| 19-01-2018 | 14:50
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 3

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,132
· Nieuwste lid: Marco1967
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
bedreigingen para's en zweefvliegers
Jan de Hulster
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 17-03-2016 09:26
Lid

Berichten: 1469
Sinds: 03.09.08

Een artikel uit de Telegraaf van 17 maart

Zie pagina 5
 
NicoB
#2 Bericht afdrukken
Geplaatst op 17-03-2016 11:10
Lid

Berichten: 331
Sinds: 28.03.13

Je maakt me wel heel erg nieuwsgierig.
Shock
 
Charlotte
#3 Bericht afdrukken
Geplaatst op 17-03-2016 11:31
Lid

Berichten: 5
Sinds: 23.09.09

'Parachutespringers kunnen op steeds minder plekken hun sport beoefenen. Ook zweefvliegers raken steeds vaker in de knel, blijkt uit onderzoek in opdracht van het ministerie van Infrastructuur. Geanalyseerd is welke luchtvaartactiviteiten in de toekomst nog kunnen worden gedaan op welke vliegvelden. [...] Uit het onderzoek blijkt dat zweefvliegen op de vliegvelden Eindhoven en Biddinghuizen er straks niet meer inzit. [..] Onzeker is verder of er straks nog parachutesprongen kunnen worden gemaakt op de vliegvelden van Rotterdam, Teuge en Hilverusm. Dat geldt ook voor het zweefvliegen op de locaties Soesterberg, Wieringermeer, Lemelerveld, Hilversum en De Voorst', aldus de Telegraaf vandaag.

Voor meer info, zie deze brief:
https://www.rijks...n-locaties
Gewijzigd door Charlotte op 17-03-2016 11:32
 
Jan de Hulster
#4 Bericht afdrukken
Geplaatst op 17-03-2016 11:57
Lid

Berichten: 1469
Sinds: 03.09.08

BravoLima schreef:
Je maakt me wel heel erg nieuwsgierig.
Shock


Ik had wel een copy gemaakt maar kan dat ding niet plakken op zweefportaal.

Jan.
 
Frits Urselmann
#5 Bericht afdrukken
Geplaatst op 17-03-2016 12:13
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 509
Sinds: 04.09.08

Jan de Hulster schreef:
Een artikel uit de Telegraaf van 17 maart

Zie pagina 5


Thja tis wel de Telegraaf ! ik heb van deze krant niet zo'n hoge pet op als het om luchtvaartonderwerpen gaat
enjoy the ultimate elektroshock ......fly Antares
Life before 50 is only a warming up
Venlo Eindhoven ZweefvliegClub


http://www.lange-...


vezc.aero
 
http://www.lange-aviation.com/
Jan de Hulster
#6 Bericht afdrukken
Geplaatst op 17-03-2016 12:51
Lid

Berichten: 1469
Sinds: 03.09.08

Frits Urselmann schreef:
Jan de Hulster schreef:
Een artikel uit de Telegraaf van 17 maart

Zie pagina 5


Thja tis wel de Telegraaf ! ik heb van deze krant niet zo'n hoge pet op als het om luchtvaartonderwerpen gaat


Het artikel in de Telegraaf klopt behoorlijk goed.

Het rapport is duidelijk.
Zie de link hierboven gepost....
dus: https://www.rijks...al-rapport

Over Soesterberg lees ik bv. in dat rapport:

Soesterberg zweefvliegen: de invoering van de 4 AF (Initial Approach Fix Schiphol)
en de gevolgen van cle (luchtzijdige) ontwikkelingen rondom Lelystad kunnen
belangrijke gevolgen hebben voor deze locaties / activiteiten;
Gewijzigd door Jan de Hulster op 17-03-2016 12:52
 
Sieb
#7 Bericht afdrukken
Geplaatst op 17-03-2016 21:02
Lid

Berichten: 490
Sinds: 28.11.08

Uit de kamerbrief van 17/12 j.l.

Realisatie van beide stappen was voorzien voor respectievelijk eind 2017 en eind 2018. Recent is duidelijk geworden dat beide termijnen niet langer haalbaar zijn. Redenen hiervoor liggen in het feit dat eerst de civiel-militaire co-locatie op Schiphol-Oost gerealiseerd moet zijn en voldoende tijd hebben gekregen om stabiel te werken. Daarnaast vraagt de 4e IAF, die gekoppeld is aan CBA Land/Central West, nog enkele resterende ontwerpopgaven, waarvoor op dit moment onvoldoende operationele expertise (i.c. actieve verkeersleiders) beschikbaar gesteld kan worden. Daarom is recent binnen FABEC besloten het project Ďon hold' te zetten, totdat duidelijkheid is ontstaan over een nieuwe, haalbare planning.

https://www.rijks...isie+1.pdf

Ligt voorlopig dus stil wegens gebrek aan verkeersleiders en capaciteit....

En ik zie echt niet waarom, zelfs met een 4eIAF , met een ondergrens op FL70 ter hoogte van Renswoude, je boven Soesterberg ineens het luchtruim boven de 3500ft nodig hebt als je nog helemaal naar het aanvliegpunt van de Buitenveldertbaan ( dichtsbij) of Aalsmeerbaan ( de andere banen liggen helemaal ver weg vanaf die 4eIAF).

En dan het "ringwegmodel" voor verkeer tussen de 2000 en 3000 ft tussen lelystad, eelde en rotterdam... ( voor zover eelde en lelystad uberhaupt nog bestaan tzt ) Weet niet wie dat bedacht heeft maar slaat echt nergens op. Ze gaan toch geen 737s etc op die hoogte over de provincies laten vliegen? Gelukkig zitten er veel verkeersvliegers onder zweefvliegers die LVNL en de overheid eens goed kunnen "challengen" op dit soort denkbeelden.


Maar laten we vooral met zijn allen maar eens goed bovenop gaan zitten want dit is per saldo een bedreiging voor alle zweefvliegers.
Gewijzigd door Sieb op 17-03-2016 21:30
 
www.acvz.nl
zendesigner
#8 Bericht afdrukken
Geplaatst op 20-03-2016 15:05
Lid

Berichten: 341
Sinds: 02.09.08


Troost u, In belgie heeft de regering een site waar aan nucleaire afvalverwerking word gedaan ineens toebedeeld met een prohibited zone die 3 keer zo groot is als diegen over werkende kerncentrales en de amerikaanse kernraketten. Zijn we weer een hele hap kwijt van het reservaatje. Begrijpen wie begrijpen kan natuurlijk Sad

 
Verzuu
#9 Bericht afdrukken
Geplaatst op 20-03-2016 17:40
Lid

Berichten: 23
Sinds: 05.10.08

Uit het onderzoek blijkt dat zweefvliegen op de vliegvelden Eindhoven en Biddinghuizen er straks niet meer inzit

In Eindhoven zit het er al twee jaar "niet meer in"helaas Bye
Gelukkig zitten er veel verkeersvliegers onder zweefvliegers die LVNL en de overheid eens goed kunnen "challengen" op dit soort denkbeelden.

Die zaten er bij de EACzc ook genoeg, ook militairen btw, maar die hebben helaas niet kunnen verhoeden wat er na jaren strijd toch gebeurd is.
Gewijzigd door Verzuu op 21-03-2016 09:23
 
Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.13 seconden