| 20-02-2018 | 20:23
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 3

· Leden online: 1
Arjan M

· Totaal aantal leden: 2,132
· Nieuwste lid: Marco1967
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
KNVvL introduceert "onofficiele records"
Jan Ritsma
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 05-11-2016 13:28

Lid

Sinds: 09.09.08

Kort geleden weigerde de FAI een record mede aan Marc Ruhe toe te kennen. De KNVvL had echter dit record als Nedelands record al toegekend. Omdat de KNVvL beweert tegenwoordig de regels van de FAI volledig te volgen, was de toekenning door de FAI-afwijzing echter onhoudbaar geworden. Daar heeft de nieuwe voorzitter van de commissie sportzaken echter het volgende op gevonden:
Er worden vanaf heden in de officiele recordlijst van de KNVvL ook "onofficiele records" opgenomen. Wat precies de status is van dit soort records en wie er recht op hebben en welke regels er voor gelden is vooralsnog onduidelijk. Het ziet er ook niet naar uit dat duidelijkheid in dit geval verschaft gaat worden. Vragen aan de KNVvL over dit soort zaken worden meestal niet binnen een jaar beantwoord.

Zie:http://www.zweefv...t=10#p7142
Gewijzigd door Jan Ritsma op 05-11-2016 14:31
Jan Ritsma

http://home.planet.nl/~ritsm076/
Jan de Hulster
#2 Bericht afdrukken
Geplaatst op 09-11-2016 16:35
Lid

Sinds: 03.09.08

Wat we nou weer lezen op de JR website................

In 2003 werd door de huidige directeur van de KNVvL voor het eerst in de geschiedenis een vlucht van 1000 km met een zweefvliegtuig van uit Nederland voltooid. De bijbehorende, internationale 1000 km oorkonde, die door de FAI uitgereikt wordt, viel hem niet ten deel, doordat de uitvoering van de vlucht niet aan de daarvoor gestelde regels voldeed. Hoewel de vlucht daardoor ook niet aan de Nederlandse regels voldeed, werd deze door Ronalds vader (belast met het controleren en de uitreiking van nederlandse records) officeel als Nederlands record erkend.

Nu, 13 jaar later zijn de regels veranderd en meende de KNVvL dat wellicht de vlucht nu opnieuw aangemeld zou kunnen worden voor internationale erkenning door de FAI. De FAI wees de aanvraag echter af en liet weten dat voor een officiele erkenning vluchten moeten voldoen aan de regels die gelden op het moment dat de vlucht wordt gevlogen. De vlucht van KNVvL directeur Ronald Termaat werd ten tweede male door de FAI als officiele duizend km prestatie afgewezen

Jan Ritsma
#3 Bericht afdrukken
Geplaatst op 10-11-2016 08:46

Lid

Uiteindelijk gaat alles weer samenkomen op op 1 punt en dat is integriteit.

Het zal iedereen bekend zijn dat van mij, na een klacht van een andere recordvlieger, 1 van mijn zweefvliegrecords onmiddellijk werd ingetrokken door de KNVvL. Het ging toen om een vermeende lacune in de elektronische declaratie. Welnu, naar aanleiding van het voortdurend manipuleren van de regels in de richting van 1 bepaalde vlieger, heb ik zelf enkele elektronische declaraties uit de recordlijst tegen het licht gehouden. En wat blijkt? niet 1 daarvan blijkt te deugen.

Ik heb de commissie sportzaken hiervan op de hoogte gesteld met een CC aan het afdelingsbestuur.
Hier wordt echter weer eens in het geheel niet op gereageerd. Vandaag een herinnering verstuurd. We houden vol!

Zie voor een uitgebreidere uitleg: http://www.zweefv...t=10#p7144
Gewijzigd door Jan Ritsma op 15-11-2016 09:25
Jan Ritsma

Jan Ritsma
#4 Bericht afdrukken
Geplaatst op 12-11-2016 11:02

Lid

Er kwam dan toch een reactie van de CSZ (Bas Seijfert) op mijn email waarin ik de CSZ in kennis stelde van de ongeldige elektronische declaraties van alle van een IGC-file voorziene records van Max Leenders.

Van mij werd een hele declaratie ongeldig verklaard en daarmee de gehele vlucht. Van Leenders werd alleen de naam van de tweede vlieger ongeldig verklaard (maar daarvoor werden de nieuwe onofficiele records in het leven geroepen) en op de vier nieuwe ontdekte declaratiefouten werd tot nu toe geen actie ondernomen.

De reactie van de voorzitter van de CSZ luidt:
Beste Jan (R),

Zoals ik al zei heb ik geen tijd maar zie dat je je vragen al ge-cct hebt naar het ABZ.
Bovendien wil ik niet meer met je communiceren want je misbruikt onze communicatie.

M.v.g. Bas.

Ze hebben weer een vaag argument gevonden om nergens antwoord op te geven.
Op mijn verzoek om iets specifieker te zijn en aan te geven waaruit dit vermeende "misbruik van communicatie" bestaat, werd tot nu toe niet gereageerd.

Naar mijn weten is er geen communicatie misbruikt. Dat communicatie met de KNVvL moeizaam verloopt is echter evident.
Gewijzigd door Jan Ritsma op 12-11-2016 11:21
Jan Ritsma

Jan Ritsma
#5 Bericht afdrukken
Geplaatst op 24-12-2016 14:45

Lid

Tot mijn stomme verbazing is de onderhavige 1250 km retourvlucht bij de KNVvL wederom aan Max Leenders en Marc Ruhe toegekend. Kennelijk was het in het leven roepen van "onofficiele records" ook niet de oplossing om deze vliegers een illegaal record toe te schuiven.

De stand van zaken is nu dat de FAI wel het record voor Max Leenders heeft geratificeerd, maar uitdrukkelijk niet Mac Ruhe als crew heeft erkend.
De KNVvL heeft eerst het record gewoon aan Max en Marc toegewezen, toen de FAI Marc niet erkende heeft de KNVvL de onofficiele records in het leven geroepen, om die vervolgens weer af te schaffen en in tegenstelling met de FAI toch Marc weer te erkennen.

Met de FAI ben ik nog in discussie, want de vlucht was niet legaal in verband met de landingstijd die na de officiele ZuidAfrikaanse daglichtperiode lag. De KNVvL heeft zijn eerste uitleg omtrent de erkenning ingetrokken en een nieuwe verzonnen. De FAI weigert vooralsnog mij te zeggen op welk tijdstip volgens hen de officiele daglicht periode dan WEL eindigde.

Het is en blijft een grote beerput en het gemanipuleer met argumenten en de recordlijst is beschamend.
Het motiveert mij om tot de laatste millimeter door te gaan.
Gewijzigd door Jan Ritsma op 24-12-2016 14:47
Jan Ritsma

Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.10 seconden