| 28-03-2024 | 18:52
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 3

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,394
· Nieuwste lid: Asher
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Vliegroutes naar Lelystad Airport
NicoB
#61 Bericht afdrukken
Geplaatst op 17-09-2017 10:09
Lid

Berichten: 551
Sinds: 28.03.13

De vraag is nu of de bovengrens voor ongecontroleerde VFR vluchten in de Nw Milligen TMA's A, C en E in z'n geheel omlaag gaat naar FL55 of dat men alleen onder de route-segmenten en wachtgebieden (bijv. 5NM links en rechts, resp. 5NM rondom) het luchtruim verlaagd en beperkt tot klasse D. Het is daarbij niet ondenkbaar dat binnen deze TMA's het klasse B luchtruim wordt omgezet in klasse D.

Wanneer de bovengrens in z'n geheel omlaag gaat, dan zou onderzocht moeten worden of, in het weekend en op feestdagen, het klasse D luchtruim boven FL55 toegankelijk kan worden gemaakt d.m.v. een "Listening Squawk" regeling.

Op deze dagen zijn er in principe geen militaire activiteiten en voorlopig verwacht Lelystad maximaal 10.000 vliegbewegingen op jaarbasis, dat zijn er gemiddeld 30 per dag (15 starts en 15 landingen). Ik denk dat er in het weekend en op feestdagen voorlopig voldoende ruimte is voor een dergelijke regeling.
Gewijzigd door NicoB op 17-09-2017 11:39
 
Sieb
#62 Bericht afdrukken
Geplaatst op 17-09-2017 10:27
Lid

Berichten: 641
Sinds: 28.11.08

Dat is allemaal veel te ingewikkeld voor de verkeersleiders Nico....
 
www.acvz.nl
NicoB
#63 Bericht afdrukken
Geplaatst op 17-09-2017 11:47
Lid

Berichten: 551
Sinds: 28.03.13

Sieb schreef:
Dat is allemaal veel te ingewikkeld voor de verkeersleiders Nico....

Ik ben bang dat je gelijk hebt en dat simpelweg de bovengrens in z'n geheel wordt verlaagd.
 
Jan de Hulster
#64 Bericht afdrukken
Geplaatst op 19-09-2017 11:58
Lid

Berichten: 1752
Sinds: 03.09.08

Wat Euro Control er van vindt:

(Via AOPA)

https://www.aopa....newsID=416
 
Sieb
#65 Bericht afdrukken
Geplaatst op 19-09-2017 13:21
Lid

Berichten: 641
Sinds: 28.11.08

Jan de Hulster schreef:
Wat Euro Control er van vindt:

(Via AOPA)

https://www.aopa....newsID=416


Die B++ variant is een waardeloze oplossing omdat dan nog lager over het oude land wordt gevlogen en Harderwijk en Nunspeet in de herrie komen te zitten ( zie geluidscontour in ADECS) Daarnaast moeten ze lager vliegen om niet te interfereren met binnekomend en uitklimmend SPL verkeer in oostelijke richting. Dit betekent ook dat ze de Lelystad TMA nog groter gaan maken ( uitbreiden naar het zuiden) dus je schiet er niets mee op. En natuurlijk nog slechter voor zweefvliegen op en vanaf Soesterberg en Hilversum...
Gewijzigd door Sieb op 19-09-2017 13:26
 
www.acvz.nl
maaikgollef
#66 Bericht afdrukken
Geplaatst op 20-09-2017 12:42
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 318
Sinds: 06.09.08

De media gaan aardig los, en terecht.
https://www.deste...~a7c9f6d7/
http://www.telegr...er___.html
https://www.nrc.n...4-a1573973

Peter Schellenberg
Aeroclub Salland
 
lonneke
#67 Bericht afdrukken
Geplaatst op 20-09-2017 14:46
Lid

Berichten: 72
Sinds: 23.09.09

https://nos.nl/livestream/npo-politiek

AO loopt....
 
maaikgollef
#68 Bericht afdrukken
Geplaatst op 20-09-2017 16:42
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 318
Sinds: 06.09.08

https://www.tweed...rbeckezaal

"ik hoor wat u zegt, maar we doen er niets mee"


Peter Schellenberg
Aeroclub Salland
 
Sieb
#69 Bericht afdrukken
Geplaatst op 20-09-2017 17:07
Lid

Berichten: 641
Sinds: 28.11.08

maaikgollef schreef:
https://www.tweed...rbeckezaal

"ik hoor wat u zegt, maar we doen er niets mee"



Wie worden met "we" bedoeld? Of is het "Sharon me, myself and I" ......
 
www.acvz.nl
maaikgollef
#70 Bericht afdrukken
Geplaatst op 21-09-2017 09:48
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 318
Sinds: 06.09.08

Sieb schreef:
maaikgollef schreef:
https://www.tweed...rbeckezaal

"ik hoor wat u zegt, maar we doen er niets mee"



Wie worden met "we" bedoeld? Of is het "Sharon me, myself and I" ......


Dat is de manier van communiceren in het Haagse, als in "ik en mijn ambtenaren / LVNL".

Overduidelijk werd dat ze LVNL en de militairen niet durft aan te pakken.

LVNL zegt dat het onveilig is, dus het is zo.
LVNL zegt dat Schiphol en Lelystad gescheiden moeten worden, dus dat moet maar
LVNL zegt dat de militairen hun eigen club moeten hebben, dus dat houden we zo
LVNL zegt dat ze te weinig capaciteit hebben, dus krijgen ze de tijd die ze nodig hebben

Inhoudelijk was het echt weer onzin wat er uit kwam, debat-technisch veegde ze de vloer aan met de commissie,
Peter Schellenberg
Aeroclub Salland
 
tiemen
#71 Bericht afdrukken
Geplaatst op 21-09-2017 18:09
Lid

Berichten: 39
Sinds: 23.09.09

Sharon zit er nog een weekje of zo, daarna krijgen we een nieuwe. Het zal haar matig interesseren denk ik.
www.nnzc.nl
 
www.nnzc.nl
frans
#72 Bericht afdrukken
Geplaatst op 21-09-2017 18:25
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 287
Sinds: 01.09.08

geef het volk brood en spelen, en vervolgens zit u weer op het pluche.
Nothing new......
Gewijzigd door frans op 24-09-2017 14:38
FRans
 
webmaster
#73 Bericht afdrukken
Geplaatst op 21-09-2017 23:53
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 2421
Sinds: 21.08.08

Uitzending Omroep Flevoland over uitbreiding Lelystad. Met een aantal verhelderende items:

http://www.omroep...2017/17-00

tip: vanaf 05:45
 
www.zweefportaal.nl
davidh
#74 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-09-2017 01:08
Lid

Berichten: 331
Sinds: 03.11.08

De KNVvL is idd goed aanwezig.
blipmaps.nl | prosoar.de | lk8000.it | www.zweefvlieg.ne... | http://www.soarin...viewer.php
 
davidh
#75 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-09-2017 11:33
Lid

Berichten: 331
Sinds: 03.11.08

Kan iemand ontcijferen wat die gasten op 18:50 aan het doen zijn?
blipmaps.nl | prosoar.de | lk8000.it | www.zweefvlieg.ne... | http://www.soarin...viewer.php
 
x-ray
#76 Bericht afdrukken
Geplaatst op 24-09-2017 12:11
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 109
Sinds: 02.09.08

Zij beelden het woord RAT uit. Onduidelijk voor wie dit is bedoeld.
 
Sieb
#77 Bericht afdrukken
Geplaatst op 25-09-2017 11:22
Lid

Berichten: 641
Sinds: 28.11.08

Als je toch moet kiezen als zweefvliegend Nederland dan is het laatste voorstel van de STAS nog niet zo slecht
https://www.rijks...-nieuw.pdf (even afgezien van het gegeven dat het proces rondom luchtruimverdeling ruk is.)

Bij Apeldoorn op FL90 betekent dat clubs op Teuge, Terlet, Deelen, Soesterberg, Hilversum en Putten ( daar kom ZC Flevo toch..) oost van SPL TMA 5 gewoon tot minstens FL85 kunnen vliegen om overland te kunnen.
Verder ben ik van mening dat boven Salland tot minstens FL55 moet kunnen worden gevlogen als de onderkant van beide IAF's op FL70 komen te liggen.
 
www.acvz.nl
NicoB
#78 Bericht afdrukken
Geplaatst op 25-09-2017 12:02
Lid

Berichten: 551
Sinds: 28.03.13

Ik ben bang dat je iets over het hoofd ziet. Je zit onder de CTA East 1 & 2, daarom kun je oost van de SPL TMA 5 nu al niet hoger dan FL65 want er lopen routes (L620 en P62) met FL70 als laagst beschikbaar flightlevel.
Gewijzigd door NicoB op 25-09-2017 12:21
 
Sieb
#79 Bericht afdrukken
Geplaatst op 25-09-2017 12:11
Lid

Berichten: 641
Sinds: 28.11.08

NicoB schreef:
Ik ben bang dat je iets over het hoofd ziet. Je zit onder de CTA East 1 & 2 en oost van de SPL TMA 5 kun je nu al niet hoger dan FL65 vanwege de L620 en P62 met FL70 als laagst beschikbaar flightlevel.


Ja, dat is nu maar je moet denken in mogelijkheden in plaats van onmogelijkheden.. in de weekeinden kan je nu ook naar FL95... en met de herindeling van het hele luchtruim moet je nu de piketpalen slaan voor de zweefvliegerij in plaats dat anderen het voor je doen ( en dan weten we hoe het afloopt)
 
www.acvz.nl
NicoB
#80 Bericht afdrukken
Geplaatst op 25-09-2017 13:14
Lid

Berichten: 551
Sinds: 28.03.13

Jij denkt wel erg positief over de luchtruimvisie. Denk je werkelijk dat ze iets hebben geleerd van Lelystad?
Frown
 
Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.20 seconden