AD voor Discus-2 en Ventus-2
|
ericmunk |
Geplaatst op 09-02-2016 14:55
|
Lid
Berichten: 360
Sinds: 17.09.08
|
AD voor inspectie kleppen Discus-2 en Ventus-2. Ook de motorvarianten.
http://ad.easa.europa.eu/ad/2016-0027 |
|
|
|
thagenberg |
Geplaatst op 17-02-2016 13:36
|
Lid
Berichten: 13
Sinds: 12.05.09
|
Wie heeft er al gemeten hoeveel de overlap van de remklep panelen bedraagt. Ik zelf ga a.s zaterdag aan mijn Ventus 2C meten.
Ben erg benieuwd hoeveel kisten daadwerkelijk te weinig overlap hebben.
Bij mijn Ventus is de overlap op alle punten 4 mm of meer
Gewijzigd door thagenberg op 21-02-2016 10:22 |
|
|
|
Coberko |
Geplaatst op 17-02-2016 19:44
|
Lid
Berichten: 41
Sinds: 04.09.08
|
10 maart wordt het bij ons aan de Ventus gemeten.
Johan Berk
https://www.youtu...ity_view=3 |
|
|
|
HuibZ |
Geplaatst op 17-02-2016 19:58
|
Lid
Berichten: 6
Sinds: 01.11.10
|
Afgelopen weekend gemeten. Ene kant zat op 7, andere op 5,5 mm. |
|
|
|
thagenberg |
Geplaatst op 18-02-2016 12:18
|
Lid
Berichten: 13
Sinds: 12.05.09
|
Mag een Nederlandse ARC technicus voor een Duits geregistreerd vliegtuig een " release to service" afgeven als voldaan is aan hetgeen in de AD wordt vereist
Gewijzigd door thagenberg op 18-02-2016 12:21 |
|
|
|
Coberko |
Geplaatst op 18-02-2016 14:26
|
Lid
Berichten: 41
Sinds: 04.09.08
|
Nee denk het niet. Vanuit mijn (Duitse) CAMO:
"The procedure of the AD is no POM (Pilot / Owner Maintenance)!
Therefore the AD has to be carried out and released by a German inspector class 3, a swiss inspector (HB-registered aircraft) or by an MF organisation."
Ik weet alleen niet wat een MF organisation is. Google zegt:
"Instandhaltungsbetrieb nach Part-M, Subpart F"
Johan Berk
https://www.youtu...ity_view=3 |
|
|
|
Sikko Vermeer |
Geplaatst op 18-02-2016 14:34
|
Lid
Berichten: 45
Sinds: 02.09.08
|
Service center Terlet is Part M subpart F dus die mogen daarmee alle EASA geregistreerde vliegtuigen doen
Sikko Vermeer |
|
|
|
Coberko |
Geplaatst op 18-02-2016 21:27
|
Lid
Berichten: 41
Sinds: 04.09.08
|
Duidelijker kan het niet worden.
Johan Berk
https://www.youtu...ity_view=3 |
|
|
|
Tweekilo |
Geplaatst op 18-02-2016 22:57
|
Lid
Berichten: 36
Sinds: 01.09.08
|
HuibZ schreef:
Afgelopen weekend gemeten. Ene kant zat op 7, andere op 5,5 mm.
Let op! Er zijn vier meetpunten; aan beide uiteinden van de panelen van de remkleppen in de kasten van beide vleugels.
Karel Bruggeman
https://www.youtu...gd7G75GUbc |
|
|
|
Matthijs |
Geplaatst op 19-02-2016 11:12
|
Lid
Berichten: 2
Sinds: 19.10.09
|
Bij mij waren de waarden tussen 5 en 8mm, dus prima.
Overigens: je kunt deze TM ook gewoon laten uitvoeren door een Nederlandse AML-A. |
|
|
|
ericmunk |
Geplaatst op 19-02-2016 11:38
|
Lid
Berichten: 360
Sinds: 17.09.08
|
thagenberg schreef:
Mag een Nederlandse ARC technicus voor een Duits geregistreerd vliegtuig een " release to service" afgeven als voldaan is aan hetgeen in de AD wordt vereist
'Release to service' valt niet onder ARI-bevoegdheid (bij de CAMO). Wel onder de onderliggende AML-A (door ILENT uitgegeven 'technicuspapieren'. AML-A is nationale bevoegdheid (hoewel aan omzetting naar Europees wel gewerkt wordt). Mag dus niet voor Duitse kist. Interessant genoeg mag een Nederlandse ARI wél een ARC afgeven voor een Duitse kist. Maar dat is een ander verhaal. |
|
|
|
ericmunk |
Geplaatst op 19-02-2016 11:39
|
Lid
Berichten: 360
Sinds: 17.09.08
|
Matthijs schreef:
Je kunt deze TM ook gewoon laten uitvoeren door een Nederlandse AML-A.
Al;s je vliegtuig Nederlands geregistreerd is tenminste. |
|
|
|
thagenberg |
Geplaatst op 21-02-2016 10:21
|
Lid
Berichten: 13
Sinds: 12.05.09
|
thagenberg schreef:
Wie heeft er al gemeten hoeveel de overlap van de remklep panelen bedraagt. Ik zelf ga a.s zaterdag aan mijn Ventus 2C meten.
Ben erg benieuwd hoeveel kisten daadwerkelijk te weinig overlap hebben.
gisteren aan mijn Ventus gemeten; overlap is op alle meetpunten 4 mm of meer |
|
|
|
ton baars |
Geplaatst op 21-02-2016 12:19
|
Lid
Berichten: 29
Sinds: 02.09.08
|
discus 2ct, 6-8 mm. |
|
|
|
Rene Kalsbeek |
Geplaatst op 21-02-2016 16:34
|
Lid
Berichten: 23
Sinds: 02.09.08
|
Ventus2cxt 4,5 - 5,5 mm |
|
|
|
arjanvd |
Geplaatst op 03-03-2016 09:01
|
Lid
Berichten: 369
Sinds: 03.09.08
|
Er is een Revisie van de AD om aan te geven dat de inspectie onder "Pilot Owner Maintenance" valt.
Schempp-Hirth Flugzeugbau GmbH issued Revision 1 of the TN introducing an allowance to accomplish the inspection by a pilot-owner.
For the reason described above, this AD is revised to introduce a pilot-owner maintenance authorisation to accomplish the required inspection.
http://ad.easa.eu...016-0027R1
Gewijzigd door arjanvd op 03-03-2016 09:03
Arjan van Dijk
Venlo Eindhoven ZweefvliegClub |
|
|
|
Tweekilo |
Geplaatst op 03-03-2016 23:04
|
Lid
Berichten: 36
Sinds: 01.09.08
|
Rene Kalsbeek schreef:
Ventus2cxt 4,5 - 5,5 mm
Volgens mij geldt deze AD niet voor een Ventus2cxT; heb jij effen geluk
Karel Bruggeman
https://www.youtu...gd7G75GUbc |
|
|
|
Rene Kalsbeek |
Geplaatst op 03-03-2016 23:18
|
Lid
Berichten: 23
Sinds: 02.09.08
|
Het betreft de werknummers 1 t/m 245 en daar valt de mijne ook onder ! |
|
|