| 29-03-2024 | 15:02
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 1

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,394
· Nieuwste lid: Asher
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Intro moderator-fs
Zweefvliegen@KNVvL
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 08-07-2016 08:54
Superbeheerder

Berichten: 29
Sinds: 21.03.16

Jan Ritsma schreef:
Wie is moderator -fs?


Voor wie het zich nog meer afvraagt.

Het ABZ heeft mij gevraagd om onze huidige webmaster te helpen bij het beheer van zweefportaal.
En ik ga geen enkele uitdaging uit de weg. Wink

Dus bij deze.
--
Secretariaat Zweefvliegen
secretariaat.zweefvliegen@knvvl.nl
knvvl.nl/zweefvliegen/ | zweefportaal.nl
 
Jan Ritsma
#2 Bericht afdrukken
Geplaatst op 08-07-2016 09:50
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

Hi Frank,
Dat vermoedde ik al, maar toen zag ik ineens zowel Fuchur als moderator-fs tegelijk op het forum. Beide als superbeheerder.
Toen aarzelde ik.
Prima dat er gemodereerd wordt en bijvoorbeeld deze vraag afgesplitst wordt naar het forum waar hij eigenlijk hoorde.

Veel wijsheid en succes toegewenst in deze extra taak.
Jan Ritsma

 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
TonS
#3 Bericht afdrukken
Geplaatst op 09-07-2016 14:43
Lid

Berichten: 566
Sinds: 08.10.08

Succes Frank. Nog niet genoeg aan het werk in de GPL theorie werkgroep? Wink

Ik hoop dat het ABZ je heeft gevraagd een strikter beleid te voeren op berichten waarin op de man of vrouw wordt gespeeld.
Dat mensen verschillen van mening is duidelijk en prima. Dat er hier mensen op het forum actief zijn die niet bepaald elkaars vrienden zijn is ook voor iedereen wel duidelijk. Maar het aantal berichten waarin op de man/vrouw wordt gespeeld loopt regelmatig de spuigaten uit en deze mogen wat mij betreft direct verwijderd worden met een waarschuwing aan de poster. En na drie waarschuwingen de poster verbannen van het forum.
 
Otto Foelkel
#4 Bericht afdrukken
Geplaatst op 09-07-2016 22:20
Lid

Berichten: 1414
Sinds: 09.11.09

TonS schreef:

Maar het aantal berichten waarin op de man/vrouw wordt gespeeld loopt regelmatig de spuigaten uit en deze mogen wat mij betreft direct verwijderd worden met een waarschuwing aan de poster.

lastig te bepalen of negatieve reacties t.a.v. personen, besturen of commissies terecht zijn.
Hier te oordelen is uitermate riskant!

De gemiddelde lezer is mans genoeg om zijn eigen conclusies te trekken.
 
Zweefvliegen@KNVvL
#5 Bericht afdrukken
Geplaatst op 09-07-2016 23:02
Superbeheerder

Berichten: 29
Sinds: 21.03.16

De taakomschrijving van een moderator/webmaster is terug te lezen in de gebruikersvoorwaarden van dit forum. Zie link in handtekening.
--
Secretariaat Zweefvliegen
secretariaat.zweefvliegen@knvvl.nl
knvvl.nl/zweefvliegen/ | zweefportaal.nl
 
TonS
#6 Bericht afdrukken
Geplaatst op 10-07-2016 00:35
Lid

Berichten: 566
Sinds: 08.10.08

moderator-fs schreef:
De taakomschrijving van een moderator/webmaster is terug te lezen in de gebruikersvoorwaarden van dit forum. Zie link in handtekening.


In die voorwaarden staat het woord "schofferend". Dat blijft natuurlijk ook een rekbaar begrip, maar het mag wat mij betreft best wat strakker bewaakt worden.
 
Jan Ritsma
#7 Bericht afdrukken
Geplaatst op 10-07-2016 08:47
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

TonS schreef:
moderator-fs schreef:
De taakomschrijving van een moderator/webmaster is terug te lezen in de gebruikersvoorwaarden van dit forum. Zie link in handtekening.


In die voorwaarden staat het woord "schofferend". Dat blijft natuurlijk ook een rekbaar begrip, maar het mag wat mij betreft best wat strakker bewaakt worden.


Het valt op, dat jij in dit forum met regelmaat om censuur loopt te zeuren. Wel selectief natuurlijk, want HIER heb ik je nog nooit over gehoord.

Censuur is alleen maar nodig om zaken die het daglicht niet kunnen verdragen onder het tapijt te vegen en personen die falen te beschermen. Censuur is 1 van de middelen die graag gebruikt wordt om het volk dom te houden en zo het democratisch proces te ondermijnen.
Jan Ritsma

 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
Otto Foelkel
#8 Bericht afdrukken
Geplaatst op 10-07-2016 14:05
Lid

Berichten: 1414
Sinds: 09.11.09

Wij zijn een Calvinistisch volkje. Vloeken in de kerk mag niet en je behoort naar de buitenwereld de schijn van fatsoen op te houden.

Een forum is zelfreinigensd, daar zorgen de leden zelf wel voor.

Wij leven hier niet in het voormalige Oost-Duisland en de vrijheid van meningsuiting is een groot goed. Een webmaster hoort geen pleeborste te hanteren en moet zich beperken tot de technische kant van het geheel en niet meer dan dat. Een forum is organisch en kent zijn eigen logica.

Deviaties in een onderwerp zijn helemaa geen probleem en zo die zich voortzetten duidt dat er slechts op dat men de nieuw ingeslagen weg boeiender vindt dan het oorspronkeijke onderwerp. Daarbij staat het eenieder vrij weer terug te keren baar het oorspronkelijke item.

Wat betreft belediging, racisme enz. enz. kan iedereen een klacht indienen bij het OM; daar moet een webmaster zich niet mee bemoeien.

Veel kwalijker vind ik, dat er nog steeds mensen zijn, die onder een fakenaam posten en zich in het duister verschuilen!

Ik ben mij ervan bewust, dat velen het niet met mij eens zullen zijn, maar geef hier wat stof tot nadenken.
 
TonS
#9 Bericht afdrukken
Geplaatst op 11-07-2016 15:03
Lid

Berichten: 566
Sinds: 08.10.08

Jan Ritsma schreef:
TonS schreef:
moderator-fs schreef:
De taakomschrijving van een moderator/webmaster is terug te lezen in de gebruikersvoorwaarden van dit forum. Zie link in handtekening.


In die voorwaarden staat het woord "schofferend". Dat blijft natuurlijk ook een rekbaar begrip, maar het mag wat mij betreft best wat strakker bewaakt worden.


Het valt op, dat jij in dit forum met regelmaat om censuur loopt te zeuren. Wel selectief natuurlijk, want [url=[/url] heb ik je nog nooit over gehoord.

Censuur is alleen maar nodig om zaken die het daglicht niet kunnen verdragen onder het tapijt te vegen en personen die falen te beschermen. Censuur is 1 van de middelen die graag gebruikt wordt om het volk dom te houden en zo het democratisch proces te ondermijnen.


Op dat moment liep er geen discussie over modereren. Nu wel en grijp ik dat aan om mijn visie te geven. Dat ik er destijds niet op reageerde wil toch niet zeggen dat ik het ermee eens was? Daar is niet selectiefs aan. Dit was meer mijn laatste bijdrage aan dit draadje, want mijn standpunt is wel duidelijk en heb niet zoveel zin in verder discussie met iemand die me voor zeurkous uitmaakt.
 
Jan de Hulster
#10 Bericht afdrukken
Geplaatst op 11-07-2016 15:25
Lid

Berichten: 1752
Sinds: 03.09.08

Zweefportaal gebruiksvoorwaarden.

Doel van het forum:
Het forum “het Zweefportaal” heeft als doel om mensen in staat te stellen met elkaar over verschillende onderwerpen, die spelen binnen het zweefvliegen, van gedachten te wisselen.

Informatie uitwisseling, discussie en vermaak zijn de kern ingrediënten van het forum van het Zweefportaal.

Er zijn heel weinig mensen die stelen, maar voor die enkeling die dat wel wil/doet staat in de wet dat het niet mag. In deze gedachte zijn er voorwaarden gesteld aan het de deelname aan het forum. Deze voorwaarden worden hieronder beschreven en hebben als doel om deelname beschaafd te laten zijn en dat het geen schade kan opleveren aan personen of instanties, waaronder de deelnemers zelf, maar ook de moderator(s) en de Afdeling Zweefvliegen.

De gebruiksvoorwaarden voor het forum van het Zweefportaal zijn samengesteld aan de hand van algemeen gehanteerde forum regels zoals die elders gebruikt worden. Het klinkt allemaal best streng, maar indien een deelnemer normale fatsoensnormen in acht neemt bij het forum gebruik, ondervindt hij/zij geen enkele last van deze voorwaarden. Slechts plezier, kennis en inzichten zijn dan de opbrengst.

Gebruikte termen in de gebruiksvoorwaarden worden beschreven zoals het Afdelingsbestuur en de moderator(s) deze zien op grond van definities die algemeen worden gehanteerd.
Het forum wordt niet gebruikt voor communicatie tussen het Afdelingsbestuur en de leden van de Afdeling Zweefvliegen/KNVvL.

Positie moderator(s):
Het Zweefportaal en het forum zijn eigendom van de Afdeling Zweefvliegen van de KNVvL. Het wordt beheerd door moderator(s). Moderator(s) zijn/worden benoemd door het Afdelingsbestuur
Zweefvliegen. Moderator( s) is/zijn bevoegd om actie te nemen wanneer er in zijn/haar ogen in strijd met de forum voorwaarden wordt gehandeld. In geval van verbanning van een deelnemer zal er ruggespraak zijn met het Afdelingsbestuur Zweefvliegen.

Prive informatie:
Gegevens van deelnemers aan het forum, die bekend zijn bij de moderator(s), worden alleen door de moderator(s) gebruikt voor beheer van de betreffende account en voor communicatie met de betreffende deelnemer. Dit geldt ook voor de IP adressen van deelnemers. Het IP adres wordt bij ieder geplaatst bericht opgeslagen. IP adres en persoonlijke gegevens worden nimmer aan derden beschikbaar gesteld. (uitzondering: wettelijke verplichting) Zweefportaal gebruikt cookies op uw PC voor het opslaan van gebruikers-instellingen. Cookies kunnen uitgeschakeld en gewist worden. Zie de instellingen van uw browser. Voor meer informatie hierover kunt u de gebruiksaanwijzing van uw browser raadplegen.

Voorwaarden aan deelname aan het forum van het Zweefportaal:

Moderator / Afdelingsbestuur:
•De moderator(s), in overleg met het Afdelingsbestuur, behouden zich het recht voor om de forumvoorwaarden aan te passen indien dit gewenst wordt geacht.
•De moderator(s) behouden zich het recht voor om zo snel als praktisch mogelijk is, berichten en inhoud te verwijderen die in strijd zijn met de Zweefportaal forum gebruiksvoorwaarden.
•De moderator(s) behouden zich het recht voor om berichten te verplaatsen.
•De moderator(s) behouden zich het recht voor om berichten op het forum aan te passen. In dat geval gaat het niet om inhoudelijke aspecten, tenzij het de voorwaarden voor het forum gebruik schendt. Te denken valt bijvoorbeeld aan illegale HTML codes of te grote plaatjes.
•Aanwijzingen van de moderator(s) dienen terstond te worden opgevolgd en daarover dient geen discussie plaats te vinden op het forum. Voor geschillen dient men zich te richten tot het Afdelingsbestuur van de Afdeling Zweefvliegen.
•De moderator(s) als beheerders en het Afdelingsbestuur van de Afdeling Zweefvliegen als verantwoordelijke zijn niet onfeilbaar. Dus in het beheer van de voorwaarden kunnen fouten gemaakt worden. Indien van toepassing zal de fout worden hersteld.

Deelnemers:
•Voor deelname is een minimum leeftijd van 16 jaar vastgesteld. Indien jonger dan 16 jaar is toestemming van de ouders/voogd nodig voor toegang tot het forum.
•Er is één account per persoon toegestaan.
•Deelnemers erkennen dat alle uitlatingen die gedaan worden op het forum door andere deelnemers dan leden van het Afdelingsbestuur of moderator(s) niet de visie zijn van de Afdeling zweefvliegen of de moderator(s).
•Deelnemers dienen, al of niet gebruikmakend van een ‘alias’, koosnaam of bijnaam, onder eigen naam bekend te zijn bij aanmelding op het forum. Het wordt wel op prijs gesteld om gewoon de eigen naam te gebruiken.

•Deelnemers mogen stevig discussiëren, maar dienen zich te onthouden van racistische, seksistische, schofferende, haatdragende en obscene uitlatingen, en mogen geen uitleg geven ten gunste van criminele handelingen. Ook links naar websites met illegale software zijn niet toegestaan.
•Deelnemers zijn zelf verantwoordelijk voor wat er via hun account op het forum wordt geplaatst. ‘Mijn broertje zat op mijn computer’ is geen excuus.
•Deelnemers plaatsen geen privé informatie van anderen op het forum, zoals telefoon nummers en adressen.
Deelnemers mogen geen schade toebrengen aan het forum dan wel het Zweefportaal.

•Deelnemers mogen een onderwerp maar één keer plaatsen op het forum.
•Het is niet toegestaan om zonder toestemming van een moderator reclame te maken voor commerciële doeleinden of links te plaatsen naar commerciële sites. In de sectie ‘vraag en aanbod’ kan men als privé persoon zaken verhandelen op het gebied van zweefvliegen.
•Berichten en inhoud uit de forum sectie ‘members only’ mogen niet elders gepubliceerd worden.
•Onder een aangemaakte ‘thread’ mogen deelnemers geen ‘off topic’ berichten plaatsen. Open voor een ander onderwerp een nieuwe ‘thread’.
•Deelnemers mogen geen materiaal plaatsen op het forum waar ‘copyright’ op rust.
•Crosspostings worden niet toegestaan.

Wangedrag als boven beschreven kan leiden tot een directe verwijdering van het forum. Dit zal met motivatie aan de deelnemers worden meegedeeld.

De Moderator(s) kan onmogelijk alles in de gaten houden,. Dus wanneer een deelnemer iets waarneemt op het forum dat niet voldoet aan de voorwaarden zoals hier gesteld, kan hij/zij dat melden bij de moderator. Dit kan door een persoonlijk bericht naar de moderator.

In die gevallen waarin de Zweefportaal-forum gebruiksvoorwaarden niet voorzien beslist het Afdelingsbestuur Zweefvliegen.

Aansprakelijkheid/Disclaimer:
Het Afdelingsbestuur en Moderator kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor schade die een deelnemer zou ervaren op grond van inhoudelijk materiaal van andere deelnemers of het webbeheer. Dus wanneer je een baan misloopt omdat een bericht niet direct is geplaatst kan kun je die vermeende schade niet verhalen bij de Afdeling Zweefvliegen. De Afdeling Zweefvliegen is niet aansprakelijk voor hack pogingen die tot gevolg kunnen hebben dat er informatie in handen van derden valt.

Bij aanmelden van een deelnemer op Zweefportaal gaat deze met bovenstaande forumregels akkoord. Het is raadzaam om periodiek de forumregels na te lezen op wijzigingen. Bezoek Zweefportaal niet langer wanneer je niet kunt instemmen met de forum gebruiksvoorwaarden.



Verklaring terminologie:
Sommige termen die in de gebruiksvoorwaarden van het forum zijn gehanteerd kennen soms meerder interpretaties. Hieronder staan termen beschreven met hun betekenis zoals die in het algemeen worden geïnterpreteerd:

Thread: ‘draad’ waarin zich een discussie afspeelt over een onderwerp dat door een deelnemer als ‘topic’ is geplaatst.

Off topic: onderwerp dat niet in een topic/thread thuis hoort

Crossposting: Een bericht/reactie in meerdere forums en/of threads posten wordt als vervelend ervaren. Als iemand op die reactie wil reageren, moet hij eigenlijk in alle discussies waar die reactie staat, dezelfde reactie plaatsen. Daardoor ontstaan twee gelijke parallelle discussies, wat niet erg handig en dus ongewenst is.



Die discussie en "vermaak" lukt hier wel "aardig."
Gewijzigd door Jan de Hulster op 11-07-2016 16:23
 
Zweefvliegen@KNVvL
#11 Bericht afdrukken
Geplaatst op 11-07-2016 16:23
Superbeheerder

Berichten: 29
Sinds: 21.03.16

Jan de Hulster schreef:
Die discussie en "vermaak" lukt hier wel "aardig."


Voor sommige is het vermaeck, voor andere zweefvliegers een reden het gehele zweefportaal te mijden. Shock
--
Secretariaat Zweefvliegen
secretariaat.zweefvliegen@knvvl.nl
knvvl.nl/zweefvliegen/ | zweefportaal.nl
 
Jan de Hulster
#12 Bericht afdrukken
Geplaatst op 11-07-2016 16:34
Lid

Berichten: 1752
Sinds: 03.09.08

moderator-fs schreef:
Jan de Hulster schreef:
Die discussie en "vermaak" lukt hier wel "aardig."


Voor sommige is het vermaeck, voor andere zweefvliegers een reden het gehele zweefportaal te mijden. Shock


Het staat niet voor niets tussen " .... ..."

Ik weet er helaas (vrijwel) alles van na het organiseren van de VO examens in 2015 en 2016........
 
Frits Urselmann
#13 Bericht afdrukken
Geplaatst op 11-07-2016 16:35
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 568
Sinds: 04.09.08

moderator-fs schreef:
Jan de Hulster schreef:
Die discussie en "vermaak" lukt hier wel "aardig."


Voor sommige is het vermaeck, voor andere zweefvliegers een reden het gehele zweefportaal te mijden. Shock



ik heb idd gekozen voor vermaeck Smile
https://www.lange-aviation.com/
 
vezc.aero
Otto Foelkel
#14 Bericht afdrukken
Geplaatst op 11-07-2016 17:23
Lid

Berichten: 1414
Sinds: 09.11.09

moderator-fs schreef:
Voor sommige is het vermaeck, voor andere zweefvliegers een reden het gehele zweefportaal te mijden. Shock

And so what? Vrijheid, blijheid!Annoy
 
Otto Foelkel
#15 Bericht afdrukken
Geplaatst op 11-07-2016 18:49
Lid

Berichten: 1414
Sinds: 09.11.09

Aansprakelijkheid/Disclaimer:
Het Afdelingsbestuur en Moderator kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor schade die een deelnemer zou ervaren op grond van inhoudelijk materiaal van andere deelnemers of het webbeheer. Dus wanneer je een baan misloopt omdat een bericht niet direct is geplaatst kan kun je die vermeende schade niet verhalen bij de Afdeling Zweefvliegen. De Afdeling Zweefvliegen is niet aansprakelijk voor hack pogingen die tot gevolg kunnen hebben dat er informatie in handen van derden valt.

Bij aanmelden van een deelnemer op Zweefportaal gaat deze met bovenstaande forumregels akkoord. Het is raadzaam om periodiek de forumregels na te lezen op wijzigingen. Bezoek Zweefportaal niet langer wanneer je niet kunt instemmen met de forum gebruiksvoorwaarden.

Alle deelnemers zijn accoord gegaan met een reglement dat ze waarschijnlijk nooit gelezen hebben.

Zolang er geen sprake is van opzet of grove schuld, zal geen rechter zo'n claim toewijzen, maar zodra dat wel het geval is kun je dat met geen enkel reglement voorkomen.
 
Sieb
#16 Bericht afdrukken
Geplaatst op 11-07-2016 21:21
Lid

Berichten: 641
Sinds: 28.11.08

Dit soort disclaimers inzake aansprakelijkheid opnemen hebben inderdaad geen enkele zin. Niemand ( natuurlijke of rechtspersoon) kan zich hierop beroepen ( tenzij het schriftelijk tussen partijen is overeengekomen). Je kan iemand niet verbieden een andere aansprakelijk te stellen voor geleden schade. De rechter bepaalt of iemand al dan niet aansprakelijk is.
Gewijzigd door Sieb op 11-07-2016 21:22
 
www.acvz.nl
Jan Ritsma
#17 Bericht afdrukken
Geplaatst op 12-07-2016 12:01
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

Gezien het aantal verwijderde postings van bekende overtreders in dit draadje, waar netjes de reden bij wordt vermeld, wil ik voorstellen de forumregels te nummeren. Nu is er tekst nodig en moet iemand de regels van de forumregels gaan zitten tellen..
Jan Ritsma

 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
Otto Foelkel
#18 Bericht afdrukken
Geplaatst op 16-07-2016 13:50
Lid

Berichten: 1414
Sinds: 09.11.09

De verwijderde postings waren functioneel; door hier de gifspuit te hanteten worden kortstondige rustpunten weggenomen en verstart het draadje.

In een monotoon bos wordt geen enkele boom nog bekeken.
 
Otto Foelkel
#19 Bericht afdrukken
Geplaatst op 17-07-2016 16:20
Lid

Berichten: 1414
Sinds: 09.11.09

Waar Frank Schellenberg intussen de grasmaaier hanteert en zo het gazon weer op orde denkt te brengen, vergeet hij, dat daarmee ook de bloemetjes verdwijnen en zo een weliswaar strak, maar kleurloos geheel achterblijft.

De brandnetels die Jan Ritsma langs de randen zaait en daarmee doelbewust besturen en commissies schoffeert, worden kennelijk niet als beledigend ervaren. Kortom ik heb het intussen helemaal gehad met deze hypocrisie en om die reden besloten niet langer op dit forum te posten.

Otto Foelkel
 
Bier
#20 Bericht afdrukken
Geplaatst op 17-07-2016 23:03
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 654
Sinds: 01.09.08

Otto Foelkel schreef:
besloten niet langer op dit forum te posten.
Otto Foelkel
Bye
En nu maar hopen dat goed voorbeeld doet volgen.
-------------------------
Martin Bierhuizen
Aeroclub Salland
Haagse Onderlinge Ophaal Ploeg (HOOP)
-------------------------

Schleigah!
 
www.aeroclubsalland.nl
Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.18 seconden