| 19-01-2018 | 08:52
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 2

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,132
· Nieuwste lid: Marco1967
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Reparatie Duits geregistreerd zweefvliegtuig aftekenen
Johan van Dijk
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 31-12-2016 10:21
Lid

Berichten: 15
Sinds: 02.09.08

Mag ik als Nederlands technicus een reparatie aan een Duits geregistreerd zweefvliegtuig aftekenen?

Mvg Johan van Dijk
www.shzv.nl
 
www.shzv.nl
ericmunk
#2 Bericht afdrukken
Geplaatst op 02-01-2017 13:35
Lid

Berichten: 258
Sinds: 17.09.08

Uit de presentatie op de technici-bijeenkomst van enkele weken geleden:

In regeling 1321/2014 staat in artikel 5 en 6 dat nationale erkenningen in Europa geldig zijn totdat er Europese
regelgeving is EASA zweefkisten (ELA-1) met Form 25 (bewijs van luchtwaardigheid). In M.A.801 (Cool 2
und M.A.801 (c) staat dat een AML de Certificate release to service mag uitgeven ook voor complexe
taken volgens annex VII. M.A.801(d) 2 vereist dat een AML aan ICAO eisen moet voldoen ICAO (In de Nederlandse AMLís staat op het voorblad ďconform ICAO standards). Een Nederlandse AML mag een Duitse kist repareren en inspecteren en vrijgeven volgens M.A. 801. Voor eigenaren met een CAMO contract bij sommige Duitse CAMOís is nu aan de orde dat in dit contract staat dat de eigenaar het onderhoud en reparaties moet laten uitvoeren bij een Bedrijf (b.v PART F zoals SCT Terlet of Antwerpen Flugzeugbau). Sommige Duitse
CAMOís gaan verder dan de EASA voorschriften. De vraag is of dat redelijk is, maar dat doet er hier niet toe.

Bij Annex kisten geldt de oude 4 landen overeenkomst nog. De vierlandenovereenkomst geldt tussen Oostenrijk, Zwitserland, Duitsland en Nederland. Deze overeenkomst geldt naar mening van ILT nog.
Op basis van de 4 landen overeenkomst kan je werken aan annex II uit A, CH, D. maar wel met een beperkte scoop. Het LBA heeft de NFL II0502 (uit 2005) = 4 landenovereenkomst uit de lijst met geldige
NFLís gehaald. Onduidelijk is of de 4 landen de overeenkomst opgezegd hebben.

De Ka.6 is Part-M, dus volgens mij is het antwoord ja. Die reparatie mag je aftekenen op basis van EASA-wetgeving.
 
Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.05 seconden