| 21-04-2018 | 21:11
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Agenda Zweefvliegen
Klik HIER voor agenda
Gebruikers Online
· Gasten online: 4

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,132
· Nieuwste lid: Marco1967
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Europese vergoeding 8.33 kHz radio
robertdemuynck
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 30-11-2015 17:47
Lid

Berichten: 92
Sinds: 01.09.08

http://www.knvvl....khz-radio/
Robert de Muynck
ACS, CLR
 
www.aeroclubsalland.nl
Fuchur
#2 Bericht afdrukken
Geplaatst op 30-11-2015 19:58
Superbeheerder

Berichten: 321
Sinds: 26.08.12

Fijn nieuws voor de "early" adapters...
CU under the Cu
-------------------------
Frank Schellenberg
GLC Illustrious
-------------------------

Zweefportaal gebruikersvoorwaarden

 
frank.schellenberg.nl
Frits Urselmann
#3 Bericht afdrukken
Geplaatst op 30-11-2015 20:15
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 512
Sinds: 04.09.08

Fuchur schreef:
Fijn nieuws voor de "early" adapters...



Idd een kwalijke zaak dat dit nu bekend wordt gemaakt Angry
enjoy the ultimate elektroshock ......fly Antares
Life before 50 is only a warming up
Venlo Eindhoven ZweefvliegClub

geen Facebook meer!!! bellen en sms-en mag altijd

http://www.lange-...


vezc.aero
 
http://www.lange-aviation.com/
msketel
#4 Bericht afdrukken
Geplaatst op 30-11-2015 22:09
Lid

Berichten: 2
Sinds: 12.01.10

Taakje voor KNVvL? Inventarisatie hoeveel 8,33 kHz radio's al rondvliegen in NL.
Alleen in zweefvliegend NL al een flink aantal euri geïnvesteerd denk ik, en daar dan 20% van...

Maarten
 
Bier
#5 Bericht afdrukken
Geplaatst op 01-12-2015 08:34
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 628
Sinds: 01.09.08

3 maanden geleden heb ik er een gekocht Angry
-------------------------
Martin Bierhuizen
Aeroclub Salland
Haagse Onderlinge Ophaal Ploeg (HOOP)
-------------------------

Schleigah!
 
www.aeroclubsalland.nl
borisbroere
#6 Bericht afdrukken
Geplaatst op 01-12-2015 10:14
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 143
Sinds: 02.09.08

Inderdaad zeer spijtig voor degenen die al overgegaan zijn op de 8,33kHz, waar wederom Nederland het beste jongetje van de klas wil zijn. Dat is overigens net zoals bij de transponders, waar je in Nederland ook al niet zonder kan. Waarom heeft de EU daar overigens geen subsidie voor? Deze zijn namelijk net nog een prijsklasse hoger! Helpless



Eerste Zeeuws-vlaamse Aero Club (EZAC)
 
huininkk
#7 Bericht afdrukken
Geplaatst op 01-12-2015 22:41
Lid

Berichten: 11
Sinds: 10.08.14

Net eentje gekocht! jammer Shock
 
kloppertjes
#8 Bericht afdrukken
Geplaatst op 03-12-2015 16:10
Lid

Berichten: 202
Sinds: 01.09.08

huininkk schreef:
Net eentje gekocht! jammer Shock


Als het heel recent is en nog niet is ingebouwd, terugsturen en opnieuw kopen na 1 januari Smile
Ivar Klop
 
BartBerendsen
#9 Bericht afdrukken
Geplaatst op 03-12-2015 21:16
Lid

Berichten: 64
Sinds: 02.09.08

Mooi resultaat!
Is dit de eerste keer dat er een tegemoetkoming in de kosten is bedongen op zo'n schaal in de kleine luchtvaart?
En ja, jammer voor iedereen die al zo'n radio heeft gekocht (ikzelf ook), maar een mooi resultaat van de EAS Smile
 
ericmunk
#10 Bericht afdrukken
Geplaatst op 08-01-2016 05:07
Lid

Berichten: 266
Sinds: 17.09.08

Vergoeding gaat niet door, laat de KNVvL weten.
 
Fuchur
#11 Bericht afdrukken
Geplaatst op 08-01-2016 08:30
Superbeheerder

Berichten: 321
Sinds: 26.08.12

We hebben een vergoeding bedongen. Echter de procedure is blijkbaar zo ingewikkeld dat het niet tegen de vergoeding opweegt....

#blijmetdodemus #iloveeasa
CU under the Cu
-------------------------
Frank Schellenberg
GLC Illustrious
-------------------------

Zweefportaal gebruikersvoorwaarden

 
frank.schellenberg.nl
Kilo Hotel
#12 Bericht afdrukken
Geplaatst op 08-01-2016 10:35
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 417
Sinds: 01.09.08

ericmunk schreef:
Vergoeding gaat niet door, laat de KNVvL weten.


Heeft iemand al uitgezocht of regeling gebaseerd is op woonplaats (land) kisteigenaar of registratie (b.v. D) van kist? Wat gaat Duitsland dan doen?

Voor transponders voor schepen gold:

Eigenaren van in Duitsland geregistreerde
schepen kunnen geen subsidie voor een inland
AIS-transponder in Nederland aanvragen. Die
kunnen de aanvraag in Duitsland indienen, waar
een soortgelijke subsidieregeling van kracht is.
Gewijzigd door Kilo Hotel op 08-01-2016 14:05
Kees Hordijk
Peetair/TMG-vliegschool EHHV
Aeroclub EHHV
Vereniging Historische Zweefvliegtuigen
Kees Aero Nautical Services
 
www.aviationservices.eu
Frank_Holkamp
#13 Bericht afdrukken
Geplaatst op 08-01-2016 12:05
Lid

Berichten: 62
Sinds: 17.09.08

Da's ook wat... Betalen om geld terug te krijgen....
Venlo Eindhoven Zweefvlieg Club
LS3-17
 
tiemen
#14 Bericht afdrukken
Geplaatst op 08-01-2016 19:28
Lid

Berichten: 33
Sinds: 23.09.09

Stel er zijn 600 zweefvliegtuigen in Nederland, waarvan de helft nog een nieuwe radio moet. Een radio kost ca. € 1500,- Dan gaat het dus om 20% van 300 maal 1500 = € 90.000,- Da's toch best de moeite waard lijkt me.

Als de KNVvL dit niet wil regelen, dan is toch wel iemand te vinden die dit wil regelen voor zeg, 10% van de opbrengst?

Dan is het nog altijd rendabel lijkt me.

Maar wellicht zie ik het helemaal verkeerd.
www.nnzc.nl
 
www.nnzc.nl
Fuchur
#15 Bericht afdrukken
Geplaatst op 08-01-2016 20:02
Superbeheerder

Berichten: 321
Sinds: 26.08.12

tiemen schreef:
Stel er zijn 600 zweefvliegtuigen in Nederland, waarvan de helft nog een nieuwe radio moet. Een radio kost ca. € 1500,- Dan gaat het dus om 20% van 300 maal 1500 = € 90.000,- Da's toch best de moeite waard lijkt me.

Als de KNVvL dit niet wil regelen, dan is toch wel iemand te vinden die dit wil regelen voor zeg, 10% van de opbrengst?

Dan is het nog altijd rendabel lijkt me.

Maar wellicht zie ik het helemaal verkeerd.


Er zit een foutje (factor 5!) in jouw berekening. 300x600 zou het moeten zijn. En jouw rekensom is ook geen 90k ;-)

Maar als je dan weer de motorvliegtuigen gaat mee tellen... Maar die zijn vaak geen lid van de knvvl. En daarbij hebben die al in 2015 een aanschaf gedaan gok ik.

Zouden wij ons niet bij de belgen of Duitsers kunnen aansluiten als de KNVvL het niet voor ons kan regelen?
#ofdeafdelingzweefvliegen
Gewijzigd door Fuchur op 08-01-2016 20:15
CU under the Cu
-------------------------
Frank Schellenberg
GLC Illustrious
-------------------------

Zweefportaal gebruikersvoorwaarden

 
frank.schellenberg.nl
tiemen
#16 Bericht afdrukken
Geplaatst op 08-01-2016 20:26
Lid

Berichten: 33
Sinds: 23.09.09

Sorry Frank. Maar 20% van 1500 is 300. En de helft van 600 is 300. En 300 x 300 is 90000. Toch?
www.nnzc.nl
 
www.nnzc.nl
Fuchur
#17 Bericht afdrukken
Geplaatst op 08-01-2016 22:12
Superbeheerder

Berichten: 321
Sinds: 26.08.12

tiemen schreef:
Sorry Frank. Maar 20% van 1500 is 300. En de helft van 600 is 300. En 300 x 300 is 90000. Toch?


Touché ;-) Had zelf over wat heen gelezen en een 0 vergeten. Haha.
Gewijzigd door Fuchur op 08-01-2016 22:13
CU under the Cu
-------------------------
Frank Schellenberg
GLC Illustrious
-------------------------

Zweefportaal gebruikersvoorwaarden

 
frank.schellenberg.nl
NicoB
#18 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-01-2016 17:32
Lid

Berichten: 347
Sinds: 28.03.13

Fuchur schreef:
tiemen schreef:
Stel er zijn 600 zweefvliegtuigen in Nederland, waarvan de helft nog een nieuwe radio moet. Een radio kost ca. € 1500,- Dan gaat het dus om 20% van 300 maal 1500 = € 90.000,- Da's toch best de moeite waard lijkt me.

Als de KNVvL dit niet wil regelen, dan is toch wel iemand te vinden die dit wil regelen voor zeg, 10% van de opbrengst?

Dan is het nog altijd rendabel lijkt me.

Maar wellicht zie ik het helemaal verkeerd.


Er zit een foutje (factor 5!) in jouw berekening. 300x600 zou het moeten zijn. En jouw rekensom is ook geen 90k ;-)

Maar als je dan weer de motorvliegtuigen gaat mee tellen... Maar die zijn vaak geen lid van de knvvl. En daarbij hebben die al in 2015 een aanschaf gedaan gok ik.

Zouden wij ons niet bij de belgen of Duitsers kunnen aansluiten als de KNVvL het niet voor ons kan regelen?
#ofdeafdelingzweefvliegen


In Duitsland kan er blijkbaar wel iets geregeld worden.
http://www.daec.d...nkgeraete/
 
webmaster
#19 Bericht afdrukken
Geplaatst op 18-06-2016 09:01
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 2331
Sinds: 21.08.08

Ergens doen onze Engelse buren het beter: (21,7 miljoen voor de Engelse GA vloot) Hmm

- https://members.g...ng-update/

- http://ec.europa....posals.pdf

2015-UK-TM-0150-M
CEF-Transport-2015- General
Single European Sky (SESAR)
Other projects
8.33kHz Radio Equipage for UK GA Fleet
Mixed
21,728,866
4,345,773
20.00%
 
www.zweefportaal.nl
Kilo Hotel
#20 Bericht afdrukken
Geplaatst op 09-08-2016 15:48
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 417
Sinds: 01.09.08

webmaster schreef:
Ergens doen onze Engelse buren het beter: (21,7 miljoen voor de Engelse GA vloot) Hmm

- https://members.g...ng-update/

- http://ec.europa....posals.pdf

2015-UK-TM-0150-M
CEF-Transport-2015- General
Single European Sky (SESAR)
Other projects
8.33kHz Radio Equipage for UK GA Fleet
Mixed
21,728,866
4,345,773
20.00%


Vandaag schreef de BGA:

8.33kHz Radio Equipage Grants. Subject to final contract, EU funds will be made available to the CAA to help GA pilots and owners move to 8.33 kHz radios (all aircraft registered in the EU that use radios need to be equipped with 8.33 kHz equipment by December 2017). Following discussion with the BGA and others, the CAA applied for €4.3m funding, representing 20% of the estimated total cost of equipage, to encourage the timely transition of the UK GA fleet from existing 25 kHz radios. The CAA will now work closely with the BGA and other UK GA associations to distribute the funds to aircraft owners. More details on how this will work in practice will be available shortly.

Waarom kunnen die dingen wel in het buitenland en lijkt de KNVvL te slapen?
Kees Hordijk
Peetair/TMG-vliegschool EHHV
Aeroclub EHHV
Vereniging Historische Zweefvliegtuigen
Kees Aero Nautical Services
 
www.aviationservices.eu
Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.29 seconden