| 21-01-2018 | 17:55
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 2

· Leden online: 2
Kerstens, Dortu

· Totaal aantal leden: 2,132
· Nieuwste lid: Marco1967
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Ervaringen bij onderdelen bestellen bij Schempp-Hirth
WE-EW
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 19-02-2016 20:22
Lid

Sinds: 15.01.09

Bijna twee weken geleden hebben we een aantal onderdelen besteld bij Schempp-Hirth. Tot heden geen reactie hierop, ook op onze "friendly reminder" kwam geen reactie. Twee jaar geleden hadden we dezelfde ervaring, enkel de tussenkomst van Biggo heeft toen geholpen.

Zijn er nog eigenaars van SH toestellen die dit ervaren? Wat vinden jullie een "redelijke termijn" voor antwoord/confirmatie van de bestelling.

MVG, WE-EW

wdenbaars
#2 Bericht afdrukken
Geplaatst op 19-02-2016 21:05
Lid

Sinds: 26.05.09

Heb ervaring met zowel bestellen via E-mail als via de nieuwe functie op de site beide keren binnen enkele dagen reactie.

Naar welk adres hebben jullie gemaild?

Groeten, Willem.

Fuchur
#3 Bericht afdrukken
Geplaatst op 19-02-2016 21:23
Superbeheerder

Sinds: 26.08.12

Wellicht even de telefoon op pakken en vragen of je bestelling is doorgekomen? Lijkt me sneller tot resultaat leiden dan dit forum.

Telefon: +49 7021 7298-0
CU under the Cu
-------------------------
Frank Schellenberg
GLC Illustrious
-------------------------

Zweefportaal gebruikersvoorwaarden

frank.schellenberg.nl
huininkk
#4 Bericht afdrukken
Geplaatst op 19-02-2016 22:10
Lid

Sinds: 10.08.14

We hebben vorig jaar aan het einde van het seizoen via Sikko een tank met toebehoren voor een Discus BT besteld. Opgegeven levertijd is niet gehaald, sterker nog, van geen enkele partij (sikko of SH) enig bericht. Zelf maar de telefoon gepakt en gebeld. De verantwoordelijk persoon aan de lijn gekregen en dat was niet eenvoudig. Ik kreeg alleen de opmerking dat regelmatig contact te zoeken niet ervoor zal zorgen dat er sneller geleverd gaat worden. Sikko had namelijk ook al gebeld met adamowski van ersatzeile...Hij zou naar sterk aandringen aan mijn kant nog wel een keer bellen met de toeleverancier. Hij zou daarna laten weten wat de levertijd zou worden. Niks meer gehoord.

Deze week bericht gekregen dat het begin maart moet gaan worden! Eerst zien dan geloven

Kortom ongelofelijk dat ze bij SH zo kunnen en willen werken. Ik kan me voorstellen dat het lastig is onderdelen te leveren van een toestel uit 1989, maar een beetje communicatie zou het een stuk acceptabeler maken

Ben benieuwd of er meer dit soort ervaringen zijn.

Jan Ritsma
#5 Bericht afdrukken
Geplaatst op 19-02-2016 22:43

Lid

Sinds: 09.09.08

huininkk schreef:
We hebben vorig jaar aan het einde van het seizoen via Sikko een tank met toebehoren voor een Discus BT besteld. Opgegeven levertijd is niet gehaald, sterker nog, van geen enkele partij (sikko of SH) enig bericht. Zelf maar de telefoon gepakt en gebeld. De verantwoordelijk persoon aan de lijn gekregen en dat was niet eenvoudig. Ik kreeg alleen de opmerking dat regelmatig contact te zoeken niet ervoor zal zorgen dat er sneller geleverd gaat worden. Sikko had namelijk ook al gebeld met adamowski van ersatzeile...Hij zou naar sterk aandringen aan mijn kant nog wel een keer bellen met de toeleverancier. Hij zou daarna laten weten wat de levertijd zou worden. Niks meer gehoord.

Deze week bericht gekregen dat het begin maart moet gaan worden! Eerst zien dan geloven

Kortom ongelofelijk dat ze bij SH zo kunnen en willen werken. Ik kan me voorstellen dat het lastig is onderdelen te leveren van een toestel uit 1989, maar een beetje communicatie zou het een stuk acceptabeler maken

Ben benieuwd of er meer dit soort ervaringen zijn.

Mijn ervaring met Schempp-Hirth is dat ze de meest klantvriendelijke fabrikant van zweefvliegtuigen zijn die ik ken.

Het is natuurlijk vervelend dat je lang op je onderdelen moet wachten, maar van en 27 jaar oud vliegtuig mag je niet verwachten dat de fabrikant alle onderdelen in voorraad heeft. probeer eens bij een fabrikant van wat dan ook iets te bestellen dat al meer dan 20 jaar uit de productie is..

Schempp-Hirth is in dit geval, zoals je schrijft, afhankelijk van een toeleveringsbedrijf en wellicht moet die tank speciaal voor jou nog gemaakt worden. Ze doen echt hun best wel.

Alle onderdelen die ik bestelde waren binnen twee weken maar vaak sneller bij de importeur.
Jan Ritsma

http://home.planet.nl/~ritsm076/
WE-EW
#6 Bericht afdrukken
Geplaatst op 19-02-2016 23:33
Lid

Even ter verduidelijking:

De onderdelen werden via "Ersatzteile" besteld. Het betreft de ophangrubbers van de turbo van een Ventus2 CxT. Het minste wat je kan verwachten is bevestiging en kennisname van de bestelling.

Sikko Vermeer
#7 Bericht afdrukken
Geplaatst op 20-02-2016 13:01
Lid

Sinds: 02.09.08

WE-EW schreef:
Even ter verduidelijking:

De onderdelen werden via "Ersatzteile" besteld. Het betreft de ophangrubbers van de turbo van een Ventus2 CxT. Het minste wat je kan verwachten is bevestiging en kennisname van de bestelling.

Die ophangrubbers zijn op voorraad bij Service Center Terlet, bestellen en 2 werkdagen later in huis, (zelfde prijs als bij SHK, maar NL porto)

Sikko

WE-EW
#8 Bericht afdrukken
Geplaatst op 26-02-2016 20:49
Lid

Sorry voor het late antwoord maar dat is wel "service" van het Service Center Terlet Smile

Sikko,je hoort nog van mij via PB.

Vg, WE-EW

BartGeurts
#9 Bericht afdrukken
Geplaatst op 28-02-2016 10:35
Lid

Sinds: 07.09.08

Wij hebben positieve ervaringen bij bestellen onderdelen binnen 2 weken in huis. Ervaring met onderdelen voor Discus CS en Ventus 2.

Daarnaast bij Fabriek ook enkele keren voorbeeldige service ervaren. Maar het is altijd vervelend als je geen antwoord krijgt.

Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.12 seconden