zo simpel is het, maar dat weten/ wisten wij. Een Griekse god zou in dit verband boven het forum einder
passen richting JR:Lapetus. Ik ken JR niet persoonlijk, maar ik reageer alleen op wat hij op dit forum (be)schrijft.
 
Jan Ritsma
#51 Bericht afdrukken
Geplaatst op 09-06-2014 22:57
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

webmaster schreef:
Jan Ritsma schreef:
de discussie gaat over de validatie van dat record door de CSZ. Niet al te ver of topic lijkt me


Nee het ging over een mooi binnenlands record. Al het andere heb jij erbij gehaald. Sad


Ach Ben, fijn dat je eens een keertje reageert. Niet verstandig, dat niet.
De CSZ toeterde rond dat die IGC file er zo goed uitzag terwijl iedereen kon zien dat er toch wel wat vreemde dingen in zaten. Natuurlijk is die posting hier nu verwijderd. Ik reageerde niet, dat deed ik pas bij de posting van Bier die duidelijk aan mijn adres gericht was. De CSZ had echter de validatie ter sprake gebracht.

Nu jij Ben. Ben jij geinteresseerd in records? wil jij het forumpubliek als KNVvL webmaster onbevooroordeeld daar over berichten? Natuurlijk niet. Het gaat jou om de persoon die het vliegt. Ik daag je uit om één posting van jou te laten zien in de laatste 3 jaar (langer mag ook) waarin je rond toetert dat er een nieuw Nederlands record gevlogen is en dat de vlieger Jan Ritsma was. Foto er bij. Hoppa.

Weet je Ben, het feit zelf interesseert me geen zier, niets, zero, nul. Ik lach me slap om hoe krampachtig je telkens weer laat zien wat voor een vent je bent en hoe jij als KNVvL medewerker je positie misbruikt ten behoeve van je persoonlijke sypathieen en antipathieen. Als het nu je eigen website was, maar de KNVvL zou beter moeten weten. Jij bent één van die medewerkers die duidelijk laat zien dat de KNVvL nog lang niet de benodigde objectiviteit bezit voor het verstrekken van wettelijke papieren. Shock Sad
Jan Ritsma

 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
webmaster
#52 Bericht afdrukken
Geplaatst op 09-06-2014 23:10
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 2421
Sinds: 21.08.08

Jan Ritsma schreef:
Ach Ben, fijn dat je eens een keertje reageert. Niet verstandig, dat niet.


Een reactie zoals was te verwachten . . . . Het is net een langspeelplaat die steeds wordt herhaald. Smile

Morgen gaat een slotje op dit uitgekauwd draadje.
 
www.zweefportaal.nl
NicoB
#53 Bericht afdrukken
Geplaatst op 09-06-2014 23:14
Lid

Berichten: 551
Sinds: 28.03.13

Jan, rustig nu, het is tijd voor je pilletjes.
Is dit misschien iets voor je?

http://www.newsta...en-3-tips/

En Ben, inderdaad de hoogste tijd voor een slotje.
Gewijzigd door NicoB op 10-06-2014 09:29
 
Kilo Hotel
#54 Bericht afdrukken
Geplaatst op 10-06-2014 01:26
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 442
Sinds: 01.09.08

Otto Foelkel schreef:
Deze draad is verziekt door afgunst en jaloezie waar slechts een felicitatie past.



Dus bijna i57.tinypic.com/1jrfxz.jpg

Oorlog in Beekbergen (waar Jan en Otto wonen)?
Kees Hordijk
Vereniging Historische Zweefvliegtuigen
KEES AERO NAUTICAL SERVICES
 
www.aviationservices.eu
Jan Ritsma
#55 Bericht afdrukken
Geplaatst op 10-06-2014 07:44
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

Otto Foelkel schreef:
Deze draad is verziekt door afgunst en jaloezie waar slechts een felicitatie past.

Wie spreekt hier het laatste woord, webmaster???


Otto, over afgunst en jaloezie gesproken Was jij niet de gene die beweerde dat records "gekocht" werden?
En nu vind je alleen een felicitatie op zijn plaats? Helpless

Zie ook:https://www.zweef...#post_9543

Een reactie zoals was te verwachten . . . . Het is net een langspeelplaat die steeds herhaald. Smile

Morgen gaat een slotje op dit uitgekauwd draadje.


Natuurlijk Ben. Dit is jouw langspeelplaat. Vooral niet argumenteren en zo snel mogelijk de mond snoeren.
Jij bent het type dat de KNVvL kennelijk graag in zijn Afdelinsbestuur ziet, graag in de commissie instructie en veiligheid ziet en graag als forumbaas heeft en ik zal nog wel een paar functies vergeten zijn.

Ik zie nu eenmaal liever integere en objectieve mensen in officiele organen.
En als je dat ziet als een langspeelplaat, dan kan je wellicht dat stoppen door je als een integer en objectief mens te gaan gedragen. Bijvoorbeeld door geen slotjes meer op draadjes te hangen ook als de inhoud jou niet aanstaat.

Mocht dat slotje toch komen, dan gaat deze draad verder op: http://www.zweefv.../index.php Want er is straks nog het één en ander te melden. Niet over aanvallen op personen maar over de recordvliegerij zelf en de beoordeling daarvan. Zonder het forum van zweefvliegenonline was deze draad trouwens al lang op slot gedraaid.
Gewijzigd door Jan Ritsma op 10-06-2014 08:39
Jan Ritsma

 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
Jan Ritsma
#56 Bericht afdrukken
Geplaatst op 10-06-2014 07:53
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

II van der Bijl schreef:
Jan, rustig nu, het is tijd voor je pilletjes.
En Ben, inderdaad de hoogste tijd voor een slotje.


Ach jij staat toch niet voor wat je zegt. Ook deze opmerking zal je wel weer snel van het forum halen, net als de twee voorgaande in deze draad. Pilletjes en slotjes zijn nu eenmaal niet het onderwerp.
Gewijzigd door Jan Ritsma op 10-06-2014 07:54
Jan Ritsma

 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
Dinant
#57 Bericht afdrukken
Geplaatst op 10-06-2014 08:56
Lid

Berichten: 189
Sinds: 07.03.09

zo snel mogelijk de mond snoeren.


Ik denk dat we na 10 dagen gebakkelei en moddergooien niet meer kunnen spreken over zo snel mogelijk Argue

dan gaat deze draad verder op: http://www.zweefv.../index.php


Kijk, hier zat ik op te wachten. Persoonlijk heb ik meer waardering voor een post waarin je verwijst naar je eigen forum als je een uitgebreide case uit de doeken wilt doen.

Maar kennelijk krijg je daar niet genoeg reacties op je schrijven, waardoor je toch maar weer dit forum gebruikt.

En weet je wat ik nu jammer vind? Dat je zo af en toe best goede punten hebt, maar de manier waarop je ze communiceert zorgt ervoor dat 95% van de overige vliegers er niet serieus op zal ingaan. (+ natuurlijk je reputatie die je met eerdere posts op dit forum heb vergaard) |
Gewijzigd door Dinant op 10-06-2014 08:57
 
Jan Ritsma
#58 Bericht afdrukken
Geplaatst op 10-06-2014 09:29
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

Dinant schreef:
zo snel mogelijk de mond snoeren.


Ik denk dat we na 10 dagen gebakkelei en moddergooien niet meer kunnen spreken over zo snel mogelijk Argue

dan gaat deze draad verder op: http://www.zweefv.../index.php


Kijk, hier zat ik op te wachten. Persoonlijk heb ik meer waardering voor een post waarin je verwijst naar je eigen forum als je een uitgebreide case uit de doeken wilt doen.

Maar kennelijk krijg je daar niet genoeg reacties op je schrijven, waardoor je toch maar weer dit forum gebruikt.


Neehoor,beter enkele kwalitatieve on topic reacties, dan het niveau dat je hier aantreft. Deze "uitgebreide case" lijkt zo uitgebreid omdat er direct met modder naar mijn persoon gegooid moet worden. Dat vertroebeld helaas het onderwerp. Maar wat wil je als je mit dit publiek te maken hebt?
Achter de coulissen wordt het echter goed gelezen door het publiek dat nooit iets schrijft, maar te meer leest.

Dinant schreef:
En weet je wat ik nu jammer vind? Dat je zo af en toe best goede punten hebt, maar de manier waarop je ze communiceert zorgt ervoor dat 95% van de overige vliegers er niet serieus op zal ingaan. (+ natuurlijk je reputatie die je met eerdere posts op dit forum heb vergaard) |


Tja, ik kan best meedraaien op de manier waarop men dat in een slangenkuil graag ziet. Ik heb er alleen geen zin in.
In plaats daarvan vertrap ik heilige huisjes, zeg eerlijk direct waar het op staat en leg minderwaardige zaken bloot van lieden die rijkhalzend uitkijken naar de dag dat ze in hun blazertje op de ALV hun "KNVvL gouden erepenning" in ontvangst mogen nemen. (Ben heeft er ook al één geloof ik) Daar maak je je bij een bepaald publiek natuurlijk niet populair mee. Ik gok op dat andere publiek. Het publiek dat inziet dat ik "goede punten" heb.
Jan Ritsma

 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
webmaster
#59 Bericht afdrukken
Geplaatst op 10-06-2014 09:30
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 2421
Sinds: 21.08.08

Ik zie nu eenmaal liever integere en objectieve mensen in officiele organen.


Deze reactie was ook wel weer te verwachten . . . . .

Nu dan toch maar een slotje op dit onderwerp. Jammer dat door 1 persoon het vliegen van een mooi binnenlands record zo is besmeurd.
 
www.zweefportaal.nl
Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.19 seconden