| 23-02-2018 | 13:30
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 3

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,132
· Nieuwste lid: Marco1967
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Open Militaire kampioenschappen 2016
Jan Ritsma
#21 Bericht afdrukken
Geplaatst op 10-06-2016 13:17

Lid

Sinds: 09.09.08

Christ schreef:

Ik denk dat de OGN dekking beter is als gisteren

groet

Christ van der Weide

Dat denk ik ook Tup
We gaan weer proberen op zweefvliegenonline de Nederlandse zweefvlieggemeenschap een mooie presentatie aan te bieden!
De clubklasse hangt al weer deels voor de startlijn. Veel kijkplezier!!

www.zweefvliegenonline.nl/files/start.jpg
Jan Ritsma

http://home.planet.nl/~ritsm076/
Jan Ritsma
#22 Bericht afdrukken
Geplaatst op 10-06-2016 14:06

Lid

Bij Bocholt, op het eerste been van de combi en clubklasse, vliegt de PH-1203. Die registratie bestaat echter al enige tijd niet meer. Iemand die helderheid kan brengen?

Om de kist te kunnen zien, even het zweefvliegfilter uitschakelen in het extra menu.
Vliegt nu richting Borken.
Als je toch dat filter heb uitgeschakeld, dan kan je zien dat sommige deelnemers worden gevolgd door hun tweede ik. Smile
Dat zijn de mensen die hun FLARM code niet gelijk gemaakt hebben aan hun ADS-B code.
Gewijzigd door Jan Ritsma op 10-06-2016 14:15
Jan Ritsma

Jan Ritsma
#23 Bericht afdrukken
Geplaatst op 10-06-2016 16:31

Lid

Finish van de achtervolgers van de V8 die al enige tijd binnen, maar ook vroeg gestart is Smile
www.zweefvliegenonline.nl/files/finish2.jpg
Jan Ritsma

Jan Ritsma
#24 Bericht afdrukken
Geplaatst op 10-06-2016 22:43

Lid

allebei schreef:
Het is toch jammer dat we als zweefvliegerij niet in staat zijn om samen te werken.
Er lijkt toch voldoende kennis om met professioneel hobbyisme tot iets moois te komen.

De kracht van de zweefvliegerij was altijd om alles zoveel mogelijk in eigen beheer te blijven doen om kosten te drukken.
Ik snap dat wanneer er niemand is die iets op een gestructureerde manier wil of kan ontwikkelen dat je dan overstapt naar het inkopen bij een commercieel bedrijf van zo'n dienst.

Voor 'tracking' is die kennis en wil gewoon aanwezig. Sterker nog, de sites om vliegtuigen te volgen en opdrachtjes in de kaart te plotten zijn er ook al en het kan allemaal gratis.
Dus zonder dat KNVvL-leden die er al helemaal geen belangstelling in hebben er aan mee betalen.

Livetrack24 is niet gratis, niet in aanschaf en niet in gebruik (los van het feit dat het agv het GSM-signaal in Nederland sowieso onbetrouwbaar is boven de 400mtr).

Laat de KNVvL verstandig zijn en zorgen dat krachten gebundeld worden in plaats van dat ontwikkelaars elkaar tegenwerken en er nodeloos eigen of KNVvL-kapitaal in stoppen.

Ronald Rooij

Zo werkt dat nu eenmaal bij verschillende typetjes. Het is alleen zo jammer dat het meestal nogal wat achterbakse mensen zijn die nooit met de borst naar voren zullen stappen en zeggen: "Ik heb een hekel aan die vent, en daarom heb ik het voor iedereen verziekt". Naar buiten toe etaleren ze zich als super sociaal en zweefvliegminded en doen mensen die bestuurlijke wandaden signaleren af als asociaal. In het geval van de Euroglide denkt iemand mij een hak te zetten door het voor iedereen te verpesten en het beste volgsysteem te blokkeren.

Wie is dit nu in dit geval? Even voorstellen, de naam is Gerrit Knoop, die samen met zijn broer in de leiding van de Euroglide zit en zijn positie misbruikt om zijn privé frustraties te wreken.
Zie deze draad en dan weet je genoeg Wink Hier wordt zweefvliegenonline uitgemaakt voor een website voor frustraten o.i.d., en de webmaster voor een dove blinde met een plank voor zijn hoofd.

De grap is, dat ik nog best met zo'n idioot samen zou willen werken om het voor de anderen niet te verzieken, maar daar is Gerrit veel te sociaal voor.
Even goede vrienden hoor, maar het is belangrijk dat als er iets fout gaat iedereen weet wie daarvoor de verantwoording draagt.
Jan Ritsma

Frits Urselmann
#25 Bericht afdrukken
Geplaatst op 11-06-2016 03:20

Lid

Sinds: 04.09.08

Jan Ritsma schreef:
allebei schreef:
Het is toch jammer dat we als zweefvliegerij niet in staat zijn om samen te werken.
Er lijkt toch voldoende kennis om met professioneel hobbyisme tot iets moois te komen.

De kracht van de zweefvliegerij was altijd om alles zoveel mogelijk in eigen beheer te blijven doen om kosten te drukken.
Ik snap dat wanneer er niemand is die iets op een gestructureerde manier wil of kan ontwikkelen dat je dan overstapt naar het inkopen bij een commercieel bedrijf van zo'n dienst.

Voor 'tracking' is die kennis en wil gewoon aanwezig. Sterker nog, de sites om vliegtuigen te volgen en opdrachtjes in de kaart te plotten zijn er ook al en het kan allemaal gratis.
Dus zonder dat KNVvL-leden die er al helemaal geen belangstelling in hebben er aan mee betalen.

Livetrack24 is niet gratis, niet in aanschaf en niet in gebruik (los van het feit dat het agv het GSM-signaal in Nederland sowieso onbetrouwbaar is boven de 400mtr).

Laat de KNVvL verstandig zijn en zorgen dat krachten gebundeld worden in plaats van dat ontwikkelaars elkaar tegenwerken en er nodeloos eigen of KNVvL-kapitaal in stoppen.

Ronald Rooij

Zo werkt dat nu eenmaal bij verschillende typetjes. Het is alleen zo jammer dat het meestal nogal wat achterbakse mensen zijn die nooit met de borst naar voren zullen stappen en zeggen: "Ik heb een hekel aan die vent, en daarom heb ik het voor iedereen verziekt". Naar buiten toe etaleren ze zich als super sociaal en zweefvliegminded en doen mensen die bestuurlijke wandaden signaleren af als asociaal. In het geval van de Euroglide denkt iemand mij een hak te zetten door het voor iedereen te verpesten en het beste volgsysteem te blokkeren.

Wie is dit nu in dit geval? Even voorstellen, de naam is Gerrit Knoop, die samen met zijn broer in de leiding van de Euroglide zit en zijn positie misbruikt om zijn privé frustraties te wreken.
Zie deze draad en dan weet je genoeg Wink Hier wordt zweefvliegenonline uitgemaakt voor een website voor frustraten o.i.d., en de webmaster voor een dove blinde met een plank voor zijn hoofd.

De grap is, dat ik nog best met zo'n idioot samen zou willen werken om het voor de anderen niet te verzieken, maar daar is Gerrit veel te sociaal voor.
Even goede vrienden hoor, maar het is belangrijk dat als er iets fout gaat iedereen weet wie daarvoor de verantwoording draagt.

Jan ! veeg jij je eigen voordeur maar eens schoon!!! dan praten we dan verder
enjoy the ultimate elektroshock ......fly Antares
Life before 50 is only a warming up
Venlo Eindhoven ZweefvliegClub

http://www.lange-...

vezc.aero

http://www.lange-aviation.com/
Jan Ritsma
#26 Bericht afdrukken
Geplaatst op 12-06-2016 08:29

Lid

Frits Urselmann schreef:

zucht Helpless

Stan Laurel geeft ook modder...

Beste Frits, 2 jaar geleden schreef ik al in dit forum dat die dure tracker-apparaatjes niet werken in Nederland. Dat was ook de reden waarom ik die 5 jaar geleden niet zelf gebouwd heb. Zonde van de inspanning.
De incompetentie bij de KNVvL is vergaand. Bestuurders handelen op grond van rancune, jaloezie en bevoordeling van persoonlijke vriendjes. En de leden?
Die zien ze niet eens staan! Nergens op reageren en stoicijns door blunderen is het credo.

En, Frits staat hersenloos aan de kant te applaudisseren
Zie je nu echt niet dat jij bij een groep behoort die door een falende leiding als "nuttige idioten" aangeduid wordt?
Jan Ritsma

Otto Foelkel
#27 Bericht afdrukken
Geplaatst op 09-07-2016 00:03
Lid

Sinds: 09.11.09

Frits Urselmann schreef:

Jan heeft tenminste een schone bel, want niemand drukt daar nog op...

Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.14 seconden