| 26-05-2018 | 21:24
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Agenda Zweefvliegen
Klik HIER voor agenda
Gebruikers Online
· Gasten online: 4

· Leden online: 2
HuibZ, webmaster

· Totaal aantal leden: 2,156
· Nieuwste lid: veldhuizen
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
ILT: Luchtvaart Voorstel wijzigingen Air Crew regelgeving General Aviation
webmaster
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 22-01-2015 21:20
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 2334
Sinds: 21.08.08

Lees: http://www.ilent...._aviation/

De ILT werkt in overleg met de sector aan aanpassing van het transitieplan op de verlengde transitieperiode. Dit plan moet bewerkstelligen dat uiterlijk op 8 april 2018 de conversie (van zowel brevetten als erkenningen van opleidingsinstellingen), zowel in de recreatieve gemotoriseerde General Aviation als in de recreatieve niet-gemotoriseerde General Aviation, een feit is.

De recreatieve niet-gemotoriseerde General Aviation is in 2014 in KNVvL-verband begonnen met de ontwikkeling van de opleidingen voor zweefvliegen en ballonvaren in de richting van de Europese eisen op basis van EU 1178/2011 Part FCL. Met de KNVvL is afgesproken dat zij begin 2015 implementatieplannen voor afronding hiervan inbrengt in het overleg met de ILT.
In deze plannen wordt in het begin maximaal ingezet op het Part-FCL compliant maken van de opleidingen en het beschikbaar krijgen van instructeurs en examinatoren die voldoen aan Part FCL. Zodra er meer duidelijkheid is over mogelijke verdere aanpassingen van de organisatorische eisen (Part ORA) voor organisaties in de General Aviation zal de transitie zich meer daarop gaan richten. Meer informatie is de vinden op de website van de KNVvL.

Wat betekent het voorgaande in de praktijk?
Verlenging van overgangsperiode voor de General Aviation
• De verlenging wordt benut om de overgang naar de Europese regelgeving zo soepel mogelijk te laten verlopen. Regels die niet ter discussie staan en de veiligheid verhogen, zoals veiligheidsmanagement, krijgen voorrang.
• De KNVvL blijft in ieder geval tot 8 april 2018 de nationale brevetten voor recreatief ballonvaren en zweefvliegen afgeven en de medische keuringen organiseren.


www.ilent.nl/Images/RO_IM_ILT_Logo_Homepage_nl_tcm334-310078.png
 
www.zweefportaal.nl
NicoB
#2 Bericht afdrukken
Geplaatst op 22-01-2015 22:53
Lid

Berichten: 353
Sinds: 28.03.13

• De KNVvL blijft in ieder geval tot 8 april 2018 de nationale brevetten voor recreatief ballonvaren en zweefvliegen afgeven en de medische keuringen organiseren.


Ok, ik kan dus nog 3 jaar gebruik maken van een "gratis" sportkeuring (teruggave kosten sportkeuring door ziektekosten verzekering).
Lol
Gewijzigd door NicoB op 22-01-2015 22:56
 
Jan de Hulster
#3 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-01-2015 09:47
Lid

Berichten: 1494
Sinds: 03.09.08

webmaster schreef:
Lees: http://www.ilent...._aviation/

De ILT werkt in overleg met de sector aan aanpassing van het transitieplan op de verlengde transitieperiode. Dit plan moet bewerkstelligen dat uiterlijk op 8 april 2018 de conversie (van zowel brevetten als erkenningen van opleidingsinstellingen), zowel in de recreatieve gemotoriseerde General Aviation als in de recreatieve niet-gemotoriseerde General Aviation, een feit is.

De recreatieve niet-gemotoriseerde General Aviation is in 2014 in KNVvL-verband begonnen met de ontwikkeling van de opleidingen voor zweefvliegen en ballonvaren in de richting van de Europese eisen op basis van EU 1178/2011 Part FCL. Met de KNVvL is afgesproken dat zij begin 2015 implementatieplannen voor afronding hiervan inbrengt in het overleg met de ILT.

In deze plannen wordt in het begin maximaal ingezet op het Part-FCL compliant maken van de opleidingen en het beschikbaar krijgen van instructeurs en examinatoren die voldoen aan Part FCL. Zodra er meer duidelijkheid is over mogelijke verdere aanpassingen van de organisatorische eisen (Part ORA) voor organisaties in de General Aviation zal de transitie zich meer daarop gaan richten. Meer informatie is de vinden op de website van de KNVvL.

Wat betekent het voorgaande in de praktijk?
Verlenging van overgangsperiode voor de General Aviation
• De verlenging wordt benut om de overgang naar de Europese regelgeving zo soepel mogelijk te laten verlopen. Regels die niet ter discussie staan en de veiligheid verhogen, zoals veiligheidsmanagement, krijgen voorrang.
• De KNVvL blijft in ieder geval tot 8 april 2018 de nationale brevetten voor recreatief ballonvaren en zweefvliegen afgeven en de medische keuringen organiseren.


www.ilent.nl/Images/RO_IM_ILT_Logo_Homepage_nl_tcm334-310078.png



wel grappig om te lezen.
Welke groep mensen (wie dus , namen? ) houdt zich hier feitelijk mee bezig?

En waar is precies die informatie te vinden op de KNVvl website?
Een link dus graag?


Verder het ILT stuk lezende:

Verlichting van Europese regels per 8 april 2015
• Verhoging van de maximum leeftijd van 65 naar 70 jaar voor het uitvoeren van commercieel ballonvaren (en zweefvliegen).
• Vliegers uit landen buiten de EU kunnen in de EU vliegen met gebruik van hun eigen licentie.
• Het wordt voor nationale geregistreerde trainingorganisaties die al over een registratie voor een PPL-brevet beschikken (JAR-compliant RTF) mogelijk om tot 8 april 2018 op te leiden voor de Europese brevetten PPL en LAPL volgens Part FCL zonder dat aan Part VI en VII (Part ARA en Part ORA) hoeft te worden voldaan. Kortom: de JAR-compliant RTF hoeft geen ATO te worden om te kunnen opleiden voor EU-brevetten PPL en LAPL. Wel zullen de Europese opleidingen moeten worden aangevraagd en goedgekeurd door de ILT.
Gewijzigd door Jan de Hulster op 23-01-2015 10:48
 
webmaster
#4 Bericht afdrukken
Geplaatst op 17-04-2015 23:12
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 2334
Sinds: 21.08.08

De formele beslissing van de Staatssecretaris over FCL opt-out voor de recreatieve luchtvaart tot uiterlijk 8 april 2018 in de Staatscourant.

Bekendmaking van de Staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu, van 8 april 2015, nr. IENM/BSK-2015/69761, met betrekking tot de uitgestelde toepassing van diverse bepalingen van Verordening (EU) nr. 1178/2011 van de Commissie van 3 november 2011, tot vaststelling van technische eisen en administratieve procedures met betrekking tot de bemanning van burgerluchtvaartuigen, overeenkomstig Verordening (EG) nr. 216/2008 van het Europees Parlement en de Raad (PbEU L 311), met betrekking tot de recreatieve luchtvaart.

Lees: https://zoek.offi...11114.html
 
www.zweefportaal.nl
Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.07 seconden