| 28-03-2024 | 21:29
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 1

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,394
· Nieuwste lid: Asher
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Modereren en censureren
Jan Ritsma
#21 Bericht afdrukken
Geplaatst op 13-07-2016 07:28
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

Sieb schreef:
Je kunt via naar mijn mening op geen enkele wijze discussie voeren via dit soort media. Het gaat nooit verder dan wat one-liners, verkeerd begrepen opmerkingen, is weinig genuanceerd, etc hetgeen eerder leidt tot ergernis, onbegrip , polarisatie enz.
Daarom zijn er clubhuizen met barren, vergaderingen, momenten op de strip, en andere echte sociale momenten. Dat is waar het gebeurd,niet op een forum.


Beste Sieb, ik geloof m'n ogen niet! Hoewel ik inderdaad vaak de indruk krijg dat het beleid aan een bar met aangeschoten clubleden tot stand is gekomen, kan ik me nauwelijks voorstellen dat dit het geldende bestuurlijke systeem moet worden geacht te zijn.

Een forum is bij uitstek geschikt om de leden op de hoogte te houden van wat er speelt. Iedereen kan argumenten naast elkaar zetten en in alle rust zijn mening vormen. Dat zweefportaal soms faalt, is te danken aan een paar trollen die inderdaad telkens weer de gelegenheid krijgen de discussie te verstoren door het posten van niet terzake doende onsmakelijke plaatjes en het kopieren van lappen tekst, gevolgd door een paar smilies en een regel die de andere poster afkamt.

Helaas is de KNVvL een vereniging waar vrijwel iedereen enkel en alleen maar lid van is omdat dat een voorwaarde is voor het clublidschap. Wat zich in en rond de KNVvL afspeelt, is de meeste mensen worst (germanisme Smile ).
Dat is niet in de laatste plaats te danken aan het bestuur, dat niet verweten kan worden de leden op de hoogte te houden en te betrekken bij het hele gebeuren. Dat iemand anderhalf jaar op antwoord op een bezwaarschrift moet wachten, dat vragen pas beantwoord worden als er een procedure dreigt, is ronduit onbeleefd en een teken van grenzeloos bestuurlijk falen. het is bovendien een bewijs dat het bestuur van de afdeling zweefvliegen zijn leden minacht.

Jij bevindt jezelf op een hellend vlak. Je doet er naar hartelust aan mee. Bijvoorbeeld: je houdt door dik en dun KNVvL medewerkers de hand boven het hoofd. Alles wordt vergoeilijkt en verdedigd. Ook als er niets meer te verdedigen valt.
En een lid dat aan de bel trekt en illustreert wat er fout gaat, wordt als een aso neergezet die maar snel zijn lidmaatschap moet opzeggen.

Je moet je schamen dat jij als bestuurder hier dit soort persoonlijke aanvallen en sentiment in de strijd denkt te moeten gooien om een "vriendjes, ouwe jongens krentebrood" bestuurlijke cultuur in stand te houden.
Gewijzigd door Jan Ritsma op 13-07-2016 14:12
Jan Ritsma

 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
Jan Ritsma
#22 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-07-2016 08:28
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

Moderator-fs wil ik nogmaals verzoeken te reageren op de eerste posting van deze draad en bericht 21.
waarom komt er geen reactie? HelplessHmm
Gewijzigd door Jan Ritsma op 14-07-2016 08:29
Jan Ritsma

 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
Jan Ritsma
#23 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-07-2016 17:00
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

Otto Foelkel schreef:
Jan Ritsma schreef:
Ik nodig Frank hier bij uit om deze zaak te onderzoeken en dan heb ik het nog helemaal niet over het feit dat die account enkel en alleen is aangemaakt om 1 persoon te belasteren en te stalken. We wachten af.

Daarmee wordt geen vraag gesteld maar een verzoek ingediend.
Een zaak die de technische kant van dit forum betreft en daarmee voorbehouden is aan de webmaster.
Niemand kan hem dwingen hier text en uitleg over te verschaffen.


Met de technische kant van dit forum heeft het niets te maken.
In vraag 21 wordt wel degelijk een vraag gesteld.
Negeren is onbeleefd. Daar wil ik geen antwoord op geven is wel het minste watje kan zeggen.

Het gaat over toepassen van de forumregels. het is naturlijk zaak dat iedereen daarvan op de hoogte is. de forumregels zelf zijn immers ook niet geheim. Door deze vraag te negeren wekt Frank de indruk dat hij de regels naar willekeur toepast.wat nauurlijk zeer unfair is. Dus, als Frank op deze manier doorgaat, weet iedere goede verstaander wat er speelt.
Jan Ritsma

 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
NicoB
#24 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-07-2016 17:34
Lid

Berichten: 551
Sinds: 28.03.13

Misschien negeert ie je wel. De manier waarop jij hem aanspreekt (bijna opdracht geeft) en de verdachtmakingen is echt stuitend.
Ga toch lekker vliegen, man!
 
Jan Ritsma
#25 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-07-2016 17:50
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

BravoLima schreef:
Misschien negeert ie je wel.


Neehoor Bart, dat doet hij niet! Hij splitst een vraag van mij af naar een nieuw draadje, stuurt mij zelfs een PB waarin hij zich bekend maakt, dus aan mij ligt het zeker niet.
Frank negert DE VRAAG. Hij behandelt andere forumgebruikers heel anders dan minjarats en wil kennelijk niet zeggen waarom.
Dan maak je je als forumbeheerder inderdaad verdacht.

BravoLima schreef:
De manier waarop jij hem aanspreekt (bijna opdracht geeft) en de verdachtmakingen is echt stuitend.
Ga toch lekker vliegen, man!


Neehoor Bart, in de openingsposting en in posting 21 zal je echt geen opdracht of stuitend gedrag vinden.
Als iemand voortdurend niet reageert,.... tja, dan maak je een oneerlijke indruk. En iemand die dat constateert is stuitend bezig? Hilarious

Een webmaster die een anonieme trol een tweede account aan laat maken die alleen en uitsluitend wordt gebruikt om één enkele forumgebruiker te schofferen, die webmaster is stuitend bezig
Gewijzigd door Jan Ritsma op 14-07-2016 17:56
Jan Ritsma

 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
Otto Foelkel
#26 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-07-2016 19:53
Lid

Berichten: 1414
Sinds: 09.11.09

Jan Ritsma schreef:
Daar wil ik geen antwoord op geven is wel het minste watje kan zeggen.

Negeren is ook een antwoord, waarmee iemand duidelijk maakt, dat je je met zaken bemoeit, die jou niet aangaan.

Daarbij straalt jouw verzoek regelrecht wantrouwen uit naar de persoon tot wie je je richt, hetgeen er niet toe bijdraagt er serieus op in te gaan.
 
Jan Ritsma
#27 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-07-2016 20:54
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

Otto Foelkel schreef:
Jan Ritsma schreef:
Daar wil ik geen antwoord op geven is wel het minste watje kan zeggen.

Negeren is ook een antwoord, waarmee iemand duidelijk maakt, dat je je met zaken bemoeit, die jou niet aangaan.


Otto, ik zal het nog een keer uitleggen.
1) Als ik iemand wat vraag en hij draait zich zonder een woord te zeggen om en loopt weg, dan is het duidelijk dat hij geen antwoord wil/zal/kan geven. Maar dan denkt men in het algemeer daarbij: wat een onbeschofte hufter is dat.
Als iemand even zegt dat hij geen antwoord kan/mag geven, dan is alles duidelijk en het is een stuk beleefder.

2) Ik bemoei me met zaken die mij aangaan. In dit forum wordt tegen alle forumregels in een anonieme trol alle gelegenheid gegeven een tweede account aan te maken met een anagram van mijn naam en die account wordt uitsluitend gebruikt om mij te schofferen. Bovendien zet die figuur ook nog aan tot crossposten.
Als een moderator daar niets aan doet en zo'n account ongemoeid laat, dan is wantrouwen wel het minste wat hij kan verwachten.

Een voorbeeld van je bemoeien met zaken die je niet aangaan vind je HIER in post nr 18 van deze draad.

Otto Foelkel schreef:
Daarbij straalt jouw verzoek regelrecht wantrouwen uit naar de persoon tot wie je je richt, hetgeen er niet toe bijdraagt er serieus op in te gaan.


Oorzaak en gevolg moet je niet omdraaien. Als er op mijn verzoek om minjarats te verwijderen niet wordt gereageerd dan weet iedereen wel genoeg. Kennelijk kunnen sommige figuren de forumregels op vele punten overtreden terwijl anderen bij het kleinste slippertje gelijk rigoreus worden aangepakt.
Mijn doel is iedereen duidelijk te maken dat dit geen vergissing is, maar dat hier opzettelijk geen antwoord wordt gegeven op de vragen over minjarats. Als dat vast staat ben ik al lang tevreden want niemand is zo dom om dan niet te begrijpen wat er aan de hand is.
Duidelijker kan ik het niet voor je maken.
Jan Ritsma

 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
Martin
#28 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-07-2016 23:13
Lid

Berichten: 44
Sinds: 21.09.08

Dit staat op het forum van ZO:

Verder verklaar je geen kwetsende: obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, racistische, seksueel-georiënteerde of andere inhoud te plaatsen, die in strijd is met internationale wetten, de wetten van je eigen land of het land waar "Zweefvliegen-online.nl" gehost wordt.

De beheerder van dat forum houdt daar strikt de hand aan heb ik begrepen. In dat geval mijn complimenten. Het dient dan voorbeeld voor het landelijk forum. Neem in onze regels ook het niet kwetsen op en je bent van een hoop gezeur/gekwets af.
 
Zweefvliegen@KNVvL
#29 Bericht afdrukken
Geplaatst op 15-07-2016 15:17
Superbeheerder

Berichten: 29
Sinds: 21.03.16

Beste Jan,

Het screenen, controleren en administreren van forumleden zit niet in mijn takenpakket. Ik heb er daarnaast technisch ook niet de rechten voor.

Net als het aanpassen van bullets in cijfers onder de gebruikersvoorwaarden.
Dit werk ligt bij de webmaster.

Daarbij ben ik sinds juli actief moderator en ga ik niet alle draadjes uit het verleden langs. (Ik heb nog een baan en gezin.)

Deze boodschap is wellicht niet het gewenste antwoord.
Mocht je daadwerkelijk je zoektocht willen vervolgen dan is het mogelijk een verzoek in te dienen bij het ABZ.

Jan Ritsma schreef:
Het gaat over toepassen van de forumregels.

Offtopic posts verwijderd.
Gewijzigd door Zweefvliegen@KNVvL op 15-07-2016 15:18
--
Secretariaat Zweefvliegen
secretariaat.zweefvliegen@knvvl.nl
knvvl.nl/zweefvliegen/ | zweefportaal.nl
 
Jan Ritsma
#30 Bericht afdrukken
Geplaatst op 15-07-2016 15:37
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

moderator-fs schreef:
Beste Jan,

Het screenen, controleren en administreren van forumleden zit niet in mijn takenpakket. Ik heb er daarnaast technisch ook niet de rechten voor.


Ok. Duidelijk. Waar niet is verliest de keizer zijn recht.

moderator-fs schreef:
Net als het aanpassen van bullets in cijfers onder de gebruikersvoorwaarden.
Dit werk ligt bij de webmaster.

Daarbij ben ik sinds juli actief moderator en ga ik niet alle draadjes uit het verleden langs. (Ik heb nog een baan en gezin.)


Ook duidelijk. Het is volledig begrijpelijk dat je niet het hele forum overnieuw zou moeten fatsoeneren. Dat verwacht niemand.
Minjarats is echter een appart geval en voorbeeld van de meest grove overtredingen van de regels. Daarom vroeg ik het.

moderator-fs schreef:
Deze boodschap is wellicht niet het gewenste antwoord.
Mocht je daadwerkelijk je zoektocht willen vervolgen dan is het mogelijk een verzoek in te dienen bij het ABZ.


Het ABZ ? Grin Dat zou een vijf jaren plan worden. Nee, ik ben je dankbaar dat je gewoon antwoord geeft en wat minjarats betreft. die kan blijven staan als voorbeeld voor hoe de webmaster met zijn regels en forumleden omgaat.


Jan Ritsma schreef:

Het gaat over toepassen van de forumregels.

moderator-fs schreef:
Offtopic posts verwijderd.

En dat waren er een paar....
Gewijzigd door Jan Ritsma op 15-07-2016 15:39
Jan Ritsma

 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
Sieb
#31 Bericht afdrukken
Geplaatst op 16-07-2016 10:50
Lid

Berichten: 641
Sinds: 28.11.08

Mijn voorstel is om dit soort draadjes waar ongezouten meningen over mensen en organisatie worden gegeven in de besloten ledenrubriek te plaatsen. Het gaat om interne zaken die wat mij betreft geen waarde hebben voor "buitenstaanders" maar wel ( ongewenst ) schade kunnen toebrengen aan onze sport en al diegenen die er wel het beste mee voor hebben.
Ik heb mij voorgenomen om vanaf nu op het openbare deel van dit forum niet meer te posten in dit soort draadjes.
Alvast bedankt voor de genomen moeite beste moderators!
Gewijzigd door Sieb op 16-07-2016 10:52
 
www.acvz.nl
Jan Ritsma
#32 Bericht afdrukken
Geplaatst op 16-07-2016 12:29
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

Sieb schreef:
Mijn voorstel is om dit soort draadjes waar ongezouten meningen over mensen en organisatie worden gegeven in de besloten ledenrubriek te plaatsen. Het gaat om interne zaken die wat mij betreft geen waarde hebben voor "buitenstaanders" maar wel ( ongewenst ) schade kunnen toebrengen aan onze sport en al diegenen die er wel het beste mee voor hebben.
Ik heb mij voorgenomen om vanaf nu op het openbare deel van dit forum niet meer te posten in dit soort draadjes.
Alvast bedankt voor de genomen moeite beste moderators!


Sieb waar maak je je druk over. De meeste van jouw postings zijn hier van wege de inhoud al verwijderd.
En, modereren is niet het zelfde als censuur plegen. Bidden en smeken om beperking van de lezerskring is niks anders dan bidden en smeken om censuur, om daarmee de "schade" voor niet fuctionerende of malafide bestuurders te beperken.

Je verwart deze bestuurders met "onze sport", maar onze sport wordt beschadigd door malafide bestuurders. Het beschadigen vanmalafide bestuurders betekent minder schade voor onze sport.
Jan Ritsma

 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
Zweefvliegen@KNVvL
#33 Bericht afdrukken
Geplaatst op 31-12-2016 15:59
Superbeheerder

Berichten: 29
Sinds: 21.03.16

Sieb schreef:
Mijn voorstel is om dit soort draadjes waar ongezouten meningen over mensen en organisatie worden gegeven in de besloten ledenrubriek te plaatsen. Het gaat om interne zaken die wat mij betreft geen waarde hebben voor "buitenstaanders" maar wel ( ongewenst ) schade kunnen toebrengen aan onze sport en al diegenen die er wel het beste mee voor hebben.
Ik heb mij voorgenomen om vanaf nu op het openbare deel van dit forum niet meer te posten in dit soort draadjes.
Alvast bedankt voor de genomen moeite beste moderators!


Sieb schreef:
moderator-fs schreef:
De mogelijkheden voor modereren in dit forum zijn beperkt.
Of verwijderen of hele draad verplaatsen.

Ik ben voornemens alles na #14 te verwijderen.

Dan kunnen we met goede moed 2017 in. Of je nu records vliegt in Afrika of midden in de winter kou met twee clubs vanaf een Limburgs vliegveld vliegt. Of een WK in Australië.

Update:
https://www.zweef...ad_id=4275
Discussieer hier verder over alles wat niet met de fusie van de twee clubs te maken heeft ;-)


Frank,

Waarom is dat nodig? Maak dan het hele forum besloten..
verplaats dan meteen de hele draad en laat niet de helft hier staan ( met alleen goed nieuws).

De consequentie van ieder forum is dat er nu eenmaal meningen worden geuit die hard tegen hard kunnen gaan. We leven gelukkig in een vrij land en dit neigt toch wel naar ongewenste censuur.

Dus ben erg benieuwd naar je argumentatie hiervoor want daar zal je moderator wel verantwoording over af moet leggen.

Gr
Sieb


Sieb,

Niet alleen het goede nieuws is in de draad blijven staan. We hebben ergens een grens getrokken waar het meer over personen dan het onderwerp ging.

Het is aan moderators om hierin helaas soms een grens te bepalen, conform de gebruikersvoorwaarden van zweefportaal.

Daarbij proberen we consequent te handelen ;-)
--
Secretariaat Zweefvliegen
secretariaat.zweefvliegen@knvvl.nl
knvvl.nl/zweefvliegen/ | zweefportaal.nl
 
Zweefvliegen@KNVvL
#34 Bericht afdrukken
Geplaatst op 01-01-2017 11:21
Superbeheerder

Berichten: 29
Sinds: 21.03.16

Jan Ritsma schreef:
Sieb schreef:
moderator-fs schreef:
De mogelijkheden voor modereren in dit forum zijn beperkt.
Of verwijderen of hele draad verplaatsen.

Ik ben voornemens alles na #14 te verwijderen.

Dan kunnen we met goede moed 2017 in. Of je nu records vliegt in Afrika of midden in de winter kou met twee clubs vanaf een Limburgs vliegveld vliegt. Of een WK in Australië.

Update:
https://www.zweef...ad_id=4275
Discussieer hier verder over alles wat niet met de fusie van de twee clubs te maken heeft ;-)


Frank,

Waarom is dat nodig? Maak dan het hele forum besloten..
verplaats dan meteen de hele draad en laat niet de helft hier staan ( met alleen goed nieuws).

De consequentie van ieder forum is dat er nu eenmaal meningen worden geuit die hard tegen hard kunnen gaan. We leven gelukkig in een vrij land en dit neigt toch wel naar ongewenste censuur.

Dus ben erg benieuwd naar je argumentatie hiervoor want daar zal je moderator wel verantwoording over af moet leggen.

Gr
Sieb


Frank bedoelt het goed maar slaat de plank hier volledig mis.
Arjan geeft blijk geen enkel respect te hebben voor de mening van een ander en de webmaster zou hem daarin absoluut niet mogen volgen. Censuur en willekeur zijn op dit forum nu eenmaal gebruikelijk.
Daarom is er dat mooie alternatief van: http://www.zweefv...nonline.nl Wink

En, Sieb, als bestuurder moet je consequent zijn Als jou andermans mening niet bevalt ga je ook om censuur zeuren en daarom krijg je het nu hier van Frank voor je kiezen.


Beste Jan,

Er wordt hier geen oproep gevolgd van een ander forum lid.
Het draadje is gesplitst op een punt waarvan wordt gedacht dat dat het beste is, ook dat wordt in de post hierboven beschreven.

Dat dat discutabel mag zijn prima. Daarvoor is ook op de juiste plekken ruimte op dit forum.
Hopelijk hoeft het betreffende draadje niet te worden gesloten... Dan zou er weer een forum lid gevolgd worden...

Succes vandaag in ZA!
--
Secretariaat Zweefvliegen
secretariaat.zweefvliegen@knvvl.nl
knvvl.nl/zweefvliegen/ | zweefportaal.nl
 
Sieb
#35 Bericht afdrukken
Geplaatst op 01-01-2017 14:40
Lid

Berichten: 641
Sinds: 28.11.08

moderator-fs schreef:
Sieb schreef:
Mijn voorstel is om dit soort draadjes waar ongezouten meningen over mensen en organisatie worden gegeven in de besloten ledenrubriek te plaatsen. Het gaat om interne zaken die wat mij betreft geen waarde hebben voor "buitenstaanders" maar wel ( ongewenst ) schade kunnen toebrengen aan onze sport en al diegenen die er wel het beste mee voor hebben.
Ik heb mij voorgenomen om vanaf nu op het openbare deel van dit forum niet meer te posten in dit soort draadjes.
Alvast bedankt voor de genomen moeite beste moderators!


Sieb schreef:
moderator-fs schreef:
De mogelijkheden voor modereren in dit forum zijn beperkt.
Of verwijderen of hele draad verplaatsen.

Ik ben voornemens alles na #14 te verwijderen.

Dan kunnen we met goede moed 2017 in. Of je nu records vliegt in Afrika of midden in de winter kou met twee clubs vanaf een Limburgs vliegveld vliegt. Of een WK in Australië.

Update:
https://www.zweef...ad_id=4275
Discussieer hier verder over alles wat niet met de fusie van de twee clubs te maken heeft ;-)


Frank,

Waarom is dat nodig? Maak dan het hele forum besloten..
verplaats dan meteen de hele draad en laat niet de helft hier staan ( met alleen goed nieuws).

De consequentie van ieder forum is dat er nu eenmaal meningen worden geuit die hard tegen hard kunnen gaan. We leven gelukkig in een vrij land en dit neigt toch wel naar ongewenste censuur.

Dus ben erg benieuwd naar je argumentatie hiervoor want daar zal je moderator wel verantwoording over af moet leggen.

Gr
Sieb


Sieb,

Niet alleen het goede nieuws is in de draad blijven staan. We hebben ergens een grens getrokken waar het meer over personen dan het onderwerp ging.

Het is aan moderators om hierin helaas soms een grens te bepalen, conform de gebruikersvoorwaarden van zweefportaal.

Daarbij proberen we consequent te handelen ;-)


Bedankt voor de uitleg Frank, mijn reactie was nog gebaseerd op je opmerking dat je zaken wilde verwijderen ( dat zie ik toch echt als censuur) Nu het is verplaatst naar de besloten rubriek ben ik daar volledig tevreden mee.
 
www.acvz.nl
Jan Ritsma
#36 Bericht afdrukken
Geplaatst op 02-01-2017 03:56
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

moderator-fs schreef:

Beste Jan,

Er wordt hier geen oproep gevolgd van een ander forum lid.
Het draadje is gesplitst op een punt waarvan wordt gedacht dat dat het beste is, ook dat wordt in de post hierboven beschreven.

Dat dat discutabel mag zijn prima. Daarvoor is ook op de juiste plekken ruimte op dit forum.
Hopelijk hoeft het betreffende draadje niet te worden gesloten... Dan zou er weer een forum lid gevolgd worden...

Succes vandaag in ZA!


Hi Frank, een draadje splitsen is ok. Het afgesplitste gedeelte naar een besloten forum verplaatsen is censuur. Je beperkt immers de lezerkring. Het forum heeft overigens betere technische mogelijkheden om te splitsen Wat er nu gebeurd is: er zijn een aantal berichten verwijderd en vervolgens in één bericht achter elkaar geplaatst. Dat maatk het quoten wat lastig.
Jan Ritsma

 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.19 seconden