| 21-04-2018 | 19:21
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Agenda Zweefvliegen
Klik HIER voor agenda
Gebruikers Online
· Gasten online: 3

· Leden online: 1
Matthias Boerman

· Totaal aantal leden: 2,132
· Nieuwste lid: Marco1967
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Anonieme forumtrollen
Jan Ritsma
#61 Bericht afdrukken
Geplaatst op 24-06-2014 11:09

Lid

Sinds: 09.09.08

Krijg een Emailtje dat MinjaRats beter in Atyrau kan blijven www.zweefportaal.nl/main/images/smiley/helpless.gif

Blijft jammer dat de webmaster de niet ter zake doende posts niet verwijdert.

Toen MinjaRats zijn eerste post hier deed, kwam die van T_Mobile 188.89.218.91 Schiet niet echt op natuurlijk, maar met de Franse proxyserver die hij gebruikte om zijn laatste posting in het besloten gedeelte te plaatsen heb ik wat meer geluk. Daar kwamen nog wat meer gegevens in mee. Smile

Mijn vermoeden dat het Ben was staat nu steeds meer op losse schroeven, en als het vast staat dat hij het niet was krijgt hij, ook al was het een vermoeden, mijn oprechte excuses.
Gewijzigd door Jan Ritsma op 24-06-2014 11:09
Jan Ritsma

http://home.planet.nl/~ritsm076/
Otto Foelkel
#62 Bericht afdrukken
Geplaatst op 24-06-2014 12:51
Lid

Sinds: 09.11.09

Jan Ritsma schreef:
Mijn vermoeden dat het Ben was staat nu steeds meer op losse schroeven, en als het vast staat dat hij het niet was krijgt hij, ook al was het een vermoeden, mijn oprechte excuses.

Op zijn zachts gezegd nogal slordig om een naam te noemen, voordat 100% vaststaat wie het betreft.Sad

Je hebt een gevaarlijk spel gespeeld en verloren..
Als je een vent bent, zou dit de aanleiding moeten zijn, om je niet meer op dit forum te vertonen.
Wie was hier nu eigenlijk de trol?
http://nl.wikiped...(internet)
Gewijzigd door Otto Foelkel op 24-06-2014 14:13

Jan Ritsma
#63 Bericht afdrukken
Geplaatst op 24-06-2014 14:14

Lid

Otto Foelkel schreef:
Jan Ritsma schreef:

Op zijn zachts gezegd nogal slordig om een naam te noemen, voordat 100% vaststaat wie het betreft.Sad

Je hebt een gevaarlijk spel gespeeld en verloren..
Als je een vent bent, zou dit de aanleiding moeten zijn, om je niet meer op dit forum te verton.
Wie was hier nu eigenlijk de trol?
http://nl.wikiped...(internet)

Als iemand zich vergist, is hij geen troll.
Als iemand dat toegeeft, dan is hij wel een vent!
Jan Ritsma

Otto Foelkel
#64 Bericht afdrukken
Geplaatst op 24-06-2014 14:32
Lid

Jan Ritsma schreef:
Als iemand zich vergist, is hij geen troll.
Als iemand dat toegeeft, dan is hij wel een vent!

No comment.

Otto Foelkel
#65 Bericht afdrukken
Geplaatst op 24-06-2014 17:18
Lid

Iedereen weet dat ik bezwaren heb tegen anoniem posten.

Zolang de forumregels dat echter toelaten, dien je dat te respecteren en kun je niet meer doen dan de poster te verzoeken zich bekend te maken. Doet hij dat niet, dan houdt het gewoon op.

Om daarna, langs welke weg dan ook, te proberen om iemands identiteit te achterhalen, is niet legitiem, want daarmee ondergraaft je de bedoeling van die regel.

Jan gaat echter nog veel verder, door aanwijzingen te geven, waaruit je zou kunnen concluderen wie het betreft. Daarna noemt hij zelfs een naam en als dan later blijkt, dat het die persoon toch niet is, denkt hij er zich met een excuus vanaf te kunnen maken.

De hele gang van zaken vind ik dermate kwalijk, dat ik de webmaster toch ter overweging geef om hem definitief van het forum te verwijderen.

Jan Ritsma
#66 Bericht afdrukken
Geplaatst op 24-06-2014 17:23

Lid

Otto Foelkel schreef:
Iedereen weet dat ik bezwaren heb tegen anoniem posten.

Zolang de forumregels dat echter toelaten, dien je dat te respecteren en kun je niet meer doen dan de poster te verzoeken zich bekend te maken. Doet hij dat niet, dan houdt het gewoon op.

Om daarna, langs welke weg dan ook, te proberen om iemands identiteit te achterhalen, is niet legitiem, want daarmee ondergraaft je de bedoeling van die regel.

Jan gaat echter nog veel verder, door aanwijzingen te geven, waaruit je zou kunnen concluderen wie het betreft. Daarna noemt hij zelfs een naam en als dan later blijkt, dat het die persoon toch niet is, denkt hij er zich met een excuus vanaf te kunnen maken.

De hele gang van zaken vind ik dermate kwalijk, dat ik de webmaster toch ter overweging geef om hem definitief van het forum te verwijderen.

Otto doe niet zo verschrikkelijk hypocriet:

Otto Foelkel schreef:
Zolang jij je meent te kunnen permiteren je anoniem op dit forum te kunnen uiten, hebben diegenen die zich daaraan ergeren het volste recht, jou onder je cover vandaan te slepen!

Geen enkele webmaster op geen enkel forum (met één uitzondering dan) accepteert dat er anoniem een account wordt aangemaakt met als doel een andere forumbezoeker te schofferen. Geen enkele webmaster accepteert (met één uitzondering dan) dat iemand, anoniem of niet crosspostings propageert.
MinjaRats is verre van legitiem, want hij heeft hier een dubbele account.
Gewijzigd door Jan Ritsma op 24-06-2014 17:42
Jan Ritsma

Otto Foelkel
#67 Bericht afdrukken
Geplaatst op 24-06-2014 17:33
Lid

Maar dan wel op een legitieme manier, door hem te bestoken met argumenten in de hoop dat hij alsnog overstag gaat. De weg die jij bewandelt is niet fris.

frans
#68 Bericht afdrukken
Geplaatst op 24-06-2014 18:56

Lid

Sinds: 01.09.08

Ik wil géén anoniemen op het forum. Onder geen enkele voorwaarde.

Daarna mag van mij de discussie best verder gaan.
D-KVFF
FF

Otto Foelkel
#69 Bericht afdrukken
Geplaatst op 24-06-2014 19:26
Lid

frans schreef:

De leden die al jaren op dit forum zitten, zijn intussen wel bekend, Frans.

En aan de discussie over het al of niet toestaan van anonieme postings komt vanzelf een einde; over enkele jaren wordt dat niet meer geaccepteerd!

Chester
#70 Bericht afdrukken
Geplaatst op 24-06-2014 21:49
Lid

Sinds: 01.06.09

frans schreef:

Een nieuw geluid. Waarom niet?

Ondanks dat ik een hoop leden van zweefportaal geregeld face to face spreek blijf ik toch graag anoniem gezien de manier waarop mensen hier (en vervolgens op andere plekken) hartgrondig met de grond gelijk worden gemaakt, inclusief mensen die niets met het oorspronkelijke topic te maken hadden, in sommige gevallen zelfs nooit op zweefportaal reageren.

jaspergrannetia
#71 Bericht afdrukken
Geplaatst op 24-06-2014 21:50
Lid

Sinds: 17.12.08

Jan Ritsma schreef: Mijn oprechte excuses.

Geen probleem Jan. Zand erover.
Jasper Grannetia
Aero Club Salland
Haagse Onderlinge Ophaal Ploeg (HOOP)
Actief lid van zweefportaal.nl
Passief lezer van zweefvliegenonline.nl

Mountains Rock!

Otto Foelkel
#72 Bericht afdrukken
Geplaatst op 24-06-2014 22:31
Lid

Chester schreef:
Ondanks dat ik een hoop leden van zweefportaal geregeld face to face spreek blijf ik toch graag anoniem gezien de manier waarop mensen hier (en vervolgens op andere plekken) hartgrondig met de grond gelijk worden gemaakt, inclusief mensen die niets met het oorspronkelijke topic te maken hadden, in sommige gevallen zelfs nooit op zweefportaal reageren.

Lees dit maar eens goed.
De mening van iemand, die niets met dit forum te maken heeft!

http://www.frankw...-toestaan/

Daarin wordt slechts één uitzondering genoemd, waarin de schrijver anoniem posten gerechtvaardigd acht en die op dit forum nauwelijks van toepassing is...

Chester
#73 Bericht afdrukken
Geplaatst op 24-06-2014 23:07
Lid

Otto Foelkel schreef:
Chester schreef:

Lees dit maar eens goed.
De mening van iemand, die niets met dit forum te maken heeft!

http://www.frankw...-toestaan/

Daarin wordt slechts één uitzondering genoemd, waarin de schrijver anoniem posten gerechtvaardigd acht en die op dit forum nauwelijks van toepassing is...

Ik ben niet verder gekomen dan de 3e alinea:
Voor ik verder ga, wil ik even de discussie afbakenen. Ik schrijf hier over Enterprise Social Media: de inzet van social media binnen bedrijven of bij stakeholders van bedrijven. De nadruk ligt op samenwerking, kennisdeling en elkaar verder helpen. Het moet iets productiefs in zich hebben. Op internet zijn meer redenen te vinden voor anonimiteit dan bij ESM. Omdat de discussie zich afspeelt in het publieke domein, zijn er mogelijk issues rond veiligheid en privacy.

JuliettBravo
#74 Bericht afdrukken
Geplaatst op 24-06-2014 23:36

Lid

Sinds: 02.09.08

Chester schreef:
Ik ben niet verder gekomen dan de 3e alinea:

Inderdaad niet echt van toepassing hier. Alhoewel ik in het verleden sterk tegen anoniem posten was, begin ik mijn mening wel te herzien. Onder een halve schuilnaam posten (als in: niet met volledige voornaam - achernaam) is wat mij betreft prima, zolang het (1) duidelijk is om wie het gaat (bijv, Frans hierboven gebruik alleen zijn voornaam, maar iederee weet om wie het gaat), of (2) de anonieme persoon bereid is zijn identiteit bijv. via een PB prijs te geven. De reden waarom ik voorstander van deze halve transparantie ben is dat zo ongeveer iedere potentiele werkgever bij een solicitatie tegenwoordig wel een achtergrondcheck via Google doet. Wil je echt dat ieder woord dat je ooit op internet geschreven hebt daar opduikt? Online discussies lopen nogal eens uit de hand (ik denk niet dat ik voorbeelden hoef te noemen...), onschuldig bedoelde grappen zijn gemakkelijk verkeerd te interpreteren, enz. enz. Zolang ik weet wie "frans" en "roeles" zijn is het wat mij betreft prima Smile
Gewijzigd door JuliettBravo op 24-06-2014 23:37
Bart vS

www.vanstratum.com
Chester
#75 Bericht afdrukken
Geplaatst op 25-06-2014 00:39
Lid

JuliettBravo schreef:
Inderdaad niet echt van toepassing hier. Alhoewel ik in het verleden sterk tegen anoniem posten was, begin ik mijn mening wel te herzien. Onder een halve schuilnaam posten (als in: niet met volledige voornaam - achernaam) is wat mij betreft prima, zolang het (1) duidelijk is om wie het gaat (bijv, Frans hierboven gebruik alleen zijn voornaam, maar iederee weet om wie het gaat), of (2) de anonieme persoon bereid is zijn identiteit bijv. via een PB prijs te geven. De reden waarom ik voorstander van deze halve transparantie ben is dat zo ongeveer iedere potentiele werkgever bij een solicitatie tegenwoordig wel een achtergrondcheck via Google doet. Wil je echt dat ieder woord dat je ooit op internet geschreven hebt daar opduikt? Online discussies lopen nogal eens uit de hand (ik denk niet dat ik voorbeelden hoef te noemen...), onschuldig bedoelde grappen zijn gemakkelijk verkeerd te interpreteren, enz. enz. Zolang ik weet wie "frans" en "roeles" zijn is het wat mij betreft prima Smile

Dat ben ik in beginsel met je eens. Probleem is echter dat enkele lieden op zweefportaal er genoegen in scheppen om iemand (al dan niet anoniem, zelfs een paar mensen die niet eens op zweefportaal komen) met de haren overal bij te slepen en ook op andere plekken grondig de grond in te boren.

Daar heb ik geen behoefte aan, niet qua carrière, niet qua familie en niet qua vrienden. Voor mij is de keuze dus eenvoudig, anoniem posten of helemaal niet posten. Wanneer ik zo eens luister naar andere zweefvliegers ben ik niet de enige die daar zo in staat....

En, indien mijn anonieme woorden iemand niet aanstaan, negeer ze dan gewoon?

Jan Ritsma
#76 Bericht afdrukken
Geplaatst op 25-06-2014 01:10

Lid

De discussie over anoniem posten is al vaker gevoerd. Dat is hier het probleem niet. Het gaat er om dat een anonieme poster zijn anonimiteit niet misbruikt door op een smerige manier een ander forumlid te gaan stalken.

Daar moet een webmaster op ingrijpen. Posten onder een pseudoniem mag. Dan kan je rustig zondags weer na je club, zonder rekening en verantwoording af te moeten leggen over want je nu weer hebt gezegd.

Zoals ik al eerder schreef, de mening van een anonieme poster is niets waard omdat het gewicht van een mening direct verbonden is met degene die hem uit. Als iemand met solide argumenten en feiten aan komt zetten kan dat best anoniem.

Wat betreft MinjaRats ben ik er uit. Het is een lid van Aeroclub Salland dat met regelmaat in Kazachstan verblijft
Hij komt hier ook onder een andere account, dus begrijp ik niet dat de webmaster die tweede account heeft goedgekeurd.

Probleem opgelost. Als we nu dit soort vulgaire forumtrollen weren en mensen die weliswaar anoniem zijn , maar rustig argumenteren met rust laten, dan is er niets aan de hand.

Excuses aan Ben omdat ik vermoede dat hij het was, maar ik begrijp nog steeds niet dat Ben dit allemaal toelaat en zelfs niet ingrijpt als anoniempjes crossposten aanbevelen. Dan ga je als webmaster niet vrijuit.
Jan Ritsma

Otto Foelkel
#77 Bericht afdrukken
Geplaatst op 25-06-2014 01:27
Lid

Chester schreef:
En, indien mijn anonieme woorden iemand niet aanstaan, negeer ze dan gewoon?

Geldt even zozeer voor niet- anonieme postings.

Ook jouw naam werd mij per E-mail toegestuurd (van je vrienden moet je het maar hebben)..

De discussie over anoniem posten komt om de paar jaar om de hoek kijken en wordt altijd door niet-anoniemen aangezwengeld.

Het is de tweedeling die mij stoort. Het zijn de anoniemen die altijd in het voordeel zijn en dat maakt een evenwichtige discussie onmogelijk.

Ik vind het een vreemde zaak, dat ik mij netjes heb voorgesteld aan mensen die dat op hun beurt weigerden.

Alle argumenten ten spijt, blijft een gedeelte van het forum daardoor in duisternis gehuld.

Otto Foelkel
#78 Bericht afdrukken
Geplaatst op 25-06-2014 03:48
Lid

Toen de discussie over de SZT volop aan de gang was, las ik een anonieme posting waarin loftuitingen geuit werden aan het adres van de SZT. De schuilnaam van de poster weet ik niet meer en ik heb geen zin die op te zoeken. Ondanks mijn uitdrukkelijk verzoek zich bekend te maken, weigerde hij dat categorisch.

Kort daarna ontmoette ik een keurige man op Terlet, die soortgelijke uitspraken deed.
Het gesprek begon wat oppervlakkig, maar na enige tijd besloot ik mij toch even voor te stellen. De andere partij deed of hij het niet goed begreep, reden om even expliciet naar zijn naam te vragen. De sfeer sloeg om; hij weigerde zich bekend te maken en vetrok direct.

Toen heb ik ervaren hoe onbeschoft het is, om je niet voor te stellen nadat de persoon waarmee je een gesprek voert, dat wel heeft gedaan.

Daarbij heb ik geleerd, dat het plaatsen van anonieme postings, onvoorziene consequenties kan hebben. Aannemelijk is dat hij, na het horen van mijn naam, besefte door de mand te zijn gevallen. Het is vermoeiend om voortdurend je anonimiteit te waarborgen en nogal gênant wanneer dat even niet lukt!

Zweefportaal was het eerste forum waar ik mij op begaf en ik was stomverbaasd dat het mogelijk is om iets op een forum te plaatsen, zonder je eerst voor te stellen..

Het zal wel met mijn leeftijd te maken hebben, maar een maatschappij die zoiets accepteert, glijdt met een rotgang de diepte in.

maaikgollef
#79 Bericht afdrukken
Geplaatst op 25-06-2014 07:24

Lid

Sinds: 06.09.08

Hoewel ik vereerd ben met de suggestie moet ik jullie helaas uit de droom helpen. Ik kreeg de afgelopen dagen diverse emails over dit onderwerp, maar ik ben NIET minjarats. Ik zit elke maand in dat land, en ja in Atyrau. Het bewijs? Ik heb geen hond.
Peter Schellenberg
Aeroclub Salland

Toet
#80 Bericht afdrukken
Geplaatst op 25-06-2014 11:26
Lid

Sinds: 30.04.09

Er zijn er die anoniem erg beroemd zijn geworden. En als je hun ware identiteit openbaart, is de magie verdwenen

.fc00.deviantart.net/fs70/i/2013/204/5/6/the_stig_wallpaper_by_ileatt-d6es7iq.png

Smile
Gewijzigd door Toet op 25-06-2014 11:26
Peter Tutuarima

" If you can't stand the heat, stay out of the thermal! "

Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.29 seconden