| 20-04-2018 | 18:24
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Agenda Zweefvliegen
Klik HIER voor agenda
Gebruikers Online
· Gasten online: 1

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,132
· Nieuwste lid: Marco1967
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Aardige artikelen op mijn home page (kpt)
Jan Ritsma
#21 Bericht afdrukken
Geplaatst op 24-03-2017 07:38

Lid

Sinds: 09.09.08

Inmiddels heb ik behalve in een officiele brief aan het ABZ die HIER te vinden is, ook via onofficiele kanalen om de declaratie van de vlucht, die door Ronald Termaat in 2004 gevlogen werd, gevraagd. Ik krijg de indruk dat over deze vragen waarvan de vraag over de declaratie er 1 is, "vergaderd" moet worden.

Her Afdelings bestuur Zweefvliegen van de KNVvL schijnt van alles een bespottelijke vertoning te moeten maken. Moet je vergaderen om op die vragen te antwoorden? Wat mankeert er toch aan:" gewoon de waarheid vertellen"? Hebben KNVvL leden geen recht op de waarheid? Vast een vraag waar uitgebreid over vergaderd moet worden Grin

Karel Termaat heeft zijn uitleg over de ratificatie van de vlucht van zijn zoon voor de vijfde keer gewijzigd. De laatste versie dateert op dit moment van 13-03-2017. Hij beweert nog steeds dat in de officiele? declaratie de vlucht twee maal VIA Smilde liep. (de frase "keerpunt Smilde" uit vroegere versies is weggehaald). Smilde was dus een keerpunt volgens Karel. Dat betekent dat de retourrecords die hij aan zijn zoon gaf niet geldig kunnen zijn, omdat Smilde in dat geval als start en finishpunt gedeclareerd moet zijn. Bovendien, als Smilde als start en finishpunt gedeclareerd zou zijn, zou de duizend km FAI badge niet gedeclareerd geweest zijn. Ook niet aannemelijk natuurlijk.

De onderzoekscommissie heeft al vastgesteld dat de driehoekrecords die Karel zijn zoon gaf niet gedeclareerd waren en deze zijn inmiddels ingetrokken. Het blijft echter een raadsel waarom de onderzoekscommissie beweert dat de retours WEL gedeclareerd waren. Komt het ABZ nog met de waarheid? We wachten af. Eindeloos rekken is hun specialiteit.
Gewijzigd door Jan Ritsma op 24-03-2017 11:47
Jan Ritsma

http://home.planet.nl/~ritsm076/
Jan Ritsma
#22 Bericht afdrukken
Geplaatst op 28-05-2017 08:59

Lid

We zijn inmiddels al weer twee maanden verder, maar de declaratie van deze frauduleuze recorderkenning is nog steeds niet boven water. Uit onofficiele contacten met de KNVvL maak iok op dat de KNVvL alleen met goedkeuring van de vlieger de onderliggende aanvraag (Claim formulieren, igc-file, declaratie, etc.) wil open baren.
Dat Ronald Termaat in dit geval die toestemming zal geven is natuurlijk hoogst onwaarschijnlijk.

Tegen dit KNVvL beleid wil ik met klem protesteren Een recordaanvraag dient volledig openbaar te zijn. Geheimhouding speelt alleen frauderende KNVvL-medewerkers in de kaart. Openbaarheid van bestuur is een geducht wapen tegen malversaties, zoals die bij het Termaatrecord zijn gepleegd. Geheimhouding is het fundament voor nieuwe zwendel in de toekomst!

Kortom, we wachten nog steeds op de declaratie van de betreffende vlucht.
Jan Ritsma

Jan Ritsma
#23 Bericht afdrukken
Geplaatst op 04-08-2017 20:36

Lid

En, zoals iedereen al begrepen had, we kunnen wachten op de declaratie tot we een ons wegen. Mijn demonstratie hiervan is volledig geslaagd!!
Van het ABZ kreeg ik een brief waarin o.a. wordt medegedeeld dat die declaratie geheim is en niet zonder toestemming van de vlieger mag worden vrijgegeven. Onzin natuurlijk want dat staat nergens en wordt ter plekke uit de gedienstige duim gezogen. Ik heb genoeg van het gedraai, gelieg en traineren van het afdelingsbestuur zweefvliegen. Wat er echt is gebeurd en of die badgeflight geldig was, dat vindt U HIER
Jan Ritsma

JuliettBravo
#24 Bericht afdrukken
Geplaatst op 04-08-2017 23:34

Lid

Sinds: 02.09.08

Jan Ritsma schreef:
we kunnen wachten op de declaratie tot we een ons wegen.

Elk nadeel hep zijn voordeel; dan heb je mooi de tijd om na alle negatieve voorpaginaberichten op zweefvliegenonline over de WK's** een mooi positief stukje te schrijven over het succes op het laatste EK: de Europese titel van Tim Kuijpers! Ik denk dat wiij daarop ook kunnen wachten tot we een ons wegen Smile

** "Resultaten Nederlanders bij wereldkampioenschappen zweefvliegen wederom dramatisch slecht" en "Dramatisch slechte resultaten Nederland bij wereldkampioenschappen in Litouen."
Bart vS

www.vanstratum.com
Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.09 seconden