| 21-04-2018 | 18:57
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Agenda Zweefvliegen
Klik HIER voor agenda
Gebruikers Online
· Gasten online: 2

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,132
· Nieuwste lid: Marco1967
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Vliegroutes naar Lelystad Airport
Frits Urselmann
Geplaatst op 04-10-2017 21:27
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 512
Sinds: 04.09.08

Sieb schreef:
NicoB schreef:
Zo langzamerhand zijn wij een "bedreigde diersoort" binnen de kleine luchtvaart geworden.

Verenigingen waar door toedoen van de (lokale) overheid het zweefvliegen beperkt of onmogelijk is/wordt gemaakt:

- Valkenburg
- Eindhoven
- Ameland
- Biddinghuizen
- De Voorst
- Lemelerveld

Wie volgt?


Je kan beter vragen wie niet want die lijst is/wordt steeds kleiner. Als de in- en uitlviegroutes van lelystad niet omhoog gaan ( en dan heb ik het nog niet over het slechte alternatief van Teuge Airport: de B++ route )

- alle verenigingen op Terlet ( Gelderse, ZHVC, GAE etc)
- Teuge
- Deelen ( ZC Deelen en ZCR)
- Gooise
- Amsterdamsche

Er moet een bodem van minimaal FL 80 gelden wat mij betreft voor al het commerciŽle verkeer waarbij lang laag vliegen nu maar eens afgelopen moet zijn.


Eindhoven kun je schrappen in de lijst die heeft zijn weg gevonden bij de VEZC http://vezc.aero/
Gewijzigd door Frits Urselmann op 04-10-2017 21:28
enjoy the ultimate elektroshock ......fly Antares
Life before 50 is only a warming up
Venlo Eindhoven ZweefvliegClub

geen Facebook meer!!! bellen en sms-en mag altijd

http://www.lange-...


vezc.aero
 
http://www.lange-aviation.com/
Jan Ritsma
Geplaatst op 05-10-2017 07:36
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1549
Sinds: 09.09.08

Frits Urselmann schreef:
Sieb schreef:
NicoB schreef:
Zo langzamerhand zijn wij een "bedreigde diersoort" binnen de kleine luchtvaart geworden.

Verenigingen waar door toedoen van de (lokale) overheid het zweefvliegen beperkt of onmogelijk is/wordt gemaakt:

- Valkenburg
- Eindhoven
- Ameland
- Biddinghuizen
- De Voorst
- Lemelerveld

Wie volgt?


Je kan beter vragen wie niet want die lijst is/wordt steeds kleiner. Als de in- en uitlviegroutes van lelystad niet omhoog gaan ( en dan heb ik het nog niet over het slechte alternatief van Teuge Airport: de B++ route )

- alle verenigingen op Terlet ( Gelderse, ZHVC, GAE etc)
- Teuge
- Deelen ( ZC Deelen en ZCR)
- Gooise
- Amsterdamsche

Er moet een bodem van minimaal FL 80 gelden wat mij betreft voor al het commerciŽle verkeer waarbij lang laag vliegen nu maar eens afgelopen moet zijn.


Eindhoven kun je schrappen in de lijst die heeft zijn weg gevonden bij de VEZC http://vezc.aero/


Was dat niet minder dan de helft van de Eindhoven club?
En Frits, haal die img tags eens weg uit je sig. Het staat zo dom.
Gewijzigd door Jan Ritsma op 05-10-2017 07:39
Jan Ritsma

 
http://home.planet.nl/~ritsm076/
Frits Urselmann
Geplaatst op 05-10-2017 20:41
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 512
Sinds: 04.09.08

Jan Ritsma schreef:
Frits Urselmann schreef:
Sieb schreef:
NicoB schreef:
Zo langzamerhand zijn wij een "bedreigde diersoort" binnen de kleine luchtvaart geworden.

Verenigingen waar door toedoen van de (lokale) overheid het zweefvliegen beperkt of onmogelijk is/wordt gemaakt:

- Valkenburg
- Eindhoven
- Ameland
- Biddinghuizen
- De Voorst
- Lemelerveld

Wie volgt?


Je kan beter vragen wie niet want die lijst is/wordt steeds kleiner. Als de in- en uitlviegroutes van lelystad niet omhoog gaan ( en dan heb ik het nog niet over het slechte alternatief van Teuge Airport: de B++ route )

- alle verenigingen op Terlet ( Gelderse, ZHVC, GAE etc)
- Teuge
- Deelen ( ZC Deelen en ZCR)
- Gooise
- Amsterdamsche

Er moet een bodem van minimaal FL 80 gelden wat mij betreft voor al het commerciŽle verkeer waarbij lang laag vliegen nu maar eens afgelopen moet zijn.


Eindhoven kun je schrappen in de lijst die heeft zijn weg gevonden bij de VEZC http://vezc.aero/


Was dat niet minder dan de helft van de Eindhoven club?
En Frits, haal die img tags eens weg uit je sig. Het staat zo dom.



beter zo?
enjoy the ultimate elektroshock ......fly Antares
Life before 50 is only a warming up
Venlo Eindhoven ZweefvliegClub

geen Facebook meer!!! bellen en sms-en mag altijd

http://www.lange-...


vezc.aero
 
http://www.lange-aviation.com/
arjanvd
Geplaatst op 05-10-2017 21:46
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 297
Sinds: 03.09.08

Michel Hagoort schreef:
Zembla
Vliegveld Nederland

De overlast van luchthaven Schiphol verspreidt zich als een olievlek over Nederland. Het luchtruim is zo vol, dat vliegtuigen die vertrekken vanafRotterdam The Hague Airport steeds vaker moeten afbuigen om het Schipholverkeer niet te verstoren. Daardoor vliegen ze dicht over omliggende woonwijken. En als in 2019 Lelystad Airport de deuren opent, zitten mensen tot ver in de provincies Gelderland, Overijssel en Friesland ook in de herrie. Want alleen in de onderste laag van het luchtruim is nu nog plaats om vliegveld Lelystad te kunnen bereiken.

Herziening luchtruim
Volgens deskundigen is eerst een herziening van het luchtruim noodzakelijk om het gewenste aantal vakantievluchten in de Flevopolder mogelijk te maken. Toch gaat Lelystad Airport in het voorjaar van 2019 al open. Dat is volgens de overheid noodzakelijk om de positie van Schiphol te borgen. De luchthaven zou, met zijn internationale netwerk van verbindingen, dť motor van de economie zijn. Bewoners komen in opstand. Ze zijn boos en maken zich zorgen. ZEMBLA onderzoekt: hoeveel kans maken burgers met hun gevecht tegen Schiphol?

Vliegveld Nederland: woensdag 4 oktober om 21:15 op NPO2.

Regie: Nicolien Herblot
Research: Suzan Borst
Eindredactie: Manon Blaas


Bekijk Zembla op: https://npo.nl/BV...
Gewijzigd door arjanvd op 05-10-2017 21:51
Arjan van Dijk
Venlo Eindhoven ZweefvliegClub
 
dingetje
Geplaatst op 07-10-2017 18:31
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 420
Sinds: 01.09.08

Publieke internet consultatie Lelystad Airport is geopend:

https://www.inter...tadairport

Ook al wordt er hoogstwaarschijnlijk (vrijwel zeker) NIETS met deze openbare consultatie gedaan, is het denk ik wel belangrijk dat zoveel mogelijk reacties hun ongenoegen kenbaar maken met de huidige geplande laagvliegroutes voor LA.

Daarnaast is er een besloten (!) consultatie gestart met o.a. de KNVvL en AOPA, waar ik eigenlijk, als direct belanghebbende, ook wel zeer benieuwd naar ben.

Antoine Megens
Aero Club Salland Tup
Mijn Zweefvliegfoto's
coppermine.dingetje.hopto.org/albums/userpics/10001/thumb_P1010297.JPG
 
https://1drv.ms/a/s!AmfTTXFrrxcVhKsdJiGyxODHxotKEQ
Arjan H
Geplaatst op 07-10-2017 20:45
Lid

Berichten: 7
Sinds: 09.02.16

Maar wat kunt je daar nu precies inbrengen dan? Er staat letterlijk:

"U kunt uw verbetervoorstellen op de ontwerpaansluitroutes tot en met 2 november 2017 indienen via deze website. Hierbij is een belangrijke voorwaarde dat de voorgestelde verbeteringen passen binnen geldende uitgangspunten van het Kabinet (zie voor de uitgangspunten het ďBeleidsvoornemen aansluitroutes Lelystad AirportĒ)."

Zijn die uitgangspunten nou niet net waar de schoen wringt? Namelijk, dat de laagvliegroutes al vast liggen en het luchtruim niet eerst heringedeeld gaat worden? (deze consultatie gaat nadrukkelijk alleen over de aansluitroutes....)
Ik wil graag reageren maar dat lijkt me dan weinig zinnig.....
Gewijzigd door Arjan H op 07-10-2017 20:54
 
dingetje
Geplaatst op 12-10-2017 22:12
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 420
Sinds: 01.09.08

http://www.knvvl....d-lelystad
Antoine Megens
Aero Club Salland Tup
Mijn Zweefvliegfoto's
coppermine.dingetje.hopto.org/albums/userpics/10001/thumb_P1010297.JPG
 
https://1drv.ms/a/s!AmfTTXFrrxcVhKsdJiGyxODHxotKEQ
Alex v d Zouw
Geplaatst op 13-10-2017 10:38
Lid

Berichten: 107
Sinds: 15.12.10

KNVvL schrijft:
Laat je niet afschrikken door de veelheid aan documenten, de boodschap aan het ministerie is simpel: gebruik de alternatieve voorstellen vanuit de KNVvL en vliegveld Teuge (de B++ variant)

Overheid schrijft na het uploaden van het KNVvL voorstel;
Uw ingestuurde document is groter dan 3MB. Tot onze spijt kunnen wij dit niet verwerken. U kunt het document kleiner maken door bijvoorbeeld grafische elementen te verwijderen. Onze excuses voor het ongemak.

Heb het ff gecomprimeerd tot onder 3MB.
https://1drv.ms/b...T1P3y0dg_g
Gewijzigd door Alex v d Zouw op 13-10-2017 10:44
Alex v.d. Zouw
 
NicoB
Geplaatst op 17-10-2017 06:33
Lid

Berichten: 347
Sinds: 28.03.13

Fouten in geluidberekening:
https://www.rijks...ad-airport
 
dingetje
Geplaatst op 17-10-2017 07:34
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 420
Sinds: 01.09.08

https://www.ad.nl...~a136a29f/
Antoine Megens
Aero Club Salland Tup
Mijn Zweefvliegfoto's
coppermine.dingetje.hopto.org/albums/userpics/10001/thumb_P1010297.JPG
 
https://1drv.ms/a/s!AmfTTXFrrxcVhKsdJiGyxODHxotKEQ
Sieb
Geplaatst op 17-10-2017 10:48
Lid

Berichten: 503
Sinds: 28.11.08

NicoB schreef:
Fouten in geluidberekening:
https://www.rijks...ad-airport


Het is een grote black-box. Waar rook is , is vuur. Als hier een ďpaar invoerfoutjesĒ zijn gemaakt dan vraag ik mij af of dat bewust is gebeurd... transparantie is in dit soort dossiers ver te zoeken.
 
www.acvz.nl
Harm
Geplaatst op 17-10-2017 12:03
Lid

Berichten: 14
Sinds: 04.09.08

https://www.volks...~a4522096/


Adegeest, van huis uit ingenieur, meent dat er ook fouten zijn gemaakt bij het berekenen van vliegbewegingen. Volgens de cijfers gaat 80 procent van de vertrekkende (vakantie)vluchten van Lelystad naar het zuiden, 20 procent naar het noorden. Maar bij de aankomsten komt slechts 43 procent uit het zuiden en 57 uit het noorden.

Volgens Adegeest lijkt het erop alsof dat is gedaan om de overlast op papier in ieder geval te spreiden

'Dat is onlogisch', aldus Adegeest. Volgens hem lijkt het erop alsof dat is gedaan om de overlast op papier in ieder geval te spreiden. 'Dat komt beter uit.
 
Alex Landman
Geplaatst op 17-10-2017 17:54
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 135
Sinds: 11.09.08

Hartelijk dank voor uw email aan de VVD-fractie over Lelystad Airport. U bent niet de enige die ons daar de afgelopen tijd over heeft gemaild en uw zorgen over de gevolgen van Lelystad Airport met ons deelt. Wij snappen heel goed waar uw zorgen vandaan komen. Want als je leest of hoort dat je woont in een gebied waar de komende jaren vliegtuigen zullen gaan overvliegen, die vanaf Lelystad Airport vertrekken of aankomen, dan is het terecht dat daar vragen over zijn. Wat betekent dat qua geluidsoverlast, of de waarde van mijn woning? Als er ook steeds wisselende berichten zijn over de vliegroutes, vlieghoogtes en gevolgde procedures dan is het heel begrijpelijk dat er boosheid en wantrouwen ontstaat. Het liefst zou je in een dergelijke situatie compleet opnieuw beginnen, zodat je iedereen kan spreken en mee kan nemen in de besluitvorming nu en in de toekomst. Het is helaas niet mogelijk om helemaal opnieuw te beginnen.

Dat neemt niet weg dat de Rijksoverheid, provincies, gemeenten, de luchthaven en iedereen die er verder bij betrokken is er voor moeten zorgen dat vragen, klachten en ideeŽn zorgvuldig worden opgepakt. Daar heeft u als inwoner van Noord en Oost Nederland gewoon recht op. Dit is tot op heden onvoldoende gebeurd. Daarom dat de VVD heeft opgeroepen om dit de komende tijd echt anders te gaan doen, zodat bewoners en ondernemers betrokken worden bij de opties, afwegingen en keuzes. Niet alleen voor de vliegroutes Lelystad, maar ook in het kader van de herindeling van het luchtruim. Voor wat betreft de herindeling van het luchtruim geldt wat de VVD betreft: hoe sneller, hoe beter. Maar wel zorgvuldig en transparant met inbreng van bewoners en bedrijven.

Als het gaat om de vliegroutes voor Lelystad wil de VVD dat overlast zo veel mogelijk wordt voorkomen. Dat kunnen we bijvoorbeeld doen door vliegtuigen zo lang mogelijk op een zo groot mogelijke hoogte te laten vliegen. We hebben ook opgeroepen om tot aan de herindeling van het luchtruim de overlast te monitoren en continue te werken aan de verbetering van de vliegroutes om de overlast te beperken. Hierbij is het belangrijk om te benadrukken dat luchthaven Lelystad niet verder kan groeien dan 10.000 vliegbewegingen zonder dat er een herindeling van het luchtruim heeft plaatsgevonden.

Tegelijkertijd moeten we ons realiseren dat in een klein land als Nederland de ruimte, zowel op de grond als in de lucht, beperkt is. Binnen die ruimte willen we wonen, werken en genieten van onze vrije tijd. Voor banen is Schiphol als ťťn van de grootste luchthavens ter wereld een belangrijke economische motor. Direct en indirect verdienen 300.000 mensen hun boterham op, aan en door de luchthaven. Naast KLM gaat het ook om de bloemen- en sierteelt en een groot bedrijf als ASML. Schiphol bestaat al ruim honderd jaar waarbij de veiligheid voorop staat en steeds de balans tussen leefbaarheid en economie gezocht moet worden. Zo gelden er duidelijke milieuafspraken, waar aan moet worden voldaan.

Om er voor te zorgen dat Schiphol zich op een leefbare en veilige manier kan ontwikkelen is er in 2008 voor gekozen om de luchthavens van Eindhoven en Lelystad een deel van de groei op te laten vangen. Beide luchthavens zijn veel sneller nodig dan een paar jaar geleden werd gedacht. Bij de uitbreiding moeten de plannen aan allerlei wettelijke eisen voldoen. Een luchthaven kan dan ook niet zomaar worden geopend. Hiervoor moet een luchthavenbesluit met een ondernemingsplan worden opgesteld en moeten de gevolgen voor het milieu uitgebreid worden getoetst, middels een milieueffectrapport (MER). De afgelopen weken is er discussie ontstaan over de MER. Volgens de Actiegroep HoogOverijssel, die eigen rekenmodellen heeft gebruikt, zijn de geluidscontouren uit de MER ontoereikend om de effecten van de vliegroutes te bepalen. De staatssecretaris heeft echter bevestigd dat de MER-Lelystad voldoet aan de wettelijke voorschriften. Dit is ook bevestigd door de Raad van State. Maar de onrust die hierover toch is ontstaan nemen wij als VVD zeer serieus. Op aandringen van de VVD en andere partijen gaat de staatssecretaris nu in gesprek met de MER om voor eens en voor altijd helderheid te geven hoe het precies zit.

Het lijkt soms wel alsof de opening van luchthaven Lelystad alleen maar narigheid betekent. Maar Lelystad wordt niet ontwikkeld om overlast te veroorzaken, maar juist om de overlast rond Schiphol te beperken en de banen van heel veel mensen veilig te stellen. Dit betekent dat er altijd sprake zal zijn van een zoektocht naar de juiste balans tussen leefbaarheid voor mens en natuur, en economie. Om die balans te kunnen vinden wil de VVD dat de staatssecretaris uitzoekt welke ruimte er is om de vliegroutes te optimaliseren. Dit is een continue opdracht.

Wij realiseren ons dat we niet direct tegemoet kunnen komen aan uw oproep, maar hopen u hiermee inzicht te kunnen geven in onze afwegingen. Wellicht ten overvloede, maar de komende weken (t/m 2 november) kan iedereen via deze link zijn inbreng leveren: https://www.internetconsultatie.nl/lelystadairport. Deze worden betrokken bij het besluit over de vliegroutes. Wij raden u aan om uw zienswijze in te dienen. Ook zal na deze consultatieronde aan diverse vertegenwoordigers van bewonersgroepen om advies worden gevraagd bij de vaststelling van de vliegroutes.

Met vriendelijke groeten,
Barbara Visser
 
Alex Landman
Geplaatst op 17-10-2017 17:55
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 135
Sinds: 11.09.08

Als ik dit lees is het alleen belangrijk dat Schiphol als banenmotor belangrijk is en de rest de overlast maar moet slikken.
 
Sieb
Geplaatst op 17-10-2017 19:00
Lid

Berichten: 503
Sinds: 28.11.08

Alex Landman schreef:
Als ik dit lees is het alleen belangrijk dat Schiphol als banenmotor belangrijk is en de rest de overlast maar moet slikken.


Ik zie een standaard beantwoordingsbrief die aan iedereen wordt gestuurd die mevrouw Visser benadert en qua inhoud natuurlijk geheel in lijn is met het nieuwe regeerakkoord en standpunt van de VVD daarin. Mevrouw Visser kan natuurlijk moeilijk zeggen dag het hele proces niet transparant is, er niet wordt geluisterd naar de kiezer, er niets wordt gedaan met initiatieven die het beleid in de weg staan en ga zo maar door.
Schiphol is geen banenmotor! Dat is bewezen.
 
www.acvz.nl
NicoB
Geplaatst op 17-10-2017 19:09
Lid

Berichten: 347
Sinds: 28.03.13

Dhr. Adegeest heeft zo z'n twijfels, ook bij de geluidberekening van andere vliegvelden:
https://nos.nl/ar...e-man.html

Adegeest en zijn actiegroep hebben vervolgens het ministerie met hun cijfers geconfronteerd. "Daar is nooit adequaat op gereageerd en het is altijd heel klein gehouden, gebagatelliseerd."
Hij werd ook niet meteen serieus genomen. "In de eerste meeting werden we een beetje weggezet, zo van: allemaal leuk en aardig, maar je kunt niet zelf wat gaan bedenken. Want dat moet allemaal volgens de officiŽle manieren."
Uiteindelijk gaf het ministerie toch toe dat er onjuiste berekeningen zijn gemaakt in het onderzoek naar de geluidsoverlast. De gesprekken hebben geleid tot een brief van de staatssecretaris aan de Tweede Kamer waarin werd toegegeven dat er toch fouten zijn gemaakt.

Het zou Adegeest niet verbazen als ook op andere vliegvelden verkeerde berekeningen zijn gebruikt. "De staatssecretaris schrijft in haar brief dat het in Maastricht ook al aan de orde is. De rekenmethode die in Lelystad gebruikt is, wordt gebruikt voor de handhaving van geluidsnormen bij Schiphol. Je kan je voorstellen dat daar ook wat vraagtekens bij te stellen zijn."


Update 18-10-2017

Schipholcijfers opnieuw onder de loep:
https://nos.nl/ar...keken.html
Gewijzigd door NicoB op 18-10-2017 20:03
 
NicoB
Geplaatst op 22-10-2017 11:05
Lid

Berichten: 347
Sinds: 28.03.13

Schipholbaas goochelt met getallen en valt door de mand.....
https://www.teleg...iphol-baas
 
Jan de Hulster
Geplaatst op 22-10-2017 15:03
Lid

Berichten: 1484
Sinds: 03.09.08

Vandaag in het programma BUITENHOF op de TV. gaf oud minister Pieter Winsemius ook al zijn kritische kantekeningen bij de geloofwaardigheid van diverse onderzoeken naar geluidsoverlast/uitbreiding van Schiphol.................
Gewijzigd door Jan de Hulster op 22-10-2017 15:03
 
dchoeben
Geplaatst op 22-10-2017 15:43
Lid

Berichten: 29
Sinds: 23.09.14

Sieb; "schiphol is geen banenmotor"... die moet je me ff uitleggen...
 
Sieb
Geplaatst op 22-10-2017 16:15
Lid

Berichten: 503
Sinds: 28.11.08

dchoeben schreef:
Sieb; "schiphol is geen banenmotor"... die moet je me ff uitleggen...


Het belangrijkste strategische adviesorgaan van de regering en politiek.....

http://www.rli.nl...ebsite.pdf
 
www.acvz.nl
Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.29 seconden