| 25-05-2018 | 18:41
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Agenda Zweefvliegen
Klik HIER voor agenda
Gebruikers Online
· Gasten online: 2

· Leden online: 1
janvannieuwenhuijzen

· Totaal aantal leden: 2,156
· Nieuwste lid: veldhuizen
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
GPL Examen 24 september 2016
moderator-fs
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 07-07-2016 15:06
Superbeheerder

Sinds: 21.03.16

Inschrijving geopend: lees meer...

Jan de Hulster
#2 Bericht afdrukken
Geplaatst op 08-07-2016 08:41
Lid

Sinds: 03.09.08

Advies: ???

Voor degenen die nog VO examen in November 2016 gaan doen voor de laatste theorie VO vakken:

Indien je moeite hebt met MC vragen ???:

Overweeg eens de mogelijkheid je extra te trainen op MC vragen door deel te nemen aan het GPL examen van 24 september a.s. .
Gewijzigd door Jan de Hulster op 08-07-2016 08:42

Fuchur
#3 Bericht afdrukken
Geplaatst op 08-07-2016 09:05
Superbeheerder

Sinds: 26.08.12

Jan de Hulster schreef:

Voor degenen die nog VO examen in November 2016 gaan doen voor de laatste theorie VO vakken:

Overweeg eens de mogelijkheid je extra te trainen op MC vragen door deel te nemen aan het GPL examen van 24 september a.s. .

Natuurlijk kan oefenen geen kwaad. Echter is het GPL examen hier natuurlijk niet voor. Dat examen is toegankelijk voor mensen die nog niet alle theorie GPL certificaten hebben.

Andersom is het ook te stellen. Alle GPL kandidaten van maart 2017 schrijf je in voor het VO examen in november. Haal je dat, dan is het GPL examen ook wel te doen... (Al zin in het nakijken Jan?)

Daarbij komt dat ik beide examens redelijk goed ken. VO als lijdend voorwerp en GPL als meewerkend voorwerp. De manier waarop MC vragen en afleiders worden opgesteld verschillen dermate van elkaar dat deze oefening mijn inziens weinig toegevoegde waarde biedt.
CU under the Cu
-------------------------
Frank Schellenberg
GLC Illustrious
-------------------------

Zweefportaal gebruikersvoorwaarden

frank.schellenberg.nl
Jan de Hulster
#4 Bericht afdrukken
Geplaatst op 08-07-2016 09:24
Lid

Fuchur schreef:
Jan de Hulster schreef:

Natuurlijk kan oefenen geen kwaad. Echter is het GPL examen hier natuurlijk niet voor. Dat examen is toegankelijk voor mensen die nog niet alle theorie GPL certificaten hebben.

Andersom is het ook te stellen. Alle GPL kandidaten van maart 2017 schrijf je in voor het VO examen in november. Haal je dat, dan is het GPL examen ook wel te doen... (Al zin in het nakijken Jan?)

Daarbij komt dat ik beide examens redelijk goed ken. VO als lijdend voorwerp en GPL als meewerkend voorwerp. De manier waarop MC vragen en afleiders worden opgesteld verschillen dermate van elkaar dat deze oefening mijn inziens weinig toegevoegde waarde biedt.

Och als ik zie dat relatief eenvoudig MC vragen uit de twee VO examens in 2016 (in feite kennis op GPL niveau) gemist worden bij diverse vakken van het VO examen lijkt mij het nog wel zinvol.

Je mag immers maar = 25% fout hebben dus 6-8 vragen. (afh. van het VO vak) Eenvoudige VO MC vragen missen is dus zonde........ zo lijkt mij.

Verder als je het GPL examen van 24 sept. met 100% afsluit geeft dat meer hoop voor het VO van 19 November dan als je voor je GPL examen < 75% scoort.........

Maar goed een ieder moet het maar voor zich zelf beslissen.
Gewijzigd door Jan de Hulster op 08-07-2016 15:11

TonS
#5 Bericht afdrukken
Geplaatst op 08-07-2016 19:50
Lid

Sinds: 08.10.08

BELANGRIJKE INFO (zal ook via de LEZ's naar de kandidaten gecommuniceerd worden):

In tegenstelling tot de eerste twee centrale GPL-examens moeten kandidaten voor het vak Navigatie zelf een ICAO kaart Low Countries, uitgave 2015 of 2016, meenemen naar het examen. De vragen met antwoorden voor het examen van september zijn gechecked op deze twee versies.

Het gebruik van kopieŽn van kaartsecties tijdens de eerste twee examens gaf toch te veel problemen met leesbaarheid, schaalfouten e.d.

moderator-fs
#6 Bericht afdrukken
Geplaatst op 30-09-2016 14:34
Superbeheerder

Sinds: 21.03.16

De voorlopige antwoordsleutel van dit examen is gepubliceerd: http://www.brevet...den-examen
Gewijzigd door moderator-fs op 30-09-2016 14:56
--
Frank Schellenberg
Moderator Zweefportaal
Contact

Gebruikersvoorwaarden Zweefportaal.nl

Jan de Hulster
#7 Bericht afdrukken
Geplaatst op 22-10-2016 17:00
Lid

moderator-fs schreef:
De voorlopige antwoordsleutel van dit examen is gepubliceerd: http://www.brevet...den-examen

hoe waren de resultaten eigenlijk?

Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.10 seconden