| 23-02-2018 | 19:29
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 4

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,132
· Nieuwste lid: Marco1967
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
CW&S stelt voor om waterballast toe te staan in de FAI clubklasse
webmaster
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 04-02-2017 17:47

Superbeheerder

Sinds: 21.08.08

Lees: http://www.fai.or...a_Ax8_2_10

Dit voorstel betekent een "kill" van de huidige clubklasse !!

Ik ben wel benieuwd of/hoe CW&S hiervoor draagvlak heeft gekregen van Nederlandse zweefvliegers.

Onderwerp komt aan de orde bij de eerstvolgende FAI IGC Plenary op 3-4 maart in Budapest: http://www.fai.org/igc-about-us/igc-meetings

68.media.tumblr.com/6c895c5629702d8686df914f3db9d859/tumblr_okv1zf7gKu1u6zlx2o1_500.jpg

www.zweefportaal.nl
Jan Ritsma
#2 Bericht afdrukken
Geplaatst op 04-02-2017 19:15

Lid

Sinds: 09.09.08

webmaster schreef:
Lees: http://www.fai.or...a_Ax8_2_10

Dit voorstel betekent een "kill" van de huidige clubklasse !!

Nou een kill......
Het maakt het profijtelijker om met andere clubklasse vliegtuigen te gaan vliegen.
Dat betekent dat veel van de huidige kisten aan waarde verliezen en andere in waarde stijgen.
Dat kan sommigen veel geld kosten en anderen geld opleveren.
Zo te horen zit de webmaster of zijn zoon in de eerste categorie Wink

webmaster schreef:
Ik ben wel benieuwd of/hoe CW&S hiervoor draagvlak heeft gekregen van Nederlandse zweefvliegers.

Oh, hebben ze draagvlak nodig dan? De CW&S is een duister clubje dat per decreet regeert.
Het mag dan wel een advies commissie van het ABZ zijn, maar in de praktijk heeft het ABZ maar te doen wat die CW&S heren bekokstoven. Wie benoemt de leden van de CW&S? Dat doen ze zelf!! Ze kunnen het hele TopSportBeleidsPlan opzij schuiven en mensen bevoor of benadelen naar keuze. Kan je daar tegen in beroep? Neehoor, het is slikken of stikken en als je het er niet mee eens bent dan moet je dat vooral niet laten merken want dan kan je je wedstrijdcarriere wel vergeten.

Nu wordt toevallig de webmaster benadeeld en nu komt hij zelf in het forum protesteren. Het kan verkeren!

webmaster schreef:
Onderwerp komt aan de orde bij de eerstvolgende FAI IGC Plenary op 3-4 maart in Budapest: http://www.fai.org/igc-about-us/igc-meetings

Ow, leuke stad, leuk reisje, Daar zullen we Frouwke dan wel weer aantreffen tegen die tijd Wink

De manier waarop de afdeling zweefvliegen van de KNVvL bestuurd wordt is niet meer van deze tijd.

We lezen wel weer hoe het afloopt.
Gewijzigd door Jan Ritsma op 04-02-2017 19:59
Jan Ritsma

http://home.planet.nl/~ritsm076/
JuliettBravo
#3 Bericht afdrukken
Geplaatst op 04-02-2017 22:08

Lid

Sinds: 02.09.08

Jan Ritsma schreef:

*zucht*

Jan Ritsma schreef:
Nu wordt toevallig de webmaster benadeeld en nu komt hij zelf in het forum protesteren. Het kan verkeren!

*zucht*

Jan Ritsma schreef:
Ow, leuke stad, leuk reisje, Daar zullen we Frouwke dan wel weer aantreffen tegen die tijd Wink

*zucht*

Kortom, typisch JR Smile
Bart vS

www.vanstratum.com
Jan Ritsma
#4 Bericht afdrukken
Geplaatst op 04-02-2017 23:29

Lid

JuliettBravo schreef:
Jan Ritsma schreef:

*zucht*

Nou, vooruit, speciaal voor Bart dan nog maar een toelichting:
Ben Hiemstra, de webmaster van het KNVvL forum, die ook zitting heeft in de CIV, heeft samen met z'n zoon een Cirrus. Dat is een clubklasse vliegtuig dat op dit moment één van de best geschikte vliegtuigen in deze klasse is. De vraag is, of dat nog zo is als er waterballast mee genomen mag worden. Ik denk van niet.
Wat bij de KNVvL een doodzonde is, is dat een KNVvL official openlijk via het forum een ander KNVvL official of orgaan, aanvalt. Dat is not done en daar hebben we enige tijd geleden een voorbeeldje van gezien. Vroeger zou Ben iemand die kritiek durfde uiten, gewoon van het forum gesmeten hebben. Maar, het kan verkeren, hij doet het nu zelf.

JuliettBravo schreef:
Jan Ritsma schreef:

*zucht*

Tja, het valt toch echt op Bart! Hij heeft de CW&S altijd gesteund en nu valt hij die jongens aan. Hij heeft wel gelijk hoor, want de CW&S is een soort ongeleid projectiel en doet en laat waar ze zin in heeft. Het vervelende is dat dat ook kan en niemand controleert die hap.
Maar, ik vind het grappig om te zien hoe snel Ben zijn principes veranderen als hij vermoedt dat zijn belangen geschaad worden Wink

JuliettBravo schreef:
Jan Ritsma schreef:

*zucht*

Tja Bart, Frouwke is net terug van een kleine maand Australie ze zit als ze niet op reis is in Woerden en gaat vast wel naar Boedapest en nog een paar bestemmingen. Dat gaat jaar in jaar uit op KNVvL kosten, maar een specificatie van die kosten hoef je als lid niet te vragen. Ik vraag me af wat al dat gereis van Frouwke voor nuttig effect heeft, maar ik vrees dat als we geen kosten analyse krijgen , we ook geen baten analyse hoeven te verwachten.

JuliettBravo schreef:
Kortom, typisch JR Smile

Smile Dag Bart
Jan Ritsma

Teppie Thermiek
#5 Bericht afdrukken
Geplaatst op 05-02-2017 00:59

Lid

Sinds: 29.09.08

Dag Jan!

Kill voor de clubklasse. Dat heeft verder niets met geld te maken. Ik heb samen met mijn broer een Cirrus en we genieten er elke keer weer van. Wat hij waard is is mij waardeloos. Ik denk echter dat ik niet de enige ben die zijn Cirrus of Ls1 echt niet gaat inruilen voor een Ls4 of discus. En zeker niet als ik er zo'n 25k bij moet legger voor het zelfde plezier.

Dit betekend dus een Kill voor de clubklasse. Er zit nogal een verschil tussen 15k en 35k. De clubs hebben veel Ls4 en Discussen het is echter nog maar de vraag in hoeverre de club gewillig is om juist deze belangrijke overgangtrainers weg te geven voor wedstrijden.

Het huidige systeem deugt. Er is geen clubklassevliegers die er problemen mee heeft. Er is wat dat betreft ook geen oplossing nodig. Laat staan een voorstel.
Het huidige systeem is eerlijk en flexibel en zou best aangepast kunnen worden om zo langzaam een verandering teweeg te kunnen brengen.
De huidige clubklasse vliegers bestaat voor ongeveer de helft tot 2/3 uit privé vliegers. Deze mensen kennen hun kist door en door. En nee dit zijn vaak geen Ls4's of Discussen. Misschien wel daarom presteren deze mensen ook wel vaak goed op wedstrijden. Het is immers nog maar te bezien in hoeverre je jezelf wedstrijd klaar kunt maken in een clubkist waar je telkens weer om moet loten om te oefenen.
Met de kist van de club is het bewezen ook gewoon goed mee komen in de clubklasse. En hoe mooi is het om vanuit die positie met weinig geld jezelf een oneindige toegang te verschaffen tot deze walhalla?

Het huidige systeem deugt en dat bewijzen de resultaten ook! Tim op de NK, Patrick met de asw20 op de NK en bijvoorbeeld de webmaster met een Discus bt op de OMK. Stuk voor stuk mensen die hun kist zo goed kennen dat de handicap klopt. Ow en neem de afgelopen WK''s/EK''s ook even mee...

Dat je het CWS een duistere organisatie noemt laat me koud. Deze op de persoon gekotste alinea's zien we vaker. Dat er al jaren mensen in zitten die zich met hart en ziel inzetten voor het voorbehoud van de sport is voor mij alleen een goed punt. Immers: beter kunnen is beter doen. Tot die tijd kan er op een normale manier met elkaar gesproken worden.

Ik denk wel dat er draagvlak voor nodig is. Immers; deze altijd al ondergewaardeerde klasse is eindelijk weer eens met een stijgende lijn bezig. Inzet en enthousiasme van vele tientallen gepassioneerde clubklasse vliegers maakt dat deze klasse één van de leukste is die er bestaat.

De beargumentatie van het voorstel dat de clubklasse meer en meer een onveilige klasse zou zijn slaat wat mijn betreft noch kant noch wal. De romp van een Ls4 heeft puntje bij paaltje helemaal niets extra's in te brengen tegenover de romp van een Ls1. En zelfs met een iets meer veilige kist plof ik liever leeg neer dan met 525 kilo. En ik wil de cijfers nog wel eens zien over incidenten en ongevallen binnen de clubklasse tegenover andere klasses. En de cijvers in start incidenten tussen kisten met water en zonder water. Komt bij dat als we het over snel klimmen in de thermiek gaan praten we misschien beter de openklasse af kunnen schaffen opdat het misschien wel niet helemaal wenselijk is dat zo'n grote kist met 130 kmph en 30 graden helling minimaal manouvreerbaar zichzelf een weg baant door de andere klasses. Als laatste denk ik dat de clubklasse voorop een klasse is waar de club cultuur een belangrijke rol speelt. Een cultuur waarin je met anderen napraat na het vliegen. Waarin je niet presteert op een eiland maar waar de gezelligheid helpt in een cultuur die bijdraagt aan een hele veilige standaard.

De webmaster word niet benadeeld! Het meer en deel van zweefvliegend Nederland is bewezen minder egocentrisch dan jij misschien denkt. Het gaat hier misschien wel om het voortbestaan van niet alleen een hele klasse maar misschien meer wel om de wedstrijdsport in zijn geheel.

Ik kan de toekomst niet voorspellen maar met een clubklasse met water voorzie ik:

Een hoge wedstrijddrempel door de extra handelingen en vaardigheden omtrent water gebruik.
En toename van de kosten opdat een Ls4 nu eenmaal minimaal 2x duurder is dan bijvoorbeeld een Cirrus.
De eerste jaren een lege clubklasse zonder wedstrijddrempel. Uitsterven van de klasse als gevolg.
Creëren van een elite omgeving waar alleen de man met geld zich in kan kopen op wedstrijd niveau. En het is nog de vraag of de veiligheid daarmee gediend is.

Kijk naar de inschrijvingen van het NK en de OMK als voorbeeld. Mooi hè? We kunnen het beter de open Clubklasse NK noemen op dit moment. Omdat de clubklasse leeft en het zweefvliegen in en met de clubklasse kisten de kern raakt van een hele grote groep zweefvliegers. Een grote groep die zich misschien wel niet kan vinden in dit voorstel.

Discussie is altijd goed. Ik verwacht en hoef ook niet een reactie hier Jan. Kom maar eens langs, is al weer een tijdje geleden! Misschien als het lekker is drinken we een bak koffie op het terras en dan Hebben we het er even over...

Het spreekt me aan opdat ik van de clubklasse houd. De klasse waar het begint en waar de vlieger zonder gelul en puur en alleen met zichzelf een prestatie maakt.
De meest pure klasse wat mijn betreft. En dus een hele mooie!

Clubklasse rules!

Mvg
Sander Terpstra
Gewijzigd door Teppie Thermiek op 05-02-2017 01:29
Sander Terpstra FAC

Jan Ritsma
#6 Bericht afdrukken
Geplaatst op 05-02-2017 10:31

Lid

Dag Sander,

Je bent duidelijk een vervend voorstander van de regels in de clubklasse zoals ze nu zijn.
Het hele lange verhaal over de voordelen van het huidige systeem had je je kunnen besparen, want daar gaat mijn posting niet over. Je argumenten zijn interessant, deels misschien ook steekhoudend maar bestuurlijk gezien niet ter zake. Ik licht enkele frasen uit je betoog:

Teppie Thermiek schreef:

Kill voor de clubklasse. Dat heeft verder niets met geld te maken.

Natuurlijk wel! want de volgende zin die je schrijft luidt:

Teppie Thermiek schreef:
Ik heb samen met mijn broer een Cirrus en we genieten er elke keer weer van. Wat hij waard is is mij waardeloos. Ik denk echter dat ik niet de enige ben die zijn Cirrus of Ls1 echt niet gaat inruilen voor een Ls4 of discus. En zeker niet als ik er zo'n 25k bij moet legger voor het zelfde plezier.

Kortom, het heeft heel veel met geld te maken. mensen die nu goed mee kunnen komen zullen wellicht in de buidel moeten tasten voor een andere kist

Teppie Thermiek schreef:
Het huidige systeem is eerlijk en flexibel

Daar ging mijn posting niet over en het is dus een zijsprong. Het systeem zou eerlijker zijn als iedereen ongeveer met de zelfde vleugelbelasting zou (kunnen) vliegen.

Teppie Thermiek schreef:
Het huidige systeem deugt en dat bewijzen de resultaten ook!

Dat de Nederlanders internationaal goed presteren, betekent niet noodzakelijkerwijs dat het systeem deugt.
Het feit dat je dit zo opvoert betekent alleen maar dat je het sterk vanuit jouw en wellicht ook vanuit ons nationale straatje bekijkt. Maar ook dit is een zijsprong

Teppie Thermiek schreef:
Dat je het CWS een duistere organisatie noemt laat me koud. Deze op de persoon gekotste alinea's zien we vaker. Dat er al jaren mensen in zitten die zich met hart en ziel inzetten voor het voorbehoud van de sport is voor mij alleen een goed punt.

Nu kom je op een punt waar het bij mij om ging. Dat de CW&S een duistere organisatie is staat vast. Het heeft niets maar dan ook niets met kotsen op personen te maken en je woordkeus staat me allerminst aan. Ik noem vaak man en paard, maar deed dat hier juist niet.

Beste Sander, ik heb nu 23 jaar ervaring in de Nederlandse zweefvliegwedstrijdsport daar is een boek over te schrijven en je wordt misselijk van de manier waarop die lieden, die zich in jouw optiek "met hart en ziel inzetten voor de sport", misbruik maakten van hun positie om zichzelf te bevoordelen. Ze hebben de Nederlandse zweefvliegerij veel schade toegebracht. Als iemand een rits voorbeelden wil kan ik die geven. Als ik eens weer in NL ben dan ga ik graag met jou een biertje drinken om je alles haarfijn uit de doeken te doen.

Teppie Thermiek schreef:
Ik denk wel dat er draagvlak voor nodig is.

Ik denk dat voor alle beslissingen van de CW&S draagvlak nodig is. Dat is nu juist mijn punt.
Mijn "Oh hebben ze daar draagvlak voor nodig dan?", is dan ook sarcastisch bedoelt natuurlijk. De webmaster verdedigt hier al minstens tien jaar ongeacht wat zich voordoet, het establishment van de NL zweefvlieghobby waar hij zelf uitgebreid deel van uitmaakt. Ben is een schitterend voorbeeld van machtswellust en eigenbelang gemengd met een flinke dosis vriendjespolitiek. beste Sander, dit jaar vloog ik in Afrika 27 nieuwe NL records. (niet dat ik met de laatste 7 blij ben, maar daarover op zweefvliegenonline.nl later meer).
Nu de vraag: zoek jij nu eens in dit forum op het woordje "record" en let op welke naam Ben Hiemstra telkens in het forum plaatst.
Het feit dat dat 26 meter vliegtuig van zijn favoriet er regelmatig ongehandicapt door een 15 meter kistje uit gevlogen wordt, zou hem als clubklasse vlieger toch moeten aanspreken. Ben heeft echter zo zijn eigen mateloos onsportieve agenda.
Toen Ben in dit forum mij liet weten:"Ik ben hier de webmaster en daar zal jij het mee moeten doen", stond een week later zweefvliegenonline on line. En nu is hij nergens meer.

Teppie Thermiek schreef:
Als laatste denk ik dat de clubklasse voorop een klasse is waar de club cultuur een belangrijke rol speelt. Een cultuur waarin je met anderen napraat na het vliegen. Waarin je niet presteert op een eiland maar waar de gezelligheid helpt in een cultuur die bijdraagt aan een hele veilige standaard.

Als restauranthouder op Terlet zie jij natuurlijk wel wat in dat "gezellig napraten" en als je dat ook nog aan "vleiligheid" kan koppelen heb je het helemaal gemaakt! Cool
Grapje hoor Sander! ik gun het je van harte!
Ik kan je gerust stellen. Ook privévliegers met nimbussen4 en 18 m kisten vinden het reuze gezellig om na afloop van het vliegen aan de bar na te praten. Een gedeelte van die "clubcultuur" ontbreekt echter wel bij deze groep en dat is fijn. Zo heeft iedereen de mogelijkheid om zich daar te begeven waar hij zich het meeste thuis voelt.

Teppie Thermiek schreef:
De webmaster word niet benadeeld! Het meer en deel van zweefvliegend Nederland is bewezen minder egocentrisch dan jij misschien denkt. Het gaat hier misschien wel om het voortbestaan van niet alleen een hele klasse maar misschien meer wel om de wedstrijdsport in zijn geheel.

Zal wel meevallen Sander. Toen het rookverbod in de horeca kwam voorspelden velen dat dit het einde zou zijn van die bedrijfstak. Dat waren wel allemaal rokers natuurlijk.
Maar, ik heb helemaal geen behoefte om de eenzijdige decreten van de CW&S te gaan zitten verdedigen. Het doel van mijn posting behelst eerder het tegendeel

Teppie Thermiek schreef:
Het spreekt me aan opdat ik van de clubklasse houd. De klasse waar het begint en waar de vlieger zonder gelul en puur en alleen met zichzelf een prestatie maakt.
De meest pure klasse wat mijn betreft. En dus een hele mooie!

Clubklasse rules!

Sander, ik wens je oprecht veel succes met je dialoog met de CW&S. Zorg dat je genoeg mensen op de been krijgt, dan maak je misschien een kans.
Mijn ervaring is dat de CW&S door de jaren heen er van overtuigd is het beter te weten wat goed voor zweefvliegend Nederland is dan zweefvliegend Nederland dat zelf weet. De ladder hebben ze helemaal niet nodig!
Wist je, dat die ladder helemaal niet een idee van de CW&S was? Ze MOESTEN met een Topsportbeleidsplan komen want anders kregen ze geen subsidie van de IOC/NSF! Die ladder is alleen maar lastig. Vandaar ook die clausule dat ze de hele ladder aan de kant kunnen schuiven ten behoeve van hun vriendjes. die ladder is alleen maar de vlag die de onwelriekende lading moet dekken en de schijn van objectiviteit moet creëren.
Die subsidie zal wel aardig op de tocht komen te staan, want die schijnt (naar zeggen van de CW&S) (mede) afhankelijk te zijn van de prestaties van de Nederlanders op de EK/WK. www.zweefvliegenonline.nl/recordverslag2016/smiley/ai.gif
Na enige tijd holt een corrupt systeem zich zelf van binnen uit.

Nogmaals, de CW&S in zijn huidige vorm is al lang niet meer van deze tijd.
Gewijzigd door Jan Ritsma op 12-02-2017 19:29
Jan Ritsma

TonS
#7 Bericht afdrukken
Geplaatst op 05-02-2017 11:34
Lid

Sinds: 08.10.08

Teppie Thermiek schreef:

De huidige clubklasse vliegers bestaat voor ongeveer de helft tot 2/3 uit privé vliegers.

Eh...waarom heet het dan eigenlijk CLUBklasse? Wink

zendesigner
#8 Bericht afdrukken
Geplaatst op 05-02-2017 11:37
Lid

Sinds: 02.09.08

ik zie dat het zweefportaal nog altijd niet is veranderd Grin

Net over de grens kan je nog altijd meedoen met de clubklasse onder handicap 98 en ZONDER water Smile

groetjes

Jan Ritsma
#9 Bericht afdrukken
Geplaatst op 05-02-2017 11:48

Lid

zendesigner schreef:
ik zie dat het zweefportaal nog altijd niet is veranderd Grin

Net over de grens kan je nog altijd meedoen met de clubklasse onder handicap 98 en ZONDER water Smile

groetjes

Grin
Ja, maar dat komt omdat ze net over de grens nog lang niet overal water hebben
Smile

groetjes
Jan Ritsma

Zweefduiker
#10 Bericht afdrukken
Geplaatst op 05-02-2017 17:53

Lid

Sinds: 01.09.08

Ik vind de bestaande clubklasse prima. Maar het is wel een feit dat er nu een generatie vliegtuigen die nog slechts een paar jaar geleden (bijvoorbeeld) in de standaard klasse mee konden doen nu de clubklasse worden ingeduwd waar ze m.i. niet in thuishoren.

Ik denk daarbij aan de Discus, de Pegase, de LS4 en geleidelijk aan ook de oudere renklasse kisten zoals de LS3, LS6. Als je daarmee competitief wil vliegen (en dan bedoel ik niet de regionale wedstrijden, maar het serieuze werk zoals EK's en WK's) dan val je tussen wal en schip.

Ik zou het daarom best een goed idee vinden als er een klasse komt voor dat soort vliegtuigen en dan met waterballast toegestaan. Een soort van clubklasse+ zeg maar.

I must go back to the sky again, To the world of air smooth and soft. And all I ask is a sleek ship and a thermal to take her aloft.

Teppie Thermiek
#11 Bericht afdrukken
Geplaatst op 05-02-2017 18:28

Lid

TonS schreef:
Teppie Thermiek schreef:

De huidige clubklasse vliegers bestaat voor ongeveer de helft tot 2/3 uit privé vliegers.

Grin

Ja, en waarom heet de openklasse openklasse terwijl er zelden cabrio''s mee doen. Standaardklasse is al helemaal een vertekend beelde wat dat betreft.

@JR, mijn veel te lange monoloog was helaas niet geheel gericht aan jou maar veelal een algemeen bericht in de ruimte. Dat is wat ik denk... En ja, over het rookverbod, de horeca heeft daar enorm last van gehad en heeft daar nog steeds enorme kosten aan. Wat de clubklasse betreft is de rek er uit als je de onderste helft amputeerd. Er gaan dan niet 10-15 kisten mee doen bij de regionale wedstrijden. De ambitie en en lol verdwijnt binnen no-time en de beginnende of minder gefortuneerde zweefvlieger kan 40-50 K gaan ophoesten om mee te kunnen doen aan een wedstrijdje.

Ow en wat de webmaster betreft. Dankzij Ben vlieg ik Ls4, dankzij Ben vlieg ik clubklasse.

Clubklasse rules!!!

Sander Terpstra
Sander Terpstra FAC

Dinant
#12 Bericht afdrukken
Geplaatst op 05-02-2017 18:37
Lid

Sinds: 07.03.09

Ben het helemaal met Philip eens. Wat mij betreft kunnen de klasses elkaar qua handicap ook nog best overlappen.

Dus 0.98 (Libelle) tot 1.08 (ASW-20) voor clubklasse zonder waterballast.

En 1.03 (Pegase) t/m 1.11 (LS6) voor clubklasse+
Op die manier kun je met alle kisten vanaf de Libelle in wedstrijden vliegen.

De 'inflated' waarde van de Libelle e.d. tov LS3 wordt dan ook wat gelijkgetrokken, aangezien beide nu competitief kunnen zijn.
En ook vliegers met een LS6/DG600 kunnen nu in een gehandicapte klasse vliegen.

Teppie Thermiek
#13 Bericht afdrukken
Geplaatst op 05-02-2017 18:42

Lid

Dinant schreef:
Ben het helemaal met Philip eens. Wat mij betreft kunnen de klasses elkaar qua handicap ook nog best overlappen.

Dus 0.98 (Libelle) tot 1.08 (ASW-20) voor clubklasse zonder waterballast.

En 1.03 (Pegase) t/m 1.11 (LS6) voor clubklasse+
Op die manier kun je met alle kisten vanaf de Libelle in wedstrijden vliegen.

De 'inflated' waarde van de Libelle e.d. tov LS3 wordt dan ook wat gelijkgetrokken, aangezien beide nu competitief kunnen zijn.
En ook vliegers met een LS6/DG600 kunnen nu in een gehandicapte klasse vliegen.

Clap Clap

Dit zou een voorstel kunnen zijn waar draagvlak voor gevonden kan worden.
Sander Terpstra FAC

TonS
#14 Bericht afdrukken
Geplaatst op 05-02-2017 20:02
Lid

Teppie Thermiek schreef:
TonS schreef:
Teppie Thermiek schreef:

Grin

Ja, en waarom heet de openklasse openklasse terwijl er zelden cabrio''s mee doen. Standaardklasse is al helemaal een vertekend beelde wat dat betreft.

Ik snap van die klasses toch al helemaal niets, Sander. Ik heb drie keer officieel meegedaan met het OMK met dezelfde kist. Twee keer werd ik ingedeeld in de 15-meter klassen en een keer in de clubklasse. Hmm

PS: Een Mosquito is ook niet duur en ik kon op de OMK's best aardig meekomen. Yummy

Teppie Thermiek
#15 Bericht afdrukken
Geplaatst op 05-02-2017 20:50

Lid

Volgens mij heb jij meer gewonnen dan volgens de klasse de bedoeling was... Wink
Sander Terpstra FAC

TonS
#16 Bericht afdrukken
Geplaatst op 05-02-2017 23:11
Lid

Hahaha... Ik heb gewoon gebruik gemaakt van het feit dat meer klasses de kans op winst vergroten Smile
En als ik de discussie elders goed begrijp komt er straks gewoon een andere klasse bij dus worden je kansen alleen maar nog groter. Wink

webmaster
#17 Bericht afdrukken
Geplaatst op 12-02-2017 13:20

Superbeheerder

Lees de volledige reactie op de website van de CW&S: http://www.cws.zw...eadmore=72

Het nu geagendeerde voorstel zal vooralsnog weer ingetrokken worden.
De gebruikelijke gang van zaken is dat voorstellen die namens Nederland aan de IGC worden gedaan, worden besproken en goedgekeurd door de Commissie Wedstrijd en Selectie. Dit is met het onderhavige voorstel helaas niet gebeurd. Om een inhoudelijke beoordeling mogelijk te maken wordt het voorstel daarom voor de komende IGC vergadering terug getrokken.

www.zweefportaal.nl
Jan Ritsma
#18 Bericht afdrukken
Geplaatst op 12-02-2017 19:12

Lid

Het hele verhaal heeft de handtekening van Frouwke kuijpers over zich.
Wie is de IGC gedelegeerde voor NL? Was dat Frouwke niet?
En wie is die stichting die de AG en AU beheert en waarmee Frouwke overleg heeft gepleegd? Was dat niet de stichting zweefvliegevenementen Nederland?
Waar Frouwke en haar broer in het bestuur zaten?

Nouja, hoe het ook zij, Frouwke houdt niet van tegenspraak, bovendien heeft ze uitgebreid met zich zelf overlegd, dus slaat ze de CW&S over en een gelijke vleugelbelasting is het overwegen waard.
De CW&S gaat zijn wijsheid er op los laten. Wink
Gewijzigd door Jan Ritsma op 16-02-2017 10:26
Jan Ritsma

Zweefduiker
#19 Bericht afdrukken
Geplaatst op 16-02-2017 19:03

Lid

Sinds: 01.09.08

Wat ik in het artikel lees is dat men vindt dat er teveel klassen zijn. Maar waarom heeft men dan die 13.5m klasse dan in het leven geroepen? Ik hoor er maar weinig over. Is eigenlijk wel animo voor die klasse?

I must go back to the sky again, To the world of air smooth and soft. And all I ask is a sleek ship and a thermal to take her aloft.

webmaster
#20 Bericht afdrukken
Geplaatst op 03-03-2017 14:30

Superbeheerder

Lijkt er op dat punt nog steeds op de agenda staat: https://twitter.c...5652850688

Volg de IGC Plenary op Twitter: https://twitter.c...

Update - Agendapunt is ingetrokken:

68.media.tumblr.com/5b0f861b175c6ae6888612ee9610af0c/tumblr_om8tgwRdp91u6zlx2o1_1280.png

Gewijzigd door webmaster op 03-03-2017 15:28

www.zweefportaal.nl
Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.31 seconden