| 28-03-2024 | 13:05
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 3

· Leden online: 1
dirk corporaal

· Totaal aantal leden: 2,394
· Nieuwste lid: Asher
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Welke PNA is geschikt?
Bas
#61 Bericht afdrukken
Geplaatst op 08-12-2009 11:57
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 161
Sinds: 02.09.08

thermiekfabriek schreef:.........Een beetje veel water rondom Amsterdam......


Ik denk dat ze erg voortuitlopen, the inconvenient thruth perhaps.......Shock

Op je site schrijf je; Alle bestanden, zoals airspace/maps/waypoints, waren betrekkelijk eenvoudig te genereren, nu ben ik heel benieuwd hoe je deze map hebt gegenereerd?Helpless

Ik gebruik manual LAT-LONG selection => diverse sizes geprobeerd => geen enkel result op m'n e-mail? Helpless
FAIAnnoy
 
www.unibrein.nl
thermiekfabriek
#62 Bericht afdrukken
Geplaatst op 08-12-2009 13:21
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 36
Sinds: 10.11.08

Bas schreef:
.... nu ben ik heel benieuwd hoe je deze map hebt gegenereerd?

Ik gebruik manual LAT-LONG selection => diverse sizes geprobeerd => geen enkel result op m'n e-mail?


Ik heb ook geen feedback gehad van het resultaat per mail.
In het volgende artikel http://www.thermi...ar-lk8000/ heb ik beschreven hoe ik de terrain maps heb gegenereerd. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Gewijzigd door thermiekfabriek op 08-12-2009 15:52
Passie voor zweefvliegen......
www.thermiekfabriek.nl
 
www.thermiekfabriek.nl
Dortu
#63 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-01-2010 13:03
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 217
Sinds: 01.09.08

Een nieuwe oplossing is binnenkort beschikbaar:

Oudie


www.naviter.si/images/stories/oudie_mount_450.jpg
Maurits Dortu
 
TonS
#64 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-01-2010 15:57
Lid

Berichten: 566
Sinds: 08.10.08

Leuk ding Maurits.
Ben benieuwd hoe ze dat in Engelstalige landen uitspreken: zoiets als Ojoedie denk ik
 
d-einn
#65 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-01-2010 16:25
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 33
Sinds: 02.09.08

TonS schreef:
Leuk ding Maurits.
Ben benieuwd hoe ze dat in Engelstalige landen uitspreken: zoiets als Ojoedie denk ik


of ze denken dat je hem alleen mag kopen als je een auto met 4 ringen hebt. Wink
 
TonS
#66 Bericht afdrukken
Geplaatst op 31-01-2010 22:49
Lid

Berichten: 566
Sinds: 08.10.08

Bas schreef:
Y'all

ter voorbereiding van de EG2010 hebben Reitze en ik dit apparaat gekocht;

Yummy Ca. 80 Euro, incl. shipping, geen invoerrechten, 4GB SD, prima houder, charger 220V, charger 12V, sync cables, earphone, boekje. Yummy

Probleemloos LK8000 erop gezet, werkt direct als een speer!!

Nu ben ik alleen nog op zoek naar goede (xcm) datafiles voor de EG2010!

Ik zal later ook nog wat fotos erbij doen,

2Bcont.
Oh ja; vergeet niet .com/XCSOLC1/]deze petitie te tekenen!


Bas, (of anderen die misschien ook zo'n ding hebben),

Weet jij of de PNA versie van SeeYou Mobile op dat apparaat draait? Zou je het anders eens kunnen proberen? Op de Naviter site kun je het programma downloaden.
Overigens: ze hebben inmiddels een HD 7" versie uitgebracht. Kost ongeveer €120.
 
Bas
#67 Bericht afdrukken
Geplaatst op 01-02-2010 09:58
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 161
Sinds: 02.09.08

TonS schreef:
.......

Bas, (of anderen die misschien ook zo'n ding hebben),

Weet jij of de PNA versie van SeeYou Mobile op dat apparaat draait? ........
Overigens: ze hebben inmiddels een HD 7" versie uitgebracht. Kost ongeveer €120.


Ja hoor, bijna probleemloos, het apparaat heeft 1 minuscule nadeel, de laatste drie pixel kollomen worden niet getoond, de rechter van die prutserige knopjes in seeyou < > wordt dan nog iets kleiner.
Verder is de onderin de Windows start/taak-balk in beeld maar die schijn je ook wel weer weg te kunnen toveren, er zijn mensen die het juist wel in beeld willen hebben vanwege het klokje.

Gelukkig doet LK8000 kwa bediening dat veel beter, kan niet wachten tot het weer vliegweer wordt voorlopig ben ik onder de indruk en als de 5" goed werkt ga ik zeker over op de 7"!
Opvallende is wel dat de 5" Win CE 6.0 draait en de 7" Win CE 5.0, geen idee wat het verschil is en waarom dit zo is.

Ik plaats tzt nog wat screenshots.
FAIAnnoy
 
www.unibrein.nl
Dinant
#68 Bericht afdrukken
Geplaatst op 01-02-2010 10:32
Lid

Berichten: 189
Sinds: 07.03.09

Klantenservice is mss wel lastig: Hmm

Q: Dear Sir, How can I indicate while buying this item that I would like to have the EU map installed on the sd card? Kind regards
A: Hello: Yes, we can offer EU map for you! Thanks

 
TonS
#69 Bericht afdrukken
Geplaatst op 01-02-2010 14:11
Lid

Berichten: 566
Sinds: 08.10.08

OK. Thx, Bas.

@Dinant.
Ja, erg goed is het Engels van die lui niet.
Ondanks dat hebben ze wel heel tevreden klanten.

Maar ik begrijp dat SeeYouM aangepast zou moeten worden om op een 7" scherm te draaien?
http://www.naviter.si/component/option,com_smf/Itemid,238/topic,3753.0
Gewijzigd door TonS op 01-02-2010 14:22
 
zendesigner
#70 Bericht afdrukken
Geplaatst op 01-02-2010 15:21
Lid

Berichten: 349
Sinds: 02.09.08

TonS schreef:
OK. Thx, Bas.

@Dinant.
Ja, erg goed is het Engels van die lui niet.
Ondanks dat hebben ze wel heel tevreden klanten.

Maar ik begrijp dat SeeYouM aangepast zou moeten worden om op een 7" scherm te draaien?
http://www.naviter.si/component/option,com_smf/Itemid,238/topic,3753.0


Hoy ton,

Dat is mijn postje, inderdaad hebben ze een aparte exe file gemaakt voor elke device die ze ondersteunen.

dus moet de menu structuur aangepast worden op het aantal pixels van het scherm.

start maar eens een navigon exe file op een hp 314 , dan zie je wat ik bedoel.

device is de deze

www.wirelession.com/aDMIN/htmledit/UploadFile/2009123211654960.jpg
 
TonS
#71 Bericht afdrukken
Geplaatst op 01-02-2010 16:20
Lid

Berichten: 566
Sinds: 08.10.08

Ik zie inderdaad in de downloads wel een aparte executable staan voor de diverse devices, maar die zijn maar 6K en lijken mij alleen maar een soort auto-executables te zijn die het apparaat vertellen dat hij naar de map 2577 moet gaan en daar mSeeYou.exe moet opstarten. Die is hetzelfde voor elk apparaat.

Mooi ding dat je besteld hebt. Kun je in de cockpit ook nog gewoon je email checken en je Word-documenten zitten lezen... Cool
Hij start ook gewoon in CE Desktop mode, dus volgens mij heb je die opstart executable helemaal niet nodig. Je kunt gewoon naar de executable in de 2577 map browsen en dan SeeYou gewoon opstarten.

Volgens mij is de afmeting van het scherm ook niet van belang maar de resolutie.
Jouw apparaat heeft een resolutie heeft van 800x480 en de iPAQ314 b.v. ook, dus dat lijkt me ook geen probleem.

Of zie ik dat nu helemaal fout? Hmm

@Bas: Kun je dat Chinese ding in CE Desktop starten of start ie gewoon automatisch SeeYou op als je het kaartje in het apparaat hebt zitten?
 
TonS
#72 Bericht afdrukken
Geplaatst op 01-02-2010 16:22
Lid

Berichten: 566
Sinds: 08.10.08

roeles schreef:
Heb je meer info qua hardware?
En afleesbaarheid van 't scherm (nits enzo)



Hier vond ik hem:
http://www.wirelession.com/products_view.asp?cid=94&id=75
 
Bas
#73 Bericht afdrukken
Geplaatst op 01-02-2010 17:36
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 161
Sinds: 02.09.08

TonS schreef:@Bas: Kun je dat Chinese ding in CE Desktop starten of start ie gewoon automatisch SeeYou op als je het kaartje in het apparaat hebt zitten?


Gewoon vanuit CE Desktop => File Exploder => en dan maar een beetje proberen welke executable het beste resultaat gaf, volgens mij de eerste de beste maar ik heb het ding even niet bij de hand dus dat hoor je later nog wel.
FAIAnnoy
 
www.unibrein.nl
TonS
#74 Bericht afdrukken
Geplaatst op 01-02-2010 17:40
Lid

Berichten: 566
Sinds: 08.10.08

Ah OK. Dus dat ding kun je laten opstarten in CE Desktop. Dat is heel mooi.
Dan maakt het volgens mij ook allemaal niks meer uit en kun je ook meteen de mSeeYou executable in de map 2577 opstarten.
 
zendesigner
#75 Bericht afdrukken
Geplaatst op 01-02-2010 19:49
Lid

Berichten: 349
Sinds: 02.09.08

TonS schreef:
Ah OK. Dus dat ding kun je laten opstarten in CE Desktop. Dat is heel mooi.
Dan maakt het volgens mij ook allemaal niks meer uit en kun je ook meteen de mSeeYou executable in de map 2577 opstarten.


Idd het zou op de 800*600 moeten trekken van de 314. Ik wacht nog af om de helderheid te beoordelen. Dit kan je enkel zien in het zonlicht en niet op een filmpje.

Krijg het morgen of overmorgen binnen, zit al in belgie bij de douane Shock

zal het jullie laten weten of het goed is.
 
unen
#76 Bericht afdrukken
Geplaatst op 02-02-2010 12:20
Lid

Berichten: 65
Sinds: 03.09.08

Ik wacht nog af om de helderheid te beoordelen. Dit kan je enkel zien in het zonlicht en niet op een filmpje.


Ik heb zelf ook zo'n 5" hllynav uit China laten komen, en bevalt tot nu toe prima.
Ik heb ermee boven de wolken gevlogen (dus in het volle zon licht en met zonnebril op)
En de helderheid bevalt mij prima (ik zet wel altijd het terrain uit om zo nog meer contrast te krijgen en alleen het noodzakelijke zie op het scherm) Terrain zie ik genoeg als ik naar buiten kijk.

Ik weet alleen nog niet ofdat het ook mogelijk is met de "hllynav" om de comport via de usb te laten werken?

Het is ook mee gefilmd (tijdens het hoogtelieren) maar zoals je als zegt kun je daar niets op zien.
[video]http://www.youtube.com/watch?v=-Dw6r_1r91M[/video]

Overigens ben ik persoonlijk helemaal om de naar de LK8000 software. er zitten een heleboel slimme dingen in verwerkt die ik bij andere navsoft nog niet gezien heb. En dat nog wel helemaal gratis.
Gewijzigd door unen op 02-02-2010 12:27
 
Dortu
#77 Bericht afdrukken
Geplaatst op 08-02-2010 23:01
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 217
Sinds: 01.09.08

Dortu schreef:
Een nieuwe oplossing is binnenkort beschikbaar:

Oudie


De Oudie is volgens opgaaf van Naviter halverwege maart leverbaar. Informatie over de prijs, technische specificaties en handleiding is verkijgbaar via een mail naar

www.naviter.si/images/stories/oudie_mount_450.jpg
Gewijzigd door Dortu op 09-02-2010 00:23
Maurits Dortu
 
borisbroere
#78 Bericht afdrukken
Geplaatst op 09-02-2010 08:10
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 148
Sinds: 02.09.08

Op Streckenflug.at staat er een prijs voor van €540. Uiteraard kan dit bij de verschillende aanbieders nog varieeren, en e.e.a. zal wel afhankelijk zijn van het al wel of niet hebben van een CU licentie, maar het geeft wel een indicatie.

Boris
Gewijzigd door borisbroere op 09-02-2010 08:12
Eerste Zeeuws-vlaamse Aero Club (EZAC)
 
Bas
#79 Bericht afdrukken
Geplaatst op 16-02-2010 13:30
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 161
Sinds: 02.09.08

1 week oud nieuws: LK8000 is now 100% compatible with SeeYou waypoints, and soon also for tasks.
You can choose any file format, with no problems. You can even use two different formats in configurations, like in the following picture (file 1 is seeyou .cup, file 2 is winpilot .dat). There is no limit to the number of waypoints (I use 5600!).
If you use SeeYou format, LK8000 is showing all new informations, like in this page for an airport: ICAO, radio , runway direction and length.
Tup


FAIAnnoy
 
www.unibrein.nl
zendesigner
#80 Bericht afdrukken
Geplaatst op 16-02-2010 14:04
Lid

Berichten: 349
Sinds: 02.09.08

TonS schreef:
Ik zie inderdaad in de downloads wel een aparte executable staan voor de diverse devices, maar die zijn maar 6K en lijken mij alleen maar een soort auto-executables te zijn die het apparaat vertellen dat hij naar de map 2577 moet gaan en daar mSeeYou.exe moet opstarten. Die is hetzelfde voor elk apparaat.

Mooi ding dat je besteld hebt. Kun je in de cockpit ook nog gewoon je email checken en je Word-documenten zitten lezen... Cool
Hij start ook gewoon in CE Desktop mode, dus volgens mij heb je die opstart executable helemaal niet nodig. Je kunt gewoon naar de executable in de 2577 map browsen en dan SeeYou gewoon opstarten.

Volgens mij is de afmeting van het scherm ook niet van belang maar de resolutie.
Jouw apparaat heeft een resolutie heeft van 800x480 en de iPAQ314 b.v. ook, dus dat lijkt me ook geen probleem.

Of zie ik dat nu helemaal fout? Hmm

@Bas: Kun je dat Chinese ding in CE Desktop starten of start ie gewoon automatisch SeeYou op als je het kaartje in het apparaat hebt zitten?



Hoy , we hebben ondertussen seeyou mobile er goed op draaien. Zoals verwacht zijn er wat issues met de menu structuur. Andrej heeft me toegezegd dat dit in de volgende versie van SYM die samen met de OUdie gaat uitkomen opgelost is.

SYM staat rechtstreeks op het interne SD kaartje. en start ook vanaf daar op via windows CE shell. heb er een icoontje op de desktop voor gemaakt Smile

De software op het toestel krijgen via de kabel was even zoeken, wirless werkt ook, bluetooth werkt.

Heb de componenten besteld om het in te bouwen.

zal later nog eens proberen om een fototje op het forum te zetten.

Bart
 
Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.21 seconden