| 28-03-2024 | 16:49
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 2

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,394
· Nieuwste lid: Asher
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Keine Strecken in die Niederlande... :-)
webmaster
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 13-05-2009 17:22
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 2421
Sinds: 21.08.08

Een deuk in onze gastvrijheid Realsad

Een bericht op www.niederrheinmeisterschaften.de :

Geschrieben am 13.05.09 – Kategorie "Niederrheinmeisterschaft"

Wir fliegen nicht nach Holland!!! Was klingt wie ein freudiges Versprechen, ist wie die meisten von euch wohl wissen dürften aber eine Tatsache. Da der gesamte holländische Luftraum seit diesem Jahr eine TMZ (Transponder Mandatory Zone) ist, werden keine Strecken in die Niederlande geflogen. Somit braucht ihr auch nicht, wie in der Auschreibung beschrieben, stolzer Besitzer einer Holland-Karte sein. Dies gilt sowohl für den Kappes, als auch für den Asperden Cup!

Bald ist es soweit, wir freuen uns auf bestes Wetter...
 
www.zweefportaal.nl
Frank Hiemstra
#2 Bericht afdrukken
Geplaatst op 13-05-2009 18:04
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 502
Sinds: 01.09.08

Keine Strecken in die Niederlande... :-)

Waarom die lachende smiley daar nou achter staat......... Hmm
Gewijzigd door Frank Hiemstra op 13-05-2009 18:50
 
Frits Urselmann
#3 Bericht afdrukken
Geplaatst op 13-05-2009 21:19
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 568
Sinds: 04.09.08

webmaster schreef:
Een deuk in onze gastvrijheid Realsad

Een bericht op www.niederrheinmeisterschaften.de :

Geschrieben am 13.05.09 – Kategorie "Niederrheinmeisterschaft"

Wir fliegen nicht nach Holland!!! Was klingt wie ein freudiges Versprechen, ist wie die meisten von euch wohl wissen dürften aber eine Tatsache. Da der gesamte holländische Luftraum seit diesem Jahr eine TMZ (Transponder Mandatory Zone) ist, werden keine Strecken in die Niederlande geflogen. Somit braucht ihr auch nicht, wie in der Auschreibung beschrieben, stolzer Besitzer einer Holland-Karte sein. Dies gilt sowohl für den Kappes, als auch für den Asperden Cup!

Bald ist es soweit, wir freuen uns auf bestes Wetter...


ach,.... dat zijn die van krefeld , dat zijn nooit geen symphathieke jongens geweest , ik zou het niet al te serieus nemen ,
https://www.lange-aviation.com/
 
vezc.aero
Jan van Maarseveen
#4 Bericht afdrukken
Geplaatst op 13-05-2009 21:43
Lid

Berichten: 317
Sinds: 02.09.08

"nooit geen"

Hele sympathieke jongens dus!
Gewijzigd door Jan van Maarseveen op 13-05-2009 21:43
 
Frits Urselmann
#5 Bericht afdrukken
Geplaatst op 13-05-2009 22:37
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 568
Sinds: 04.09.08

Jan van Maarseveen schreef:
"nooit geen"

Hele sympathieke jongens dus!

?
https://www.lange-aviation.com/
 
vezc.aero
Bier
#6 Bericht afdrukken
Geplaatst op 13-05-2009 22:51
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 654
Sinds: 01.09.08

Deel 1 van het masterplan "Alle zweefvliegers Nederland uit" is dus voltooid. Er komen geen zweefvliegers meer van buiten ons land in. Aan deel 2 van het plan wordt door de verschillende departementen hard gewerkt (hoewel je dat bij de raamstaarders relatief moet zien).

Triest Sad
-------------------------
Martin Bierhuizen
Aeroclub Salland
Haagse Onderlinge Ophaal Ploeg (HOOP)
-------------------------

Schleigah!
 
www.aeroclubsalland.nl
Jan Ritsma
#7 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-05-2009 10:52
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

Het zweefviegen in Nederland is gewoon afgelopen.
Triest maar waar. Beter gaat het niet worden, hooguit slechter.
Voorlopig zal het wel mogelijk blijken om in beercans rond de verschillende (zweef)vliegvelden circuitjes of zelfs thermiek te kunnen vliegen. Dus het merendeel van de zweefvliegers zal nog wel tevreden zijn. Zelf vlieg ik al jaren meer dan 95% van mijn uren buiten de Nederlandse grenzen.
Laatst nog een 750 km FAI driehoek met 152 kmh. Als je dan hier weer neerstrijkt en ziet welke kosten en problemen er op je af komen om hier 200 km te mogen krabbelen....... Is het de moeite eigenlijk nog waard?Realsad
Gewijzigd door Jan Ritsma op 14-05-2009 21:53
 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
Kees Visser
#8 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-05-2009 11:02
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 78
Sinds: 02.09.08

ik denk dat de OLC van 10 mei j.l. iets anders laat zien

Kees Visser
 
HansO
#9 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-05-2009 11:14
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 29
Sinds: 02.09.08

Ach, we zijn toch ondertussen wel gewend dat op 10 mei de Duiters ons luchtruim binnen vliegen? Hmm
Hans Oorthuijs
www.acvz.nl

Take-offs are optional, landings are mandatory.
 
Bier
#10 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-05-2009 14:47
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 654
Sinds: 01.09.08

keesvisser schreef:
ik denk dat de OLC van 10 mei j.l. iets anders laat zien

Kees Visser


Die laat vooral zien dat je eerst de grens over moet om een beetje interessante vlucht te maken. Bij zulk raceweer hebben we in NL maar een verdomd klein stukje luchtruim over om km's te maken, tenzij je het leuk vindt om 3 keer een retour Doetichem - Smilde te maken in 1 vlucht.
Gewijzigd door Bier op 14-05-2009 14:58
-------------------------
Martin Bierhuizen
Aeroclub Salland
Haagse Onderlinge Ophaal Ploeg (HOOP)
-------------------------

Schleigah!
 
www.aeroclubsalland.nl
Ruud Holswilder
#11 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-05-2009 22:12
Lid

Berichten: 1279
Sinds: 03.09.08

Jan Ritsma schreef:
...... Is het de moeite eigenlijk nog waard?Realsad

Blijkbaar wel, want anders was je al lang geleden geëmigreerd?

Toch kun je soms ook wel leuke vluchten in NL maken.
Toegegeven, geen 750 Km FAI met M.86, maar als je iets langzamer gaat kun je mooi van het uitzicht genieten
 
vox
#12 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-05-2009 23:44
Lid

Berichten: 112
Sinds: 15.09.08

Het is inderdaad zo dat de duitser per definitie het Nederlandse luchtruim vermijdt dit puur omdat de gemiddelde duitser vindt dat het Nederlandse luchtruim er nogal verboden uitziet dus...dan maar niet.
Komt nog bij dat je zonder transponder doordeweeks niet eens hoeft te proberen om Nederland binnen te vliegen.
Dus vermijden dat verboden gebied.

Dit is toch wat ze in Nederland willen....zo min mogelijk vliegverkeer zo min mogelijk risico's dus zo min mogelijk problemen die men kan verwachten.

Wil natuurlijk niet zeggen dat je met een in Nederland vliegende kist die op en top is uitgerust best een leuk vluchtje kunt maken.
Maar hier zijn ze in Duitsland nog niet klaar voor, daar loopt het grosse land nog iets achter op het kleine Nederland.

 
Karel _ ZCDeelen
#13 Bericht afdrukken
Geplaatst op 17-05-2009 19:04
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 139
Sinds: 04.01.09

En Belgie dan?? Frown
 
Jan Ritsma
#14 Bericht afdrukken
Geplaatst op 18-05-2009 18:14
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

Ruud_Holswilder schreef:
Jan Ritsma schreef:
...... Is het de moeite eigenlijk nog waard?Realsad

Blijkbaar wel, want anders was je al lang geleden geëmigreerd?

Toch kun je soms ook wel leuke vluchten in NL maken.
Toegegeven, geen 750 Km FAI met M.86, maar als je iets langzamer gaat kun je mooi van het uitzicht genieten


Ik zou al geemigreerd zijn als ik niet met de school van mijn dochtertje zat.
Verder ben ik een grote pleitbezorger van de NK in het buitenland. Liefst in zuidDuitsland.
Met dit luchtruim (en de ellende die ongetijfeld nog komt) begint het hier bij een wedstrijd meer op een puzzelrit te lijken dan een race..
Verder krijgen de clubs ook steeds meer problemen. Ook de SZT lijkt weer in moeilijkheden.
 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
Confident
#15 Bericht afdrukken
Geplaatst op 18-05-2009 20:58
Lid

Berichten: 292
Sinds: 02.09.08

SZT weer in moeilijkheen?
Waardoor dan?
 
YA
#16 Bericht afdrukken
Geplaatst op 18-05-2009 21:26
Lid

Berichten: 11
Sinds: 11.09.08

HansO schreef:
Ach, we zijn toch ondertussen wel gewend dat op 10 mei de Duiters ons luchtruim binnen vliegen? Hmm


Moest dat nou weer...? beetje misplaatst en niet erg sympathiek tegenover mensen die ons in grote getale hartelijk welkom heten in hun luchtruim, op hun velden en hun wedstrijden. Wat was er nog van het overlandvliegen over als wij niet meer de grens over konden? Laten we blij zijn met zo'n buren,
 
Jan van Maarseveen
#17 Bericht afdrukken
Geplaatst op 18-05-2009 22:01
Lid

Berichten: 317
Sinds: 02.09.08

Moest dat nou weer...?


Dat doet ie anders nooit!
 
Jan Ritsma
#18 Bericht afdrukken
Geplaatst op 19-05-2009 11:50
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

Jolanda schreef:
SZT weer in moeilijkheen?
Waardoor dan?


Informeer eens bij het NZC. Dan heb je het uit de eerste hand.
 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
Jan Ritsma
#19 Bericht afdrukken
Geplaatst op 19-05-2009 11:58
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

YA schreef:
HansO schreef:
Ach, we zijn toch ondertussen wel gewend dat op 10 mei de Duiters ons luchtruim binnen vliegen? Hmm


Moest dat nou weer...? beetje misplaatst en niet erg sympathiek tegenover mensen die ons in grote getale hartelijk welkom heten in hun luchtruim, op hun velden en hun wedstrijden. Wat was er nog van het overlandvliegen over als wij niet meer de grens over konden? Laten we blij zijn met zo'n buren,


Dat ben ik helemaal met je eens. Zo af en toe wordt er volkomen ongenuanceerd op de Duitse zweefvliegers/ zweefvliegerij gescholden zelfs door officials. Mijn ervaringen in Duitsland zijn zonder uitzondering positief. Overal wordt ik met open armen ontvangen en bij sommige wedstrijden kan ik zelfs als ik me te laat aanmeld meedoen. Als het moet gooien ze zelfs een Duitser er uit.
We zullen de Duitsers in de toekomst nog hard nodig hebben vrees ik dus laten we elkaar respecteren.
 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
Putje
#20 Bericht afdrukken
Geplaatst op 19-05-2009 12:15
Lid

Berichten: 142
Sinds: 01.09.08

Jan Ritsma schreef:
YA schreef:
HansO schreef:
Ach, we zijn toch ondertussen wel gewend dat op 10 mei de Duiters ons luchtruim binnen vliegen? Hmm


Moest dat nou weer...? beetje misplaatst en niet erg sympathiek tegenover mensen die ons in grote getale hartelijk welkom heten in hun luchtruim, op hun velden en hun wedstrijden. Wat was er nog van het overlandvliegen over als wij niet meer de grens over konden? Laten we blij zijn met zo'n buren,


Dat ben ik helemaal met je eens. Zo af en toe wordt er volkomen ongenuanceerd op de Duitse zweefvliegers/ zweefvliegerij gescholden zelfs door officials. Mijn ervaringen in Duitsland zijn zonder uitzondering positief. Overal wordt ik met open armen ontvangen en bij sommige wedstrijden kan ik zelfs als ik me te laat aanmeld meedoen. Als het moet gooien ze zelfs een Duitser er uit.
We zullen de Duitsers in de toekomst nog hard nodig hebben vrees ik dus laten we elkaar respecteren.


Nou, nou...

Ik vond het wel grappig eigenlijk Hilarious en zoals ik het begrijp was het echt niet negatief bedoeld!

.. en ik heb hier nog niemand op duitsers horen schelden hoor ....
Af en toe een beetje de humor van bepaalde zaken inzien jongens. Is erg belangrijk in deze tijd.
Marc v.d. Putte, EACzc

"Always remember that you are unique. Just like everybody else."
 
Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.18 seconden