| 28-03-2024 | 18:21
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 2

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,394
· Nieuwste lid: Asher
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Open Benelux Gliding Championships 2015
Patrick Hoeve
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 02-01-2015 12:31
Lid

Berichten: 27
Sinds: 01.09.08

Allereerst de beste wensen!

Zoals de meeste wel weten wordt het NK dit jaar samen met de Belgen georganiseerd op St Hubert (van 14 t/m 25 mei). De inschrijving voor de Open BeNeLux Gliding Championship (OBGC '15) is sinds gisteren open via http://obgc.cnvv.be/ Uiteraard geldt dat je voor deelname wel gekwalificeerd moet zijn.

St Hubert is een mooi vliegveld, maar in ruimte beperkt. Daarom is het aantal deelnemers beperkt tot 80 (in principe 40 Belgen en 40 Nederlanders). Plaatsing volgt op volgorde van complete inschrijving (dus ook betaling!), dus wacht niet te lang met inschrijven.
Patrick Hoeve
ZCD
 
davidh
#2 Bericht afdrukken
Geplaatst op 02-01-2015 23:20
Lid

Berichten: 331
Sinds: 03.11.08

http://obgc.cnvv.be/
blipmaps.nl | prosoar.de | lk8000.it | www.zweefvlieg.ne... | http://www.soarin...viewer.php
 
webmaster
#3 Bericht afdrukken
Geplaatst op 02-01-2015 23:59
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 2421
Sinds: 21.08.08

CW&S: De NK zweefvliegen 2015 zal samen met de Belgische- en Luxemburgse kampioenschappen worden gehouden als de Open BeNeLux kampioenschappen. Het evenement zal plaats vinden van 14 tot en met 25 mei 2015 op vliegveld St Hubert in de Ardennen. Vanaf St Hubert kunnen opdrachten gevlogen worden boven de Ardennen, Eifel en het noorden van Frankrijk.

St Hubert is een mooi vliegveld, maar in ruimte beperkt. Daarom is het aantal deelnemers beperkt tot 80 (in principe 40 Belgen en 40 Nederlanders). Plaatsing volgt op volgorde van complete inschrijving (dus ook betaling). Wacht dus niet te lang met inschrijven.

Weblinks: Website - Lokale Procedures - Inschrijven - Overzicht inschrijvingen



 
www.zweefportaal.nl
patrick vBS
#4 Bericht afdrukken
Geplaatst op 05-01-2015 09:53
Lid

Berichten: 3
Sinds: 27.06.11

Beste Allemaal,

Het valt mij en meerdere mensen op dat het voor de Jeugd nogal een prijzige aangelegenheid wordt in Sainthubert. Is er nog overleg vanuit CW&S hierover geweest? 50€ voor een Sleepstart, hoog inschrijfgeld., wordt zo wel lastig voor studenten etc om mee te doen.,

MvG,

Patrick
Gewijzigd door patrick vBS op 05-01-2015 09:53
 
Patrick Hoeve
#5 Bericht afdrukken
Geplaatst op 05-01-2015 11:22
Lid

Berichten: 27
Sinds: 01.09.08

Hi Patrick,
Inschrijfgeld is juist al lager dan afgelopen jaren. Sleepkosten hebben we weinig invloed op. Die zijn voornamelijk ingegeven op de huidige brandstofkosten (ingeschat). Wellicht dat daar nog rek in komt te ziten.
Patrick Hoeve
ZCD
 
patrick vBS
#6 Bericht afdrukken
Geplaatst op 05-01-2015 19:39
Lid

Berichten: 3
Sinds: 27.06.11

Patrick je hebt gelijk,.ik had het niet goed gezien! Mijn excuses.
De brandstof is gelukkig alleen maar goedkoper geworden;-)

Groetjes
 
webmaster
#7 Bericht afdrukken
Geplaatst op 02-03-2015 14:41
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 2421
Sinds: 21.08.08

 
www.zweefportaal.nl
Patrick Hoeve
#8 Bericht afdrukken
Geplaatst op 04-03-2015 13:36
Lid

Berichten: 27
Sinds: 01.09.08

Inschrijven kan nog tot 17 april. En we komen nog wat clubklasse te kort...dus mocht je twijfelen: niet doen, gewoon inschrijven!

Patrick Hoeve
ZCD
 
Patrick Hoeve
#9 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-04-2015 20:29
Lid

Berichten: 27
Sinds: 01.09.08

Beste Allemaal, De inschrijving sluit 17 april....nog een paar dagen dus!

Patrick Hoeve
ZCD
 
webmaster
#10 Bericht afdrukken
Geplaatst op 18-05-2015 13:52
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 2421
Sinds: 21.08.08

De deelnemers van de Open Benelux Gliding Championships zijn weer onderweg voor 320 en 317km race opdrachten.. -...

Posted by Zweefportaal on Monday, May 18, 2015
 
www.zweefportaal.nl
Jan Ritsma
#11 Bericht afdrukken
Geplaatst op 19-05-2015 18:42
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

De deelnemers van de Open Benelux Gliding Championships zijn weer onderweg voor 320 en 317km race opdrachten..
- Opdrachten: http://www.soaringspot.com/obgc2015/results/
- Tracking: http://www.live.glidertracking.com/index.php?showtask=all


Ach Ben, denk je echt dat iemand die zogenaamde NK iets interesseert? De vliegers in ieder geval al nauwelijks. Van de 24 Nederlandse inschrijvingen is nog eens 17% niet komen opdagen. Een absuluut all time dieptepunt voor de NK. En, waarom zou je je ook eigenlijk nog inspannen om een NK te vliegen? De Commissie Wedsrijden en selectie weet toch al lang wat de uitslag zou moeten zijn. Voor een ranglijst hebben ze die wedstrijd niet nodig.

Kijkt er nog iemand naar Glidertracking? Nou, ik wel. Niet dat die wedstrijd me interesseert, maar het tracken van zweefvliegtuigen is een leuke hobby en ik probeer een zo goed mogelijke trackingsite in de de "lucht" te houden. Zeg dus maar technische belangstelling. Ik zag dat ze heel druk bezig zijn met allerlei zaken, die jammer genoeg nog niet gebruiksklaar zijn.

Tja, die dure KNVvL trackertjes.. Apparaatjes die je aan de vliegers mee kan geven en die telkens hun positie en hoogte doorgeven via telefoon en daarna internet.. Ik schreef al vorig jaar, dat het niet werkt en het werkt dit jaar ook nog steeds niet. Jammer van het geld dat er door de KNVvL leden ongewild aan wordt gespendeerd.

Je moet natuurlijkde trackingsite van je zoontje pushen. Koud kunstje als webmaster van het KNVv|L-forum. Maar waarom nu iedereen verteld moet worden dat het om een "real time trackingsite" gaat?
Het doorgeven van de posities gaat dermate slecht, dat de stippen in een bonte mengeling door elkaar springen en soms meer dan een uur maar gemiddeld 10-30 minuten fout zijn. De hoogte werkt ook al niet om van de koers maar te zwijgen. Je kan beter niets weergeven dan deze onzin.

Het is net een hardloopwedstrijd, die zodanig wordt weergegeven dat de hardlopers die je ziet niet de plek innemen van het moment waarop je naar ze kijkt, maar allen een plek innemen die ze individueel willekeurig 10, 20, 30 of 60 seconden geleden hadden. Er klopt dus niets van de onderlinge posities, De winnaar die al gefinisht is, ligt in het beeld dat de toeschouwer heeft op de laatste plaats. Wie wil zo iets doms zien?
Jan Ritsma

 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
Fuchur
#12 Bericht afdrukken
Geplaatst op 19-05-2015 19:09
Superbeheerder

Berichten: 413
Sinds: 26.08.12

Wie wil zo iets doms zien?


Ik.
Beter iets dan niets.

ADSB hebben de belgen amper van gehoord
FLARM tracking heeft in dat deel ook nog onvoldoende dekking.
Dan blijven de knvvl trackers over.

Deze geven een ok beeld voor de hardwerkende achter een pc gekluisterde zweefvlieger...
En naast zweefvliegen maken meer afdelingen gebruik van de trackers.
CU under the Cu
-------------------------
Frank Schellenberg
GLC Illustrious
-------------------------

Zweefportaal gebruikersvoorwaarden

 
frank.schellenberg.nl
mcDavid
#13 Bericht afdrukken
Geplaatst op 19-05-2015 19:15
Lid

Berichten: 59
Sinds: 15.08.10

Gut, er heeft weer iemand een slok azijn gedronken hoor... Wat een dieet, je moet er maar tegen kunnen.
 
Jan Ritsma
#14 Bericht afdrukken
Geplaatst op 19-05-2015 21:24
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

Fuchur schreef:
Wie wil zo iets doms zien?


Ik.
Beter iets dan niets.


Dat is de vraag. Je moet je echt afvragen wat beter is: Geen informatie of valse informatie|?
Valse informatie is in het algemeen veel schadelijker/minder gewenst, dan geen informatie.

@mcDavid,
Het gaat om feiten, niet over azijn. Ik heb de flarm resutaten eens goed bekeken en ga wat proeven nemen. Ik zeur niet om donaties zoals glidertracking. Het is een hobby en hobby's kosten geld. De KNVvL leden kunnen van mijn trackingsite genieten zonder daarvoor te betalen en realiseren zich niet dat als zweefvliegenonline er niet geweest was, glidertracking al lang achter een wachtwoord en de daar mee gepaard gaande verplichte donatie had gezeten.

Ik stuurde jou een PB met de vraag waar die 868.3 MHz antennes te koop waren. Jammer dat je geen antwoord gaf. Het staat wel erg onbeschoft maar ala. Mr. Lu heeft er intussen een paar opgestuurd zodat de trackingsite van zweefvliegenonline ook die mogelijkheid heeft binnenkort. Wil je ook voor mij, als het zover is, een FLARM station hosten? De spullen krijg je gratis. Laat eens zien hoe positief je in je daden bent i.p.v. met je mond!
Jan Ritsma

 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
mcDavid
#15 Bericht afdrukken
Geplaatst op 19-05-2015 22:55
Lid

Berichten: 59
Sinds: 15.08.10

Kom op jan, niet zo de gebeten hond uithangen. Als het je om feiten ging zou je gewoon on-topic reageren en niet een zijspoor opzoeken waar je lekker makkelijk wat gal op kunt spugen.

Je rekent jezelf wel heel wat eer toe, er zijn meer dan genoeg gratis vliegtuigtracking websites (flightradar24, planefinder, etc. etc) die ADS-B (én flarm!) tracks weergeven. Hoe ik mijn antennes gemaakt heb staat al heel duidelijk in het topic wat daarover gaat, ook dat zou hier offtopic zijn.
En nee, ik wil niet speciaal voor jou een FLARM station hosten. Ik host twee OGN-receivers die hun data met een groot, open netwerk delen. Een klein gesloten persoonlijk privénetwerkje speciaal voor jou maken, zie ik niet zitten. Temeer niet omdat het voor mij óók een hobby is, en ik mensen eventueel help als ik dat zelf leuk vind. En dus niet op commando en al helemáál niet als ze zo'n aanvallende houding aannemen als jij.

Edit: als het je er om gaat dat je flarm tracking wilt integreren op je eigen tracking website is er trouwens een veel betere en makkelijkere oplossing waar je helemaal geen eigengemaakte hardware en software voor nodig hebt. Namelijk: SAMENWERKEN (met OGN) ipv iedereen tegen de schenen schoppen. Echt, het zal je verbazen wat je op die manier allemaal voor elkaar kunt krijgen! (Kijk naar fr24, kijk naar planefinder..)
Gewijzigd door mcDavid op 19-05-2015 23:20
 
Fuchur
#16 Bericht afdrukken
Geplaatst op 19-05-2015 23:59
Superbeheerder

Berichten: 413
Sinds: 26.08.12

Ik stuurde jou een PB met de vraag waar die 868.3 MHz antennes te koop waren. Jammer dat je geen antwoord gaf. Het staat wel erg onbeschoft maar ala. Mr. Lu heeft er intussen een paar opgestuurd zodat de trackingsite van zweefvliegenonline ook die mogelijkheid heeft binnenkort. Wil je ook voor mij, als het zover is, een FLARM station hosten? De spullen krijg je gratis. Laat eens zien hoe positief je in je daden bent i.p.v. met je mond!

Ik
ga ervanuit dat Jan als hij met FlarmTracking aan de slag gaat zijn datastroom deelt met OGN net als OGN de datastroom deelt met de wereld.

Toch Jan?

Voor een groeps order die ik net heb gedaan zijn er 75 antennes onderweg. Had er graag een paar voor je mee besteld. Had behoorlijk in verzending en import gescheeld.

Wie weet volgende keer.
CU under the Cu
-------------------------
Frank Schellenberg
GLC Illustrious
-------------------------

Zweefportaal gebruikersvoorwaarden

 
frank.schellenberg.nl
Jan Ritsma
#17 Bericht afdrukken
Geplaatst op 20-05-2015 00:19
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

mcDavid schreef:
Kom op jan, niet zo de gebeten hond uithangen. Als het je om feiten ging zou je gewoon on-topic reageren en niet een zijspoor opzoeken waar je lekker makkelijk wat gal op kunt spugen.

Je rekent jezelf wel heel wat eer toe, er zijn meer dan genoeg gratis vliegtuigtracking websites (flightradar24, planefinder, etc. etc) die ADS-B (én flarm!) tracks weergeven. Hoe ik mijn antennes gemaakt heb staat al heel duidelijk in het topic wat daarover gaat, ook dat zou hier offtopic zijn.
En nee, ik wil niet speciaal voor jou een FLARM station hosten. Ik host twee OGN-receivers die hun data met een groot, open netwerk delen. Een klein gesloten persoonlijk privénetwerkje speciaal voor jou maken, zie ik niet zitten. Temeer niet omdat het voor mij óók een hobby is, en ik mensen eventueel help als ik dat zelf leuk vind. En dus niet op commando en al helemáál niet als ze zo'n aanvallende houding aannemen als jij.


Over azijnzuipers gesproken. Je kijkt te weinig in de spiegel.

Nu even de onzin weerleggen:
1) er zijn andere tracking sites, die een beperkt beeld geven, je bedelven onder de commercials en laag bij lange na niet de dekking van zweefvliegenonline hebben. Bovendien is zweefvliegenonline echt alleen voor zweefvliegtuigen. Al het andere wordt er uit gefilterd net als alles wat nog aan de grond staat.


2) Ik vroeg je niet hoe jij je antennes gemaakt hebt want die maakte ik al zelf voordat jij geboren werd en zweefvliegen online werkt ook met zelfgemaakte ADS-B antennes. Voor de FLARM vroeg ik jou alleen maar om het verkooppunt in China, maar ik kreeg geen antwoord.

3) Ik vroeg jou die info via een PB. Waar je de onzin vandaan haalt dat een antwoord op een PB "off toppic" zou zijn...

4) Ik vraag je niet om speciaal voor mij een privé netwerkje op te zetten, maar alleen een volledig door mij betaald FLARM station te hosten, waar alle zweefvliegers die op de zweefvliegenonline trackingsite kijken van kunnen profiteren. Maar die mensen laten jou kennelijk koud.

5) En comando?? Je hebt het leger zeker overgeslagen. Commando's klinken heel anders dan het vriendelijke verzoek om jouw met de mondbeleden "positieve instelling" ook in daden om te willen zetten.

Verder zie ik niet waar ik ten aanzien van jou een "aanvallende houding" zou hebben aangenomen. Andersom wel.

Maar, als jij liever een buitenlandse site als OGN wil helpen, dan is dat mij egaal.
Ik ga in iedergeval wat proeven nemen met stations voor grote reikwijdte (FLARM) want dat lijkt me leuk.
Daarbij realiseer ik me terdege, dat FLARM ieder moment de stekker er uit kan trekken, want die betitelen OGN als "illegaal". Dat ziet OGN zelf ook wel, want anders kwamen ze niet met die trackers. Dat gaat vrees ik echter niet beter werken dan die van de KNVvL, nog afgezien van het feit of je meer dan 20% van de zweefvliegers zo gek krijgt om die dingen mee te nemen.

Ik dwaal af... Succes met je hobby's.

@Frank Schellenberg

Ja, dan had je er mij 10 kunnen leveren. Volgende keer maar.
En... als OGN zijn data wil delen met zweefvliegenonline. dan is dat inderdaad wederzijds.
Wel terusten.
Jan Ritsma

 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
Fuchur
#18 Bericht afdrukken
Geplaatst op 20-05-2015 00:24
Superbeheerder

Berichten: 413
Sinds: 26.08.12

En... als OGN zijn data wil delen met zweefvliegenonline. dan is dat inderdaad wederzijds


Subscribe to OGN data
http://wiki.glide...o-ogn-data
CU under the Cu
-------------------------
Frank Schellenberg
GLC Illustrious
-------------------------

Zweefportaal gebruikersvoorwaarden

 
frank.schellenberg.nl
Fuchur
#19 Bericht afdrukken
Geplaatst op 21-05-2015 14:23
Superbeheerder

Berichten: 413
Sinds: 26.08.12

Daar gaan we weer ;-)

http://live.glide...owtask=all
CU under the Cu
-------------------------
Frank Schellenberg
GLC Illustrious
-------------------------

Zweefportaal gebruikersvoorwaarden

 
frank.schellenberg.nl
arjanvd
#20 Bericht afdrukken
Geplaatst op 21-05-2015 18:26
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 369
Sinds: 03.09.08

Voor wie de veranderde link nog niet gevonden had:

http://www.soarin...15/results
Arjan van Dijk
Venlo Eindhoven ZweefvliegClub
 
Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.20 seconden