| 20-01-2018 | 02:27
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 1

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,132
· Nieuwste lid: Marco1967
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
RAF MEL LIER
geertduyse
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 08-09-2016 13:58
Lid

Berichten: 11
Sinds: 06.12.08

Hoi, wij als EZAC, willen graag een MEL LIER kopen. Zijn er nog andere geÔnteresseerden? De bedoeling is om het geld binnen de zweefvliegerij te houden, en niet om de RAF nodeloos te sponsoren, door tegen elkaar op te bieden. Groeten Geert Van Duyse +31610305502 of +32471179298Smile geertduyse(at)gmail.com
Gewijzigd door geertduyse op 10-09-2016 12:16
 
Alex Landman
#2 Bericht afdrukken
Geplaatst op 09-09-2016 19:34
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 135
Sinds: 11.09.08

VC Teuge en de ACvZ
 
Kerstens
#3 Bericht afdrukken
Geplaatst op 11-09-2016 16:01
Lid

Berichten: 83
Sinds: 20.09.09

Er zijn er de afgelopen maanden geloof ik al 6 gekocht door nederlandse clubs/prive personen. Heel veel concurentie zal je niet meer hebben denk ik Smile
(Ben niet Pascal Kersten.)
 
Chester
#4 Bericht afdrukken
Geplaatst op 11-09-2016 23:55
Lid

Berichten: 244
Sinds: 01.06.09

Verkoopt - behalve Skylaunch - er tegenwoordig uberhaupt nog iemand nieuwe lieren?
 
Jan de Hulster
#5 Bericht afdrukken
Geplaatst op 12-09-2016 08:18
Lid

Berichten: 1469
Sinds: 03.09.08

Chester schreef:
Verkoopt - behalve Skylaunch - er tegenwoordig uberhaupt nog iemand nieuwe lieren?


Ja.

Je kan een nieuwe electrische lier kopen bv.
 
borisbroere
#6 Bericht afdrukken
Geplaatst op 12-09-2016 15:26
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 143
Sinds: 02.09.08

Zag er vanochtend op de A16 toevallig nog een op transport... Was bijna omgedraaid om de chauffeur om te kopen en achter mij aan te rijden. :-)
Gewijzigd door borisbroere op 12-09-2016 15:28
Eerste Zeeuws-vlaamse Aero Club (EZAC)
 
Peter226
#7 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-09-2016 14:16
Lid

Berichten: 39
Sinds: 06.09.08

borisbroere schreef:
Zag er vanochtend op de A16 toevallig nog een op transport... Was bijna omgedraaid om de chauffeur om te kopen en achter mij aan te rijden. :-)

En Boris, hebben jullie er gisterenavond 1 gekocht? Er werd aardig tegen elkaar op geboden. Laatste wat ik zag was >14.000 pond.
Groet, Peter Prins
ZC Ameland
 
www.zweefvliegenopameland.nl
Alex Landman
#8 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-09-2016 21:33
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 135
Sinds: 11.09.08

Teuge heeft nr2!
 
kloppertjes
#9 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-09-2016 22:01
Lid

Berichten: 202
Sinds: 01.09.08

Jan de Hulster schreef:
Chester schreef:
Verkoopt - behalve Skylaunch - er tegenwoordig uberhaupt nog iemand nieuwe lieren?


Ja.

Je kan een nieuwe electrische lier kopen bv.


Tost schijnt ook nog steeds te bestaan (http://www.tost-startwinden.de/)

(Waarom iemand het zichzelf aan zou doen om een nieuwe Tost te kopen weet ik overigens ook niet Grin)
Ivar Klop
 
Chester
#10 Bericht afdrukken
Geplaatst op 15-09-2016 08:03
Lid

Berichten: 244
Sinds: 01.06.09

Jan de Hulster schreef:
Chester schreef:
Verkoopt - behalve Skylaunch - er tegenwoordig uberhaupt nog iemand nieuwe lieren?


Ja.

Je kan een nieuwe electrische lier kopen bv.

Waar?

MEL is uit business. Electrowinde ook. Hydrowinch status is mij onbekend.
 
Jan de Hulster
#11 Bericht afdrukken
Geplaatst op 15-09-2016 09:42
Lid

Berichten: 1469
Sinds: 03.09.08

Chester schreef:
Jan de Hulster schreef:
Chester schreef:
Verkoopt - behalve Skylaunch - er tegenwoordig uberhaupt nog iemand nieuwe lieren?


Ja.

Je kan een nieuwe electrische lier kopen bv.

Waar?

MEL is uit business. Electrowinde ook. Hydrowinch status is mij onbekend.


Ik dacht dat ZC Flevo zo'n jaar of 3 geleden een nieuwe electrische lier hadden aangeschaft?
 
Alex Landman
#12 Bericht afdrukken
Geplaatst op 15-09-2016 09:48
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 135
Sinds: 11.09.08

Electrowinde
 
maan
#13 Bericht afdrukken
Geplaatst op 15-09-2016 10:39
Lid

Berichten: 4
Sinds: 23.07.10

Alex Landman schreef:
Electrowinde

ZCFlevo heeft in 2013 een ESW 2B electrowinde aangeschaft. We zijn enorm tevreden over de performance en betrouwbaarheid. Daarnaast is die bijna onderhoudsvrij. De operationele kosten per start zijn nog nooit zo laag geweest (5700 starts per jaar)
Stuur maar een pb als je interesse hebt.
 
Kees Visser
#14 Bericht afdrukken
Geplaatst op 15-09-2016 10:49
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 76
Sinds: 02.09.08

Jan de Hulster schreef:
Chester schreef:
Jan de Hulster schreef:
Chester schreef:
Verkoopt - behalve Skylaunch - er tegenwoordig uberhaupt nog iemand nieuwe lieren?


Ja.

Je kan een nieuwe electrische lier kopen bv.

Waar?

MEL is uit business. Electrowinde ook. Hydrowinch status is mij onbekend.


Ik dacht dat ZC Flevo zo'n jaar of 3 geleden een nieuwe electrische lier hadden aangeschaft?



De website van de elektrische lier is www.startwinde.de

Bij ZC Flevo hebben wij nu meer dan 3 jaar deze lier en het bevalt ons uitstekend.

De prijs voor elektra per start ligt op ongeveer Ä 0,20 per start. Winteronderhoud is minimaal, kabels gaan ruim 4000 starts per kabel mee (Dynema van Langman uit Nijkerk).

Uitrijden doen we met een 40 km/u waardoor we met een tweetrommellier ruim 100 starts per dag kunnen halen. (uiteraard afhankelijk van het startbedrijf)

Omdat de kracht per type kist ingesteld wordt verbruiken wij bijzonder weinig breukstukjes meer.

Na ruim 3 jaar hebben wij de accu's vervangen maar wij maken dan ook ruim 5500 start per jaar (zwaarste kisten DG-1000 en sinds kort ook een DUO XLT)

Sinds de aanschaf van deze lier hebben wij geen enkele dag meer gehad dat we stil moesten liggen vanwege lierproblemen.

Als je meer informatie nodig hebt willen wij die altijd geven.
PH-1404 LAK 17 AT
 
Chester
#15 Bericht afdrukken
Geplaatst op 15-09-2016 20:36
Lid

Berichten: 244
Sinds: 01.06.09

Kees Visser schreef:
De website van de elektrische lier is www.startwinde.de

Bij ZC Flevo hebben wij nu meer dan 3 jaar deze lier en het bevalt ons uitstekend.

Ik was in de stellige overtuiging dat Electrowinde er mee gestopt was. Niet dus, hartelijk dank voor de info.
Uitrijden doen we met een 40 km/u waardoor we met een tweetrommellier ruim 100 starts per dag kunnen halen. (uiteraard afhankelijk van het startbedrijf)

Omdat de kracht per type kist ingesteld wordt verbruiken wij bijzonder weinig breukstukjes meer.

Na ruim 3 jaar hebben wij de accu's vervangen maar wij maken dan ook ruim 5500 start per jaar (zwaarste kisten DG-1000 en sinds kort ook een DUO XLT)

Sinds de aanschaf van deze lier hebben wij geen enkele dag meer gehad dat we stil moesten liggen vanwege lierproblemen.

Als je meer informatie nodig hebt willen wij die altijd geven.

Twee vragen. Is een 4-trommels lier een optie en indien dat zo is, vanwaar toch een 2-trommels lier?
Zeker met die hoeveelheid starts zou ik verwachten dat 4 of meer trommels een fors voordeel zijn?

En wat is de typische hoogte die je haalt met zwaardere tweezitters zonder wind met welke bruikbare lierlengte?
Gewijzigd door Chester op 15-09-2016 21:08
 
Jan de Hulster
#16 Bericht afdrukken
Geplaatst op 16-09-2016 09:33
Lid

Berichten: 1469
Sinds: 03.09.08

Chester schreef:
Kees Visser schreef:
De website van de elektrische lier is www.startwinde.de

Bij ZC Flevo hebben wij nu meer dan 3 jaar deze lier en het bevalt ons uitstekend.

Ik was in de stellige overtuiging dat Electrowinde er mee gestopt was. Niet dus, hartelijk dank voor de info.
Uitrijden doen we met een 40 km/u waardoor we met een tweetrommellier ruim 100 starts per dag kunnen halen. (uiteraard afhankelijk van het startbedrijf)

Omdat de kracht per type kist ingesteld wordt verbruiken wij bijzonder weinig breukstukjes meer.

Na ruim 3 jaar hebben wij de accu's vervangen maar wij maken dan ook ruim 5500 start per jaar (zwaarste kisten DG-1000 en sinds kort ook een DUO XLT)

Sinds de aanschaf van deze lier hebben wij geen enkele dag meer gehad dat we stil moesten liggen vanwege lierproblemen.

Als je meer informatie nodig hebt willen wij die altijd geven.

Twee vragen. Is een 4-trommels lier een optie en indien dat zo is, vanwaar toch een 2-trommels lier?
Zeker met die hoeveelheid starts zou ik verwachten dat 4 of meer trommels een fors voordeel zijn?

En wat is de typische hoogte die je haalt met zwaardere tweezitters zonder wind met welke bruikbare lierlengte?



Er zit nauwelijks verschil tussen 2-4 of 6 trommels in de praktijk.

Met 2 trommels behaal je bij efficiency makkelijk 80-100 starts

Bij 6 trommels met dezelfde efficiency ca. 100-120

Kortom een strak gerund start bedrijf op de startplaats en een strak lierbedrijf op de lierplaats bepaald de hoeveelheid starts in feite.

Je ziet bij 6 trommels vaak tussen de starts minuten verloren gaan........dat is het grootste probleem van de praktijk.
Bij de lier heb je soms ook veel onnodig tijdverlies.

Samengevat: veel starts willen maken is gewoon doorwerken op beide einden van de lierkabel.......
 
NicoB
#17 Bericht afdrukken
Geplaatst op 16-09-2016 10:10
Lid

Berichten: 331
Sinds: 28.03.13

media.reclamefolder.nl/retailer/51-logo-236x220.png
voldoende vliegtuigen op de startplaats en vooral niet al te thermische condities, dan gaat iedereen
's avonds moe gestreden met minimaal 4 vluchten naar huis.
Lol
Gewijzigd door NicoB op 16-09-2016 10:14
 
Jan de Hulster
#18 Bericht afdrukken
Geplaatst op 16-09-2016 11:17
Lid

Berichten: 1469
Sinds: 03.09.08

BravoLima schreef:
media.reclamefolder.nl/retailer/51-logo-236x220.png
voldoende vliegtuigen op de startplaats en vooral niet al te thermische condities, dan gaat iedereen
's avonds moe gestreden met minimaal 4 vluchten naar huis.
Lol


Ja en daarnaast de daglengte die men besteed aan het zweefvliegen speelt ook een rol uiteraard.
Vroeger begon je om 0900 uur en ging je door tot bv 20.00 uur of zelfs later.
 
Bier
#19 Bericht afdrukken
Geplaatst op 16-09-2016 11:20
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 627
Sinds: 01.09.08

BravoLima schreef:
voldoende vliegtuigen op de startplaats en vooral niet al te thermische condities, dan gaat iedereen
's avonds moe gestreden met minimaal 4 vluchten naar huis.
Lol
4 starts op 1 dag dan ben je dus minimaal 3 keer onderuitgezakt, lijkt me geen leuk idee.
-------------------------
Martin Bierhuizen
Aeroclub Salland
Haagse Onderlinge Ophaal Ploeg (HOOP)
-------------------------

Schleigah!
 
www.aeroclubsalland.nl
Jan de Hulster
#20 Bericht afdrukken
Geplaatst op 16-09-2016 11:25
Lid

Berichten: 1469
Sinds: 03.09.08

Bier schreef:
BravoLima schreef:
voldoende vliegtuigen op de startplaats en vooral niet al te thermische condities, dan gaat iedereen
's avonds moe gestreden met minimaal 4 vluchten naar huis.
Lol
4 starts op 1 dag dan ben je dus minimaal 3 keer onderuitgezakt, lijkt me geen leuk idee.


inderdaad. Lol
Gewijzigd door Jan de Hulster op 16-09-2016 11:29
 
Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.27 seconden