| 18-01-2018 | 08:51
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 2

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,132
· Nieuwste lid: Marco1967
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Duitsland: introductie TMZ met uitluister aanbeveling
NicoB
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-03-2017 19:07
Lid

Berichten: 330
Sinds: 28.03.13

M.i.v. 30 maart 2017 krijgen in Duitsland alle TMZ's een eigen transpondercode waarmee een vlieger kan aangeven dat hij/zij ook uitluistert op de in de kaart aangegeven frequentie. De verkeersleider kan zo een vlieger direct aanspreken en evt. waarschuwen. Er is geen oproepplicht, het initiatief ligt bij de verkeersleider.

Lees meer op de DAeC website en VFR Pilot Info 1-2017.

Het gaat hier om een dringende aanbeveling maar als ik het goed begrijp kun je ook nog steeds met een 7000 code zonder uit te luisteren de TMZ binnenvliegen.
Gewijzigd door NicoB op 17-05-2017 22:03
 
Frits Urselmann
#2 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-03-2017 19:47
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 509
Sinds: 04.09.08


Het gaat hier om een dringende aanbeveling maar als ik het goed begrijp kun je ook nog steeds met een 7000 code zonder uit te luisteren de TMZ binnenvliegen.



Ik adviseer dringend dit NIET te doen!!!! gewoon doen wat er gevraagd wordt ! voor dat we het weten worden dit luchtruim omgezet in een CTR
enjoy the ultimate elektroshock ......fly Antares
Life before 50 is only a warming up
Venlo Eindhoven ZweefvliegClub


http://www.lange-...


vezc.aero
 
http://www.lange-aviation.com/
NicoB
#3 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-03-2017 21:03
Lid

Berichten: 330
Sinds: 28.03.13

Frits Urselmann schreef:

Het gaat hier om een dringende aanbeveling maar als ik het goed begrijp kun je ook nog steeds met een 7000 code zonder uit te luisteren de TMZ binnenvliegen.



Ik adviseer dringend dit NIET te doen!!!! gewoon doen wat er gevraagd wordt ! voor dat we het weten worden dit luchtruim omgezet in een CTR


Frits, je hebt gelijk. Daarom hieronder de verbeterde tekst:

Het gaat hier om een dringende aanbeveling en ook al is dat geen verplichting, men wordt toch dringend verzocht om deze op te volgen zodat het betreffende luchtruim ook in de toekomst toegankelijk blijft voor "ongecontroleerde" VFR vluchten.
Gewijzigd door NicoB op 29-08-2017 17:57
 
Dortu
#4 Bericht afdrukken
Geplaatst op 01-04-2017 23:52
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 167
Sinds: 01.09.08

Handig misschien:

overzicht frekwenties en transpondercodes TMZs en Segelflugsektoren
Maurits Dortu
Glider Pilot Shop
 
www.GliderPilotShop.nl
Sikko Vermeer
#5 Bericht afdrukken
Geplaatst op 03-04-2017 08:59
Lid

Berichten: 38
Sinds: 02.09.08




Maurits
Bedankt voor de lijst, heeft me gisteren al veel voordeel opgeleverd. Erg handig
 
NicoB
#6 Bericht afdrukken
Geplaatst op 03-04-2017 10:35
Lid

Berichten: 330
Sinds: 28.03.13

Zeker, best handig dit lijstje!
Tup
TIP: Zet bij het instellen van een nieuwe code de (TRIG-)transponder altijd eerst op standby (SBY). Zo voorkom je dat tijdens het instellen er onbedoeld verkeerde codes worden uitgezonden.
Terug naar code 7000? Druk op de knop VFR.
(Raadpleeg de handleiding.)
http://www.telegr...pt___.html
Gewijzigd door NicoB op 04-07-2017 19:21
 
Dinant
#7 Bericht afdrukken
Geplaatst op 03-04-2017 12:29
Lid

Berichten: 137
Sinds: 07.03.09

NicoB schreef:
Zeker, best handig dit lijstje!
Tup
TIP: Zet bij het instellen van een nieuwe code de transponder altijd eerst op standby (SBY). Zo voorkom je dat tijdens het instellen er onbedoeld verkeerde codes worden uitgezonden.
Terug naar code 7000? Druk op de knop VFR.


Dat heeft Funkwerk dan toch beter geregeld. 2 aparte codes, 1 die uitgezonden wordt, en een andere die je bewerkt. Vervolgens zet je met 1 druk op (een andere) knop de bewerkte code over naar uitgezonden, en kun je de andere code weer bewerken. Net zoals dat tegenwoordig met veel moderne VFR-radio's ook gaat Smile
 
Arjan
#8 Bericht afdrukken
Geplaatst op 24-04-2017 17:07
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 77
Sinds: 02.10.08

LET OP!

Er is een omissie op de NL-kaart in vergelijk met de Duitse, namelijk de verplichte transpondercode en uitluisterfrequentie voor in ieder geval Niederrhein en Muenster ontbreken op de kaart! Mensen die alleen met de Nederlandse kaart vliegen zien dat dus niet!

Reden is dat de duitsers niet alle info in de ead database stoppen. Kadaster haalt haar info daar weer uit. LVNL kan er niks aan doen helaas. Er is wel een risico dat mensen die de duitse kaart niet hebben deze werkwijze missen. Zou zonde zijn als daarmee volgend jaar het betreffende luchtruim klasse D (of C) wordt...

Niederrhein: code 6101 uitluisterfrequentie 128,500
Muenster: code 6104 uitluisterfrequentie 129,300

https://www.dfs.de/dfs_homepage/de/Services/Customer%20Relations/Kundenbereich%20VFR/16.03.2017%20-%20TMZ%20mit%20Hörbereitschaft/AIC_VFR_01_17_16MAR17_sig.pdf
Gewijzigd door Arjan op 25-04-2017 06:56
 
NicoB
#9 Bericht afdrukken
Geplaatst op 24-04-2017 20:02
Lid

Berichten: 330
Sinds: 28.03.13

Op het voorblad van de Aeronautical Chart ICAO 1:500.000 The Netherlands staat:

"Aeronautical information outside Amsterdam FIR is published under reservation"
 
Arjan
#10 Bericht afdrukken
Geplaatst op 25-04-2017 06:58
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 77
Sinds: 02.10.08

NicoB, klopt helemaal. Nederland is afhankelijk van wat buurlanden in de database stoppen. Mogelijk zijn er meer omissies op de kaart. Vandaar de disclaimer.
 
Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.13 seconden