| 25-04-2018 | 18:37
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Agenda Zweefvliegen
Klik HIER voor agenda
Gebruikers Online
· Gasten online: 3

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,132
· Nieuwste lid: Marco1967
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Anonieme forumtrollen
Fuchur
#21 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-06-2014 00:15
Superbeheerder

Sinds: 26.08.12

Zucht...
CU under the Cu
-------------------------
Frank Schellenberg
GLC Illustrious

Zweefportaal gebruikersvoorwaarden

frank.schellenberg.nl
jaspergrannetia
#22 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-06-2014 01:07
Lid

Sinds: 17.12.08

Jan Ritsma schreef:
Als je nu zo vriendelijk bent om dit even in een eigen draadje te houden, dan kunnen we hier verder praten over het verschijnsel MInjaRats want dat is hier het onderwerp. Dit is het zoveelste voorbeeld waarin je een serieus onderwerp loopt te verziekken met je getrol.

Irritant, he, wanneer een serieus bedoelde thread gekaapt wordt door een troll?

Je staat trouwens voor...
Jasper Grannetia
Aero Club Salland
Haagse Onderlinge Ophaal Ploeg (HOOP)
Actief lid van zweefportaal.nl
Passief lezer van zweefvliegenonline.nl

Mountains Rock!

Otto Foelkel
#23 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-06-2014 01:17
Lid

Sinds: 09.11.09

jaspergrannetia schreef:
Irritant, he, wanneer een serieus bedoelde thread gekaapt wordt door een troll?

Je staat trouwens voor...

Het antwoord wordt zorvuldig voorbereid:

legacy-cdn.smosh.com/smosh-pit/112010/main-troll.jpg

Bier
#24 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-06-2014 07:39

Lid

Sinds: 01.09.08

jaspergrannetia schreef:

Poll: 'Wie is de grootste troll op zweefportaal?'
http://vote.pollc...m/71783267

Livescoring
http://poll.pollc...7_result?v

Moge de grootste troll winnen! Ik stel voor dat de user met de meeste stemmen over een week p[ dit forum toegeeft dat hij de grootste troll is op Zweefportaal. Ik heb meteen even gestemd!
Jammer dat er niet op ene Bier gestemd mag worden, dat is pas een TROLL!!!
Martin Bierhuizen
Aeroclub Salland

Schleigah!

www.aeroclubsalland.nl
roeles
#25 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-06-2014 08:11

Lid

Sinds: 03.05.11

JuliettBravo schreef:
Welkom op het internet! Ik sta (ook op dit forum) nergens meer van versteld.

I second that. Ga anders eens kijken op 4chan.

Bier schreef:
Jammer dat er niet op ene Bier gestemd mag worden, dat is pas een TROLL!!!

En missen wanneer je startleider bent zeker... Cool
Gewijzigd door roeles op 23-06-2014 08:15
Bourgondische zweefvliegclub

Jan Ritsma
#26 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-06-2014 08:16

Lid

Sinds: 09.09.08

Beste webmaster, zou U zo vriendelijk willen zijn om alle postings te verwijderen die er slechts op gericht zijn deze draad te verstoren en niets met het onderwerp van Anonieme forumtrollen te maken hebben?
Gewijzigd door Jan Ritsma op 23-06-2014 08:16
Jan Ritsma

http://home.planet.nl/~ritsm076/
roeles
#27 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-06-2014 08:29

Lid

Sinds: 03.05.11

Jan Ritsma schreef:
Verder zegt een IPadres wel iets als blijkt dat het zelfde adres door verschillende gebruikers wordt gebruikt.
Bijvoorbeeld, als je het IPadres van MinjaRats aanklikt en het forum geeft aan dat dit zelfde IPadres altijd door Ben Hiemstra wordt gebruikt.

Het is wel schattig dat je meer denk te weten van de werking van internet dan een generatie die er mee opgegroeid is.

Bijvoorbeeld: Ben zit nu in Rayskala, samen met een berg andere mensen. Die delen nu allemaal een IP, vanaf internet gezien. Ditto als je Tor gebruikt, er zijn maar weinig exit nodes.
Een IP kan je niet met zekerheid aan een identiteit koppelen.
Bourgondische zweefvliegclub

Jan Ritsma
#28 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-06-2014 09:16

Lid

roeles schreef:
Jan Ritsma schreef:
Verder zegt een IPadres wel iets als blijkt dat het zelfde adres door verschillende gebruikers wordt gebruikt.
Bijvoorbeeld, als je het IPadres van MinjaRats aanklikt en het forum geeft aan dat dit zelfde IPadres altijd door Ben Hiemstra wordt gebruikt.

Het is wel schattig dat je meer denk te weten van de werking van internet dan een generatie die er mee opgegroeid is.

Ik weet zeker dat ik meer weet van internet dan heel veel mensen van de generatie die er mee is opgegroeid.
De kennis is niet afhankelijk van de generatie maar van de studie en tijd die een individu er in steekt.
Als webmaster van een forum leer je tamelijk snel Wink

roeles schreef:
Bijvoorbeeld: Ben zit nu in Rayskala, samen met een berg andere mensen. Die delen nu allemaal een IP, vanaf internet gezien. Ditto als je Tor gebruikt, er zijn maar weinig exit nodes.
Een IP kan je niet met zekerheid aan een identiteit koppelen.

Dat is mij allemaal bekend. Ben beweert echter dat hij geen verdachte IPadressen accepteert en bovendien dat hem bekend is wie iedere poster is. Kortom op dit forum zijn er volgens Ben geen ECHT onbekende deelnemers.

Ben Hiemstra schreef:
Deze discussie is wel vaker gevoerd. Bij alle mij bekende andere forums is het ook gewoon dat je onder een nick-name mag registreren. Is dus eigenlijk een heel normale gang van zaken op forums.

Bij mij zijn van alle aanmelders in ieder geval bekend:
1) IP-adres
2) Een werkend email-adres

Niks absoluut anoniem dus. Het is de keus aan van de aanmelder zelf of hij onder eigen naam of onder nickname bekend wil worden.

Bij grote twijfels bij de aanmelding, bv een vreemd email en/of ip-adres, doe ik altijd nog een "handmatige" verificatie van het emailadres. (mail sturen met de vraag: wie bent u)

Ook kijk ik regelmatig of er onder een ip-adres meerdere accounts worden aangemaakt.

Gaat iemand strafrechtelijk over de schreef dan zal politie/justitie ip-adres vorderen. Alleen in deze situatie zal ik wettelijk verplicht zijn om deze aan hen bekend te maken.
Gewijzigd door webmaster op 18-08-2010 11:46

Het verbergen van je identiteit op internet, zonder dat de tegenpartij dat merkt, is op zich al iets wat niet zomaar iedereen in de vingers heeft. Het kan, maar dan moeten we aannemen dat MinjaRats een behoorlijke kennis bezit op dit gebied en deze heeft aangewend voor het stalken van een forumgebruiker. Niet bepaald iemand die een webmaster met open armen ontvangt en zeker Ben niet (volgens zijn eigen zeggen).

Nogmaals, als iemand op een forum altijd één of twee vaste IPadressen gebruikt en een troll ook altijd de zelfde adressen gebruikt (en dan heb ik het over gewone Nederlandse IPadressen), dan is dat een zeer sterke aanwijzing dat de berichten van de zelfde computer komen, zeker als alle andere gegevens van die computer ook kloppen.

De vraag die ik hier aan de webmaster stel is: Accepteren we hier anonieme forumgebruikers die er duidelijk op uit zijn om uitsluitend één bepaald forumlid te stalken en langs de neus weg ook nog oproepen plaatsen om op onderwerpen die in het ene subforum zijn geplaatst te beantwoorden in een ander subforum. Daar komt geen antwoord op en dat is uiterst merkwaardig. Het is niet één feit maar een veelheid van feitjes en feiten die MinjaRats aan Ben koppelen.
Gewijzigd door Jan Ritsma op 23-06-2014 09:31
Jan Ritsma

Toet
#29 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-06-2014 09:20
Lid

Sinds: 30.04.09

Hè Jan, Minja Rats is Ben Hiemstra helemaal niet.... Dat is die Bier...... Bier Henstam heet ie volledig. Zie je het? Je hebt 't niet van mij... Hij noemt zich ook wel DE TROLL... En dan ben ik nog niet eens inttellegend......

Jan de Hulster
#30 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-06-2014 10:02
Lid

Sinds: 03.09.08

Toet schreef:
Hè Jan, Minja Rats is Ben Hiemstra helemaal niet.... Dat is die Bier...... Bier Henstam heet ie volledig. Zie je het? Je hebt 't niet van mij... Hij noemt zich ook wel DE TROLL... En dan ben ik nog niet eens inttellegend......

Dit draadje zo door trollend kan de conclusie alleen maar zijn dat zweefvliegers voor een vrij groot deel trollen moeten zijn. Wink

NicoB
#31 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-06-2014 10:15
Lid

Sinds: 28.03.13

Jan de Hulster schreef:
Toet schreef:

Dit draadje zo door trollend kan de conclusie alleen maar zijn dat zweefvliegers voor een vrij groot deel trollen moeten zijn. Wink

Dit draadje is "getrollpedeerd"

mennokater.files.wordpress.com/2011/05/sopwith-cuckoo-lanceert-een-torpedo-wo1.jpg

"Met een TROLL heb je veel meer lol,
gaat Jan helemaal uit z'n bol
en raakt dit draadje snel weer vol"

(Uit de bundel "Met Trollen moet je niet sollen" van Marja Snit.)
Gewijzigd door NicoB op 23-06-2014 11:43

Bier
#32 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-06-2014 11:40

Lid

Sinds: 01.09.08

II van der Bijl schreef:
Jan de Hulster schreef:
Toet schreef:

mennokater.files.wordpress.com/2011/05/sopwith-cuckoo-lanceert-een-torpedo-wo1.jpg

Grin Grin Grin
Clap
Annoy
Martin Bierhuizen
Aeroclub Salland

Schleigah!

www.aeroclubsalland.nl
Erik
#33 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-06-2014 12:12
Lid

Sinds: 02.09.08

Binnenkort bij de AVRO:
Wie is de Troll?

Iedereen is verdacht...
...er kan er maar één winnen!
Lol
Gewijzigd door Erik op 23-06-2014 14:27

Jan Ritsma
#34 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-06-2014 12:23

Lid

Het komt de webmaster en MinjaRats natuurlijk goed uit wat hier gebeurt, maar desondanks waag ik het er op om wederom de webmaster te verzoeken nu eindelijk de postings die niets met het onderwerp te maken hebben uit dit draadje te verwijderen
Jan Ritsma

Otto Foelkel
#35 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-06-2014 12:34
Lid

Het busje komt zo.

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/dd/Trolleybus.JPG

Jan de Hulster
#36 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-06-2014 12:47
Lid

Sinds: 03.09.08

II van der Bijl schreef:
Jan de Hulster schreef:
Toet schreef:

(Uit de bundel "Met Trollen moet je niet sollen" van Marja Snit.)

Een linkje naar een van de gedichten van Marja:

http://rammelaars...rlijk.html
Gewijzigd door Jan de Hulster op 23-06-2014 12:48

Jan Ritsma
#37 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-06-2014 14:21

Lid

Bier schreef:
Jan Ritsma schreef:
Het komt de webmaster en MinjaRats natuurlijk goed uit wat hier gebeurt, maar desondanks waag ik het er op om wederom de webmaster te verzoeken nu eindelijk de postings die niets met het onderwerp te maken hebben uit dit draadje te verwijderen
Je kunt verzoeken wat je wilt maar er is geen enkele reden om de vrijheid van meningsuiting te beteugelen door postings te verwijderen in het draadje Annoy

Zolang de webmaster draadjes op slot gooit met als smoes dat ze te veel of topic raken, kan hij natuurlijk ook de vrijheid van meningsuiting eerbiedigen van de gene die zich wel bij het onderwerp houden, en alleen de trollen verwijderen.
Jan Ritsma

jaspergrannetia
#38 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-06-2014 15:00
Lid

Sinds: 17.12.08

Bier schreef:Jammer dat er niet op ene Bier gestemd mag worden, dat is pas een TROLL!!!

Wegwezen, Bier, misselijke troll! Dit zijn mijn 15 Minutes of Trolling Fame!

33-1
Jasper Grannetia
Aero Club Salland
Actief lid van zweefportaal.nl
Passief lezer van zweefvliegenonline.nl

Mountains Rock!

Toet
#39 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-06-2014 15:23
Lid

Sinds: 30.04.09

Otto Foelkel schreef:
Het busje komt zo.

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/dd/Trolleybus.JPG

De Trolly Bus. Briljant Otto, werkelijk briljant!!! Alleen jammer dat er maar 1 passagier in zit. Wat een verspilling van energie.....

Otto Foelkel
#40 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-06-2014 15:32
Lid

Om Jan weer even gelukkig te maken na al dit getrollebol:

De webmaster beroept zich op het feit, dat anoniem posten op de meeste fora is toegestaan en de anonieme poster beroept zich weer op het feit, dat de forumregels dat toelaten. Zo creëer je een vicieuze cirkel.

Het doet mij denken aan de vent, die in het verkeer zijn middelvinger naar mij opsteekt, omdat hij weet, dat zijn kenteken slechts bekend is bij de RDW en niet door mij herleid kan worden tot zijn ware identiteit.

Ik stuur nog weleens een gedicht in onder schuilnaam, maar op dezelfde site geef ik onder mijn ware naam commentaar op andermans werk.

Ik blijf van mening dat het gehele systeem door en door verrot is en zich niet verhoudt met de fatsoensnormen, die wij elders in de maatschappij hanteren.

Ik kan het niet anders zien, dan dat iemand die zijn ware identiteit niet bekendmaakt, het forum misbruikt.

Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.29 seconden