| 18-01-2018 | 08:46
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 2

· Leden online: 2
BOL, martijn

· Totaal aantal leden: 2,132
· Nieuwste lid: Marco1967
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
GPL naar LAPL(s) datum?
diederik
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-08-2017 19:26
Lid

Sinds: 09.09.08

Ik was bezig met de verlenging of de conversie van mijn GPL naar LAPL (of verlenging GPL.

Volgens het KEI:

"Invoering EASA-brevetten LAPL(s) en SPL uitgesteld

De invoering van de EASA-brevetten wordt uitgesteld tot zeker april 2020. Je kan dus gewoon je GPL verlengen bij het KEI zonder aan extra eisen te hoeven voldoen. Ook de KNVvL medische keuring blijft geldig, je kan daarvoor terecht bij de vertrouwde Sport Medische Instellingen. "

Volgens ILENT:
"KNVvL brevetten (zweefvliegbewijs)

Tot 8 april 2018 blijven de brevetten van de Koninklijke Nederlandse Vereniging voor Luchtvaart (KNVvL) geldig. Tot die datum kunnen deze brevetten worden afgegeven en geldig gehouden. Geldige KNVvL brevetten kunnen worden omgezet naar een EU FCL brevet (conversie)."

vraag is nu wat is waar? Heb zowel ILENT en het KEI gebeld en beide verklaarde wat op hun website stond waar was.... Zie ik iets over het hoofd? Is er een sprake van miscommunicatie tussen KEI en ELINT?

Alex v d Zouw
#2 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-08-2017 21:30
Lid

Sinds: 15.12.10

De tekst van IL&T is officieel. Die van het KEI officieus. Er is vrijwel zeker sprake van uitstel, maar dat wordt pas rond november officieel.
Alex v.d. Zouw

Jochem van Koppen
#3 Bericht afdrukken
Geplaatst op 27-10-2017 07:44
Lid

Sinds: 20.03.11

Uitstel tot april 2020:

http://www.knvvl....efvliegen/

Dr P
#4 Bericht afdrukken
Geplaatst op 28-10-2017 12:26
Lid

Sinds: 13.01.13

Vraag is nu wel wat er met de vorig jaar afgegeven GPL Medicals gaat gebeuren? Immers, deze hebben alle een geldigheidsduur tot 8/4/18, ook als je voorheen een langere geldigheidsduur zou krijgen. Worden deze aangepast?

venberg
#5 Bericht afdrukken
Geplaatst op 29-10-2017 10:56
Lid

Sinds: 24.01.09

Klopt
N.a.v. de langere overgangstermijn te herzien.
Bedoeling is om weer terug te gaan naar de leeftijdsafhankelijke afloopdatum.
Nadere berichten volgen binnenkort.

Overigens is ook een LAPL keuring geldig voor het GPL.
Een GPL keuring niet voor een LAPL.

Dr P
#6 Bericht afdrukken
Geplaatst op 18-12-2017 17:54
Lid

Sinds: 13.01.13

Hieronder mijn eerdere vraag tav de geldigheidsduur van de GPL medicals. Is daar al meer duidelijk over?

Vraag is nu wel wat er met de vorig jaar afgegeven GPL Medicals gaat gebeuren? Immers, deze hebben alle een geldigheidsduur tot 8/4/18, ook als je voorheen een langere geldigheidsduur zou krijgen. Worden deze aangepast?
Gewijzigd door Dr P op 18-12-2017 17:54

venberg
#7 Bericht afdrukken
Geplaatst op 30-12-2017 22:40
Lid

Sinds: 24.01.09

Navraag bij de Medische Commissie leert ons het volgende:

Het is mogelijk om een nieuw KNVvL medical met de nieuwe geldigheidsduur te krijgen (of kopen voor ca 5 euro, afhankelijk van de instelling) bij de keuringsarts die je het laatst gekeurd heeft. Er komt dan een geldigheidsduur op die gebaseerd is op de leeftijd ten tijde van de keuring, tenzij er een medische reden was/is om hiervan af te wijken. Alle keuringsartsen hebben hiervan bericht gekregen.

Dat is een mooie Jaarafsluiting. !

borisbroere
#8 Bericht afdrukken
Geplaatst op 15-01-2018 14:23

Lid

Sinds: 02.09.08

Er is nog steeds onduidelijkheid over de geldigheid van de medicals, ook bij degene die ze uit mogen geven. Bij het maken van de afspraak voor een GPL keuring werd mij vandaag namelijk nog verteld dat deze slechts geldig zou zijn tot 8 april van dit jaar. (Amphia Ziekenhuis te Breda)

Ik heb de vraag voor de zekerheid maar weer bij de commisie medische zaken neergelegd, maar er is blijkbaar toch nog wat behoefte aan duidelijke communicatie....

Het lijkt er in ieder geval op dat je op dit moment bij het vernieuwen van je medical beter voor de LAPL medical kunt kiezen dan voor de ouderwetse GPL medical
Gewijzigd door borisbroere op 15-01-2018 14:51
Eerste Zeeuws-vlaamse Aero Club (EZAC)

Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.11 seconden