| 19-04-2018 | 21:26
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Agenda Zweefvliegen
Klik HIER voor agenda
Gebruikers Online
· Gasten online: 1

· Leden online: 1
webmaster

· Totaal aantal leden: 2,132
· Nieuwste lid: Marco1967
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Nico Baby vliegt weer
webmaster
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 28-09-2014 12:29
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 2331
Sinds: 21.08.08

Lees: http://www.bndest...-1.4553299

AXEL - Voor het eerst sinds 1999 heeft de houten oldtimer Nico Baby van zweefvliegvereniging EZAC in Axel zaterdag weer een vlucht gemaakt.

Het scheelde niet veel of het houten zweefvliegtuig PH-213, beter bekend als Nico Baby, had helemaal niet meer bestaan. Het eenmansvliegtuigje was dusdanig beschadigd dat de club er van af wilde. Een aantal leden stak daar een stokje voor.


www.bndestem.nl/polopoly_fs/1.4553305.1411834191!/image/image.JPG_gen/derivatives/landscape_800_600/image-4553305.JPG





Gewijzigd door webmaster op 28-09-2014 12:38
 
www.zweefportaal.nl
Johan van Dijk
#2 Bericht afdrukken
Geplaatst op 28-09-2014 12:41
Lid

Berichten: 15
Sinds: 02.09.08

Prachtig Clap Ik wens iedereen van de Nico Baby veel (vlieg)plezier met hun gerestaureerde Baby.

Groetjes,
Johan van Dijk
www.shzv.nl
 
www.shzv.nl
Jan van Maarseveen
#3 Bericht afdrukken
Geplaatst op 28-09-2014 13:37
Lid

Berichten: 262
Sinds: 02.09.08

Ik sluit me helemaal bij Johan aan! In de nieuwe "Spandraad" (clubblad VHZ) vier mooie pagina's met foto's van de laatste fase van de restauratie. off topic: Schiet de Prefect op Johan? "Jullie" PH-339 heeft gisteren weer gevlogen (onder toeziend oog van Jan van de Ven)!
Jan van Maarseveen (ACvZ, VHZ, CVVMC)
 
erfekkes
#4 Bericht afdrukken
Geplaatst op 29-09-2014 21:34
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 24
Sinds: 11.09.08

Mijn eerste vluchtje sinds 15 jaar op deze oude rakker was slechts 180 seconden, maar met Sterke Nostalgische Gevoelens! Vier EZAC leden maakten die dag hun Baby luchtdoop en vonden dat fantastisch. Een reactie: wanneer mag ik ermee overland?

Volgend jaar weer de enige echte Nico Baby Doellandingswedstrijd! (op naar een eervolle vermelding op het Minder Meter Bord)

Evert Fekkes
 
Johan van Dijk
#5 Bericht afdrukken
Geplaatst op 30-09-2014 21:07
Lid

Berichten: 15
Sinds: 02.09.08

Jan van Maarseveen schreef:
Ik sluit me helemaal bij Johan aan! In de nieuwe "Spandraad" (clubblad VHZ) vier mooie pagina's met foto's van de laatste fase van de restauratie. off topic: Schiet de Prefect op Johan? "Jullie" PH-339 heeft gisteren weer gevlogen (onder toeziend oog van Jan van de Ven)!


Hallo Jan,

Eigenlijk gaat het naar mijn zin te langzaam. Ik ben nu bezig het laatste triplex op de spanten te lijmen. Dan nog de zittingdragers er weer in en de zijkanten in de cockpit. Voor het einde van het jaar wil ik het klaar hebben. Net zoals de Ka3. Nog wat kleine reparaties aan de vleugel/remkleppen, dan nog de V-staart met triplex bekleden en dan alles monteren en bespanklaar maken Hmm Ik heb gewoon te weinig tijd......

https://drive.goo...sp=sharing

Mooi dat jullie nog zo een plezier hebben aan de PH-339, het was mijn favoriete Ka6 in de club om overland mee te vliegen.

Groetjes Johan
Gewijzigd door Johan van Dijk op 30-09-2014 21:16
www.shzv.nl
 
www.shzv.nl
Otto Foelkel
#6 Bericht afdrukken
Geplaatst op 01-10-2014 16:33
Lid

Berichten: 1414
Sinds: 09.11.09

http://www.bndest...-1.4553299
"Als Nico Baby op honderd meter hoogte wordt gebracht, komt-ie 2,5 kilometer ver. De moderne zweefvliegtuigen kunnen vanaf dezelfde hoogte zes kilometer ver komen", legt Wim Lindenbergh van EZAC uit.

In mijn tjjd was dat slechts 1700 meter, maar deze baby zal intussen wel volwassen zijn geworden...

Leuk initiatief.Smile
 
Sikko Vermeer
#7 Bericht afdrukken
Geplaatst op 01-10-2014 19:04
Lid

Berichten: 38
Sinds: 02.09.08

Jan 339 ruilen tegen de 377 Johan? ??? Dan is de 339 weer op zijn thuisbasis Venlo en de 377 weer op Soesterberg
Sikko
 
DaanP
#8 Bericht afdrukken
Geplaatst op 12-10-2014 12:27
Lid

Berichten: 11
Sinds: 25.09.10

In een grijs verleden was er een Baby PH-213 eigendom van de KNVvL en hij (zij?) vloog bij de ACvZ op de vliegbasis Soesterberg. Bladerend in mijn eerste vluchtenboekje kwam ik het volgende tegen: vlucht nr. 73 / 11 juni 1962 / PH-213 / 4 minuten / "Eerste vlucht op de Baby".
Op 17 juni maakte ik er nog twee startjes op, maar al op 9 juli 1962 maakte ik mijn eerste vlucht op de Prefect PH-192 (tegenwoordig eigendom van Sikko Vermeer). De PH-213 komt daarna niet meer in mijn vluchtenboekjes voor.
Als ik mij goed herinner, was de Baby inmiddels namelijk zwaar gekraakt (niet door mij!) en was het wrak door de KNVvL teruggenomen. De Baby is later kennelijk gerepareerd, maar nooit meer terug geweest op Soesterberg. Mag ik aannemen dat de "Nico Baby" deze oude Baby is?...
 
kobus
#9 Bericht afdrukken
Geplaatst op 12-10-2014 12:56
Lid

Berichten: 67
Sinds: 17.04.09

DaanP schreef:
In een grijs verleden was er een Baby PH-213 eigendom van de KNVvL en hij (zij?) vloog bij de ACvZ op de vliegbasis Soesterberg. Bladerend in mijn eerste vluchtenboekje kwam ik het volgende tegen: vlucht nr. 73 / 11 juni 1962 / PH-213 / 4 minuten / "Eerste vlucht op de Baby".
Op 17 juni maakte ik er nog twee startjes op, maar al op 9 juli 1962 maakte ik mijn eerste vlucht op de Prefect PH-192 (tegenwoordig eigendom van Sikko Vermeer). De PH-213 komt daarna niet meer in mijn vluchtenboekjes voor.
Als ik mij goed herinner, was de Baby inmiddels namelijk zwaar gekraakt (niet door mij!) en was het wrak door de KNVvL teruggenomen. De Baby is later kennelijk gerepareerd, maar nooit meer terug geweest op Soesterberg. Mag ik aannemen dat de "Nico Baby" deze oude Baby is?...


zie het register van Herman Dekker:
http://www.hdekke...map/Z2.htm
Gewijzigd door kobus op 12-10-2014 12:57
 
Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.13 seconden