| 26-05-2018 | 12:16
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Agenda Zweefvliegen
Klik HIER voor agenda
Gebruikers Online
· Gasten online: 3

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,156
· Nieuwste lid: veldhuizen
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Uitslag VO van 23 april
Jan de Hulster
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 24-04-2016 17:13
Lid

Sinds: 03.09.08

De uitslag VO van 23 april komt zeer waarschijnlijk pas beschikbaar NA 9 mei.

Reden: de mei vakantie van 2 weken.

mvg,

Jan de Hulster, coordinator VO examens 2016.

Verder:
Er wordt nog bekeken of we het bezem examen VO in het najaar (=oktober/ november) kunnen organiseren.
(NU staat het nog op de rol voor begin 2017)
Ik hoop daar ook na 9 mei uitsluitsel over te kunnen geven.

NB:In principe zal dit VO bezem examen ALLEEN nog toegankelijk zijn voor kandidaten die nog 1-5 VO vakken oude stijl missen/over moeten doen.

ZIE eventueel : http://www.civ.zw...eadmore=58
Gewijzigd door Jan de Hulster op 25-04-2016 13:30

MavaRi
#2 Bericht afdrukken
Geplaatst op 24-04-2016 19:03
Lid

Sinds: 03.04.16

Hallo Jan,

Ok begrijpelijk, maar is het mogelijk de antwoorden wel al te publiceren met de disclaimer dat de uiteindelijke uitslag door aanpassing van de vragen anders uit kan vallen?

Groeten,

Max

Otto Foelkel
#3 Bericht afdrukken
Geplaatst op 24-04-2016 19:32
Lid

Sinds: 09.11.09

MavaRi schreef:
Hallo Jan,

Ok begrijpelijk, maar is het mogelijk de antwoorden wel al te publiceren met de disclaimer dat de uiteindelijke uitslag door aanpassing van de vragen anders uit kan vallen?

Groeten,

Max

Lijkt mij geen goed idee, daar dat naderhand tot discussies kan leiden over de vraagstelling.

Jan de Hulster
#4 Bericht afdrukken
Geplaatst op 24-04-2016 20:59
Lid

MavaRi schreef:
Hallo Jan,

Groeten,

Max

Nee dat gaat niet lukken.

mvg,

Jan de Hulster

Alex v d Zouw
#5 Bericht afdrukken
Geplaatst op 25-04-2016 15:16
Lid

Sinds: 15.12.10

Als de uitslag door vakanties op zich laat wachten mag(mogen) ik(we) dan wel vast beginnen met de praktijkopleiding?
De CIV website http://www.civ.zw...ticle_id=8zegt van niet, maar in het examenreglement http://www.brevet...nreglement vind ik daar niets over.
Alex v.d. Zouw

Jan de Hulster
#6 Bericht afdrukken
Geplaatst op 25-04-2016 15:23
Lid

Alex v d Zouw schreef:
Als de uitslag door vakanties op zich laat wachten mag(mogen) ik(we) dan wel vast beginnen met de praktijkopleiding?
De CIV website http://www.civ.zw...ticle_id=8zegt van niet, maar in het examenreglement http://www.brevet...nreglement vind ik daar niets over.

De praktijk opleiding mag alleen aanvangen als ALLE VO vakken/certificaten zijn behaald.......

ZIE : http://www.civ.zw...ticle_id=8 ook

Men krijgt pas het opleidings boekje bij het behalen van ALLE VO theorie vakken.

(Het heeft ook weinig zin om op te leiden voor de praktijk, als men de theorie stof niet geheel/voldoende beheerst.......)

mvg.

Jan de Hulster
Gewijzigd door Jan de Hulster op 25-04-2016 15:29

Alex v d Zouw
#7 Bericht afdrukken
Geplaatst op 25-04-2016 20:22
Lid

Jan de Hulster schreef:
(Het heeft ook weinig zin om op te leiden voor de praktijk, als men de theorie stof niet geheel/voldoende beheerst.......)

Dat ben ik (en anderen) niet helemaal met je eens. Voor alle brevetten wordt aangeraden met de praktijk te beginnen om de theorie beter te begrijpen. Voor alle brevetten is dat ook toegestaan.

Als ik de tekst op de CIV site goed lees is er sowieso geen kans meer om met de 'oude' theoriecertificaten nog praktijkexamen te doen. Dat had dan al voor 8 april 2015 moeten gebeuren. Ik ga er maar vanuit dat die tekst achterhaald is.
Als die tekst up to date gebracht wordt is het misschien een idee om de eis voor eerst alle theorievakken wat te versoepelen. In het belang van de clubs kan er dan volop met het opleiden van instructeurs aan de gang. We hebben nu nog twee seizoenen tot 8 april 2018. Maak er gebruik van zou ik zeggen.
Alex v.d. Zouw

Jan de Hulster
#8 Bericht afdrukken
Geplaatst op 26-04-2016 11:31
Lid

Alex v d Zouw schreef:
Jan de Hulster schreef:

Dat ben ik (en anderen) niet helemaal met je eens. Voor alle brevetten wordt aangeraden met de praktijk te beginnen om de theorie beter te begrijpen. Voor alle brevetten is dat ook toegestaan.

Als ik de tekst op de CIV site goed lees is er sowieso geen kans meer om met de 'oude' theoriecertificaten nog praktijkexamen te doen. Dat had dan al voor 8 april 2015 moeten gebeuren. Ik ga er maar vanuit dat die tekst achterhaald is.
Als die tekst up to date gebracht
wordt is het misschien een idee om de eis voor eerst alle theorievakken wat te versoepelen. In het belang van de clubs kan er dan volop met het opleiden van instructeurs aan de gang. We hebben nu nog twee seizoenen tot 8 april 2018. Maak er gebruik van zou ik zeggen.

Tsja,

De CIV website beheer ik niet meer, dat doet Ben Hiemstra al weer 3-3.5 jaar jaar.

Voor alle duidelijkheid:

Alle "oude VO kandidaten", dus met 6 vakken MOETEN voor 8 april 2018 hun PRAKTIJK examen achter de rug hebben.

Anders vissen ze zo wie zo achter het LAPL net, zover mij bekend.

Zie: http://www.civ.zw...eadmore=58

Maar de regel van aan je praktijk beginnen NADAT je ALLE oude VO certificaten hebt, staat nog steeds.
En die staat nog wel op de CIV website.

Als je het anders wilt hebben geregeld, dan adviseer ik je met de CIV contact op te nemen.

PS; Wat bedoel je met alle brevetten eigenlijk?

mvg,

Jan de Hulster
Gewijzigd door Jan de Hulster op 30-04-2016 14:47

allebei
#9 Bericht afdrukken
Geplaatst op 26-04-2016 11:36
Lid

Sinds: 07.10.08

beetje theoretische discussie toch?
Alsof je pas begint met 'leren' als je een papieren boekje hebt, omdat je dan iets kunt aftekenen.

We kunnen een voorbeeld nemen aan jongere of meer commercieel ondersteunde hobbies, daar zijn ze toch iets pragmatischer. Met als gevolg dat de toegangkelijkheid enorm toeneemt.
Natuurlijk kun je beginnen met opleiden, je kunt alleen nog niets in een boekje aftekenen. Who cares, dat komt later wel.

Jan de Hulster
#10 Bericht afdrukken
Geplaatst op 26-04-2016 11:44
Lid

allebei schreef:
beetje theoretische discussie toch?
Alsof je pas begint met 'leren' als je een papieren boekje hebt, omdat je dan iets kunt aftekenen.

We kunnen een voorbeeld nemen aan jongere of meer commercieel ondersteunde hobbies, daar zijn ze toch iets pragmatischer. Met als gevolg dat de toegangkelijkheid enorm toeneemt.
Natuurlijk kun je beginnen met opleiden, je kunt alleen nog niets in een boekje aftekenen. Who cares, dat komt later wel.

Er zijn zat mensen die uiteindelijk NOOIT hun theorie behalen. (dus alle 6 vakken VO)
Dus wat is het voordeel om te beginnen met de praktijk VO (met leerlingen???) voordat je dat hebt geregeld?

En daarnaast zijn er nog best veel mensen die WEL alle theorie VO behaalden........
Maar uiteindelijk NOOIT de praktijk gingen doen en afronden.....met een PRAKTIJK examen.

Nogmaals:
Als je het anders ziet neem dan contact op met de CIV en bespaar je deze theoretische discussie.
Gewijzigd door Jan de Hulster op 26-04-2016 13:57

arjanvd
#11 Bericht afdrukken
Geplaatst op 26-04-2016 11:44

Lid

Met "de kandidaat instructeur" opleiden lijkt mij ook niets mis.

Het wordt wel wat anders als je een kandidaat instructeur al anderen laat opleiden (als deel van de instructeursopleiding) zonder te weten of de kandidaat instructeur wel aan de minimum standaard kennis voldoet.

Maar inderdaad, niemand houdt je tegen (als je club het hiermee eens is) om alvast met een mentor te gaan oefenen....

Ik kan me inderdaad wel voorstellen dat een club liever eerst zeker weet dat de kandidaat zijn theorie beheerst voordat je enorm veel energie gaat steken in een kandidaat die het nooit gaat halen...
Gewijzigd door arjanvd op 26-04-2016 11:46
Arjan van Dijk
Venlo Eindhoven ZweefvliegClub

randy1609
#12 Bericht afdrukken
Geplaatst op 26-04-2016 14:10
Lid

Sinds: 06.04.10

Ik ben het er zelf ook mee eens dat we niet aan de praktijk moeten beginnen, voordat zeker is dat de theorie naar behoren is afgerond. Als instructeur draag je toch meer verantwoordelijkheden dan als leerling.

Ik vind het wel jammer dat de 23e wordt geroepen dat de antwoorden waarschijnlijk maandag gepubliceerd zullen worden en we nu maar gewoon even twee weken moeten wachten.

De antwoorden die gepubliceerd zullen worden zijn niet definitief nee, dat weten we allemaal en moeten we ook respecteren.
Mij rest dan wel n vraag; waarom wordt voor het LAPL(s) examen tot twee keer toe wel !onder voorbehoud! de examenantwoorden gepubliceerd? Terwijl voor VO moeilijk wordt gedaan over een mogelijke discussie.

Zelf zie ik het liefst de antwoorden z.s.m. verschijnen, maar ik kan ook even wachten erop. Het is mij om en even, maar probeer eenduidig te zijn en niet bij de een wel en de ander niet.

Randy Cordewener
ELZC

Jan de Hulster
#13 Bericht afdrukken
Geplaatst op 26-04-2016 14:30
Lid

randy1609 schreef:
Ik ben het er zelf ook mee eens dat we niet aan de praktijk moeten beginnen, voordat zeker is dat de theorie naar behoren is afgerond. Als instructeur draag je toch meer verantwoordelijkheden dan als leerling.

Ik vind het wel jammer dat de 23e wordt geroepen dat de antwoorden waarschijnlijk maandag gepubliceerd zullen worden en we nu maar gewoon even twee weken moeten wachten.

De antwoorden die gepubliceerd zullen worden zijn niet definitief nee, dat weten we allemaal en moeten we ook respecteren.
Mij rest dan wel n vraag; waarom wordt voor het LAPL(s) examen tot twee keer toe wel !onder voorbehoud! de examenantwoorden gepubliceerd? Terwijl voor VO moeilijk wordt gedaan over een mogelijke discussie.

Zelf zie ik het liefst de antwoorden z.s.m. verschijnen, maar ik kan ook even wachten erop. Het is mij om en even, maar probeer eenduidig te zijn en niet bij de een wel en de ander niet.

Randy Cordewener
ELZC

Beste Randy,

Toen ik vertelde bij het VO examen, dat de antwoorden z.s.p.m. gepubliceerd zouden kunnen gaan worden had ik mij NIET gerealiseerd dat:

-2 correctoren op vakantie waren deze week (1e week mei vakantie)
Dus de uitslag van de antwoorden schoof dan in principe op naar op naar de 2e week. (2e week mei vakantie)
Echter dan ben ik zelf toevallig met vakantie.

Dus nu zal het inderdaad pas NA 9 mei worden.

Je andere vraag:
LAPL uitslag gaat via LEZ naar KEI (= KNVvL)
VO uitslag gaat via de LCO groep / CIV

mvg

Jan de Hulster
Gewijzigd door Jan de Hulster op 26-04-2016 15:14

Fuchur
#14 Bericht afdrukken
Geplaatst op 27-04-2016 08:56
Superbeheerder

Sinds: 26.08.12

Heb je op vakantie juist niet alle tijd een paar examens na te kijken #dtv
CU under the Cu
-------------------------
Frank Schellenberg
GLC Illustrious
-------------------------

Zweefportaal gebruikersvoorwaarden

frank.schellenberg.nl
Alex v d Zouw
#15 Bericht afdrukken
Geplaatst op 27-04-2016 12:27
Lid

Jan de Hulster schreef:
Dus de uitslag van de antwoorden schoof dan in principe op naar op naar de 2e week. (2e week mei vakantie)

Mag ik nu concluderen dat er pas NA 9 mei begonnen wordt met het nakijken en dat dit betekend dat de uitslag daarna nog wel minstens een week op zich laat wachten?
Alex v.d. Zouw

Jan de Hulster
#16 Bericht afdrukken
Geplaatst op 27-04-2016 16:23
Lid

Alex v d Zouw schreef:
Jan de Hulster schreef:

Mag ik nu concluderen dat er pas NA 9 mei begonnen wordt met het nakijken en dat dit betekend dat de uitslag daarna nog wel minstens een week op zich laat wachten?

De correcties/controles zullen plaatsvinden in week 2 en einde week 2 de definitieve uitslag.
(vooral type fouten kan/ zou een probleem (kunnen) zijn zie ik net bij het GPL gebeuren....)
https://www.zweef...ad_id=4061

Dus zo tegen 8 a 9 mei afgerond en dan hopenlijk de uitslag per E-mail via Nell Dijkstra.

Nu maar hopen dat die niet net 2 weken op vakantie is.......tegen die tijd. Grin

Anders krijg je nog gelijk.
Gewijzigd door Jan de Hulster op 27-04-2016 16:29

webmaster
#17 Bericht afdrukken
Geplaatst op 08-05-2016 22:01

Superbeheerder

Sinds: 21.08.08

Uitslagen: KLIK

www.zweefportaal.nl
Jan de Hulster
#18 Bericht afdrukken
Geplaatst op 08-05-2016 23:51
Lid

De uitslag zal ge E-maild worden naar de kandidaten door Nell Dijkstra.

Dit zal komende week plaatsvinden in principe.

Wanneer het bezem VO gepland gaat worden is nog niet bij mij bekend.
Wat de precieze randvoorwaarden daarvoor zijn dus ook nog niet

mvg,

Jan de Hulster, examencoordinator VO 2016

Jan de Hulster
#19 Bericht afdrukken
Geplaatst op 09-05-2016 09:36
Lid

Resultaten in cijfers:

..................................... Aero.. const.....HF........ instru....... meteo...... voors
G = Geslaagd aantal......... 12...... 10........ 6........ 6 ....... ....10.............. 8

A = Afgewezen aantal...... 11....... 1..........2...........12...........8..............12

totaal.............................. 23....... 11........ 8........ 18...........18............. 20

%..geslaagd per vak......... 52,2.... 90,9 . ....75,0 ...33,3 ...... 55,6 ......... 40,0

Cijfers per vak liggen tussen de ca. hoogste cijfers 7,8 / 10 en de laagste cijfers 1.7 / 5.6

De CIJFER berekening is op basis van de 25% gokkans verwerking.

NB: Wil je inplaats van een cijfer een percentage van het aantal goed gemaakte vragen hebben dan zou je deze table kunnen gebruiken:
https://docs.goog...edit#gid=0

Opmerkelijk:
1 kandidaat is geslaagd voor alle 6 de vakken in een keer met cijfers tussen 7.8 en de 10 !!
In % score dus ca. 84-100%

OPM:
Omdat het mondeling is afgeschaft zijn er best veel kandidaten die gezakt zijn omdat ze tussen de 5 en een 7 scoren en dus recht hadden op een mondelinge herkansing in de "oude " VO situatie.

Voorbeeld: in geval er mondeling was geweest hadden deze aantallen recht op mondelinge herkansing.
..................................... Aero.. const.....HF........ instru....... meteo...... voors
Mondeling aantal: .............. 8 ........ 1 ....... 1 ....... 7 ............ 6 ................ 6

NB;
Merk op dat sommige kandidaten in de "oude" situatie een mondeling zouden hebben gehad , maar onder EASA juist net wel zijn geslaagd. !! ( Het betreft die kandidaten die exact 75% (EASA norm) goed hebben.)

Slagen onder EASA regiem (75% score) lijkt dus moeilijker te zijn geworden.
Het mondeling gaf vaak nog een 20-40% herstel score in de vakken.

Jan de Hulster
Gewijzigd door Jan de Hulster op 10-05-2016 11:23

Alex v d Zouw
#20 Bericht afdrukken
Geplaatst op 10-05-2016 21:58
Lid

Slagen is inderdaad moeilijker geworden. Wederom aero niet gehaald. Weer n fout teveel.
Blijkbaar blijf ik dezelfde fouten maken, oftewel ik weet niet wat ik fout doe. Is er toch niet een mogelijkheid de vragen in te zien om te kunnen kijken wat ik fout in mijn hoofd heb zitten? Het zou een geweldig leermoment zijn. Een optie zou kunnen zijn de vragen op het KNVvL kantoor onder toezicht in te mogen zien.
Gewijzigd door Alex v d Zouw op 10-05-2016 21:59
Alex v.d. Zouw

Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.26 seconden