| 29-03-2024 | 01:38
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 4

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,394
· Nieuwste lid: Asher
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Welke PNA is geschikt?
Zoef
#21 Bericht afdrukken
Geplaatst op 20-07-2009 12:52
Lid

Berichten: 133
Sinds: 02.09.08

OK ik heb nu wel voldoende reacties om een goed oordeel te vellen.
Nu ben ik nog op zoek naar de manier om te zorgen dat de PNA opstart in WindowsCE ipv de Navigon software.
Via de diverse fora heb ik bergrepen dat je via active sync in Windows CE iets moet aanpassen
Wie kan mij een korte omschrijving geven hoe ik dat moet doen.
Wat moet aangepast worden en hoe?
Kortom; Navigon tweaken voor Dummies?

Eric
 
annehoekstra
#22 Bericht afdrukken
Geplaatst op 26-07-2009 18:53
Lid

Berichten: 29
Sinds: 15.12.08

Zoef schreef:
OK ik heb nu wel voldoende reacties om een goed oordeel te vellen.
Nu ben ik nog op zoek naar de manier om te zorgen dat de PNA opstart in WindowsCE ipv de Navigon software.
Via de diverse fora heb ik bergrepen dat je via active sync in Windows CE iets moet aanpassen
Wie kan mij een korte omschrijving geven hoe ik dat moet doen.
Wat moet aangepast worden en hoe?
Kortom; Navigon tweaken voor Dummies?

Eric


De Navigon 2110 Max kun je 'unlocken'. Heb het voor een clubgenoot wel eens gedaan, weet niet meer precies hoe. Ik had een methode gevonden (op gpspassion.com) waarbij je 3 bestanden (oa update.me) op de sd kaart gooit. De navigon start dan op met een soort filebrowser en van daaruit kun je software naar keus opstarten.

Ik zou zeggen; probeer het hier eens (beetje flauw maar ik kon de bestanden zelf zo gauw niet vinden).
 
Hinse
#23 Bericht afdrukken
Geplaatst op 27-07-2009 16:33
Lid

Berichten: 28
Sinds: 10.07.09

Ik heb een Mio Moov 330. helderheid van het scherm is niet zo heel geweldig, maar de funcionaliteit is top! Groot scherm, verder geen knoppen en nooit problemen. Draai SeeYou Mobile. Heb heel even XCsoar erop gehad, maar dat werd me te ingewikkeld. Wilde gewoon iets dat direct werkte.

De Mio start op door een Mio Unlock programma in Windows CE, dan kan ik via FileManCE SeeYou opstarten vanaf SD kaart.

Accu van de Mio is waardeloos. Kan een uurtje mee. Oplossing: een HQ-UBT-2400. Een 2400 mAh accu waarmee ik minstens 8 uur kan vliegen. Misschien nog wel langer, nooit geprobeerd :-p

Kortom Mio Moov 330 met SeeYou Mobile:
Voordelen:
- Strak design
- Groot scherm (welke PNA niet)
- Betrouwbaar

Nadelen:
- Interne accu slecht (geen probleem met externe accu)
- Afleesbaarheid scherm kan beter

Hinse Osinga, ACS
 
thermiekfabriek
#24 Bericht afdrukken
Geplaatst op 02-08-2009 09:25
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 36
Sinds: 10.11.08

Zelf gebruik ik een Mio P350 (PDA) en ben overgestapt naar een HP314 (PNA). Kon deze tweede hands kopen. Heb toch de Navigon er nog eens naast gehouden en met elkaar vergeleken. De afleesbaarheid.....
Van alle modellen foto's "in action" gemaakt, zodat je zelf de "afleesbaarheid" kunt vergelijken.
http://www.thermi...et-seeyou/
Gewijzigd door thermiekfabriek op 02-08-2009 09:27
Passie voor zweefvliegen......
www.thermiekfabriek.nl
 
www.thermiekfabriek.nl
allebei
#25 Bericht afdrukken
Geplaatst op 04-08-2009 13:31
Lid

Berichten: 233
Sinds: 07.10.08

Wij hebben de HP314 PNA sinds begin van dit jaar.

Afleesbaarheid is eigenlijk uitstekend onder alle omstandigheden. De verbetering wordt echt duidelijk als je weer eens een vluchtje maakt met een PDA.
Bij afwegingen tussen Navigon en HP lijkt mij een al dan niet betere afleesbaarheid tussen beide een minor issue.

Stroomverbruik, evt gebruik van de autonavigatie, zijn denk ik belangrijker argmenten.

De HP314 is via een kabeltje van www.pda-einbau.de aangesloten op de Flarm en 5V voeding. Werkt allemaal prima al lijkt wel het stroomverbruik toegenomen. Ga dit binnenkort nog eens meten.

gr
Ronald
 
Ruud Holswilder
#26 Bericht afdrukken
Geplaatst op 12-08-2009 09:58
Lid

Berichten: 1279
Sinds: 03.09.08

Het wordt tijd dat iemand eens een keer een mooie iSoar-app voor de iPhone maakt.
Zo'n iPhone is uitstekend afleesbaar in fel zonlicht.
 
Bas
#27 Bericht afdrukken
Geplaatst op 12-08-2009 12:04
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 161
Sinds: 02.09.08

roeles schreef:
Al die schermen zijn gewoon te klein.
Mijns inziens wil je gewoon meer naar een centraal display in je dash.


http://www.dynonavionics.com/

zie hier of hier of hier
Gewijzigd door Bas op 12-08-2009 17:35
FAIAnnoy
 
www.unibrein.nl
Mart
#28 Bericht afdrukken
Geplaatst op 04-09-2009 14:13
Lid

Berichten: 11
Sinds: 18.07.09

welke pna geschikt is; tomtom iig niet.



Hartelijk dank voor het contact met onze Customer Care betreffende uw vraag over de XCsoar software.

Het referentienummer voor uw vraag is 090903-001588.

Tot onze spijt moeten wij u meedelen dat onze producten niet samenwerken met de XCsoar software.

Onze excuses voor het ongemak.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Indien u vragen of suggesties heeft horen wij dat graag.

Met vriendelijke groet,

TomTom Customer Care Team

Bjorn Valk

 
Frank Hiemstra
#29 Bericht afdrukken
Geplaatst op 04-09-2009 18:06
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 502
Sinds: 01.09.08

Hoi Mart, dit had ik jou ook wel kunnen vertellen,
aangezien TomTom niet onder Windows Mobile werkt.

In principe zijn alle PNA's geschikt, welke draaien op Windows Mobile.
Navigons en HP's zijn de meest bekende voorbeelden momenteel.
 
SjoerdT
#30 Bericht afdrukken
Geplaatst op 05-09-2009 12:48
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 113
Sinds: 09.10.08

roeles schreef:
Edit: lijkt een gyroscoop... is dat "|O|" tekentje een indicatie van je forward vector?

Dag Roel,

Als ik de afbeeldingen op de fabrikant site bekijk (zie EFIS-D60 en D6 en dan even naar beneden scrollen), denk ik dat het |O| symbool een slipbal is.
Gewijzigd door SjoerdT op 05-09-2009 12:50
Sjoerd Talsma
http://www.gozc.nl

Heb het liefst dat iedereen rechtsom cirkelt.
 
kpt9
#31 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-09-2009 20:45
Lid

Berichten: 136
Sinds: 02.09.08

frans schreef:
ik vlieg nu 2 maanden met een navigon waarvan de laatste week in de alpen: afleesbaarheid = 10 x beter dan een ipaq, evenals de beeldopbouw met schwitchen van scale,enz. Maakt zelf standaard een logfile (dat wordt geaccepteerd door het OLC waar ik verbaasd over was).
Ben alleen nog aan het uitzoeken met het ontvangen van externe nmea signalen..........
vooralsnog behoorlijk tevreden over de visuals daar ik de flarm en 940 ernaast gebruik.


Hallo luitjes,

Sinds kort gebruik ik geen iPaq 3950 meer in onze Ventus (de XT). De afleesbaarheid bij een beetje goed zweefvliegweer is en blijft matig. De seriële verbinding met een FLARM, Zander etc. is wel handig, maar heb je dat eigenlijk wel nodig. Heb nu een Navigon 2100 in de kist in gebruik die nergens op aangesloten is behalve op de boordspanning via de meegeleverde 12V converter. De radio antenne heb ik verwijderd. Draai er SeeYou Mobile voor PNA op en met zijn eigen snelle GPS ontvanger werkt het als een speer. De afleesbaarheid is goed, in ieder geval een stuk beter dan van mijn eerdere PDA. Gebruik hem dus uitsluitend als moving map met keerpunten en opdracht en nog het een en ander. Het gewone navigatie- en rekenwerk etc. doe ik met onze ZS1 vluchtcomputer. Files worden gedownload uit de GP941. De FLARM unit in IGC status is backup. De SeeYou file heeft ook waarde trouwens. Wat wil een mens nog meer.

Groeten,

Karel Termaat
Gewijzigd door kpt9 op 23-10-2009 20:27
 
http://home.planet.nl/~kpt9
Frank Hiemstra
#32 Bericht afdrukken
Geplaatst op 24-09-2009 01:41
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 502
Sinds: 01.09.08

Klinkt als dé perfecte configuratie Karel! Tup
 
Mart
#33 Bericht afdrukken
Geplaatst op 13-10-2009 11:43
Lid

Berichten: 11
Sinds: 18.07.09

Helaas heb ik zelf niet zo heel veel verstand van computeren.Na lang zoeken op het internet vond ik wel een unlock programma voor navigon PNA maar het lukte mij niet om XCsoar werkend te krijgen. Iedereen hier (oz & UK) gebruikt dat programma en bovendien is SEEYOU PNA wel heel erg duur. Heb ik de programmeur van het unlock programma gevraagd ff naar xcsoar te kijken...maakt hij zomaar een heel unlock en installatieprogramma. Da's nou aardig. Als het werkt stuur ik hem wel een donatie. Kan er wel af als je bijna 300 euries bespaard. BTW ik heb de navigon 4310 Wink
http://www.kombitz.com/2009/10/11/xcsoar-for-pna/
 
Michel Hagoort
#34 Bericht afdrukken
Geplaatst op 13-10-2009 18:46
Lid

Berichten: 73
Sinds: 12.12.08

Zie http://www.bware....-1.12b.wmv voor een preview van de versie die eind december uitkomt. Hier http://www.postfr...?CAT_ID=11 discussieert men over deze LK8000 versie van XCSoar.
 
Michel Hagoort
#35 Bericht afdrukken
Geplaatst op 18-10-2009 09:25
Lid

Berichten: 73
Sinds: 12.12.08

Groter scherm, maar geen idee wat de afleesbaarheid is, kijk eens op:
http://www.postfr...IC_ID=2919
 
Jan van Maarseveen
#36 Bericht afdrukken
Geplaatst op 03-11-2009 22:02
Lid

Berichten: 317
Sinds: 02.09.08

N.a.v. Karel's bericht hierboven ben ik van plan om mijn vertrouwde Ipaq3760 te vervangen voor een Navigon 2410 met SeeYou Mobile er op. De Ipaq werd gevoed door mijn Colibri en de Navigon wil ik net als Karel stand-alone gebruiken. Maar hoe nauwkeurig is dan de hoogte meting omdat dit dan uitsluitend met GPS data gaat? Bijvoorbeeld om airspace violations te voorkomen. Helaas hebben de nieuwste Navigon apparaten geen externe GPS-antenne ingang meer waarop dan de Colibri aangesloten had kunnen worden die een zeer nauwkeurige/gevoelige barometer heeft. Of moet het dan toch een PNA met ingebouwde hoogtemeter worden?

Alvast dank voor de antwoorden, Jan
Gewijzigd door Jan van Maarseveen op 03-11-2009 22:07
 
zendesigner
#37 Bericht afdrukken
Geplaatst op 04-11-2009 12:59
Lid

Berichten: 349
Sinds: 02.09.08

heeft de navigon bluetooth ? indien ja kan je de modules van www.k6team.de gebruiken.

 
Jan van Maarseveen
#38 Bericht afdrukken
Geplaatst op 04-11-2009 13:48
Lid

Berichten: 317
Sinds: 02.09.08

Dat is een antwoord, maar niet op mijn vragen.
 
kloppertjes
#39 Bericht afdrukken
Geplaatst op 04-11-2009 14:08
Lid

Berichten: 223
Sinds: 01.09.08

Algemene rekenregel is geloof ik dat de hoogte afwijking ongeveer 3 keer de horizontale afwijking is (Dus 5 meter onnauwkeurigheid in horizontale locatie is 15 meter onnauwkeurigheid in hoogte.)
Ivar Klop
 
Jan van Maarseveen
#40 Bericht afdrukken
Geplaatst op 04-11-2009 14:26
Lid

Berichten: 317
Sinds: 02.09.08

Da's alleszins acceptabel!
 
Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.17 seconden