| 18-01-2018 | 17:06
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 2

· Leden online: 1
Lars Groot

· Totaal aantal leden: 2,132
· Nieuwste lid: Marco1967
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Anonieme forumtrollen
Toet
#41 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-06-2014 15:53
Lid

Sinds: 30.04.09

Otto Foelkel schreef:
Om Jan weer even gelukkig te maken na al dit getrollebol:

De webmaster beroept zich op het feit, dat anoniem posten op de meeste fora is toegestaan en de anonieme poster beroept zich weer op het feit, dat de forumregels dat toelaten. Zo creŽer je een vicieuze cirkel.

Het doet mij denken aan de vent, die in het verkeer zijn middelvinger naar mij opsteekt, omdat hij weet, dat zijn kenteken slechts bekend is bij de RDW en niet door mij herleid kan worden tot zijn ware identiteit.

Ik stuur nog weleens een gedicht in onder schuilnaam, maar op dezelfde site geef ik onder mijn ware naam commentaar op andermans werk.

Ik blijf van mening dat het gehele systeem door en door verrot is en zich niet verhoudt met de fatsoensnormen, die wij elders in de maatschappij hanteren.

Ik kan het niet anders zien, dan dat iemand die zijn ware identiteit niet bekendmaakt, het forum misbruikt.

Je hebt gelijk Otto. Gelijk mijn handtekening even aangepast.
Peter Tutuarima

" If you can't stand the heat, stay out of the thermal! "

Jan Ritsma
#42 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-06-2014 16:19

Lid

Sinds: 09.09.08

Otto Foelkel schreef:

Ik stuur nog weleens een gedicht in onder schuilnaam, maar op dezelfde site geef ik onder mijn ware naam commentaar op andermans werk.

Daar zal je vast wel een reden voor hebben maar het zal beslist niet zo zijn dat je ongemoeid iemand wenst te schofferen, zoals een MinjaRats type dat beoogt.

Otto Foelkel schreef:
Ik blijf van mening dat het gehele systeem door en door verrot is en zich niet verhoudt met de fatsoensnormen, die wij elders in de maatschappij hanteren.

Ik kan het niet anders zien, dan dat iemand die zijn ware identiteit niet bekendmaakt, het forum misbruikt.

Niet altijd. Je heb heel erg fatsoenlijke mensen die toch onder een pseudoniem posten. Mensen die niet schelden, hun mening netjes onderbouwen met argumenten en feiten en die liever niet door clubgajes op hun vereniging daarvoor lastiggevallen willen worden.
Jan Ritsma

http://home.planet.nl/~ritsm076/
TonS
#43 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-06-2014 16:23
Lid

Sinds: 08.10.08

Otto Foelkel schreef:

Toch kan ik me ook voorstellen dat mensen niet overal met naam en toenaam op internet willen rondzwerven. Een opmerking die je maakt kan zo makkelijk uit hun verband worden getrokken. Dat is voor mij ook de reden om niet mijn eigen naam als gebruikersnaam op een forum te gebruiken. Het gaat er ook niet om wie er iets schrijft maar wat er geschreven wordt.

PS: Ik krijg inmiddels last van plaatsvervangende schaamte als ik bedenk dat er ook mensen zijn die de zweefvliegscene niet kennen, geÔnteresseerd zijn in zweefvliegen en dan op hun zoektocht hier uitkomen. Kunnen we eens ophouden met reageren op trollen?

Otto Foelkel
#44 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-06-2014 16:23
Lid

Sinds: 09.11.09

Toet schreef:
Je hebt gelijk Otto. Gelijk mijn handtekening even aangepast.

Sportief Peter.
Spijtoptanten zijn van harte welkom.
De rest wordt geŽxcommuniceerd!

Otto Foelkel
#45 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-06-2014 16:46
Lid

TonS schreef:
Toch kan ik me ook voorstellen dat mensen niet overal met naam en toenaam op internet willen rondzwerven. Een opmerking die je maakt kan zo makkelijk uit hun verband worden getrokken. Dat is voor mij ook de reden om niet mijn eigen naam als gebruikersnaam op een forum te gebruiken. Het gaat er ook niet om wie er iets schrijft maar wat er geschreven wordt.

Dat postings uit hun verband kunnen worden getrokken is het risico dat je dagelijks loopt, wanneer je met anderen communiceert en vormt geen excuus om je achter te verschuilen.

Anonieme postings zijn klef en slechtverteerbaar; er kleeft altijd een luchtje aan en horen hier gewoon niet thuis.

dingetje
#46 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-06-2014 17:18

Lid

Sinds: 01.09.08

PS: Ik krijg inmiddels last van plaatsvervangende schaamte als ik bedenk dat er ook mensen zijn die de zweefvliegscene niet kennen, geÔnteresseerd zijn in zweefvliegen en dan op hun zoektocht hier uitkomen. Kunnen we eens ophouden met reageren op trollen?

Dit forum is gelukkig niet representatief ( Argue ) voor het Nederlandse zweefvliegen, want als er een dergelijke sfeer op de zweefvliegvelden zou heerschen, dan was ik al lang met deze fantastische hobby gestopt en gillend weggerend. Shock
Antoine Megens
Aero Club Salland Tup
Mijn Zweefvliegfoto's
coppermine.dingetje.hopto.org/albums/userpics/10001/thumb_P1010297.JPG

https://1drv.ms/a/s!AmfTTXFrrxcVhKsdJiGyxODHxotKEQ
Jan Ritsma
#47 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-06-2014 17:31

Lid

Sinds: 09.09.08

Waar blijft de webmaster? waarom worden alle volledig off topic postings hier voortdurend getolereerd?
Het onderwerp is of we anonieme forumtrollen zoals MinjaRats hier accepteren of niet. Straks wordt de bonafide posters die zich aan de forumregels houden met een slotje weer de mond gesnoerd. Haal toch eindelijk die off topic rommel er uit!!
Jan Ritsma

http://home.planet.nl/~ritsm076/
TonS
#48 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-06-2014 17:31
Lid

Sinds: 08.10.08

dingetje schreef:

Dit forum is gelukkig niet representatief ( Argue ) voor het Nederlandse zweefvliegen, want als er een dergelijke sfeer op de zweefvliegvelden zou heerschen, dan was ik al lang met deze fantastische hobby gestopt en gillend weggerend. Shock

Gelukkig weet ik dat ook. En ik hoop dat argeloze bezoekers ook beseffen dat je sommige trollen die hier actief zijn ook helemaal niet zult tegenkomen op de Nederlandse zweefvliegvelden. Er zijn er zelfs bij die helemaal niet meer vliegen Smile

Otto Foelkel
#49 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-06-2014 17:42
Lid

dingetje schreef:

Een nogal tegenstrijdige posting, Antoine; niemand verplicht jou deze onzin te lezen, laat staan erop in te gaan!

Otto Foelkel
#50 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-06-2014 17:58
Lid

Jan Ritsma schreef:
Waar blijft de webmaster?

De melk komt eraan, Jan.
De webmaster geeft je zo de borst.

Jan de Hulster
#51 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-06-2014 18:21
Lid

Sinds: 03.09.08

Otto Foelkel schreef:
Jan Ritsma schreef:
Waar blijft de webmaster?

De melk komt eraan, Jan.
De webmaster geeft je zo de borst.

De webmaster zit in Finland.
zie : http://www.wkzwee...ticle_id=1
Eerst uiteraard de WK aansturen en dan daarna als er tijd voor is naar Noorwegen om de eigenschappen van trollen te bestuderen heb ik vernomen.
Dat laatste is een vrij complexe zaak.
https://www.googl...mp;bih=701

MinjaRats
#52 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-06-2014 18:35
Lid

Sinds: 06.08.13

Mannen, nu staan er toch een hoop reakties in dit draadje op Jan zijn vraag. Dat was nou net niet het idee ;-)

Jasper, mag ik wel in het trollen lijstje a.u.b? Met een zwart balkje voor mijn ogen!

Otto Foelkel
#53 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-06-2014 19:14
Lid

Cadeautje voor Jan.

riverdaughter.files.wordpress.com/2008/11/258troll_spray.jpg

Jan de Hulster
#54 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-06-2014 19:53
Lid

Sinds: 03.09.08

Otto Foelkel schreef:
Cadeautje voor Jan.

riverdaughter.files.wordpress.com/2008/11/258troll_spray.jpg

Terwijl ik zat te typen begon de spray al te werken en voelde ik dat ik dit trolligge draadje moest gaan beeindigen.
gegroe......

frans
#55 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-06-2014 20:19

Lid

Sinds: 01.09.08

wie trolt nou wie?.......
Cťst la tone qui fait la musique.. dat weet ik. Maar basicly:
Wie bashed nou wie?

Tijd om daar mee op te houden-> on topic please.
D-KVFF
FF

jaspergrannetia
#56 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-06-2014 20:20
Lid

Sinds: 17.12.08

Jan Ritsma schreef:Het onderwerp is of we anonieme forumtrollen zoals MinjaRats hier accepteren of niet.

Laten we inderdaad weer on topic gaan. Dat is wel zo constructief. Weer effe crowdsourcen:

http://vote.pollc...sEzVS.dpuf
Jasper Grannetia
Aero Club Salland
Haagse Onderlinge Ophaal Ploeg (HOOP)
Actief lid van zweefportaal.nl
Passief lezer van zweefvliegenonline.nl

Mountains Rock!

Otto Foelkel
#57 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-06-2014 20:35
Lid

Jan de Hulster schreef:
Terwijl ik zat te typen begon de spray al te werken en voelde ik dat ik dit trolligge draadje moest gaan beeindigen.
gegroe......

De webmaster ziet het ook niet zitten, zo te zien.

www.schule-und-familie.de/assets/images/Malen/Halloween/malvorlage-verkleidung-troll.jpg

kobus
#58 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-06-2014 21:59
Lid

Sinds: 17.04.09

Zullen we ons weer met zweefvliegen gaan bezig houden?

Otto Foelkel
#59 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-06-2014 22:19
Lid

kobus schreef:
Zullen we ons weer met zweefvliegen gaan bezig houden?

Goed idee; van mij mag de webmaster het onderwerp naar "kletspraat" verhuizen, omdat iedereen begrijpt, dat het inmiddels totaal verziekt is door gein en ongein.

Als Jan nou gewoon besluit om het onderwerp op zijn eigen forum te behandelen, kunnen we ons eindelijk weer met iets nieuws gaan bezighouden. Ook voor mij heeft het lang genoeg geduurd.

jaspergrannetia
#60 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-06-2014 23:43
Lid

Sinds: 17.12.08

Otto Foelkel schreef:Ook voor mij heeft het lang genoeg geduurd.

Check. Laten we het idd maar weer over zweefvliegen hebben. Genoeg geneuzeld.
Jasper Grannetia
Aero Club Salland
Haagse Onderlinge Ophaal Ploeg (HOOP)
Actief lid van zweefportaal.nl
Passief lezer van zweefvliegenonline.nl

Mountains Rock!

Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.28 seconden