| 28-03-2024 | 23:59
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 3

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,394
· Nieuwste lid: Asher
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Theorie-examens 2017
TonS
#41 Bericht afdrukken
Geplaatst op 06-02-2017 14:45
Lid

Berichten: 566
Sinds: 08.10.08

Jan de Hulster schreef:
Beste Ton S en Dirk Corporaal,

Een mooi stuk werk is er geleverd.

Wat me opvalt is wel:
-Er zijn plotseling weer leerdoelen geformuleerd.
(waarom dus NIET bij de Voorschriften 2017 ???????????, of is alles daar leerdoel.......???)


En er is bij de oefenvragen LETTERLIJK gebruik gemaakt van mijn oefenvragen.
Een bronvermelding in deze op mijn naam wordt op prijs gesteld.

Vooral omdat het in feite onder copyright van Dirk Corporaal is komen te staan........

Verder zie ik wat oudere CLR kaarten die niet actueel zijn.

en nog vermoedelijk een paar fouten die ik nog ff moet nalopen tzt.

mvg,

Jan de Hulster


Jan, hiervoor moet je bij Dirk zijn en ik heb geen idee of Dirk ZP leest. Dus handiger om hem daar rechtstreeks voor te benaderen. Ik weet zeker dat alle feedback welkom is bij hem.

EDIT: haha, blijkbaar wel gezien het feit dat hij tegelijkertijd iets postte. :-)
Gewijzigd door TonS op 06-02-2017 14:46
 
Jan de Hulster
#42 Bericht afdrukken
Geplaatst op 06-02-2017 14:59
Lid

Berichten: 1752
Sinds: 03.09.08

Jan Ritsma schreef:
Jan de Hulster schreef:
Beste Ton S en Dirk Corporaal,

En er is bij de oefenvragen LETTERLIJK gebruik gemaakt van mijn oefenvragen.
Een bronvermelding in deze op mijn naam wordt op prijs gesteld.

Vooral omdat het in feite onder copyright van Dirk Corporaal is komen te staan........

mvg,

Jan de Hulster


Hilarious Grin Een mens beleeft de grappigste dingen bij de KNVvL


Zo is het maar net!

Maar het is gecorigeerd zie ik.
PS;
De 1e 14 vragen komen overigens uit Theorie van het Zweefvliegen herziene druk uit 1995 . Dus dat is weer KNVvL copy right. (denk ik)
Er wordt wat afgeleend in de zweefvliegerij.
Gewijzigd door Jan de Hulster op 06-02-2017 15:06
 
Kilo Hotel
#43 Bericht afdrukken
Geplaatst op 07-02-2017 18:21
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 442
Sinds: 01.09.08

Jan de Hulster schreef:
Beste Ton S en Dirk Corporaal,

Een mooi stuk werk is er geleverd.

Wat me opvalt is wel:
-Er zijn plotseling weer leerdoelen geformuleerd.
(waarom dus NIET bij de Voorschriften 2017 ???????????, of is alles daar leerdoel.......???)


En er is bij de oefenvragen LETTERLIJK gebruik gemaakt van mijn oefenvragen.
Een bronvermelding in deze op mijn naam wordt op prijs gesteld.

Vooral omdat het in feite onder copyright van Dirk Corporaal is komen te staan........

Verder zie ik wat oudere CLR kaarten die niet actueel zijn.

en nog vermoedelijk een paar fouten die ik nog ff moet nalopen tzt.

mvg,

Jan de Hulster


WAAR KAN IK OEFENVRAGEN VINDEN?

Kees Hordijk
Vereniging Historische Zweefvliegtuigen
KEES AERO NAUTICAL SERVICES
 
www.aviationservices.eu
TonS
#44 Bericht afdrukken
Geplaatst op 07-02-2017 18:38
Lid

Berichten: 566
Sinds: 08.10.08

Kilo Hotel schreef:

WAAR KAN IK OEFENVRAGEN VINDEN?


Zie mijn post hierboven: https://www.zweef...post_28253

Dirk heeft bij sommige vakken wel wat oefenvragen op zijn site gezet. Bijvoorbeeld bij Navigatie laatste menu-item links:
http://zweefvlieg...-navigatie

Let wel op de disclaimer die erbij staat:

Deze vragen zijn bedoeld om je kennis van de bestudeerde stof te testen. Er is geen garantie dat deze vragen representatief zijn voor het officiële examen.
 
Jan de Hulster
#45 Bericht afdrukken
Geplaatst op 08-02-2017 10:52
Lid

Berichten: 1752
Sinds: 03.09.08

PS: de oefenvragen van mij, die je vind in Dirk Corporaal zijn stuk dateren uit ca. 2004/2005 schat ik in.

Dus enige actualisering zou geen kwaad kunnen.......
 
Arjan H
#46 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-03-2017 18:29
Lid

Berichten: 29
Sinds: 09.02.16

Nou. de examens waren voor mij heel goed te maken. Ik was blij verrast over de grotendeels echt praktijkgerichte vragen (waarbij wel kennis van de theorie benodigd was) omdat ik bij de oefenvragen nogal eens vragen naar theoretische feitenkennis tegen kwam.
Bijna alle vragen waren naar mijn idee ook goed te lezen, de vraagstelling was over het algemeen helder en ook de goede antwoorden leken er duidelijk tussen te zitten.
Complimenten voor de mensen die hier zo hard aan gewerkt hebben.

Ik vroeg me af te zeggen is op welke termijn de antwoordmodellen worden gepubliceerd omdat ik wel heel erg benieuwd ben. Ik weet dat is gezegd "zodra alle examens binnen zijn maar ik weet niet waar dat vanaf hangt.
 
TonS
#47 Bericht afdrukken
Geplaatst op 16-03-2017 14:01
Lid

Berichten: 566
Sinds: 08.10.08

De sleutel komt als het goed is vandaag op de website van het KEI.
Let op: deze sleutel is onder voorbehoud van eventuele fouten. Er kunnen geen rechten aan ontleend worden.
 
Arjan H
#48 Bericht afdrukken
Geplaatst op 17-03-2017 08:24
Lid

Berichten: 29
Sinds: 09.02.16

Ton,
Kijk ik er overheen of staan ze er nog niet?
 
TonS
#49 Bericht afdrukken
Geplaatst op 17-03-2017 10:45
Lid

Berichten: 566
Sinds: 08.10.08

Hier staan ze:
http://www.brevet...den-examen
 
TonS
#50 Bericht afdrukken
Geplaatst op 27-03-2017 18:25
Lid

Berichten: 566
Sinds: 08.10.08

Inmiddels zijn de examens nagekeken en geanalyseerd.

Er is één sleutelaanpassing: vraag 14 van Luchtvaartwetgeving. Het echte juiste antwoord was C maar bij nadere bestudering waren antwoorden A en B niet echt fout. Die worden dus ook goed gerekend.

De resultaten worden nog administratief verwerkt en dan krijgen de kandidaten en LEZ's bericht.

Overall lagen de slagingspercentages van de verschillende vakken tussen de 65 en 85%.
 
jverster
#51 Bericht afdrukken
Geplaatst op 29-03-2017 14:41
Lid

Berichten: 1
Sinds: 15.08.16

Jammer dat ik bang ben dat geen mens zich meer herinnert wat vraag 14 was...
Wel erg nieuwsgierig naar eerlijk gezegd want er waren in dat examen een aantal vragen waar ik opmerkingen over gemaakt had.
Gewijzigd door jverster op 29-03-2017 14:42
 
TonS
#52 Bericht afdrukken
Geplaatst op 02-04-2017 16:14
Lid

Berichten: 566
Sinds: 08.10.08

Als het goed is hebben alle kandidaten het uitslagformulier inmiddels ontvangen.
Op de achterkant staat helaas een fout die ook al op eerdere formulieren heeft gestaan. Je moet praktijkexamen doen binnen 24 maanden na het laatst gehaalde theorievak (niet het eerste zoals op het formulier staat).

Ik krijg nogal eens wat vragen van kandidaten die moeite hebben om de regels te begrijpen of te onthouden. Daarom even hieronder een samenvatting. Helaas meer dan 140 karakters dus voor sommigen misschien een beetje tl;dnr... Wink


- Je moet alle vakken halen binnen 18 maanden na het eerst behaalde theoriecertificaat. Hiervoor geldt overigens dat je tijd hebt tot het einde van de 18 de maand na het eerste examen. Dit is vooral goed om te weten voor degenen die al een vak hebben gehaald op 5 maart 2016: je kunt dus ook nog deelnemen aan het examen van 23 september 2017 om alles compleet te maken.
- Voor elk vak heb je maximaal 4 pogingen. Heb je 4 keer een onvoldoende voor een vak dan vervallen alle andere vakken en moet je opnieuw beginnen. Let daar heel goed op en vergooi geen kansen door examens te proberen zonder je voor te bereiden.
- In totaal mag je maximaal 6 examensessies meedoen om alle vakken te halen. Deze regel is op dit moment niet zo relevant omdat we op dit moment maar 3 examendata per jaar hebben en je toch alles binnen 18 maanden moet halen. Maar mochten we in de toekomst vaker examens gaan afnemen dan gaat dit wel een rol spelen.
- Je moet je praktijk halen binnen 24 maanden na het behalen van je laatste theorievak (hierboven al gezegd).

Voor degenen die nog certificaten hebben van vóór 2016. Deze blijven geldig tot april 2018. Daarna komen ze te vervallen.
 
Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.10 seconden