| 27-05-2018 | 16:02
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Agenda Zweefvliegen
Klik HIER voor agenda
Gebruikers Online
· Gasten online: 1

· Leden online: 2
NicoB, Stijnvdb

· Totaal aantal leden: 2,156
· Nieuwste lid: veldhuizen
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Uitslag VO van 23 april
Jan Ritsma
#21 Bericht afdrukken
Geplaatst op 11-05-2016 07:06

Lid

Sinds: 09.09.08

Alex v d Zouw schreef:
Slagen is inderdaad moeilijker geworden. Wederom aero niet gehaald. Weer één fout teveel.
Blijkbaar blijf ik dezelfde fouten maken, oftewel ik weet niet wat ik fout doe. Is er toch niet een mogelijkheid de vragen in te zien om te kunnen kijken wat ik fout in mijn hoofd heb zitten? Het zou een geweldig leermoment zijn. Een optie zou kunnen zijn de vragen op het KNVvL kantoor onder toezicht in te mogen zien.

Klopt helemaal.
Het niet mogen weten wat de vragen zijn is onzin. Als de database van vragen te klein is, moet je in het begin telkens nieuwe vragen maken. Tussen de examens is voldoende tijd om dat voor elkaar te krijgen
.
Een bijkomend probleem is, dat nu de examens achteraf niet meer door onafhankelijke mensen gecontroleerd kunnen worden. De KNVvL voorkomt natuurlijk hiermee dat sommige examinatoren, net als in het verleden. af gaan als een gieter, maar de leden die examen doen wordt iedere mogelijkheid van protest ontnomen. Dat is kwalijk en het zou me niet verbazen als dat de echte onderliggende reden is voor het geheim houden van de vragen.
Jan Ritsma

http://home.planet.nl/~ritsm076/
Jan de Hulster
#22 Bericht afdrukken
Geplaatst op 11-05-2016 09:35
Lid

Sinds: 03.09.08

Alex v d Zouw schreef:
Slagen is inderdaad moeilijker geworden. Wederom aero niet gehaald. Weer één fout teveel.
Blijkbaar blijf ik dezelfde fouten maken, oftewel ik weet niet wat ik fout doe. Is er toch niet een mogelijkheid de vragen in te zien om te kunnen kijken wat ik fout in mijn hoofd heb zitten? Het zou een geweldig leermoment zijn. Een optie zou kunnen zijn de vragen op het KNVvL kantoor onder toezicht in te mogen zien.

Men vergeet vaak dat bij 75% EASA moet goed zijn, er dus 25% fout mag zijn.....

Samengevat:
Men slaagt of zakt niet op 1 vraag (wat vaak gedacht wordt) maar men heeft ook nog -bij bv. 24 vragen- 6 andere vragen fout beantwoord.

Er zijn dus kandidaten die précies 75% scoren en precies NET slagen.

Maar ook legio kandidaten die 1 vraag te veel fout hebben (= net gezakt)
of
1 vraag extra goed hebben dus NET iets meer geslaagd.

Men zou zich moeten spiegelen aan kandidaten die voor alle bv 4-6 vakken scoren op 80-100%

(prive mening)

Jan de Hulster
Gewijzigd door Jan de Hulster op 11-05-2016 10:46

Thermaladdict
#23 Bericht afdrukken
Geplaatst op 11-05-2016 11:41
Lid

Sinds: 11.08.09

Hallo Jan,

Ik ben het meestal met je eens, maar niet met bovenstaande privé mening naar aanleiding van de vraag van Alex. Als je een tentamen hebt gemaakt, heb je gewoon het recht om te weten wat je fout hebt gedaan. Om daarvan te leren. Dat is één van de kerneigenschappen van opleiden / onderwijzen. Examens moeten kunnen worden ingezien, bijvoorbeeld alleen al om te kijken of er geen fouten zijn gemaakt bij de correctie.
Ik kan me nog een beetje voorstellen dat er tussen het eerste en tweede examen weinig tijd was voor het maken van nieuwe vragen bij het opstarten van een nieuwe database, maar dat gaat nu niet meer op. Het volgende examen duurt nog een hele tijd. Dat zou geen belemmering meer moeten zijn om nieuwe vragen te maken.

En ook nog (privé mening):
- er is wel heel lang gedaan over het nakijken van een MC examen
- ondanks zorgvuldige samenstelling van de vragen zijn er wel heel veel vragen waarvan het antwoordmodel is aangepast

Los van bovenstaande heb ik echter erg veel bewondering voor jouw/jullie inzet en de hoeveelwerk die er is verricht en nog moet worden verricht.

www.zweven.eu
Jan de Hulster
#24 Bericht afdrukken
Geplaatst op 11-05-2016 12:28
Lid

Thermaladdict schreef:
Hallo Jan,

Ik ben het meestal met je eens, maar niet met bovenstaande privé mening naar aanleiding van de vraag van Alex. Als je een tentamen hebt gemaakt, heb je gewoon het recht om te weten wat je fout hebt gedaan.
Dat recht lees ik NIET in het huidige KEI reglement.

Om daarvan te leren. Dat is één van de kerneigenschappen van opleiden / onderwijzen.
Examens moeten kunnen worden ingezien, bijvoorbeeld alleen al om te kijken of er geen fouten zijn gemaakt bij de correctie.
Het inzien kan in principe volgens mij als men twijffelt of er fouten zijn gemaakt bij het nakijken.
Het KEI reglement wil de vragen geheim houden, dus daar valt NIET aan te tornen

Ik kan me nog een beetje voorstellen dat er tussen het eerste en tweede examen weinig tijd was voor het maken van nieuwe vragen bij het opstarten van een nieuwe database, maar dat gaat nu niet meer op.
De vragen waren al globaal beschikbaar tijdens het eerste VO tentamen van 12 maart ,dit ter info, Zorgvuldiger blik om fouten te voorkomen in vraagstelling kosten gewoon tijd. Bij dit tentamen zijn GEEN vragen uitgevallen achteraf. In tegenstelling tot dat van 12 maart.

Het volgende examen duurt nog een hele tijd. Dat zou geen belemmering meer moeten zijn om nieuwe vragen te maken.
De vragen van 12 maart en 23 april verschilden behoorlijk en bij een volgende BEZEM VO zal dat niet anders zijn neem ik aan

En ook nog (privé mening):
- er is wel heel lang gedaan over het nakijken van een MC examen
Als je de draad goed had gelezen dan was de verklaring: mijn correctoren gingen NA het examen op vakantie, ikzelf ging week 2 op MEI vakantie. De uitslag NA het VO van 23 april is 2,5 week NA het examen dat valt wel mee lijkt mij.

- ondanks zorgvuldige samenstelling van de vragen zijn er wel heel veel vragen waarvan het antwoordmodel is aangepast
Bij het VO van 23 april zijn slechts 2 vragen aangepast, die hebben twee goede antwoorden gekregen. De antwoorden van HF en Instr. zijn gewoon gehandhaafd als de oorspronkelijke...
Dat lijkt mij juist dus weinig.....???? ca. 1.5 % van het total aantal vragen
Zie:http://www.civ.zw...eadmore=67

Los van bovenstaande heb ik echter erg veel bewondering voor jouw/jullie inzet en de hoeveelwerk die er is verricht en nog moet worden verricht.

Het aantal E-mail bedraagt ongeveer 600 in deze.

Gewijzigd door Jan de Hulster op 11-05-2016 19:59

Jan de Hulster
#25 Bericht afdrukken
Geplaatst op 12-05-2016 13:11
Lid

De VO uitslagen zijn intussen verzonden per E-mail.

Indien men vragen heeft -als kandidaat- dan kan de E-mail rechtstreeks naar mij.

(maar mag ook via Nell Dijkstra)

mvg,

Jan de Hulster, coordinator VO 2016.

Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.09 seconden