| 25-04-2018 | 18:40
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Agenda Zweefvliegen
Klik HIER voor agenda
Gebruikers Online
· Gasten online: 1

· Leden online: 2
Takens, Piet Flens

· Totaal aantal leden: 2,132
· Nieuwste lid: Marco1967
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Europese vergoeding 8.33 kHz radio
davidh
#21 Bericht afdrukken
Geplaatst op 11-08-2016 19:42
Lid

Berichten: 285
Sinds: 03.11.08

Op de meeste kisten die te koop staan, in Duitsland/Engeland/Belgie, zit nog steeds een 25khz radio. Helaas.
blipmaps.nl | prosoar.de | lk8000.it | www.zweefvlieg.ne... | http://www.soarin...viewer.php
 
davidh
#22 Bericht afdrukken
Geplaatst op 20-09-2016 22:21
Lid

Berichten: 285
Sinds: 03.11.08

Is er al iets meer bekend over deze vergoeding?
blipmaps.nl | prosoar.de | lk8000.it | www.zweefvlieg.ne... | http://www.soarin...viewer.php
 
Fuchur
#23 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-11-2016 17:30
Superbeheerder

Berichten: 321
Sinds: 26.08.12

Kilo Hotel schreef:
webmaster schreef:
Ergens doen onze Engelse buren het beter: (21,7 miljoen voor de Engelse GA vloot) Hmm

- https://members.g...ng-update/

- http://ec.europa....posals.pdf

2015-UK-TM-0150-M
CEF-Transport-2015- General
Single European Sky (SESAR)
Other projects
8.33kHz Radio Equipage for UK GA Fleet
Mixed
21,728,866
4,345,773
20.00%


Vandaag schreef de BGA:

8.33kHz Radio Equipage Grants. Subject to final contract, EU funds will be made available to the CAA to help GA pilots and owners move to 8.33 kHz radios (all aircraft registered in the EU that use radios need to be equipped with 8.33 kHz equipment by December 2017). Following discussion with the BGA and others, the CAA applied for €4.3m funding, representing 20% of the estimated total cost of equipage, to encourage the timely transition of the UK GA fleet from existing 25 kHz radios. The CAA will now work closely with the BGA and other UK GA associations to distribute the funds to aircraft owners. More details on how this will work in practice will be available shortly.

Waarom kunnen die dingen wel in het buitenland en lijkt de KNVvL te slapen?


https://www.caa.c...Hz-radios/

GA Unit secured EU funding

The CAA has secured €4.3 million of European Commission funding to encourage the early transition of the UK GA fleet to 8.33 kHz-capable equipment. The funding will be distributed by way of reimbursal to aircraft owners or pilots to contribute toward the cost of new radio equipment.

We are now working closely with the GA associations and key stakeholders to agree on how to distribute the funds to aircraft owners fairly and simply. More information about how an application can be made will be published on the CAA website towards the end of 2016.

Gewijzigd door Fuchur op 14-11-2016 17:33
CU under the Cu
-------------------------
Frank Schellenberg
GLC Illustrious
-------------------------

Zweefportaal gebruikersvoorwaarden

 
frank.schellenberg.nl
NicoB
#24 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-11-2016 18:54
Lid

Berichten: 350
Sinds: 28.03.13

Slimme jongens daar in de UK, Brexit en toch nog miljoenen van de EU binnenhalen.
Zijn er voor ons in NL ook nog mogelijkheden of blijft het bij deze enquete: http://www.123for...dios-Leden
Gewijzigd door NicoB op 14-11-2016 19:33
 
davidh
#25 Bericht afdrukken
Geplaatst op 15-11-2016 14:21
Lid

Berichten: 285
Sinds: 03.11.08

Toch kreeg ik laatst een enquete van de KNVvL onder mijn neus die over dit onderwerp ging.
blipmaps.nl | prosoar.de | lk8000.it | www.zweefvlieg.ne... | http://www.soarin...viewer.php
 
webmaster
#26 Bericht afdrukken
Geplaatst op 15-12-2016 01:07
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 2332
Sinds: 21.08.08

Ook de DAeC gaat een poging wagen: http://www.daec.d...nkgeraete/

Der DAeC will die Möglichkeit nutzen: In den kommenden Wochen setzen sich die Spezialisten des Verbandes intensiv mit den umfangreichen Antragsunterlagen für das CEF auseinander. Ziel ist es, den Antrag in Abstimmung mit dem BMVI noch vor dem 7. Februar 2017 bei der Europäischen Union einzureichen.
 
www.zweefportaal.nl
webmaster
#27 Bericht afdrukken
Geplaatst op 07-02-2017 21:03
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 2332
Sinds: 21.08.08

8,33-kHz: Antrag auf Förderung

Lees volledig artikel: http://www.daec.d...oerderung/

Der DAeC hat den Antrag für die Förderung von bordseitigen 8,33-kHz-Flugfunkgeräten und Bodenstationen für die Allgemeine Luftfahrt in Deutschland fertiggestellt. Jetzt geht er termingerecht an die zuständige Stelle der EU.


www.daec.de/typo3temp/_processed_/csm_IMG_0939_a06fa59e3d.jpg
 
www.zweefportaal.nl
webmaster
#28 Bericht afdrukken
Geplaatst op 12-02-2017 16:05
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 2332
Sinds: 21.08.08

We hebben onderstaand bericht per email van de KNVvL ontvangen. (Ik kan het op de KNVvL website niet vinden) en dit bericht staat op de AOPA website.

Beide berichten verwijzen naar de website 833.iaopa.eu voor de verdere praktische uitvoering.

Interessant is om alvast de FAQ eens door te lezen: http://833.iaopa....hp/f-a-q-s

Beste KNVvL-lid,

In oktober 2016 bereikte de KNVvL het bericht dat, in het kader van een Call for Proposals onder de Connecting Europe Facility van 2016, een mogelijkheid bestaat subsidie aan te vragen voor de aanschaf en installatie van 8.33 kHz-radio's (die aangeschaft worden ná 7 februari 2017). De KNVvL heeft zich sinds oktober 2016 met positieve energie en veel manuren ingezet te proberen een aanvraag in te dienen voor de deadline op 7 februari 2017. Wij hebben dan ook meteen gereageerd door:

-een enquête uit te sturen ten einde een analyse te kunnen maken van de situatie met betrekking tot onze leden, hun luchtvaartuigen, het aantal nog aan te schaffen en in-te-bouwen radio's, kosten, etc.;

-gesprekken te starten met o.a. de Engelse Luchtvaartautoriteit, het Nederlandse Ministerie van Infrastructuur en Milieu, Europe Air Sports, Eurocontrol, de Duitse Aero Club en AOPA NL;

-het inlezen in de documentatie, aanvraagformulieren etc. met betrekking tot dit onderwerp.

De enquête onder 5.000 van onze leden (n.l. die leden die een link hebben met dit thema) heeft het volgende opgeleverd:
-de KNVvL heeft ongeveer 520 reacties gekregen van ongeveer 450 eigenaren van ongeveer 550 luchtvaartuigen (inclusief zweefvliegtuigen, ballonnen etc.);
-ongeveer 320 luchtvaartuigen hebben reeds radio's ingebouwd met 8.33 kHZ-capaciteit. Voor om en nabij 200 luchtvaartuigen hebben eigenaren aangegeven dat er nog een radio moet moeten aangeschaft. Het verschil zit o.a. bij eigenaren die geen radio aanschaffen en bij die eigenaren die reeds hebben aangeschaft maar nog niet geïnstalleerd;
-de gemiddelde kosten van de aanschaf en installatie zijn €1.500,- per radio;
-de totale geschatte kosten die relevant zijn voor de aanschaf zijn daarmee €300.000,-. Bij een maximaal subsidie-percentage van 20% zou het subsidiebedrag, gebaseerd op bovenstaande aantallen, maximaal €60.000 bedragen. Het uiteindelijke percentage is afhankelijk van meerdere factoren en kan lager uitvallen.

Voor uw beeldvorming willen wij graag een aantal belangrijke punten aanstippen die in de afgelopen periode van belang zijn geweest:

-in de periode oktober 2016-heden hebben wij voortdurend een kosten-baten afweging gemaakt. Het subsidiebedrag van €60.000 leek ons voldoende reden om de gesprekken op gang te houden en te blijven proberen een aanvraag in te dienen, ondanks de aanwezigheid van de negatieve factoren die begin 2016 ook al aanwezig waren: de kosten en complexiteit van de aanvraag, de aanvraagtermijnen en het financiële risico voor de KNVvL en de aanvragers. Die afweging en de geïnvesteerde tijd blijken de moeite waard te zijn geweest;

-de aanvrager van de subsidie is aansprakelijk voor processen, administratie, resultaten, uitbetaling van subsidiegelden etc. Deze aansprakelijkheid gaat zo ver dat de Commissie de subsidiesom van de aanvrager kan terugvorderen indien die processen, administratie, uitbetalingen etc. niet in orde zijn. Mede vanwege die reden is een aantal potentiële aanvragers (het ministerie van IenM en Eurocontrol) afgehaakt om die rol te vervullen. Naar onze inschatting zou, vanwege die reden, ook de KNVvL het moeilijk hebben gehad de rol van aanvrager op zich te nemen. Desalniettemin zijn de gesprekken met het ministerie en Eurocontrol zeer positief geweest en hebben ze ook concrete resultaten opgeleverd in onze samenwerking;

-de Commissie heeft een informele positie ingenomen ten aanzien van de bedragen voor iedere aanvraag (dus niet alleen deze aanvraag) en die is dat een aanvraag een minimum subsidiebedrag van €1,- miljoen heeft. Aangezien het volume van de subsidie namens de KNVvL ongeveer €60.000 bedraagt, is een aanvraag met slechts de KNVvL als aanvrager niet realistisch: wij zijn aangewezen op samenwerking met anderen in een gecombineerde aanvraag;

-hoewel Eurocontrol uiteindelijk de rol van aanvrager niet wilde vervullen, heeft zij wél een coördinerende rol op zich genomen door een aantal AOPA's (Duitsland, Denemarken, Roemenië) en één Aero Club (KNVvL) met elkaar in contact te brengen. Deze instanties hebben meerdere keren met elkaar gesproken en, hoewel het er in december 2016 op leek dat het indienen van een aanvraag héél moeilijk zou worden, kregen wij op 22 december tóch het idee dat een aanvraag mogelijk zou zijn.

Vanaf begin januari 2017 is dan ook hard gewerkt aan het schriftelijke gedeelte van de aanvraag met behulp van een externe consultancy firma. Qua structuur is gekozen een gecoördineerde aanvraag onder leiding van AOPA Duitsland in te dienen. Daarbij is elk deelnemend land vertegenwoordigd door één GA-organisatie die een sub-aanvraag indient namens alle gebruikers in het desbetreffende land. Namens Nederland is AOPA Nederland de aanvrager.

Op 7 februari 2017 is de subsidie-aanvraag ingediend en het verheugt ons dat de Nederlandse aanvraag is ingediend na een intensieve en prettige samenwerking tussen het ministerie van IenM, AOPA Nederland en de KNVvL. Wij willen daarbij graag benadrukken dat wij ons hebben toegelegd op het indienen van de aanvraag (en niet op de concrete en praktische invulling) en dat het de vraag blijft of de Commissie de subsidie zal toekennen. De beslissing van de Commissie wordt verwacht in de zomer van 2017.

Ten aanzien van de concrete en praktische invulling van het indienen van de individuele claims van onze leden is het belangrijk dat u in ieder geval de facturen van de aankoop en installatie van uw radio bewaart. Op 833.iaopa.eu vindt u meer informatie over de verdere invulling.

Tot slot willen wij u graag laten weten dat de KNVvL uiterst serieus met dit dossier is omgegaan en een voortrekkersrol heeft gespeeld, niet alleen binnen Nederland maar ook binnen Europa. Het is mede te danken aan de inzet, vasthoudendheid en kennisoverdracht van de KNVvL dat een gecombineerde 'Europese' aanvraag is ingediend.

Met vriendelijke groet,

KNVvL Operations


833.iaopa.eu/images/833_countries.png
 
www.zweefportaal.nl
Dinant
#29 Bericht afdrukken
Geplaatst op 12-02-2017 16:51
Lid

Berichten: 140
Sinds: 07.03.09

In oktober 2016 bereikte de KNVvL het bericht dat, in het kader van een Call for Proposals onder de Connecting Europe Facility van 2016, een mogelijkheid bestaat subsidie aan te vragen voor de aanschaf en installatie van 8.33 kHz-radio's (die aangeschaft worden ná 7 februari 2017). De KNVvL heeft zich sinds oktober 2016 met positieve energie en veel manuren ingezet te proberen een aanvraag in te dienen voor de deadline op 7 februari 2017. Wij hebben dan ook meteen gereageerd door:


Dat is mooi balen, aangezien de meeste zweefvliegers die ik ken inmiddels al overgeschakeld zijn naar 8.33.

Waar het in Engeland wel lijkt te lukken dit met terugwerkende kracht te doen:
https://members.g...e-funding/
Gewijzigd door Dinant op 12-02-2017 16:51
 
ericmunk
#30 Bericht afdrukken
Geplaatst op 13-02-2017 18:22
Lid

Berichten: 266
Sinds: 17.09.08

Dinant schreef:
In oktober 2016 bereikte de KNVvL het bericht dat, in het kader van een Call for Proposals onder de Connecting Europe Facility van 2016, een mogelijkheid bestaat subsidie aan te vragen voor de aanschaf en installatie van 8.33 kHz-radio's (die aangeschaft worden ná 7 februari 2017). De KNVvL heeft zich sinds oktober 2016 met positieve energie en veel manuren ingezet te proberen een aanvraag in te dienen voor de deadline op 7 februari 2017. Wij hebben dan ook meteen gereageerd door:


Dat is mooi balen, aangezien de meeste zweefvliegers die ik ken inmiddels al overgeschakeld zijn naar 8.33.

Waar het in Engeland wel lijkt te lukken dit met terugwerkende kracht te doen:
https://members.g...e-funding/


Ik lees het op 833.iaopa.eu als: installatie uitgevoerd na 7 februari 2017. Dat scheelt weer een beetje. Blijft ontzettend zuur voor iedereen die al wel voor die datum klaar was voor nieuwe regelgeving. Voelt als een straf voor goed gedrag.

Overigens is er voor eigenaars van in Cohesion States geregistreerde vliegtuigen als ik het goed lees geen 20% maar 85% subsidie. Is Nederland een cohesion state? Ik meen van wel toch?
 
arjanvd
#31 Bericht afdrukken
Geplaatst op 13-02-2017 18:31
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 298
Sinds: 03.09.08

ericmunk schreef:

Overigens is er voor eigenaars van in Cohesion States geregistreerde vliegtuigen als ik het goed lees geen 20% maar 85% subsidie. Is Nederland een cohesion state? Ik meen van wel toch?


Volgens mij wel: http://ec.europa....ficiaries/
Arjan van Dijk
Venlo Eindhoven ZweefvliegClub
 
webmaster
#32 Bericht afdrukken
Geplaatst op 10-03-2017 12:53
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 2332
Sinds: 21.08.08

Blijft een beetje vreemd KNVvL dossier:

http://www.knvvl.nl/europese-vergoeding-833-khz-radio/ (nov 2015)

http://www.knvvl.nl/geen-vergoeding-833-khz-radio/ (jan 2016)

http://www.knvvl.nl/aanvraag-subsidie-833-khz-radios/ (febr 2017)

http://www.knvvl.nl/aanvulling-aanvraag-subsidie-833-khz-radios/ (mrt 2017)


Wie heeft er al een registratie gemaakt op: http://833.iaopa.eu/ ??
 
www.zweefportaal.nl
ericmunk
#33 Bericht afdrukken
Geplaatst op 11-03-2017 08:47
Lid

Berichten: 266
Sinds: 17.09.08

webmaster schreef:
Wie heeft er al een registratie gemaakt op: http://833.iaopa.eu/ ??


Inmiddels voor een achttal kisten gedaan. Wat kinderziektes die snel opgepakt werden door het team achter de site. Netjes aangepakt die site.
 
venberg
#34 Bericht afdrukken
Geplaatst op 12-03-2017 17:15
Lid

Berichten: 109
Sinds: 24.01.09

Vandaag werkt de registratie link in elk geval niet....
 
jan
#35 Bericht afdrukken
Geplaatst op 10-07-2017 19:23
Lid

Berichten: 32
Sinds: 26.02.09

Het lijkt toch niet te lukken. Ik kreeg vandaag onderstaande mail. Dit vind ik het nadeel van subsidies. Vaak gaat het niet naar diegene die het meeste recht er op zouden hebben maar het is meer van hoe slim je met subsidies om kan gaan.

Dear Sir or Madam

We have now received the official news that our application for funds on behalf of General Aviation in 19 EU Member States has not been successful. This confirms what we suspected, but needed to wait for the official confirmation before reacting. The reason given is that the allocation of funds to third parties was not foreseen (or is not allowed) within the rules. This is something that we are still querying pending the final announcement from the Commission which is yet to be made.

We are immensely disappointed that we have not been successful on behalf of the General Aviation community which is being financially penalised by the 8.33kHz mandate. At the same time, we think it is important to ensure that the voice of General Aviation continues to be made and that the impact of EU wide decisions which ultimately affect the viability of General Aviation activities are considered when mandates like EU Reg 1079/2012 are issued. However, we must also consider that the funds that were available were four times oversubscribed and so there will be many high-quality bids which likewise have not been awarded any funding. If we had not applied, we would not have been in the running to be awarded.

We are extremely grateful for the support that you have given to this initiative by registering on the project website. We will continue to lobby for access to INEA funds and other financial instruments to support General Aviation where changes such as 8.33kHz can be considered as benefiting European aviation infrastructure.

We must also look on this attempt positively since we have, in barely four months, garnered the direct support of:
• 19 European States which sponsored the application to INEA;
• More than 3000 aircraft owners covering more than 5000 aircraft;
• More than 250 aerodromes.

We will now be suspending the project website and will keep you informed of any news updates that we have as we go through the appeal process and try to identify if there might be an alternative route.

It has been a pleasure to support you in this attempt and I remain at your disposal should you have any questions.

With kind regards
Philip Church
ZC Flevo
 
webmaster
#36 Bericht afdrukken
Geplaatst op 10-07-2017 20:49
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 2332
Sinds: 21.08.08

jan schreef:
Het lijkt toch niet te lukken. Ik kreeg vandaag onderstaande mail. Dit vind ik het nadeel van subsidies. Vaak gaat het niet naar diegene die het meeste recht er op zouden hebben maar het is meer van hoe slim je met subsidies om kan gaan.

Het lijkt er dus op dat de Brexitters als enige luchtsporters er in geslaagd zijn om de claim met succes te incasseren:

https://members.g...ng-update/

https://www.caa.c...plication/

Wel wat zuur . . . .
 
www.zweefportaal.nl
Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.23 seconden