| 28-03-2024 | 23:06
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 1

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,394
· Nieuwste lid: Asher
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
NK 2017
NKZweefvliegen
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 16-01-2017 20:39
Lid

Berichten: 17
Sinds: 16.01.17

Ook dit jaar organiseert de Gelderse Zweefvliegclub wederom het Nationaal Kampioenschap. Wedstrijdperiode woensdag 24 mei tot en met vrijdag 2 juni. Training dag op dinsdag 23 mei.
Inschrijving zal binnenkort mogelijk zijn. Meer informatie daarover volgt op nkzweefvliegen.nl, zweefportaal en facebook.

Voor Nederlandse zweefvliegers die niet direct gekwalificeerd zijn, bestaat de mogelijkheid om bij de CW&S een wildcard aan te vragen. Dit kan door een mail te sturen aan cws.secr@gmail.com met daarin een motivering voor deelname (ervaring e.d.).

Het NK 2017 staat uiteraard ook open voor buitenlandse inschrijvingen onder soortgelijke voorwaarden als de “wildcardregeling”.

Het beleid voor het geven van de wildcards is de laatste jaren verruimd. Iedereen die in het verleden al eens heeft deelgenomen aan een NK krijgt zonder problemen een wildcard. Over andere aanvragen zal de CW&S op basis van de motivering en de ervaring van de betreffende vlieger oordelen. Uitgangspunten zijn hierbij met name veiligheid (al eerder deelgenomen aan grote wedstrijden met veel vliegtuigen).

Met vriendelijke groet,
NK team 2017


www.nkzweefvliegen.nl/images/nk2017logo.jpg
 
Jan Ritsma
#2 Bericht afdrukken
Geplaatst op 17-01-2017 05:52
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

NKZweefvliegen schreef:
Ook dit jaar organiseert de Gelderse Zweefvliegclub wederom het Nationaal Kampioenschap. Wedstrijdperiode woensdag 24 mei tot en met vrijdag 2 juni. Training dag op dinsdag 23 mei.
Inschrijving zal binnenkort mogelijk zijn. Meer informatie daarover volgt op nkzweefvliegen.nl, zweefportaal en facebook.

Voor Nederlandse zweefvliegers die niet direct gekwalificeerd zijn, bestaat de mogelijkheid om bij de CW&S een wildcard aan te vragen. Dit kan door een mail te sturen aan cws.secr@gmail.com met daarin een motivering voor deelname (ervaring e.d.).

Het NK 2017 staat uiteraard ook open voor buitenlandse inschrijvingen onder soortgelijke voorwaarden als de “wildcardregeling”.

Het beleid voor het geven van de wildcards is de laatste jaren verruimd. Iedereen die in het verleden al eens heeft deelgenomen aan een NK krijgt zonder problemen een wildcard. Over andere aanvragen zal de CW&S op basis van de motivering en de ervaring van de betreffende vlieger oordelen. Uitgangspunten zijn hierbij met name veiligheid (al eerder deelgenomen aan grote wedstrijden met veel vliegtuigen).

Met vriendelijke groet,
NK team 2017




Grin
Het water staat de heren tot aan de lippen. De helft van dit artikel gaat over wildcards Grin
Er zijn gewoon te weinig deelnemers en op de WK vechten de NL deelnemers om de laatste plaats.

Laat de commissie wedstrijden en selectie eerst maar eens garanderen dat mensen die zich kwalificeren voor de kernploeg ook daadwerkelijk daar in belanden EN uitgezonden zullen worden naar de EK en WK.
Mij werd destijds voor de NK wedstrijd al verteld dat ik niet in de kernploeg zou komen, ongeacht mijn prestaties (Robin Maarschalkerweerd). En mij werd verteld door de toenmalig secretaris van de CW&S dat hij mijn deelname kon blokkeren ook al werd ik nummer 1....(Peter Batenburg)
De coaches, Frouwke Kuijpers en Baer Selen chanteerden de CW&S, met kreten als: Als die man in de kernploeg komt, dan ben ik geen coache. Waarom? Omdat ik ooit bij een pilotvoting niet gestemd had zoals Baer Selen dat nodig vond.

De Nationale wedstrijd werd gemanipuleerd. Mensen die een brief van de keuringsarts hadden dat hun medical op de post onderweg was werden uitgesloten van deelname door Hadriaan van Nes ( nog steeds in de CW&S ).
Grove overtredingen werden al of niet bestraft, afhankelijk van de persoon. Maurits Dortu die zijn motor startte kreeg toch gewoon zijn wedstrijdpunten.Grin. Luchtruimschendingen werden bestraft afhankelijk van de persoon.

De lijst is nog vele malen langer. Er hielden diverse goede piloten mee op. Je gaat toch zeker niet veel geld en tijd besteden om je zelf steeds weer te verbeteren, zodat je in de kernploeg komt, om dan door vriendjes van de leden van de CW&S (of leden van de CW&S zelf Grin ) gepasseerd te worden?
Nogmaals, zorg eerst maar eens dat mensen die het presteren zich bij de eerste 12 te vliegen, ook naar de WK gaan. Op dit moment is het systeem, net als de Commissie Wedstrijden en Selectie zo corrupt als een Afrikaanse Warlord.
Gewijzigd door Jan Ritsma op 17-01-2017 10:55
Jan Ritsma

 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
allebei
#3 Bericht afdrukken
Geplaatst op 17-01-2017 08:58
Lid

Berichten: 233
Sinds: 07.10.08

NKZweefvliegen schreef:

Het beleid voor het geven van de wildcards is de laatste jaren verruimd. Iedereen die in het verleden al eens heeft deelgenomen aan een NK krijgt zonder problemen een wildcard. Over andere aanvragen zal de CW&S op basis van de motivering en de ervaring van de betreffende vlieger oordelen. Uitgangspunten zijn hierbij met name veiligheid (al eerder deelgenomen aan grote wedstrijden met veel vliegtuigen).

Met vriendelijke groet,
NK team 2017


www.nkzweefvliegen.nl/images/nk2017logo.jpg


Rare argumentatie.
Als je ooit al eens in een grijs verleden hebt meegedaan krijg je een wildcard. Of dat nu een garantie voor verhoogde veiligheid is?
Uiteraard moet veiligheid hoog in het vaandel staan, maar vaak wedstrijden gevlogen hebben met meerdere vliegtuigen is ook gezien de incidenten in het huidige WK blijkbaar geen garantie, misschien zelfs wel het tegendeel.
Op grote wedstrijden in Duitsland met meer dan 100 vliegtuigen of Frankrijk wordt nooit om (recente) wedstrijdervaring gevraagd, ook wordt/werd dat nooit gedaan op de 1- of 2-daagse wedstrijden in Nederland, waarom dan wel op een NK met 40 deelnemers?
Er zijn voorbeelden van vliegers met een enorme vliegervaring op alles wat maar vliegt die niet bij een NK worden toegelaten, veiligheid??

Ik blijf het herhalen, zet de deelname toch gewoon open, meer deelnemers is leuker, gezelliger, goedkoper en moet je als organisatie toch ook meer voldoening geven?
Laat ook vliegers meedoen die een (cluCoolkist willen delen (HC).

Daarnaast lijkt een wedstrijd met meer deelnemers mij meer PR-waarde voor de zweefvliegerij te bieden. Misschien gaat het ten koste van de Zomerwedstrijden en Junioren, maar laat de vliegers zelf die keuze maken in plaats van dat je deelname aan die wedstrijden 'afdwingt' door gekunstelde regeltjes.

Haal ook die betutteling van de papieren controle er af. Doen we ook niet op een normale vliegdag. Trek geen verantwoordelijkheid naar je toe als organisatie als het niet echt nodig is.

Ronald Rooij

PS, @CW&S. Misschien een goed idee om alle documentatie op het CW&S portal eens onder de loep te nemen. Het merendeel is enorm verouderd en klopt niet met de actuele situatie.
 
Rik
#4 Bericht afdrukken
Geplaatst op 17-01-2017 10:47
Lid

Berichten: 7
Sinds: 02.09.08

Jammer dat goede bedoeling altijd weer door dezelfde azijnpissers onderuit gehaald worden.
Wist het eigenlijk al voor ik iets op het forum ging zetten.
Bah! Op deze manier heeft binnenkort geen enkele goedbedoelende vrijwilliger meer zin om iets voor zijn of haar sport te doen.
Dank U Heren! U heeft mijn motivatie in ieder geval weer onderuit gehaald. Chapeau!
Persoonlijk zou ik het prettig vinden als U, bij gebrek aan positieve reactie, in het geheel NIET reageert. Maar ook dat zal te veel gevraagd zijn.
Jammer dat een positief bedoelde post weer tot gevolg heeft dat mensen persoonlijk aangevallen worden.
Mijn excuses naar deze personen voor het verschaffen van deze voedingsbodem.
De post op dit forum was bedoeld als mededeling en niet als openingszin voor een discussie.
Dus postmaster, gooi er maar een slotje op.
Gewijzigd door Rik op 17-01-2017 11:11
 
Kilo Hotel
#5 Bericht afdrukken
Geplaatst op 17-01-2017 11:26
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 442
Sinds: 01.09.08

Rik schreef:
Jammer dat goede bedoeling altijd weer door dezelfde azijnpissers onderuit gehaald worden.
Wist het eigenlijk al voor ik iets op het forum ging zetten.
Bah! Op deze manier heeft binnenkort geen enkele goedbedoelende vrijwilliger meer zin om iets voor zijn of haar sport te doen.
Dank U Heren! U heeft mijn motivatie in ieder geval weer onderuit gehaald. Chapeau!
Persoonlijk zou ik het prettig vinden als U, bij gebrek aan positieve reactie, in het geheel NIET reageert. Maar ook dat zal te veel gevraagd zijn.
Jammer dat een positief bedoelde post weer tot gevolg heeft dat mensen persoonlijk aangevallen worden.
Mijn excuses naar deze personen voor het verschaffen van deze voedingsbodem.
De post op dit forum was bedoeld als mededeling en niet als openingszin voor een discussie.
Dus postmaster, gooi er maar een slotje op.


Het bericht lezend dacht ik: "er is best veel in positieve zin veranderd". Werd ik ooit derde bij een ééndagswedstijd die de Gooise toen nog organiseerde (ervaren namen ver achter me latend), deed ik enkele keren mee met de Gelderse en Zomerwedstrijden met redelijke plaatsen, de NK bleef "een droom" door de toenmalige regeltjes. Als ik zie dat daar verandering in gekomen, ervaar ik dat als positief. Een buurtgenoot, die wekelijks schaats op de Vechtse Banen in Utrecht, zie ik ook niet bij NK schaatsen in Heereveen en dat lijkt me terecht. Een dweilorkest lijkt me wel wat voor Ronald. Kan hij de boel op Terlet toch opfleuren.Lol. En als er in de betutteling en documentatie iets moet/kan gebeuren? Pak dat op! "Azijnpissers" lijkt me overigens geen passende bijdrage. Het vriest ook nog, dus pas op. Je straaltje kan bevriezen.
Gewijzigd door Kilo Hotel op 17-01-2017 11:42
Kees Hordijk
Vereniging Historische Zweefvliegtuigen
KEES AERO NAUTICAL SERVICES
 
www.aviationservices.eu
allebei
#6 Bericht afdrukken
Geplaatst op 17-01-2017 11:56
Lid

Berichten: 233
Sinds: 07.10.08

Snap de reacties niet helemaal. Ik ben blij dat de WC&S vrijer omgaat met toelating tot de NK maar ik pleit voor nog een stapje verder, nl, om de NK gewoon, net als al jaren bij grote Duitse en Franse wedstrijden gewoon open te zetten voor iedereen die mee wil doen.

Waarom zou je de NK afschermen voor een klein groepje? Als je dan perse deelname wil beperken, gebruik dan valide argumenten.

Toch juist leuker om met meer kisten te vliegen?
Lijkt me ook leuker voor de organisatie en het veld/uitbater waar het gaat gebeuren.

Laat ook verantwoordelijkheden bij de vlieger liggen, maakt het organiseren een stuk makkelijker.
 
Ruud Holswilder
#7 Bericht afdrukken
Geplaatst op 17-01-2017 14:10
Lid

Berichten: 1279
Sinds: 03.09.08

Ik denk dat de CW&S een goede beslissing heeft genomen t.a.v. een ruimhartiger beleid t.a.v. wildcards.
De organisatie dient wel de veiligheid goed in de de gaten te houden.
Je kan niet alle verantwoordelijkheden hiervoor bij de vlieger leggen.
Gewijzigd door Ruud Holswilder op 17-01-2017 14:11
 
Jan Ritsma
#8 Bericht afdrukken
Geplaatst op 17-01-2017 14:23
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

Ruud Holswilder schreef:
Ik denk dat de CW&S een goede beslissing heeft genomen t.a.v. een ruimhartiger beleid t.a.v. wildcards.


Jahoor, dat denk ik ook. verder ben ik het met Ronald eens dat ze de deelname beter open kunnen gooien.
Zijn argumenten zijn zeer steekhoudend. Helaas heeft dit besluit weinig te maken met een toename van het verstand binnen de CW&S. Ze zien het deelnemersaantal achter uit hollen en beklagen zich reeds over het gebrek aan keus voor de EK en WK wat geschikte kandidaten betreft. Dat is echter eigen schuld dikke bult. Het is ook iets dat je zomaar niet kan keren binnen een jaar of twee.
Ruud Holswilder schreef:
De organisatie dient wel de veiligheid goed in de de gaten te houden.
Je kan niet alle verantwoordelijkheden hiervoor bij de vlieger leggen.

Klopt. Maar de gezagvoerder is verantwoordelijk voor de vluchtuitvoering en voor alle mogelijke wettelijke papieren die hij moet bezitten. De wedstrijdleiding is de luchtvaartpolitie niet en moet zich daar niet mee bemoeien.
Gewijzigd door Jan Ritsma op 17-01-2017 14:24
Jan Ritsma

 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
Dinant
#9 Bericht afdrukken
Geplaatst op 17-01-2017 18:08
Lid

Berichten: 189
Sinds: 07.03.09

Gewoon Engelse model hanteren. Iedereen kan inschrijven, bij overinschrijving in een klasse wordt er naar de nationale ranglijst gekeken.
Mocht je dan perse reden zien om 1 of 2 plekken per klasse per wildcard toe te kennen, dan kan dat m.i. alsnog
 
Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.10 seconden