| 21-01-2018 | 02:10
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 2

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,132
· Nieuwste lid: Marco1967
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
AD voor Discus-2 en Ventus-2
ericmunk
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 09-02-2016 14:55
Lid

Berichten: 258
Sinds: 17.09.08

AD voor inspectie kleppen Discus-2 en Ventus-2. Ook de motorvarianten.

http://ad.easa.europa.eu/ad/2016-0027
 
thagenberg
#2 Bericht afdrukken
Geplaatst op 17-02-2016 13:36
Lid

Berichten: 13
Sinds: 12.05.09

Wie heeft er al gemeten hoeveel de overlap van de remklep panelen bedraagt. Ik zelf ga a.s zaterdag aan mijn Ventus 2C meten.
Ben erg benieuwd hoeveel kisten daadwerkelijk te weinig overlap hebben.

Bij mijn Ventus is de overlap op alle punten 4 mm of meer
Gewijzigd door thagenberg op 21-02-2016 10:22
 
Coberko
#3 Bericht afdrukken
Geplaatst op 17-02-2016 19:44
Lid

Berichten: 41
Sinds: 04.09.08

10 maart wordt het bij ons aan de Ventus gemeten.
Johan Berk
https://www.youtu...ity_view=3
 
HuibZ
#4 Bericht afdrukken
Geplaatst op 17-02-2016 19:58
Lid

Berichten: 6
Sinds: 01.11.10

Afgelopen weekend gemeten. Ene kant zat op 7, andere op 5,5 mm.
 
thagenberg
#5 Bericht afdrukken
Geplaatst op 18-02-2016 12:18
Lid

Berichten: 13
Sinds: 12.05.09

Mag een Nederlandse ARC technicus voor een Duits geregistreerd vliegtuig een " release to service" afgeven als voldaan is aan hetgeen in de AD wordt vereist
Gewijzigd door thagenberg op 18-02-2016 12:21
 
Coberko
#6 Bericht afdrukken
Geplaatst op 18-02-2016 14:26
Lid

Berichten: 41
Sinds: 04.09.08

Nee denk het niet. Vanuit mijn (Duitse) CAMO:

"The procedure of the AD is no POM (Pilot / Owner Maintenance)!
Therefore the AD has to be carried out and released by a German inspector class 3, a swiss inspector (HB-registered aircraft) or by an MF organisation."

Ik weet alleen niet wat een MF organisation is. Google zegt:
"Instandhaltungsbetrieb nach Part-M, Subpart F"
Johan Berk
https://www.youtu...ity_view=3
 
Sikko Vermeer
#7 Bericht afdrukken
Geplaatst op 18-02-2016 14:34
Lid

Berichten: 38
Sinds: 02.09.08

Service center Terlet is Part M subpart F dus die mogen daarmee alle EASA geregistreerde vliegtuigen doen

Sikko Vermeer
 
Coberko
#8 Bericht afdrukken
Geplaatst op 18-02-2016 21:27
Lid

Berichten: 41
Sinds: 04.09.08

Duidelijker kan het niet worden. Tup
Johan Berk
https://www.youtu...ity_view=3
 
Tweekilo
#9 Bericht afdrukken
Geplaatst op 18-02-2016 22:57
Lid

Berichten: 36
Sinds: 01.09.08

HuibZ schreef:
Afgelopen weekend gemeten. Ene kant zat op 7, andere op 5,5 mm.

Let op! Er zijn vier meetpunten; aan beide uiteinden van de panelen van de remkleppen in de kasten van beide vleugels.
Karel Bruggeman
GLC Illustrious
2K
https://www.youtu...gd7G75GUbc
 
Matthijs
#10 Bericht afdrukken
Geplaatst op 19-02-2016 11:12
Lid

Berichten: 1
Sinds: 19.10.09

Bij mij waren de waarden tussen 5 en 8mm, dus prima.
Overigens: je kunt deze TM ook gewoon laten uitvoeren door een Nederlandse AML-A.
 
ericmunk
#11 Bericht afdrukken
Geplaatst op 19-02-2016 11:38
Lid

Berichten: 258
Sinds: 17.09.08

thagenberg schreef:
Mag een Nederlandse ARC technicus voor een Duits geregistreerd vliegtuig een " release to service" afgeven als voldaan is aan hetgeen in de AD wordt vereist


'Release to service' valt niet onder ARI-bevoegdheid (bij de CAMO). Wel onder de onderliggende AML-A (door ILENT uitgegeven 'technicuspapieren'Wink. AML-A is nationale bevoegdheid (hoewel aan omzetting naar Europees wel gewerkt wordt). Mag dus niet voor Duitse kist. Interessant genoeg mag een Nederlandse ARI wťl een ARC afgeven voor een Duitse kist. Maar dat is een ander verhaal.
 
ericmunk
#12 Bericht afdrukken
Geplaatst op 19-02-2016 11:39
Lid

Berichten: 258
Sinds: 17.09.08

Matthijs schreef:
Je kunt deze TM ook gewoon laten uitvoeren door een Nederlandse AML-A.


Al;s je vliegtuig Nederlands geregistreerd is tenminste.
 
thagenberg
#13 Bericht afdrukken
Geplaatst op 21-02-2016 10:21
Lid

Berichten: 13
Sinds: 12.05.09

thagenberg schreef:
Wie heeft er al gemeten hoeveel de overlap van de remklep panelen bedraagt. Ik zelf ga a.s zaterdag aan mijn Ventus 2C meten.
Ben erg benieuwd hoeveel kisten daadwerkelijk te weinig overlap hebben.


gisteren aan mijn Ventus gemeten; overlap is op alle meetpunten 4 mm of meer
 
ton baars
#14 Bericht afdrukken
Geplaatst op 21-02-2016 12:19
Lid

Berichten: 26
Sinds: 02.09.08

discus 2ct, 6-8 mm.
 
Rene Kalsbeek
#15 Bericht afdrukken
Geplaatst op 21-02-2016 16:34
Lid

Berichten: 19
Sinds: 02.09.08

Ventus2cxt 4,5 - 5,5 mm
 
arjanvd
#16 Bericht afdrukken
Geplaatst op 03-03-2016 09:01
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 295
Sinds: 03.09.08

Er is een Revisie van de AD om aan te geven dat de inspectie onder "Pilot Owner Maintenance" valt.

Schempp-Hirth Flugzeugbau GmbH issued Revision 1 of the TN introducing an allowance to accomplish the inspection by a pilot-owner.
For the reason described above, this AD is revised to introduce a pilot-owner maintenance authorisation to accomplish the required inspection.

http://ad.easa.eu...016-0027R1
Gewijzigd door arjanvd op 03-03-2016 09:03
Arjan van Dijk
Venlo Eindhoven ZweefvliegClub
 
Tweekilo
#17 Bericht afdrukken
Geplaatst op 03-03-2016 23:04
Lid

Berichten: 36
Sinds: 01.09.08

Rene Kalsbeek schreef:
Ventus2cxt 4,5 - 5,5 mm

Volgens mij geldt deze AD niet voor een Ventus2cxT; heb jij effen gelukComfort
Karel Bruggeman
GLC Illustrious
2K
https://www.youtu...gd7G75GUbc
 
Rene Kalsbeek
#18 Bericht afdrukken
Geplaatst op 03-03-2016 23:18
Lid

Berichten: 19
Sinds: 02.09.08

Het betreft de werknummers 1 t/m 245 en daar valt de mijne ook onder Wink!
 
Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.25 seconden